WanFie Posted 21 juni 2010 Author Report Share Posted 21 juni 2010 Ik heb gisteren een lampje met klem gewijzigd in een staand lampje. Nu heb ik LED licht op m'n draaitafel. Het lampje schakel ik tegelijk met de luchtpomp aan, dus brand nooit onnodig. Ik heb er een enkele powerled in gestoken. Helaas is het licht wat aan de blauwe kant. Maar omdat de bundel redltief klein is heb je er weinig last van. De groeven van de plaat en de naaldtip zijn perfect zichtbaar. Als statief staat er nu een plastic fles gevuld met kogels onder (ook om het ding een stuk omhoog te brengen). Ziet er best wel industrieel uit.. Wanneer het zo bevalt nog eens een mooi gepolijst statief maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 juni 2010 Author Report Share Posted 21 juni 2010 Ik ben er nog niet helemaal uit waarmee ik de zuigopening moet bekleden: ik heb nu een soort kunst-zeem gebruikt, maar ik ben bang voor beschadigingen.. : Ik had de zuigmond hol gemaakt, zodat deze alleen de rand en het label raakt. Werkt perfect, ook al omdat er dan lucht (met vloeistof) aangezogen kan worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 21 juni 2010 Report Share Posted 21 juni 2010 nou de eindversterker moet blijven logeren. de eindtransistoren van 1 kanaal zijn gebakken. verlaat gevolg van een vorige kleine storing. gelukkig een lenertje meegekregen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 21 juni 2010 Report Share Posted 21 juni 2010 Vervelend Robx! Hopen dat de pati Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 23 juni 2010 Report Share Posted 23 juni 2010 4 stuks Hypex HPR12 en HNR12 in de phonotrap gezet, met Kelvin aansluitingen naar de opamp-voeding en de JFET ingang. Nooit verwacht dat dat zoveel zou doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 23 juni 2010 Report Share Posted 23 juni 2010 ja dat deed in mijn cd speler ook nogal wat (ander merk weliswaar). en idem voorversterker. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 23 juni 2010 Report Share Posted 23 juni 2010 Yup, Tent heeft ze ook en er is geloof ik ook nog wat Chinees aanbod. Weet jij of deze dingen er ook in 5V en 3.3V zijn? Hypex heeft die iig. niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 juni 2010 Report Share Posted 23 juni 2010 Leuk Sander, gefeliciteerd. Ja goede voeing moet . Weet jij of deze dingen er ook in 5V en 3.3V zijn? Hypex heeft die iig. niet. Daar draai jij hand toch niet voor om om die dingetjes te modden? Veel stroom kunnen ze overigens niet leveren. Dus of dat voor digitaal zin heeft? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 23 juni 2010 Report Share Posted 23 juni 2010 Ze hebben 4 stuks 78L12/79L12 vervangen waarvan ik altijd dacht dat die wel toereikend waren. Blijkbaar dus niet, die prachtige PSRR getallen van opamps mag je dus ook met een korrel zout nemen.... @ Digitaal: max. 500 mA kunnen ze leveren, da's misschien wel wat krapjes bij 3.3V ja. Ik heb ze nog niet "ontleed", de achterkant is trouwens met compound bedekt dus of dat zonder hak- en breekwerk te verwijderen is vraag ik me af. Weet ook niet welke bandgap er is gebruikt en of die voorop of achterop zit. Zal eens in de catalogus snuffelen naar 5V en 3.3V Kelvin regelaars, dat moet toch ook wel in geintegreerde vorm bestaan. Ben van plan om in mijn "proef" CD-speler ALLE voedingen rigoreus te ontkoppelen en elk IC van zijn eigen regelaar te voorzien. Eens zien of dat uitmaakt, heb nu alleen de DACs, digitaal filters en clock apart gevoed zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 23 juni 2010 Report Share Posted 23 juni 2010 ik werd er ook really happy van. ik heb deze gebruikt: http://www.audioupgrades.co.uk/regs.shtml zijn er in 3,3 en 5v. deze kan je ook op een koeldingetje schroeven, en dan kan ie wel een boel mA aan ('heavily heatsinked'). of ... http://www.at-view.co.uk/alwsr.htm heb ze ook in mijn vv gezet, dat zat ook 78xx enzo in. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 23 juni 2010 Report Share Posted 23 juni 2010 ik werd er ook really happy van. ik heb deze gebruikt: http://www.audioupgrades.co.uk/regs.shtml zijn er in 3,3 en 5v. deze kan je ook op een koeldingetje schroeven, en dan kan ie wel een boel mA aan ('heavily heatsinked'). Maar die heeft weer geen Kelvin aansluitingen en ik vermoed dat DAAR nu juist de grootste winst zit. In digitaal zal dat ws. nog belangrijker zijn dan in analoog. of ... http://www.at-view.co.uk/alwsr.htm Deze hebben wel sense aansluitingen, maar is wel weer een fors printje. Ik denk dat ik zelf maar 'ns wat ga bakken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 juni 2010 Report Share Posted 23 juni 2010 Hoi Sander, Ja, dat Hypex ook met hun epoxy geklodder Is het zwart of wit (melkachtig) geklodder? Is het melkachtig is het waarschijnlijk acrylaat geklodder. Dat verweekt bij 120 graden Kijk eens bij Lineair Technology die hebben hele mooie ruisarme regelaartjes. Weliswaar in SMD en ze kunnen niet veel warmte verstoken. Ze zijn wel lo-droop, dus is een kwestie van een LM317 er voor zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 23 juni 2010 Report Share Posted 23 juni 2010 Zwart keihard geklodder, helaas. En de bandgap blijkt nu net aan die klodderkant te zitten. LT heeft inderdaad leuke regelaartjes, SMD is geen punt want dat gebruik ik toch al meer en meer. Moet er meer stroom geleverd worden plak ik er wel een TO220 MOSje achteraan. Denk toch dat ik zelf wat ga foefelen, heb vroeger nog wat aardige ideetjes van Werner Ogiers gekregen mbt. dit onderwerp waar ik eigenlijk al veel eerder naar had moeten kijken. Ik probeer het wel zo klein te houden dat het gewoon op de plek van een TO220 regelaar past, met als extra dan de sense pinnen. Daar geloof ik echt in, heb die sense aansluitingen nog even bij de HPR/HNR kortgesloten maar dat is beslist minder in alle opzichten. Dat werkt dus erg goed en ik verwacht dan ook dat het in een digitale voeding zeker vrucht af zal werpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 juni 2010 Report Share Posted 23 juni 2010 Kun je er beter een regelaartje voor zetten. Heb je ook extra PSSR. De stroom kunnen ze wel aan maar niet de warmte dissipieren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 23 juni 2010 Report Share Posted 23 juni 2010 Hmmm......de drop moet al snel 3V zijn, bij 500 mA heb je dan al 1.5 W dissipatie. Dat gaat zo'n SOT223 niet echt fijn vinden vrees ik......... Moet ik toch naar TO252 of 263. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 juni 2010 Report Share Posted 23 juni 2010 Nee, bekijk ze eerst maar eens. Ze hebben aan minder dan 1V genoeg. Ze zijn er van 100 mA output tot 500 mA output. Bekijk b.v. deze eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 24 juni 2010 Report Share Posted 24 juni 2010 vandaag de uitgangscondensatoren uit de tuner verwijderd-overbrugd. Er zit nog 1 condensator in het signaal in de voorversterker. ondanks dat er toch een behoorlijke condensator zat scheelt helemaal geen c nogal wat. de tuner kan nu op veel vlakken weer behoorlijk met de cd speler mee (tuurlijk ik hoor de compressie en zo wel). groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 24 juni 2010 Report Share Posted 24 juni 2010 Ik had weer eens een fiele dag vandaag..... gezellig iemand van het groene forum op luister visite. Leuk want, ik kon laten zien en horen, hoe gemakkelijk je geluid behoorlijk kunt veranderen. Door o.a. een 4Ω speaker op een 8Ω aansluiting te zetten waardoor de buizen de halve RAA zien...* een klein rolletje wasemkap filter... Ingrepen van 0 tot 50... cents... waren m.i. minstens net zo groot als een andere buizen versterker Hoe bijzonder mooi het laag en muziekaal de structuur van een LP is Bij het terugschakelen naar CD werd pijnlijk duidelijk dat CD's feitelijk maar "behelpen" is Digital "sucks" Jack * Don't try this at home... tenzij je dikke pitten hebt zoals de 6550... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 25 juni 2010 Report Share Posted 25 juni 2010 Ik ben er nog niet helemaal uit waarmee ik de zuigopening moet bekleden: ik heb nu een soort kunst-zeem gebruikt, maar ik ben bang voor beschadigingen.. : Ik had de zuigmond hol gemaakt, zodat deze alleen de rand en het label raakt. Werkt perfect, ook al omdat er dan lucht (met vloeistof) aangezogen kan worden. Ik ben ondertussen 27 experimenten verder, en ik denk dat ik ook maar een speciaal daarvoor bedoeld mondstuk ga maken, anders blijft het behelpen.. Ik gebruik nu de 'kleine uitvoering' van de normale kop en heb hem bekleed met fluweel, maar die is dan weer te breed, dus een stuk kurk aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 juni 2010 Report Share Posted 25 juni 2010 Ik ben er nog niet helemaal uit waarmee ik de zuigopening moet bekleden: ik heb nu een soort kunst-zeem gebruikt, maar ik ben bang voor beschadigingen.. : Ik had de zuigmond hol gemaakt, zodat deze alleen de rand en het label raakt. Werkt perfect, ook al omdat er dan lucht (met vloeistof) aangezogen kan worden. Ik ben ondertussen 27 experimenten verder, en ik denk dat ik ook maar een speciaal daarvoor bedoeld mondstuk ga maken, anders blijft het behelpen.. Ik gebruik nu de 'kleine uitvoering' van de normale kop en heb hem bekleed met fluweel, maar die is dan weer te breed, dus een stuk kurk aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 25 juni 2010 Report Share Posted 25 juni 2010 @ Robin: sorry voor de technische postings, zal het NOOOOIT meer doen. @ Bart: kun je niet gewoon die zuigmondjes van Okki Nokki kopen? Mijn Hanss Acoustics platenwassert is ook 1200 watt en zuigt in 1 draaironde de LP kurkdroog. Toch iets doen aan het rendement dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 25 juni 2010 Report Share Posted 25 juni 2010 na wat technisch advies (kan het kwaad) vandaag ook de uitgangscondensatoren van de cd speler verwijderd-overbrugd. hier word ik echt weer eens heel blij van groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 juni 2010 Report Share Posted 25 juni 2010 @ Robin: sorry voor de technische postings, zal het NOOOOIT meer doen. @ Bart: kun je niet gewoon die zuigmondjes van Okki Nokki kopen? Mijn Hanss Acoustics platenwassert is ook 1200 watt en zuigt in 1 draaironde de LP kurkdroog. Toch iets doen aan het rendement dan. jij mag alles Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 25 juni 2010 Report Share Posted 25 juni 2010 Ik ben er nog niet helemaal uit waarmee ik de zuigopening moet bekleden: ik heb nu een soort kunst-zeem gebruikt, maar ik ben bang voor beschadigingen.. : Ik had de zuigmond hol gemaakt, zodat deze alleen de rand en het label raakt. Werkt perfect, ook al omdat er dan lucht (met vloeistof) aangezogen kan worden. Ik ben ondertussen 27 experimenten verder, en ik denk dat ik ook maar een speciaal daarvoor bedoeld mondstuk ga maken, anders blijft het behelpen.. Ik gebruik nu de 'kleine uitvoering' van de normale kop en heb hem bekleed met fluweel, maar die is dan weer te breed, dus een stuk kurk aan één kant erin gepropt. Grappig hoe je met aerodynamica geconfronteerd wordt als je merkt dat de afzuiging niet helemaal gelijkmatig is. Als ik vergelijk met andere platenzuigers gebruik ik idioot veel zuigkracht, een stofzuiger van 1200 Watt zonder zak erin, ik moet echt de rand van de plaat pakken om hem rond te kunnen draaien. En toch moet ik vaak meerdere rondjes draaien om alles goed droog te krijgen. Dat fluweel slijt daardoor ook weer behoorlijk Ik heb nu een handjevol platen schoongemaakt, en een hoekje is al bijna kaal.. Goeie tip Hans, hoe sterk is jouw zuiger, en hoeveel droogrondes heet ie nodig? Elke fatsoenlijke platenwasser droogt de plaat in 2 maximaal 3 rondjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 25 juni 2010 Report Share Posted 25 juni 2010 Ja, 2 rondjes 1x heen en 1x terug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts