Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

En Paul, balen moet je echt niet doen op je vakantie.;)

Kennelijk heb je het `nou ja...` erachter gemist. ;) Cyprus is prachtig en er valt genoeg te zien. Jammer dat ik ooit weer een keer terug moet, ik vind het relaxte leventje hier helemaal geen straf. Shit, nou baal ik dus toch een beetje! :D;)

Oh, ik had het 'nou ja' anders begrepen. Niet balen Paul, ook niet een beetje. Gewoon genieten en straks ben je weer thuis en kan je weer genieten van die mooie set van je. Als je daarover nadenkt morgen op het strand, dan baal je daarover dat de set niet op je hotelkamer staat (grapje).;)

advies is dus.... geniet nu van de vakantie en van Cyprus.

Hoi Gerald, ik heb een zeer sterk vermoeden van wel. De beschrijving van de opbouw komt ongeveer overeen met de CZ Gel. Ik heb deze kabels zelf vele jaren in mijn set gebruikt en heb nog steeds een paar setjes liggen omdat ik ze eigenlijk niet kwijt wil.

Ik heb nog originele folders en prijslijsten liggen, in Nederland werden ze geimporteerd door Audiac. Deze kabels zijn ooit ontwikkeld door Madrigal, speciaal voor Mark Levinson om het neutrale karakter van de apparatuur te behouden. Ik denk dat ze daar zeer goed in zijn geslaagd. Helaas is Madrigal al zo´n 7 jaar geleden gestopt met de productie van deze kabels.

Hoi Gerald, ik heb een zeer sterk vermoeden van wel. De beschrijving van de opbouw komt ongeveer overeen met de CZ Gel. Ik heb deze kabels zelf vele jaren in mijn set gebruikt en heb nog steeds een paar setjes liggen omdat ik ze eigenlijk niet kwijt wil.

Ik heb nog originele folders en prijslijsten liggen, in Nederland werden ze geimporteerd door Audiac. Deze kabels zijn ooit ontwikkeld door Madrigal, speciaal voor Mark Levinson om het neutrale karakter van de apparatuur te behouden. Ik denk dat ze daar zeer goed in zijn geslaagd. Helaas is Madrigal al zo

De KImber KS 1030 doet het in mijn analoge gedeelte ook erg goed, samen met een Furutech AG-20L phonokabel. Daar hoef ik ook niet meer te zoeken. De KS 1030 heeft zeker overeenkomsten met de Madrigal/Sun Wire kabel; neutraal, rustig en gedetailleerd.

Gebalanceerd is de CZ Gel nog steeds vrijwel onverslaanbaar, ook in vergelijking met de Siltechs uit die tijd, maar ook met diverse meer recente kabels. Een (gebalanceerde) Siltech SQ80B G3 was totaal geen partij voor de CZ Gel XLR doordat de Siltech de podiumafbeelding compleet overhoop haalde (alle instrumenten werden op een hoop gegooid) en als geheel een stuk onrustiger klonk en bijv. stemmen minder body gaf. De Siltech en de CZ Gel zaten overigens in de zelfde prijsklasse.

Ik krijg nog geregeld verzoeken of ik mijn CZ Gels wil verkopen maar dat gaat nooit gebeuren. Op dit moment luister ik gebalanceerd met NBS, die een iets dieper podium geeft, iets meer druk in het laag zet en iets meer microdetail geeft maar het kan zo maar zijn dat ik over een paar jaar terug wil naar CZ Gel.

Als het een mooi aanbod is van je vriend zou ik snel toeslaan, straks krijgt hij er nog spijt van ....

Da's goed nieuws, Onno! Eigenlijk verbaast het me ook niet gelet op de snelheid waarmee de kaartjes van het 1e concert wegvlogen.

Wij hebben ook zitplaatsen op tribune Oost. Bij andere concerten zitten we daar meestal ook en heb je prima zicht op het podium.

Ik heb hem 3 maal gehoord, 2 maal was die goed laatste keer in Landgraaf was niet zo

geweldig ik zou zeggen succes en geniet ervan ;)

Da's goed nieuws, Onno! Eigenlijk verbaast het me ook niet gelet op de snelheid waarmee de kaartjes van het 1e concert wegvlogen.

Wij hebben ook zitplaatsen op tribune Oost. Bij andere concerten zitten we daar meestal ook en heb je prima zicht op het podium.

Dan zit je op de zijkant toch ten opzichte van de stage. Ik ken het stadion niet, maar het zal vast een goede plek zijn. Wij zitten in ieder geval tegenover de stage op Zuid dus en in het eerste vak (vak 112, rij 10) precies in het midden. Kunnen we de show goed zien.

:lol: Hij is wel leuk, ook al vind Marc het geloof ik niet zo leuk.

'Tis een beetje de waan van de (politieke) dag op het moment: Dit soort grappigheid scoort.

(Is na morgen waarschijnlijk wel weer over)

;)

Guest tubejack

Jack,Spido is toch niet bij jou langs geweest om zijn betonblokken onder zijn speakers te behandelen met trollen snot ! :):D :D

Nee, heb je soms aan het flesje "gesnoven" :D

Die beton U blokken, is een eigen idee en heb ik zélf gekocht :rolleyes:

Worden binnenkort nog een maatje groter ....

Mijn audiofieldag was een voorloper van de VdV PR20HE eindversterker eens serieus aan te sluiten en af te regelen.

De versterker staat in z.g.n. Supertriode mode (UL + Kathode tegenkoppeling, geeft penthode power en triode gedrag) en levert

met een bijelkaar geschraapt vers NOS setje Sovtek 6550WA zo' n 2x35 watt.

Als voor versterker gebruik ik een licht gemodificeerde VdV MCML05.

Staat sinds gister te spelen .... Ik heb er ook een Akai AT-2400 mét 12SX7 buis op aangesloten.... die nu op Veronica staat ... :)

Klinkt heel erg mooi :wub: Zélfs bij een sterk door een compressor/limiter uitgestuurd station FM als Veronica .... haalt de 12SX7 in de tuner weer de meeste compressie weg.... B)

Er kan net als de PR20HE ruim het dubbele vermogen uit de versterker komen.... maar dat is onzin met de PP 2x16,5 met een rendement van 92DB / 1meter....

Vriendelijke groet,

Jack

Jack,ik heb zelf ook een MV amplie met uitgang ring kern trafo,s ook Quad en Philips buizen tuner,maar wat jij doet met Tuners doet is gewoon fantastisch dat kun je niet leren maar volgens mij is gewoon een gave . :):D :D :mad2: I am jealous

Jack er wordt zelfs veel compressie gebruik in opname,s en galm wat wat er in zit krijg ook niet er uit of je moet opnieuw gefilterd masteren,nou en dan heb je iets :)

Mijn audiofieldag was een voorloper van de VdV PR20HE eindversterker eens serieus aan te sluiten en af te regelen.

De versterker staat in z.g.n. Supertriode mode (UL + Kathode tegenkoppeling, geeft penthode power en triode gedrag) en levert

met een bijelkaar geschraapt vers NOS setje Sovtek 6550WA zo' n 2x35 watt.

Was je op een idee gebracht ;)

Guest tubejack
[...]

Klinkt heel erg mooi :wub: Zélfs bij een sterkt door een compressor/limiter uitgestuurd station FM als Veronica .... haalt de 12SX7 in de tuner weer de meeste compressie weg.... B)

Hoe is dat mogelijk, Jack?

Indien dat kon, zouden honderdduizenden luisteraars (mijzelf incluis) je enorm dankbaar zijn.

Ik ben allergisch voor compressie (BAN DE ORBAN!!!) en zou het een zegen vinden........

Ik maak gebruik van de "roomhead" van de buis, bovendien een 12SX7 is een érg mooie buis :)

Dàt het werkt, weten o.a. een aantal forumleden hier waarvoor ik de afgelopen jaren ook zo'n tuner voor heb gemaakt.

Gehoor en meet technisch is het volgens Dick van de Merwe heel verantwoord :rolleyes: Reken technisch natuurlijk ook ...

Alleen jammer dat de 12SX7 nauwelijks meer te krijgen is. En een vervangend buisje met mogelijk nog betere eigenschappen alleen al 100€ kost...

Maar ook aan "gewone" goed ontworpen analoge transistor uitgangstrapjes (in tuners) kun je vaak veel doen.... een buis hoeft niet persé en kan ook niet altijd...

Groet,

Jack

Guest tubejack

Was je op een idee gebracht ;)

Ja zeker... dank je :rolleyes: Maar ook door iemand van het groene forum die informatie zocht over uitgangstrafo' s.

Wil je dáár iets van kunnen zeggen, moet je toch op zijn minst even zelf wat testen.

Met vriendelijke groet,

Jack

Guest tubejack

Ik heb ook wel tuners gemodificeerd en beter worden ze beslist, maar compressie vanuit de studio krijg ik er niet uit....hmz.gif

Je moet het gewoon, wat liefde en aandacht geven... a015.gif

Kom gerust eens langs.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...