Guest tubejack Posted 6 maart 2010 Report Share Posted 6 maart 2010 Dat ligt toch op de Ketsheuvel? Nee op de Kletsheuvel ........ Lijkt hear Van Oekel's Discohoek wel Telkens denk je dat de lat niet hoger kan.... Het is me gelukt, een spectaculair hi-res geluid uit CD 's te halen. Nu heb ik wel weer een probleem LP's ..... klonken tot vandaag mooier ..... Gelukkig heb ik een idee wat te doen.... nee zo' n Ace is voor mijn toepassing goed genoeg Groet, Jack P.s. "balen" Robx.... het klonk zo lekker Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 6 maart 2010 Report Share Posted 6 maart 2010 vandaag een audioprobleem erbij .... links schakelt de eindversterker niet in. daar kan ik zelf niks mee, dus maar snel hulp inschakelen en het was net zo mooi geworden allemaal groet Je liet hem toch altijd aanstaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 6 maart 2010 Report Share Posted 6 maart 2010 kijk ReneN is wakker ik formuleerde idd niet scherp. jaja altijd aan, maar toen ik vanochtend na boodschappen doen thuis kwam was links uitgeschakeld. afijn er is niks in het ding dat onvervangbaar is, en ik ben er nog steeds erg happy mee. gewoon repareren weer. ga ik wel bij anderen van muziek genieten groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 maart 2010 Report Share Posted 8 maart 2010 http://www.goodsound.com/editorial/201001.htm en vooral http://www.goodsound.com/editorial/200910.htm Maar nu zie ik dat de redacteur toch bez(w)et(k)en is http://www.goodsound.com/editorial/201003.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 maart 2010 Report Share Posted 8 maart 2010 ja lachen. ik ga gewoon verder, de resultaten zijn prima (maar niet alles dat ik probeer werkt goed uit natuurlijk). groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 maart 2010 Report Share Posted 8 maart 2010 Het was ook speciaal voor jou Rob Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 maart 2010 Report Share Posted 8 maart 2010 dat was duidelijk gelukkig zitten er geen condensatoren in de signaalweg in de eindversterker, hoef ik daar ook niet aan te knoeien maar je moest eens weten wat enkele andere simpele aanpassingen wel deden in het ding. maar ja dan komen we weer bij geloof uit denk ik. de bron van veel meningsverschil. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 maart 2010 Report Share Posted 10 maart 2010 Vandaag een langverwacht bezoekje mogen afleggen bij Tubejack. Paar cd'tjes mee, pakje brood, en wat vroeger opgestaan dan zindelijk is op een vrije dag... maar ach, je moet er wat voor over hebben. Tubejack is namelijk de gelukkige eigenaar (nee, ik ga het niet over de vrouwen hebben) van een paar onvervalste Perfect Performers, je weet wel, die spekstenen speakers uit Appelscha, die hij aanstuurt met een fraaie zelfbouw buizenversterker van Menno van der Veen. De bron is een gemodificeerde cd-speler, en een Thorens 2001(?) platenspeler (en een Squeezebox, en een tuner, en nog een tuner). Mijn primaire belangstelling betrof de PP's, hoewel de luisterafspraak dateert uit een oud topic over transister- vs buizenversterkers, en ik toen het plan had opgevat mijn versterkertje mee te nemen ter vergelijk. Daar is het niet van gekomen, en dus heb ik nu een indruk van het geheel: de cd-speler/platenspeler + versterker + boxen. We hebben e.e.a. gedraaid, waaronder Live Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 10 maart 2010 Report Share Posted 10 maart 2010 Mooi verhaal en met enthousiasme geschreven! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 10 maart 2010 Report Share Posted 10 maart 2010 Allemaal heel herkenbaar hoor !! Inhoudelijk prima geschreven ... Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 10 maart 2010 Report Share Posted 10 maart 2010 Leuk Marc! Voor mij voelt het een klein beetje als een review van mijn set. Zelf ervaar ik ook dat basweergave door buizenversterkers wat 'zachter' worden neergezet. Dat gaat m.i. heel goed bij acoustische bass, plukbas, trommels, pauken en dergelijke, en minder 'echt' bij electronische bassen. In dat soort laagweergaves blinkt een transistor versterker meer uit. En teveel bass, tja, het is wat je gewend ben. Zelf speel ik al een tijdje met een prop in de poort, maar dat heeft meer te maken met aanpassingen aan de opstelling en ruimte van de set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 maart 2010 Report Share Posted 10 maart 2010 Tja, en toen zat de tijd er weer op.Jack, bedankt voor de gastvrijheid, de koffie en het grapefruitsap, en ik hoop dat je mijn eigenwijze opmerkingen niet euvel duidt. ik vind het fijn kennis te hebben mogen maken met deze bijzondere luidsprekers. Time Fly's when you having fun Eigenwijs? Nee hoor, Marc het laag k Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 10 maart 2010 Report Share Posted 10 maart 2010 Zal binnenkort die Tent klock eens aan het werk zetten, als ikme niet vergis geeft een lage jitter ook een ietsje strakker laag Dat was wel mijn ervaring. Het laag wordt in sommige opnames zo anders, dat je in eerste instantie de neiging hebt om de klok upgrade maar weer ongedaan te gaan maken. Totdat je beter gaat luisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 10 maart 2010 Report Share Posted 10 maart 2010 met eigen voeding liefst, en denk eens aan andere spanningsregelaars, zeker voor het digitale deel. en diodes zijn ook zo vervangen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 maart 2010 Report Share Posted 10 maart 2010 Nou, ik hoop dat het met de Tentklok gaat verbeteren, als ik tenminste gelijk had met mijn opmerkingen. Ik zit nu overigens te genieten Touch van Yello. Ben eigenlijk wel erg content met de bas die ik nu heb. gr. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 10 maart 2010 Report Share Posted 10 maart 2010 altijd nuttig zulke dingen lijkt me, ook als er gehakt is. allemaal mooie dingen, en samen vast het mooist. afijn dat hoop ik dus groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 maart 2010 Report Share Posted 10 maart 2010 altijd nuttig zulke dingen lijkt me, ook als er gehakt is. allemaal mooie dingen, en samen vast het mooist. afijn dat hoop ik dus groet Zeker! Maar mijn neiging om het nog mooier te maken is gemarginaliseerd. Gehakt is de dood in de pot van elke audiofiel, lijkt het wel. Dus, Rob, ik zou zeggen: begin er niet aan M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 10 maart 2010 Report Share Posted 10 maart 2010 hm ... eerst maar eens de boel weer up and running. ik kreeg trouwens de laatste tijd knap last van tevredenheid. verontrustend Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 maart 2010 Report Share Posted 10 maart 2010 Owww... je hebt het al een beetje te pakken! M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 maart 2010 Report Share Posted 10 maart 2010 Voor de "oplettende lezer" plaatste Spido onlangs een ijzersterk bericht n.l. dit: http://www.hear.nl/forums/index.php?s=&...st&p=368362 Daarin vind je ook dit interview http://www.jkacoustics.nl/portal/images/st...jkacoustics.pdf Lees eens op pagina 63 links bovenaan @Robx als een fabrikant het flikt om met normale 78xx en 79xx regelaars een signaal van - 90dB uit een CD te peuteren ga ik niet extra investeren in shunt' s, hoe goed het ook is. W Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 10 maart 2010 Report Share Posted 10 maart 2010 Mijn audiofiele dag: enkele gekregen CDs beluisterd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 10 maart 2010 Report Share Posted 10 maart 2010 Zal binnenkort die Tent klock eens aan het werk zetten, als ikme niet vergis geeft een lage jitter ook een ietsje strakker laag Dat was wel mijn ervaring. Het laag wordt in sommige opnames zo anders, dat je in eerste instantie de neiging hebt om de klok upgrade maar weer ongedaan te gaan maken. Totdat je beter gaat luisteren Als je dan nog een beetje beter luistert dan gooi je de Tent klok er weer uit echt waar, je zou na zo,n clock weer eens terug moeten gaan en je echt afvragen wat je nou mooier vind. Mijn ding is het niet meer die zogenaamde super klokken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 10 maart 2010 Report Share Posted 10 maart 2010 Ik weet niet of ik die clock - in mijn geval een Engelse - eruit zou gooien, wel ben ik tot de ontdekking gekomen dat Matthijs de Vries gelijk heeft als hij stelt dat de uitgangstrap en de voeding van grotere invloed zijn en het effect van een betere klok ver overtreffen. Ik heb geen verslechtering kunnen vaststellen, en alle kleine beetjes mogen mij helpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 maart 2010 Report Share Posted 11 maart 2010 (...) Als je dan nog een beetje beter luistert dan gooi je de Tent klok er weer uit (...) Beste tube 300, "Als je dan nog een beetje b Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 11 maart 2010 Report Share Posted 11 maart 2010 (...) Als je dan nog een beetje beter luistert dan gooi je de Tent klok er weer uit (...) Beste tube 300, "Als je dan nog een beetje b Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts