Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack

Mijn audiofiele dag.....was o.a dit mailtje....

Waarschijnlijk zit "manlief" alleen nog maar radio te luisteren :rolleyes:

Hallo Jack,

Nou de tuner is binnen hoor, Kees loopt zo te stralen, hij geeft

gewoon licht. Nouja dat past wel in de tijd van het jaar.

Fijne feestdagen en alle goeds voor 2010.

Groetjes Karin.

En dan zijn er n

FF serieus ik denk er wel eens aan, om er een Tubejack sticker op te plakken en de prijs te verdubbelen....

.....of er een Tubejack stikker op plakken en normale prijzen blijven vragen.

Ik denk dat je daarmee veel meer tevreden klanten, en een veel beter gevoel voor jezelf cre

Alleen de positieve recensies hear doen de prijs toch al verdubbelen? ;)

Ik zou zeggen, ga lekker zo door, hou het vriendelijk en hobby en ga niet over de top.

D'r was vanavond niet veel op de radio, anders had ik ook nog even naar een Tubejack radio geluisterd.

Guest tubejack
FF serieus ik denk er wel eens aan, om er een Tubejack sticker op te plakken en de prijs te verdubbelen....

.....of er een Tubejack stikker op plakken en normale prijzen blijven vragen.

Ik denk dat je daarmee veel meer tevreden klanten, en een veel beter gevoel voor jezelf cre

Mijn audiofiele dag was vandaag een tweak met koolweerstanden in mijn cd-speler.

Rondom het opamp uitgangstrapje heb ik alle metaalfilm weerstanden vervangen.

Erg goed gelukt, het laatste "scherpe" randtje is weg.

De AD797 opamps doen het subliem, veel details en een mooie luchtige weergave.

Het geluid komt van alle kanten :)

Gisteren op de cursus nog uitgebreid op koolweerstanden ingegaan. Koolstof composiet dus.

Een wetenschappelijke uitleg waarom die beter klinken: geen zelfinductie, omdat de hele weerstand geleidt, dit i.t.t. kool- en metaalfilmweerstanden die bestaan uit een isolerend lichaam met daarop een geleidende weerstandslaag in spiraalvorm..

En een ander effekt: als er door zo'n weerstand wat stroom loopt wordt dat dunne laagje relatief erg warm, wat weer invloed heeft op de effektieve weerstand. Het weerstandslichaam wordt natuurlijk ook warm, maar 'die kan dat niet bijbenen' en ondervindt dus een na-ijleffekt, met alle gevolgen van dien..

Ik ben maar niet begonnen over van der Heiden.. :unsure:

Guest tubejack
Ik ben maar niet begonnen over van der Heiden.. :unsure:

Had je rustig kunnen doen :rolleyes: van der Veen had dat vast niet erg gevonden. ;)

Bedankt voor de uitleg, ik heb trouwens geen fllauw idee w

Ik heb goed leren luisteren bij Menno, gratis bij de cursus :cool2:

Technisch leren luisteren. Kan zowel een straf als een zegen zijn.

Van muziek genieten (d.i. niet op alle pingeltjes e.d. letten maar er gewoon in opgaan) is nog heel iets anders, en van de vele postings op audiofora is af te lezen dat er weinigen zijn die dat echt kunnen...........

Guest tubejack
Trouwens nog iets audiofiels van de cursus: Menno is koppelcondensatoren gaan vergelijken [....]

Wellicht heeft hij o.a. met Dick van de Merwe gepraat....

D

Technisch leren luisteren. Kan zowel een straf als een zegen zijn.

De toekomst zal het uitwijzen.. :rolleyes:

Het werd i.i.g. niet technisch gebracht, gewoon "luister hier eens naar" en dan later nog eens. Niet zoals bij het kabelvergelijk b.v.

Van muziek genieten (d.i. niet op alle pingeltjes e.d. letten maar er gewoon in opgaan) is nog heel iets anders, en van de vele postings op audiofora is af te lezen dat er weinigen zijn die dat echt kunnen...........

Ik denk dat dat bij mij wel meevalt. Ik kan net zoveel genieten van een cassettebandje wat ik met een My First Sony (bwvs) in 1987 heb opgenomen als een perfekte LP, is me laatst nog opgevallen ;)

Ik ga vooral 'technisch luisteren' als ik iets veranderd heb, daarna vergeet ik dat vrij snel, lijkt me ook vreselijk vermoeiend en absoluut niet 'lekker luisteren' <_< Gewoon "Waah wat een vette riff en wat een heerlijke drummer!" B)

Ik denk dat dat bij mij wel meevalt. Ik kan net zoveel genieten van een cassettebandje wat ik met een My First Sony (bwvs) in 1987 heb opgenomen als een perfekte LP, is me laatst nog opgevallen ;)

Ik ga vooral 'technisch luisteren' als ik iets veranderd heb, daarna vergeet ik dat vrij snel, lijkt me ook vreselijk vermoeiend en absoluut niet 'lekker luisteren' <_< Gewoon "Waah wat een vette riff en wat een heerlijke drummer!" B)

Jij kunt dat inderdaad wel, Jack. ;)

Zoals je het hierboven omschrijft, werkt het ook precies bij mij.

Na een reparatie of modificatie luister ik ook "technisch", als het goed is gaat dat ongemerkt over in "muziek genieten".

Zodra ik merk dat ik blijf hangen in het luisteren naar pingeltjes, precieze plaatsing etc. weet ik dat het nog niet in orde is en ik mijn huiswerk moet overdoen.

Guest tubejack
Jij kunt dat inderdaad wel, Jack. ;)

Zoals je het hierboven omschrijft, werkt het ook precies bij mij.

Na een reparatie of modificatie luister ik ook "technisch", als het goed is gaat dat ongemerkt over in "muziek genieten".

Zodra ik merk dat ik blijf hangen in het luisteren naar pingeltjes, precieze plaatsing etc. weet ik dat het nog niet in orde is en ik mijn huiswerk moet overdoen.

Jack? ..... ok d

Mijn audiofiele dag was vandaag weer aan mijn arm sleutelen.

Ik had er nog wat last van dat de bekabeling die achter uit de arm kwam ook effect had op de naald druk.

Ik heb daar het volgende op gevonden.

Door net achter het scharnierpunt een gat te maken in de armbuis is daar een opening ontstaan om de kabel door naar buiten te voeren.

Deze worden dan door een oog ondersteund en op zijn plaat gehouden zo dat de invloed op de arm behoorlijk minder is geworden.

P1040117.jpg

Daarnaast is ook de aarde vervangen door een wat soepeler type helaas nog niets soepelers kunnen vinden dan dit (een kabeltje uit een muis.)

P1040119.jpg

Ook heb ik meteen het gerepareerde element de Goldring eroica er in geplaatst.

Helaas is dat geen suc6.

De bassen zijn wel beter geworden maar in het midden en hoog komt het me nog al onrustig over.

Hier en daar zelfs een tikje vervorming.

Gewoon niet prettig om naar te luisteren.

Wel laat ik deze voorlopig even in de head shell zitten ik wil het wel een eerlijke kans geven.

Misschien nog wat spelen met de naald druk of nog opnieuw inspelen.

ben twee weekeinden lang akoestische absorber tegen het plafond wezen plakken. Het spanplafond zit er nu in. Ben met het geluid nog niet tevreden, galmt nog een beetje (bleek al uit m'n simulaties) en flutters. Maar meer ruimte voor absorbtie heb ik niet. Eerst maar eens de inrichting en nog eens meten.

tav de flutters, gezocht en gevonden, vloeibaar behang, eens kijken of ik daar een wandje of twee mee kan behandelen. Zal wel weer niet optimaal zijn in combinatie met de wandverwarming.

de enige muziek die ik tegenwoordig hoor is wat de bouwvakkersradio's weergeven :(

ben twee weekeinden lang akoestische absorber tegen het plafond wezen plakken. Het spanplafond zit er nu in. Ben met het geluid nog niet tevreden, galmt nog een beetje (bleek al uit m'n simulaties) en flutters. Maar meer ruimte voor absorbtie heb ik niet. Eerst maar eens de inrichting en nog eens meten.

tav de flutters, gezocht en gevonden, vloeibaar behang, eens kijken of ik daar een wandje of twee mee kan behandelen. Zal wel weer niet optimaal zijn in combinatie met de wandverwarming.

de enige muziek die ik tegenwoordig hoor is wat de bouwvakkersradio's weergeven :(

Voeger had je ook vloeibaar behang... Zoek maar eens op Vloeba..., maar dat is volgens mij een heel ander spul.

Een open structuur geeft altijd minder flutter, maar isoleert inderdaad meestal ook. Misschien is een spuitpleister een oplossing..??

:)

serious request

plaatje aangevraagd

de eerrste 4 opties hadden ze niet.

dus "joe jackson - be my number two "maar gedaan

smooiploatjie ;)

serious request

plaatje aangevraagd

de eerrste 4 opties hadden ze niet.

Hadden ze niet, of durven ze niet uit te zenden op 3FM?

Ik heb een paar jaar geleden ook eens een poging gedaan om die gasten iets fatsoenlijk s te laten draaien. Ook toen niet gelukt.

Keuze uit 5 verschillende nummers, hadden ze zogenaamd ook alle 5 niet, en dat met een aansluiting op de grootste muziekdatabase ter wereld... :rolleyes::huh:

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...