Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Ja katoen! Lijkt me wel wat, maar ik ben niet zo goed met naald en draad :P

Dus katoenen buisjes stikken met 't naaimachien zie ik niet echt zitten, en katoenen draad wikkelen rond de zilvercore lijkt me nogal intensief (lengte kabel is 1.25 m)

Hallo,

wat zou er nou gebeuren als je de draadjes in katoen doet? je kan ook van die katoenen dingetjes kopen om draadjes in te voeren. zou nog neutraler klinken dan teflon.

Heb ik gedaan;

Zilver in katoen; De draadjes volgens het "Kimber principe" (KS1030) gevlochten. Mooie Nextgens eraan. Alles cryogeen behandeld.

Super interlink. :):D:D

Groet,

Leobus

Ja katoen! Lijkt me wel wat, maar ik ben niet zo goed met naald en draad :P

Dus katoenen buisjes stikken met 't naaimachien zie ik niet echt zitten, en katoenen draad wikkelen rond de zilvercore lijkt me nogal intensief (lengte kabel is 1.25 m)

Heerlijk om als rechtgeaarde audiofiel zo'n 'punnikwinkel' binnen te stappen :P

kreatiefpeterenellen.jpg

Dat was inderdaad appart... Ik werd bekeken of ik van een andere planeet kwam... en minstens zo wantrouwig behandeld...:D

En wie van de twee ben jij dan? :):P:lol:

Nee ik dacht even Jane en Peter Fonda begin jaren zestig? :blink: (of als ze nooit respectievelijk "Barbarella" en "Easy Rider" zouden gemaakt hebben) :lol:

;) rastaPhil

Heerlijk om als rechtgeaarde audiofiel zo'n 'punnikwinkel' binnen te stappen :P

kreatiefpeterenellen.jpg

Dat was inderdaad appart... Ik werd bekeken of ik van een andere planeet kwam... en minstens zo wantrouwig behandeld...:D

En wie van de twee ben jij dan? :):P:lol:

Nee ik dacht even Jane en Peter Fonda begin jaren zestig? :blink: (of als ze nooit respectievelijk "Barbarella" en "Easy Rider" zouden gemaakt hebben) :lol:

;) rastaPhil

Je kent "Kreatief met kurk" niet?Kreatief met kurk

Idem hier. De winkelmevrouw was duidelijk niet gewend dat er langharige baardige rockers binnenkwamen, ik had erg veel tijd nodig om haar op haar gemak te stellen..

Iets soortgelijks had ik ook toen ik bij de automaterialenhandel bitumenfolie ging halen :rolleyes: Geen wantrouwen, maar onbegrip, na veel uitleg dacht hij dat ik van die folie wilde om achter je ruiten te plakken. Nog meer uitleg en "OOOOOO, dr

vandaag de diodes direct na de trafo in de KT1100sd vervangen door Schottkey's BYV96e.

weer een stap beter. meer details, verfijning, diepte, stage, en ook hoogte-afbeelding zijn verbeterd. heel precies is te horen waar instrumenten en stemmen in de hoogte waren. bij een goede opname natuurlijk.

groet

Guest tubejack
ja ik was ook al bang dat dit wel het uiterste is :D

en nu rustig afblijven en inspelen. later op de avond eens zien wat er aan moois te horen is.

groet

Misschien een idee om nu wat te doen met je draaitafel?.

Voordat je e.e.a. op hetzelfde niveau hebt als je Marantz SACD speler :rolleyes:

Kan

ja ik was ook al bang dat dit wel het uiterste is :D

en nu rustig afblijven en inspelen. later op de avond eens zien wat er aan moois te horen is.

groet

Misschien een idee om nu wat te doen met je draaitafel?.

Voordat je e.e.a. op hetzelfde niveau hebt als je Marantz SACD speler :rolleyes:

Kan

Guest tubejack
bestaat 'cap rolling' ....?

vandaag mijn experiment met condensatoren net achter de stereodecoder afgerond. op de print staat Elna Silmic II. eronder had ik eerst parallel twee hele kleine MKP's (Vishay Roederstein MKP1837 (a.k.a. ERO MKP1830) 0,01mF MKP). mooie verbetering, maar ik meende dat de diepte beter moest kunnen.

groet

Vandaag toch n

Edited by tubejack

Guest tubejack
ja lachen he, dat geknutsel met bypass-caps. geeft hele duidelijke verbeteringen, alleen even zoeken naar de goede combi.

groet

Zeker! vanavond heerlijk gesleuteld en gepoetst aan AT-2400 nummer 2.

Hij speelt fantastisch, bij nummer 1 ga ik dezelfde bypass condensatoren gebruiken. :)

Na het inspelen en het voor de laatste keer afregelen ga ik er 2 mensen

denk ik h

• 3 weeks later...

niks audiofiels meer te melden? te druk met kerst zeker :D

ik heb wat overkill diodes binnengekregen (ultrafast soft recovery blabla, 8a en 600v), en ga die morgen in de tuner stoppen. en nog wat experimenteren met bypass caps op de condensator in de signaalweg na de opamps (zilver mica erbij). ben benieuwd ....

heb ook al een berg kleine MKP's liggen om de elco's in de voeding van de CD speler te bypassen. kan het alleen maar beter van worden.

wordt vervolgd.

groet

Wij hebben gisteren een "thuisbioscoop" gemaakt. De Piedpipers naast een scherm gezet en een beamer aangesloten. Bij "zwartboek" sprongen de ramen bijna uit de sponningen... Niet echt audiofiel, maar wel heel realistisch. :blink:

Genieten voor de hele familie... :)

:)

Wij hebben gisteren een "thuisbioscoop" gemaakt. De Piedpipers naast een scherm gezet en een beamer aangesloten. Bij "zwartboek" sprongen de ramen bijna uit de sponningen... Niet echt audiofiel, maar wel heel realistisch. :blink:

Nooit een echte explosie meegemaakt zeker? ;)

Ik was er gelukkig destijds niet bij, maar door de vuurwerkramp zijn er volledige huizen verschoven. De huizen stonden verder nog gewoon overeind (wel kapotte ruiten natuurlijk), maar zijn over de fundering een eindje opgeschoven. Zo is het huis van de ouders van een huisgenoot van mij zo'n 2,5cm verschoven. Konden ze zien aan de plotseling wel heel grote naad tussen het huis en de bestrating in de tuin... :o:blink::rolleyes:

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...