Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

meest overtuigende demonstratie van hoe drum gereproduceerd kan klinken kwam voor mij van stage accompany

via een paar blue boxen.

de kracht was onvoorstelbaar realistisch. de klappen, de geluidsdruk ,dat klopte allemaal.

heb ik nog op geen enkele audiofiele set zo gehoord

Als audiofiel synchroniseer ik af en toe mijn oren, met hoe iets werkelijk klinkt.

Zo waren we vanavond in de Meervaart in Amsterdam naar het theaterconcert "Bombarstisch"

van de groep Lavalu.

Of het nu Jazz is, Pop, Funk of wat dan ook, ik weet het niet. Wat ik w

Ik ben gisteren ook naar een live optreden geweest, en het geluid was ook uitzonderlijk goed!

Maar het ging mij er vooral om dat mijn zelfgebouwde gitaarversterker daarvoor gebruikt werd. Podium-vuurdoop zeg maar :rolleyes:

pitchamp.jpg

Je kunt hem n

Guest tubejack
Leuk tubejack z'n live ervaring . Vooral die tranen. Emotie, vreugde, plezier. Muziek is geweldig. Ik zou vaker naar live optredens moeten gaan maar helaas heb ik te weinig tijd.Toch ga ik hier aan werken :rolleyes:

gr henkes

Tja Henkes jij bent natuurlijk vaak onder weg .... Muziek is i.d.d. geweldig en mijn vrouw "sleept" me overal naar toe ;)

@Bart harstikke goed, wie weet kan je straks een hele serie versterkers maken B)

Groet,

Jack

Guest tubejack
Eigen versterkers klinken altijd goed ,Buske Bart :rolleyes:

Klopt, na lang "wikken en wegen" heb ik mijn "eigen" riaa versterker neergezet

Ben lekker, aan het platen draaien :)

Veel audiofiele dingen gedaan met de soldeerbout vandaag............na 2 weken stilstand was het wel weer nodig. :rolleyes:

Vanavond lekker plaatjes wassen en draaien.

lekker radio aan het luisteren, nu een Engelse zender. ELO met mr Blue Sky.

net met een van de kinders even boven hun CD371 gestaan, en 'm uitgelegd wat hij er aan mag sleutelen komende dagen. Mag zijn broer later in de week de andere helft doen. Zijn ze weer een tijd zoet :D

groet

Guest tubejack

In het ergste geval "mislukt" het ..... maar feitelijk is het dan ook ook gelukt want

je hebt hun interesse niet? Gewoon een paar van die spelers kopen bij de kringloop..

Mijn audiofiele dag bestond vandaag uit het terug proberen te vinden van mijn carbon top mat die aan een LP was blijven kleven deze week. Niemand had hem gemist.

Verder een plaat uit audiofiele doeleinden opgezet. De Animal Collective hebben vette bassen en dat komt er heerlijk uit op de Kings...

Mijn audiofiele dag was minder goed :angry: mijn Goldring 1012 gx naald is gebroken.Ik denk dat toen ik de bescherm kapje van de naald er gisteravond terug zette, hem verbogen heb. Het terug buigen ging natuurlijk niet meer . Ik heb gelukkig mijn oude naald nog,maar er is wel een duidelijk verschil.Wordt voorlopig meer cd,s dan lp,s spelen helaas.

gr henkes

Ik heb laatst ook eens een element gemold... dar wordt je inderdaad niet vrolijk van...

Van de andere kant... ik ben met het nieuwe element weer een duidelijke stap verder gekomen. Eind goed al goed..

Mijn audiofiele dag bestond vandaag uit het zoeken naar platen op de vrije markt in Cuijk. Er was behoorlijk wat aanbod, maar platen zijn daar toch een (letterlijk) ondergeschoven kindje. De platendozen staan vaak onder tafel waar je maar moeilijk bij komt. Toch heb ik weer een aantal platen bij die een mooie aanwinst zijn. 2x Rolling Stones in vrijwel krasvrije toestand en de nodige Jazz platen waarvan de meesten ook in behoorlijk toestand zijn. Zelfs een cassette met 5 LP's van "gigante del Jazz" (ozi).

:)

na de hear dag vertrokken naar vinkeveen.

iemand die ik al een tijdje ken via het spendor forum woont daar.

echte engelse gentlemans en spendor/rogers freaks zij in dit land redelijk zeldzaam denk ik maar hij was er 1

zit al jaren in de audio en opnames e.d

speciaal voor mij had ie in zijn werkelijk prachtige luisterruimte ( stevig geisoleerde zolder met dikke vloerbedekking) de rogers Ls3/5a en de BC2 opgesteld.

david speelt met een meridian set. losse dac, voor eind versterker en doet veel met het rippen van dvd audio. daar zijn leuke opnames van met echt de kwaliteit van de masteropname.

Hij wilde eigenlijk ook de quad esl63 neer zetten maar die ha dte lang uit gestaan zei hij. die moet eigenlijk een 24 uur aan staan/opwarmen anders komt ie niet tot zijn recht. maar ik was welkom om dat nog een keer te komen doen.

Hij zei dat de quad eigenlijk ( this may sound strange) "to good" was.

hij speelde er niet zo heel vaak mee omdat hij zegt dat je eigenlijk alles hoort op zo'n quad.

rare geluidjes die je op een normale speaker wel "iets"hoort zijn bij die quad direct duidelijk wat het is. het leidt af van de muziek zegt ie.

allereerst de rogers ls3/5a en dat klonk wonderschoon. uiteraard geen donderende bas of felle klappen op snare drums maar een werkelijk fenomenale soundstage. zeg maar ene paar meter achter de speaker was er een zeer realistische ruimte met veel detail en complete rust.

johnny cash was zeer overtuigend aanwezig. wel word het mid hoog wat hard wanneerhet volume open gaat. nummer hurt van american ....zoveel?

klinkt bij mij thuis minder overstuur als het wat harder wor gezet. david dacht dat het toch de opname was die wel erg hard was.

maar goed ik moet het nog maar eens een keer kritisch beluisteren.

stuk live jazz muziek ( headhunters) was erg speels, goed gevoel van "erbij zijn" maar je mist dan toch wel die lekkere bas loopjes en de kick van de basdrum.

Mijn voorzichtige conclusie. heb je een kleine kamer en luister je niet naar hardcore house of electro dan is de rogers een uitstekende keus. staat garant voor uren onvermoeid luisteren met een dijk van een stereo beeld. speakers kun ej met een blindoek ONMOGELIJK aanwijzen

de Bc2 was minder beschaafd maar heeft duidelijk meer bite. bas gaat zeker tot 35 hz door en was super strak. hij heeft zijn bc2 wel op dat vlak laten modificeren. ipv het gat in de voorkant is er nu een poort ingezet die helmut van www.spendor.de heeft afgesteld.

wederom dijk van een afbeelding. ook hier word beeld achter de speakers gezet.

wat hier wellicht wel mee speelt is dat zijn luisterruimte zeker 10 meter lang is en de speakers op 4 meter van de achterwand staan. Ik weet nog dat bij hans chansig en seed7 ook veel "image "achter de speakers was en "toevallig"hadden die ook veel ruimte achter de speakers.

is het nu allemaal illusie of ?...

maargoed de Bc2 aan de tand gevoeld met live muziek van rush,the who en zelfs Nine inch nails had david wel waardering voor en zelfs cd's van.

geven geen krimp. er gebeurd veel in het middengebied maar de bc2 volgt moeiteloos. menig dure hifi speaker zou dichtlopen hier maar ze blijven overeind met stereo beel intact en de ruimtelijkheid blijft.

dus lekkere dynamische speaker met veel detail , prachtige afbeelding en niet vermoeiend voor het oor.

echter zo zijde / fluweel achtig als de rogers ls35a had ik nog niet eerder gehoord. het waren Doug stirlings Ls3/5a's dus redelijk recentmodel. lijkt blijkbaar het meest op de orginele van de bbc

gezellige avond/dag gehad

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...