Guest tubejack Posted 11 april 2010 Report Share Posted 11 april 2010 We hebben nu WDR4 aanstaan.... n Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 april 2010 Report Share Posted 12 april 2010 Wat? Andromedeaudiodesign met een cd-speler? Ik geloof mijn ogen niet. Hoe bestaaaaaaaaaat het. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 12 april 2010 Report Share Posted 12 april 2010 Je hebt gelijk ik voel me eigenlijk ook niet lekker , ik ben van 1 hoog met mijn kop naar beneden gestuiterd zou dat er iets mee te maken hebben gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 april 2010 Report Share Posted 12 april 2010 Barstjes? :lol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 april 2010 Report Share Posted 12 april 2010 Je hebt gelijk ik voel me eigenlijk ook niet lekker , ik ben van 1 hoog met mijn kop naar beneden gestuiterd zou dat er iets mee te maken hebben gr hj Verdorie, zou ik daarom toch nog een a zijn vergeten? Als je trouwens de speakers van Tubejack mooi vond, terwijl ik er wel iets op aan te merken had, ben ik wel benieuwd hoe je die van mij zou vinden. Kun je gelijk eens kennis maken met de manier waarop een cd w Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 12 april 2010 Report Share Posted 12 april 2010 Ik zal er over nadenken mumsoft ,maar ik was eigenlijk bij hem om de cd speler op te halen , maar ik geloof zeker dat je een mooie set hebt , gehakt of niet gehacked . gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 april 2010 Report Share Posted 12 april 2010 Als je trouwens de speakers van Tubejack mooi vond, terwijl ik er wel iets op aan te merken had, Ik denk, dat er op èlke speaker wel iets aan te merken is, daarom zijn er ook zoveel verschillende. Maar vergeleken, met vele andere en ook duurdere weergevers, vind ik ze bijzonder goed geslaagd. Voor mij: "perfect genoeg." Angst of aversie voor CD-spelers? Het is nergens voor nodig om mensen zoiets aan te praten. Bovendien in verhouding, vind ik het medium CD kwalitatief goed, goedkoop en simpel. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 april 2010 Report Share Posted 13 april 2010 Jack, ik zou mijn speakers in een blinde test niet van die van jou kunnen onderscheiden, vrees ik. Het zou wel leuk zijn (?) om eens te tellen hoeveel soorten versterkers, draaitafels, elementen, cd-spelers, luidsprekers, kabels en wat dies meer zij (eh, streamers) er zijn. Ik denk dat we zouden schrikken. Ik praat hopelijk niemand iets aan, kan me alleen wel indenken wat iemand die voor platendraaiers kiest tegenstaat in cd-spelers, qua geluid. Om maar te zwijgen over het ritueel. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 13 april 2010 Report Share Posted 13 april 2010 dat ritueel was voor mij juist de reden om voor cd te kiezen. vele malen makkelijker Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 april 2010 Report Share Posted 13 april 2010 dat ritueel was voor mij juist de reden om voor cd te kiezen. vele malen makkelijker Dat ritueel was voor mij de reden om voor een streamer te kiezen. Vele malen makkelijker. Maarre, daar zouden we over zwijgen. Vele malen mooier. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 april 2010 Author Report Share Posted 13 april 2010 Ik heb de laatste week zoveel audiofiele dagen gehad dat ik geen tijd heb gehad om er iets over te schrijven (behalve die in Sneek). Daarnaast ben ik nog eens bij SotaJerry geweest (altijd een feest der herkenning... en bij een clublid in zijn prachtig home theater. De laatste was gisteravond, maar daar mag ik nog niks over zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 13 april 2010 Report Share Posted 13 april 2010 maar dan heb je het album toch niet? dan heb je geen boekje ,teksten. ik wil wel iets in handen hebben. en om nu alles te kopen en daarna te rippen. Ik vind e handeling van een cd luisteren wel leuk, het Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 april 2010 Report Share Posted 13 april 2010 ........., het Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 13 april 2010 Report Share Posted 13 april 2010 ........., het Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 april 2010 Report Share Posted 13 april 2010 nou ja wil je een cd in een schrijfjesdraaiert muziek laten maken dan is het een hoop gedoe (gezien alles dat ik ermee doe). de 'marc-methode' met een harddisk spelert is dan acceptabeler. en erg goed. groet intussen blijft het stil hier ... maar hoog is de verwachting. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 april 2010 Report Share Posted 13 april 2010 Ik heb de laatste week zoveel audiofiele dagen gehad dat ik geen tijd heb gehad om er iets over te schrijven (behalve die in Sneek). Daarnaast ben ik nog eens bij SotaJerry geweest (altijd een feest der herkenning... en bij een clublid in zijn prachtig home theater. De laatste was gisteravond, maar daar mag ik nog niks over zeggen. Heeeee. Worden we misschien uitgenodigd voor een 3D-prrrimeur? HT met snuf? Spannend! @Robx: te veel eer. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 april 2010 Report Share Posted 13 april 2010 ........., het Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 april 2010 Author Report Share Posted 13 april 2010 Ik heb de laatste week zoveel audiofiele dagen gehad dat ik geen tijd heb gehad om er iets over te schrijven (behalve die in Sneek). Daarnaast ben ik nog eens bij SotaJerry geweest (altijd een feest der herkenning... en bij een clublid in zijn prachtig home theater. De laatste was gisteravond, maar daar mag ik nog niks over zeggen. Heeeee. Worden we misschien uitgenodigd voor een 3D-prrrimeur? HT met snuf? Spannend! @Robx: te veel eer. M rc Ik bedoel het toch iets anders... wo Jerry do clublid za Sneek ma gewoon (nou ja gewoon..??) stereo waar ik niks over mag zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 18 april 2010 Report Share Posted 18 april 2010 zo..... hele stapel cd's uit het kleine kastje naast de set vervangen door andere die dan weer uit ene minder toegankelijke kast komen. allemaal in de snot gezet en nu komende tijd weer dingen gaan luisteren die ik soms al meer dan 10 jaar niet meer gehoor heb. altijd leuk. wel heeft mijn cd van dreamfish last van rot. randen zijn al helemaal bruin tot nu toe heb ik 6 cd's die last hebben van rot. volgens mij allemaal begin jaren 90. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 april 2010 Report Share Posted 18 april 2010 He vervelend M44, hier doet zèlfs de 1e CD uit begin 1987 het nog prima en heeft nergens geen last van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 18 april 2010 Report Share Posted 18 april 2010 ik heb ook oudere cd's die het prima doen. wie heeft niet een cd van jean michelle jarre gekocht omdat dat op cd zo mooi klonk die doen het allemaal nog. ik denk toen massa productie echt goed los ging dat er fouten zijn gemaakt. vooral begin jaren 90 denk ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 april 2010 Report Share Posted 18 april 2010 [.....} wie heeft niet een cd van jean michelle jarre gekocht omdat dat op cd zo mooi klonk Ikke Maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 18 april 2010 Report Share Posted 18 april 2010 mijn allereerste cd's waren oxygen van JMJ en de cd van napalm death - scum & from enslavement to obliteration ( combi cd) toen tegelijk gekocht. zelden in de geschiedenis werd een dergelijke combi aangeschaft door dezelfde persoon op hetzelfde tijdstip. en een jaar of 15 oud ook nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 19 april 2010 Report Share Posted 19 april 2010 CD-rot blijkt voor te komen bij zowel in de fabriek gestanste CD's (originele audio-CD's, m.n.) als bij CD-R of CD-RW schijfjes, al lijken die laatste er nog weer gevoeliger voor te zijn. De oorzaak kan bijvoorbeeld zijn: inwerking van chemische substanties (gassen, vloeistoffen) of (UV)-straling. http://en.wikipedia.org/wiki/Disc_rot http://www.den.nl/docs/20050808095810 Maakt het veel uit, of de schijfjes bijvoorbeeld in Rijnmond (Pernis), IJmond (Corus), in de buurt van Geleen (DSM) wonen, of in een schone atmosfeer zoals ons Surhuisterveen? Of er wordt gerookt in huis? Of men er het eten laat aanbranden? Veel winden laat? En maakt het veel verschil of de schijfjes worden gehanteerd door iemand met vieze en/of vochtige handen, of met droge en schone? Ik koop al sinds het prille begin CD's (aanvang jaren 80), en heb nog n Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 19 april 2010 Report Share Posted 19 april 2010 aaahh vandaar dat ik een cd van aphex twin tot 2 x toe overnieuw heb gekocht en die tot 2 x toe wegrot. exact dezelfde cd die ik al op cassette had en eigenlijk thuis nooit draaide maar altijd op de walkman.de cd stond dus netjes in het donker in de kast tot ik hem van het platenlabel gratis kreeg toegestuurd omdat ik foto's opstuurde van de kapotte cd's. en ze mij verzekerde dat deze oke zal blijven daar hij in een andere fabriek gestanst was. bespaar me je wiki wijsheden en narcistische zelfprijzing aub. Mensen met een narcistische persoonlijkheidsstoornis zijn ambitieus. Zij pochen over hun eigen prestaties, denken dat ze uniek zijn in de wereld waardoor zij alleen begrepen kunnen worden door mensen die zelf bijzonder zijn. Zij willen graag bewonderd en op hun wenken bediend worden. Ook zijn zij vaak jaloers of denken juist dat anderen jaloers zijn op hen. Zij worden arrogant en hooghartig gevonden. De zelfoverschatting lijkt samen te hangen met een zeer kwetsbaar zelfgevoel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts