Guest tubejack Posted 25 juni 2010 Report Share Posted 25 juni 2010 Ik maak hem eerst linksom schoon 3 rondtjes met flink wat wasspul. Dan trek ik hem in 2 rechtsom draaien de wentelingen droog. Dan rechtsom en...... hierna een verse binnen en buiten hoes + sop Meestal, zijn ze dan als nieuw Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 25 juni 2010 Report Share Posted 25 juni 2010 Op zo'n aantal zit ik wel, ik heb er een lamp vlak boven staan, dus ik kan aan de reflectie h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 25 juni 2010 Report Share Posted 25 juni 2010 Mijn "fiele" dag was dat ik eindelijk een fatsoenlijke werktafel in mijn shack heb Zit lekker aan de TA-4650 te sleutelen. Verder was ik vanavond in de Heineken Music hal, naar een tribute van MJ. Had er helemaal geen zin in, maar het was geweldig goed, super band en het geluid was stevig maar net niet té hard ..... Tjonge wat kan live mooi klinken Gaan we thuis niet nooit redden Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 26 juni 2010 Report Share Posted 26 juni 2010 nee .. maar wat we wel hebben is toch ook erg mooi. nou weer snel luisteren groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 26 juni 2010 Report Share Posted 26 juni 2010 Inderdaad, er staat nu een LP op van Vangelis "China" Klinkt bijzonder fraai Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 juni 2010 Author Report Share Posted 26 juni 2010 Goeie tip Hans, hoe sterk is jouw zuiger, en hoeveel droogrondes heet ie nodig? Dat is zo'n waterstofzuiger van ik dacht Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 26 juni 2010 Report Share Posted 26 juni 2010 en droog genoeg om te draaien. Om hem in een plastic hoes te schuiven is hij dan toch nog te nat. Hmmm, als ie te nat is om in een hoes te doen vind ik hem ook te nat om af te spelen.. Ik kan nogal perfectionistisch zijn.. Omdat ik de plaat met de hand draai en ik door die supersucker maar een 90 graden per keer kan doen lijkt het of ik heel veel draai, maar dat valt best mee Gisteren nog een gore 'So' van Peter Gabriel gereinigd, w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 26 juni 2010 Report Share Posted 26 juni 2010 Ik laat hem altijd even "nadrogen" bovenop de nieuwe binnenhoes .... meestal is e.e.a. zo verdampt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 juli 2010 Report Share Posted 2 juli 2010 Van de week een Philips FT-980 voor een zacht prijsje gekocht. Zag er niet uit....Beetje vies, licht beschadigd en pootjes verwijderd. Hij had àlle klachten die dit model standaard kent, wegvallen van en slechte ontvangst. Ondanks het warme weer vandaag de soldeerbout aangestoken,het soldeer vloeide mooi In het het frontend de mooist denkbare teflon Philips trimmers gezet, die ik samen met hele mooie Philips condensatoren uit een "bukbak" op de radiomarkt heb "gegraaid" Van een saai afgeleefd ding getransformeerd tot juweeltje, de ontvangst is weer subliem en het geluid is bijzonder mooi.... heel veel details en een mooie soundstage. Na een "sopje" bleken de meeste beschadigingen gewoon vuiligheid. Het is zo'n leuk ding geworden dat ik het niet kon laten om er ook mooie fiele vergulde uitgangen op maken. Hij staat nu te spelen, Tracy Chapman "fast car" via Radio M op 93.1 een zender die moeilijk te ontvangen is hier in Zaandam, maar de Philips heeft er na een paar keer precies afregelen geen enkel probleem mee. Vanmiddag had ik radio 6 aan via de kabel, reuze handig deze tuner heeft niet alleen RDS maar ook 2 antenne ingangen.... Het klonk bijna net zo mooi als een heel dure High end referentie tuner... Diep in mijn hart, vind ik deze véél leuker ..... Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 4 juli 2010 Report Share Posted 4 juli 2010 Goed bezig Jack, Mijn audiofiele dag was weer en ouderwets muziek luisteren op zolder. Nu het toch zo warm is buiten en het te warm is om wat te doen ben ik maar weer eens lekker plaatsjes aan het draaien geweest. Lekker met de ramen open om iets van ventilatie te hebben. En als ik dan weer zo heb zitten luisteren dan kom ik telkens weer tot de conclusie dat ik wel erg tevreden ben mij het geluid zo als dat hier staat. Gewoon weer even genieten dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 juli 2010 Report Share Posted 4 juli 2010 Hoe audiofiel is een dagje Leiden tijdens het Gouden pet festival? Niet zo h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 4 juli 2010 Report Share Posted 4 juli 2010 Na het enthousiaste verhaal van Arden, heb ik mijn oude phono pre eens te voorschijn gehaald. Waardoor mijn Ace 22Kohm aan haar spoeltjes ziet. Klinkt inderdaad anders, wat feller in het midden, wat sneller ook. Maar toch ik vind 470ohm lekkerder klinken in mijn set. Natuurlijk is het met twee verschillende pre's appels met peren, maar ik heb het gevoel dat de Ace met een lager afsluitweerstand n Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 4 juli 2010 Report Share Posted 4 juli 2010 mijn audiofiele dag was luisteren een mod aan de cd speler, te weten de voedingsontkoppeling van het eindtrapje. daar zit 10uf panasonic fc en 100nf film. ik heb er 100nf keramisch (die blauwe epcos dingetjes) overheen gezet. resultaat is toegenomen ruimte en diepte. maar het was wel even een paar dagen inspelen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 5 juli 2010 Report Share Posted 5 juli 2010 Na het enthousiaste verhaal van Arden, heb ik mijn oude phono pre eens te voorschijn gehaald. Waardoor mijn Ace 22Kohm aan haar spoeltjes ziet. Klinkt inderdaad anders, wat feller in het midden, wat sneller ook. Maar toch ik vind 470ohm lekkerder klinken in mijn set. Natuurlijk is het met twee verschillende pre's appels met peren, maar ik heb het gevoel dat de Ace met een lager afsluitweerstand nét ff het e.e.a. beter gedempt wordt dat ook de SSSSS net even mooier zijn en het laag-midden en hoog net even homogener zijn. (...) Beste Tubejack, (...) Designing for low noise at low impedances is a real challenge. To avoid this challenge many preamplifier designers just use a high input resistance and thereby force the cartridge to work into the wrong load. Some moving coil (=MC) cartridge manufacturers specify a loading resistance of 47kOhm. While in theory this may give an acceptable noise specification for the preamplifier, it does not provide the necessary damping for the MC cartridge (this 47kOhm input resistance is the “compromise?" setting that was decided upon for loading MM cartridges. It is a theoretical figure and it only is the correct termination for a few (but by far not for all) MM cartridges. It is certainly not correct for MC cartridges: most MC cartridges perform best with a load of between 20 Ohm and a few hundred Ohm). Fig. 1 shows the effect of varying the resistive load on an MC cartridge. The potential deviation from a linear response by a wrong loading resistance can be massive. Fig. 2 shows various combinations of resistance and capacitance loading. With this feature the response of cartridges can be linearized. Preamplifiers having just fixed input resistances that do not allow variable resistance and capacitance loading are unable to extract the full performance from cartridges. Despite that, almost all preamplifiers lack this important feature. This is one of the reasons why many preamplifiers work acceptably with one or two cartridges but do not provide satisfactory performance with other cartridge makes, leaving the listener at the mercy of the fixed input loading of the preamplifier. Thus performance is far from optimal. The elevating top-end caused by improper loading can sometimes be perceived as 'air' or high-frequency extension, but in reality, it is actually odd-harmonic high frequency distortion. In a very well balanced reproduction system, it will sound edgy and bright. (...) http://www.extremephono.com/Loading.htm Mijn ervaring: hoe lager (impedantief) afsluiten, hoe beter. Bijvoorbeeld met maar iets méér dan de inwendige (spoelen)weerstand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 juli 2010 Report Share Posted 5 juli 2010 Wellicht een idee om met een testplaat en b.v. met Arta ook het frequentie spectrum te bekijken? Via de te gebruiken phono-pre uiteraard Dàt zou een mooie extra service zijn, bij de aanschaf van een nieuw element. Ik vermoed n.l., dat dit soort grafiekjes, per element/preamp/step-up heel anders kan uitpakken. Ik heb ook een tijdje met 150Ω gespeeld maar dàt vond ik wat sloom klinken en de SSSSSS klanken waren inderdaad geheel weg .... maar ook een hoop details Nu met een step-up trafo waardoor het element 348Ω belasting ziet, maakt het geheel in ieder geval muziek, zonder overdreven hoog of andere storende bijgeluiden. Het vervelende met een step-up trafo is dat je nog minder kunt instellen.... je kunt wat rommelen met weerstanden en inderdaad condensatoren om e.e.a. kritisch te dempen... Ik weet het niet hoor maar afgaande op mijn gevoel kun je het best afgaan wat de cartridge bouwer voor riaa-versterker/pre-amp voor ogen had bij zijn ontwerp... Eigenlijk nét als luidsprekers ..... Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 5 juli 2010 Members Report Share Posted 5 juli 2010 Ik weet het niet hoor maar afgaande op mijn gevoel kun je het best afgaan wat de cartridge bouwer voor riaa-versterker/pre-amp voor ogen had bij zijn ontwerp... In geval van Benz dus toch die 22kOhm... Zaligmakend zal het nooit zijn hoor, het hangt net zo goed af van de match met de overige componenten (zoals iedereen wel weet). Daarbij is de gain van de Luaschek ook vast op 62 dB, de ideale match zal dan ook eerder in de Low output versies moeten worden gezocht dan in de Mid of High outputs. Al kan ik me herinneren dat de combinatie met de Benz Ebony (output 2,5 mV) van Kraus toendertijd ondanks de enorme gain ook erg indrukwekkend was... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 5 juli 2010 Report Share Posted 5 juli 2010 Ondanks de warmte ben ik afgelopen weekend in de GTV gedoken en richting Lelystad gereden voor een bezoekje aan een audiovriend. Hij heeft een fraai stel speakers staan ( Verity Audio Lohengrin) met een goede analoge bron (Platine Verdier/Kuzma tangentiaal/Ortofon A-90) en is al enige tijd op zoek naar een geschikte versterker. De Octave monoblokken en voorversterker die er nu op proef staan hadden de grote Lohengrins goed onder controle en met de nodige fijntuning van de set, betere bekabeling, inspelen (o.a. het element is nog vrij nieuw) én de opstelling kan dat wel eens een hele mooi combinatie worden. Verity Audio vind ik in ieder geval een speakermerk wat erg goed bezig is. Leuk trouwens dat Octave weer terug in Nederland is, de enorme monoblokken (Jubilée) in München maakten best indruk op Isophon speakers. Octave heeft trouwens ook een mooie modulaire phonotrap in het assortiment (Phono Module) die ik qua mogelijkheden en bouw interessant genoeg vind om dit jaar eens extra aandacht te geven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 5 juli 2010 Report Share Posted 5 juli 2010 Uhm, ik heb me laten verleiden om: Miles Davis - A kind of blue te kopen op CD. Voor 5 euro. Plus nog een DVD en een LP van U2 voor 15 euro. No line on the horizon. Het album waar ik eigenlijk, maar 1 nummer echt goed van vind... Dus ik zou 'em nooit kopen! Nou ja, zeg nooit, nooit... heb ik nu toch dat ene nummer op vinyl Ik hoop dat de Miles Davis een muzikale leerervaring is. En anders is het pech.. Ik ben ook eigenlijk meer piano georiënteerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 5 juli 2010 Report Share Posted 5 juli 2010 Ik hoop dat de Miles Davis een muzikale leerervaring is. En anders is het pech.. Ik ben ook eigenlijk meer piano geori Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 5 juli 2010 Report Share Posted 5 juli 2010 Mijn afgelopen dag(en)/weken bestond(en), naast het werken, voornamelijk uit fietsen (toch ruim 500 kg afgelegd in 3 weken tijd) en thuis gekomen lekker van de muziek luisteren. Helaas kwam ik zaterdag in een onweersbui terecht en heeft mijn iPhone (merk nu dat dit ding onmisbaar is geworden) het loodje heeft gelegd. Dus voorlopig geen Spotify meer in de bus onderweg naar mijn werk Sinds de Verosol hier thuis hangt en voor een flinke demping en reductie van echo's zorgt, is er ook een stuk rust in mijn hoofd ontstaan. Ik vind eigenlijk dat mijn set nu wel goed genoeg is en dat ik er gewoon heel veel plezier aan beleef. Mijn (digitale) muziekcollectie is de afgelopen tijd explosief gegroeid. Dat komt omdat ik regelmatig muziek uitwissel met een goede kennis van mij die ook weer zijn connecties heeft. Ik ontdek dan muziek die ik nog niet kende. Ik vind dat toch wel het leukste aspect van streamen. Het gekke is dat als je met een muziekliefhebber ruilt je maar zelden doublures hebt. Ik verwijder ook maar zelden bestanden omdat ik ze niet mooi vind. Een nadeel dat om de hoek is komen kijken is dat ik schijfruimte te kort kom. Heb al geprobeerd meerdere schijven aan te sluiten, maar de streamer is erg kritisch wbt compatible schijven. Uiteindelijk werkt het nu wel met 2 schijven, maar het lezen gaat erg traag. Voorlopig red ik het er wel mee, maar helemaal ideaal is het niet. En ondertussen geniet ik ook nog volop van mijn LP's; heb op ebay flink wat ECM titels gescoord die na een wasbeurtje en een nieuw binnenhoes weer helemaal tiptop klinken. @ Audiopaul, een bezoekje aan Lelystad is altijd een klein feestje. Ik ben benieuwd naar je bevindingen met het "pretpakket". Was voor mij een erg positieve kennismaking moet ik zeggen. Ben wel blij dat ik de platenpuck heb kunnen aanschaffen ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 6 juli 2010 Report Share Posted 6 juli 2010 @ Audiopaul, een bezoekje aan Lelystad is altijd een klein feestje. Ik ben benieuwd naar je bevindingen met het "pretpakket". Was voor mij een erg positieve kennismaking moet ik zeggen. Ben wel blij dat ik de platenpuck heb kunnen aanschaffen ... Tja, Ron en ik kennen elkaar al bijna 10 jaar maar in z'n nieuwe huis ben ik nog maar een paar keer geweest. Iedere keer komt er weer iets tussen. Ik kreeg dat pretpakket Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 7 juli 2010 Report Share Posted 7 juli 2010 Vandaag bij Radio Twenthe in de condensatorlades zitten snuffelen. Ik was op zoek naar zilver/mica. Ik was eerst al bij Stuut & Bruin geweest, maar daar werd ik besmuikt uitgelachen toen ik daarnaar vroeg Da's al de zoveelste keer dat ik daar bot vang, wilde er eigenlijk wat van zeggen, maar daarvoor vind ik ze te aardig. Maar diep gezucht en boos gekeken In mijn phonotrap zit in de riaa 560 en 220 pF. Die eerste had ik al, maar toen ik hem bouwde kon ik in 220 pF alleen Wima mks vinden, en dat leek me voor verbetering vatbaar. 220pF was niet te vinden maar ik moest en zou het ombouwen, dus heb ik uiteindelijk een 200, een 15 en een 5 pF gebruikt.. Ook niet ideaal (wat voor nadelen zou dat nu weer hebben? ) Ook nog wat 10 nF meegenomen, stond me bij dat dat de waarde van een van de koppel-c's was. Thuis eerst de riaa omgebouwd, en luisteren (en foebbal kijken..) Klonk vrij duidelijk beter. Meer details maar ook meer rust. Heel vanzelfsprekend, en het lijkt ook dynamischer9kan dat met een andere C?). Als er ineens een luide passage komt dendert die de kamer in. Autoriteit heet dat denk ik. En de bas is ook beter geworden, die knort nu lekker, al komt dat misschien omdat de totale waarde niet helemaal de juiste is en ik dus niet de juiste correctie heb. De koppelcondensator bleek 22 nF te zijn, gelukkig had ik er gelijk maar 4 van 10 nF gekocht (ze kostten een kwartje per stuk:) ) dan maar twee parallel gezet en al snel moesten die er ook in. Resultaat is meer van hetzelfde, ik vind het hoog wel heel mooi zo, fijn doortekend en helem Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 11 juli 2010 Report Share Posted 11 juli 2010 zo .... de laatste weken de eindcondensatoren uit cd speler en tuner verwijderd, en de voedingsontkoppeling van de eindtrap vd cd speler voorzien van 100nf ceramische condensatortjes. de boel is nu weer ingespeeld. bevalt heel goed. en vandaag de condensatoren die ik overhield (mundorf silvergoldoil) in de voorversterker over de ene koppelcondensator gezet (zit een mundorf supreme). dat is heel goed te horen. en nou weer rustig genieten. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 15 juli 2010 Report Share Posted 15 juli 2010 Vanavond een ontwerpje voor een voorversterker gemaakt en gelijk maar in elkaar gezet Tot nu toe gebruikte ik de 6072 van Triode Dick, maar ik heb nu een SRPP met een 6SN7 Ik zit net naar mijn eerste plaat te luisteren, dus is het extreem subjektief en veraderlijk, maar dit klinkt h Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 15 juli 2010 Report Share Posted 15 juli 2010 (...) maar hij lijkt dynamischer dan zijn voorganger, duidelijker in de plaatsing. Goed gewerkt Beste Buizenbart, Luisvol! Enne... volgbaarheid van instrumenten in complexe symfonische muziek? Van stemmen in dito koorwerk? Verst Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts