Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Staat zeker niet gek.

Alleen de uitstekende stukken draad einde nog even afslijpen en af werken met dop moeren ;).

Hoe is de stabiliteit?

Wordt het niet een beetje wiebelig?

Maar dan nu het belangrijkste.

Wat doet dit met het geluid?

Groetjes George

Dat gaat inderdaad lastig worden, alhoewel je ook vanaf de "0" kunt tegenkoppelen.

Aha, ik dacht dat het echt een apart stuk wikkeling moest zijn.

Overigens komt het idee van Audio Research, daar heet het "partially cathode coupling" en het heeft een gelijksoortig effect als de kathodewinding bij Quad II en McIntosh buizenversterkers.

Van Quad en McIntosh was het me bekend ja ;)

Niettemin is het een experiment waardig.

Jazeker, en het is maar een kleine moeite. Al ben ik in mijn hoofd druk doende met een direkt gekoppelde SE-versterker..

Staat zeker niet gek.

Alleen de uitstekende stukken draad einde nog even afslijpen en af werken met dop moeren ;).

Hoe is de stabiliteit?

Wordt het niet een beetje wiebelig?

Maar dan nu het belangrijkste.

Wat doet dit met het geluid?

Groetjes George

George, ik zie dat jouw meubel ook zo'n geslaagd zelf-ontwerp is. Die van mij moet inderdaad nog afgewerkt worden.

De draadstangen heb ik aan bovenzijde bewust een beetje uit laten steken, vind dat wel iets hebben.

Het geheel lijkt in het eggie, vind ik, beter dan op de foto <_<

Stabiliteit: op het moment dat je de moeren goed gaat aandraaien trekt de constructie zichzelf stabiel. Ongelooflijk. Er staat 70 kg op en je kunt er zo'n beetje tegenaan leunen. Ben heel tevreden!

Wat het met het geluid doet is een behoorlijke verbetering. Ik kwam vannacht m'n bed niet in :P

Guest KT88

Ik kijk nu nergens meer van op.

Vandaag de ARC SP9-II opgehaald, wat aan gefoefeld en van andere buisjes voorzien.

Draaitafel eraan gehangen (kan toch niks wezen zo'n instappert nietwaar, maar toch maar even proberen) en nu al sinds vanmiddag non-stop platen aan het draaien.

Wat een heerlijke combinatie met de Soundsmith en kennelijk ook de UcD. :wub:

Moet ik nou ook weer terug naar buizen-eindversterking? :blink:

Ik kijk nu nergens meer van op.

Vandaag de ARC SP9-II opgehaald, wat aan gefoefeld en van andere buisjes voorzien.

Draaitafel eraan gehangen (kan toch niks wezen zo'n instappert nietwaar, maar toch maar even proberen) en nu al sinds vanmiddag non-stop platen aan het draaien.

Wat een heerlijke combinatie met de Soundsmith en kennelijk ook de UcD. :wub:

Moet ik nou ook weer terug naar buizen-eindversterking? :blink:

Naar mijn idee is juist de combinatie van de ARC en UcD een hele mooie! Denk dat een buizen eind dat niet snel gaat overtreffen.

B.t.w. Is die ARC balanced uit? Zou helemaal mooi zijn i.c.m. de UcD.

;)

Guest KT88

Nee, het is een instappertje zoals ik al zei.

Misschien een flink stroomtrekkende 6H30 voor die UcD en dan rechtstreeks de comparator in dus die opamp eruit.

Of een vette kathodevolger-circlotron met 8 keer KT88 ofzo, de trafo's ervoor heb ik al liggen............

Guest KT88

Die Maggies zijn makkelijk met vrij constant 4 ohm, maar wel 'n laag rendement.

Ze zien graag wat controle, dus de klassieke tetrode-schakeling met trafo valt wel een beetje af (tenzij ik Octave neerzet.....).

Dus kathodevolger en/of Circlotron, ga ik nog eens proberen denk ik. Een watt of 100 wil ik wel hebben.

Vandaag een knutseldag.

Voor de Sound Stones heb ik een luidspreker stand gemaakt.

De betonnen U-profielen zijn nu overbodig. Ik vond ze ook te laag en te lomp ...

Goodtube speakerstand® Benodigdheden:

32x M16 moer

32x M16 ring

8 x draadeind M16 1 meter gegalvaniseerd

8 x voetjes voor een stoelpoot 16mm

2 platen Multiplex 122 x 61 18mm hardhout

Bisontix contactlijm

ijzerzaag

vijl

plamuurmes

zaagtafel

accuboormachine

vlinderboor 16mm

vlinderboor 30mm

schuurmachine

steeksleutel

rolmaat

...en een paar uur klustijd.

resultaat: een lichtgewicht luiderspreker stand, in hoogte verstelbaar, sterk en stabiel voor een luidspreker van 70 kilo <_<

(uit de multiplex gezaagd: 8 platen 31,5 x 44 cm. Per 2 op elkaar gelijmd)

foto volgt asap

Foto's, overdag genomen.

speksteen.JPG

Goodtube® speakerstands

Het oogt ruimtelijk. De in hoogte verstelbare stands zijn praktisch en degelijk. Hoewel ik me veel mooiere speakerstands kan voorstellen, bijvoorbeeld met een betonnen middenpoot, is dat voor deze uiterst zware speakers niet veilig.

Het moest dus robuust worden en daar voldoen deze jongens aan. Omvallen is er niet bij.

Door de ruimtelijke setup, de speakers 'zweven' als het ware op 55 cm van de vloer, is de klank enorm verbeterd!

stands.JPG

Toch, mag ik het zeggen, vond ik die U-blokken er mooier bij passen.

Maar je hebt nu wel het voordeel wat te kunnen 'spelen' met de hoogte en er ook wat onder te kunnen leggen.

Belangrijkste is natuurlijk dat het beter klinkt!

Toch, als de hoogte goed is, zou ik Kappa's tip ter harte nemen.

M :ph34r: rc

Toch, mag ik het zeggen, vond ik die U-blokken er mooier bij passen.

Maar je hebt nu wel het voordeel wat te kunnen 'spelen' met de hoogte en er ook wat onder te kunnen leggen.

Belangrijkste is natuurlijk dat het beter klinkt!

Bedoel je het afzagen van de draadeinden of een moer erop schroeven voor de looks?

Die U-blokken leken niet gek, maar omdat die zo massief over komen, vroeg ik mezelf dan wel af waarom dan geen vloerstaander als je de speaker van onderen helemaal dicht zet.

De hoogte was de reden voor het bouwen van deze stands.

hoop reflecterende opp trouwens.

jep, de tijd van tapijt en gordijnen is hier allang voorbij <_<

oke

het wel stijlvol. maar wat vind jij daarvan. zou je niet liever wat meer demping willen?

hoop reflecterende opp trouwens.

jep, de tijd van tapijt en gordijnen is hier allang voorbij <_<

oke

het wel stijlvol. maar wat vind jij daarvan. zou je niet liever wat meer demping willen?

Wij zijn gek op tijdloze, moderne interieurs. In deze ruimte wordt geleefd, ik heb geen behoefte en geen ruimte voor een aparte audioroom. Vandaar ook de TV die ertussen staat (met als opvulling van het meubel een center speaker die van zolder is gehaald)

De stereo apparatuur staat in een andere hoek van de kamer, anders werd het te druk in de serre.

Een wollen vloerkleedje van zo'n 4m2 licht achter de bank (luisterplek), buiten beeld. Het is een harde ruimte, maar de handklaptest geeft ondanks dat een aardig droge klank. Genoeg obstakels, zeg maar <_<

Bedoel je het afzagen van de draadeinden of een moer erop schroeven voor de looks?

Ja, beide.

Nu heeft het zo'n industri

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...