m44 Posted 22 juli 2010 Report Share Posted 22 juli 2010 Wol. Het is moeilijk, zo niet onmogelijk, om in deze prijsklasse beter klinkende en gemakkelijk aanstuurbare luidsprekers te kopen. Een foto zegt niet zoveel, ik vind de afwerking goed genoeg. Ze staan hier Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 22 juli 2010 Report Share Posted 22 juli 2010 Heren, ik vind ze d'r prima uitzien. Is weer eens wat anders dan al dat hout, eh, fineer. Had ik er van geweten toen ik mijn huidige speakers kocht, dan had ik ze zeker overwogen. Maar op zich wel fijn dat ik hear de enige ben met die speakers van mij. Beetje exclusiviteit is ook niet weg. M rc ook leuk als je de enige bent op alle fora's ik zoek nog steeds naar een persoon die mijn speakers ook heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 juli 2010 Report Share Posted 23 juli 2010 wat zijn de verschillen behalve die plantjes ? Die bodem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 23 juli 2010 Report Share Posted 23 juli 2010 Goodtube, van die speakers van Klaasje klop totaal niks van in theorie en die klinken goed zeggen jullie,dat kan helemaal niet,wat normaal is het membraan van een microfoon kunststof folie en jullie hebben ijzersterke glasvezel dus van theorie klopt er niks Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 juli 2010 Report Share Posted 23 juli 2010 Hee Wol, ga eerst eens luisteren voor je theorietjes loslaat op luidsprekerontwerpen. Dat heb ik gedaan en die speakers klonken best goed. Niet zo helder als de mijne, maar dat is mijn bias. Kijk hierboven maar in dit topic. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 juli 2010 Report Share Posted 23 juli 2010 Hee Wol, ga eerst eens luisteren voor je theorietjes loslaat op luidsprekerontwerpen. Dat heb ik gedaan en die speakers klonken best goed. Niet zo helder als de mijne, maar dat is mijn bias. Kijk hierboven maar in dit topic. M rc oei en de PP's lijken me al zo helder..... als je ooit hier komt luisteren ga je je afvragen waarom je oren spontaan dichtzitten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 juli 2010 Report Share Posted 23 juli 2010 Goodtube, van die speakers van Klaasje klop totaal niks van in theorie en die klinken goed zeggen jullie,dat kan helemaal niet,wat normaal is het membraan van een microfoon kunststof folie en jullie hebben ijzersterke glasvezel dus van theorie klopt er niks Ik neem aan, dat je ze nog niet gehoord hebt Ik vind deze boxen vrij neutraal tegen klinisch aan... zoveel details... Je kunt ze ietsje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 23 juli 2010 Report Share Posted 23 juli 2010 oei en de PP's lijken me al zo helder..... Ik denk dat zolang je ze niet hebt gehoord, je er geen oordeel over kunt vellen. Ik ken Jack's smaak nu wel een beetje dacht ik, dus het kan nooit een schreeuwende, schrille speaker zijn........ Trouwens, ook de speakers van Mumsoft kwamen op mij echt niet over als te helder of te briljant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 23 juli 2010 Report Share Posted 23 juli 2010 wat normaal is het membraan van een microfoon kunststof folie en jullie hebben ijzersterke glasvezel dus van theorie klopt er niks Zo kan ik er ook een hoop uit mijn duim zuigen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 juli 2010 Report Share Posted 23 juli 2010 oei en de PP's lijken me al zo helder..... Ik denk dat zolang je ze niet hebt gehoord, je er geen oordeel over kunt vellen. Ik ken Jack's smaak nu wel een beetje dacht ik, dus het kan nooit een schreeuwende, schrille speaker zijn........ Trouwens, ook de speakers van Mumsoft kwamen op mij echt niet over als te helder of te briljant. daarom zeg ik ook "lijken" op basis van bezoekjes die men bracht aan klaas en die hier als review terug kwamen. los daarvan vind ik het gros aan high end speakers te helder (lees onnatuurlijk) klinken. tot nu toe ook alles wat ik hoorde met die kevlar units. persoonlijk vind ik het geen mooie driver. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 23 juli 2010 Report Share Posted 23 juli 2010 en jullie hebben ijzersterke glasvezel Hallo Wol, Als jij denkt dat Kevlar (Want daar zijn de conussen van de PP's van gemaakt) van glasvezel is, weet je er niet veel (niks!) van. Geeft te denken wat betreft al je andere opmerkingen. Ga even googlen op PPTA; dat is de afkorting van de chemische naam. (Of op Kevlar/Twaron natuurlijk) Groet, Leobus PS Het kan natuurlijk ook zijn dat je het cynisch bedoelde, maar gebruik dan een paar emoticons. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 juli 2010 Report Share Posted 23 juli 2010 Wat moet ik nu bij die kamer voorstellen Tube, het lijkt wel een fraaie oudere serre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 juli 2010 Report Share Posted 23 juli 2010 Wat moet ik nu bij die kamer voorstellen Tube, het lijkt wel een fraaie oudere serre. "Strak" beton Carl, ik woon in een drive-in woning met de woonlaag over 3/4 van de 1e verdieping. Lekker ruim voor een doorsnee kamer Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 23 juli 2010 Report Share Posted 23 juli 2010 @jack: wat je met cd aan moet? lekker in een olive opus stoppen en een mooie buizendac erbij knutselen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 23 juli 2010 Report Share Posted 23 juli 2010 :D , leobus ,je hebt gelijk maar spido heeft het altijd over de ZIJN theorie,dus daarvan de theorie, en kevlar VIFA breed heb ik ook :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 juli 2010 Report Share Posted 23 juli 2010 @jack: wat je met cd aan moet? lekker in een olive opus stoppen en een mooie buizendac erbij knutselen. groet Juist. Rob weet het. Maar voor mij hoeft er geen buis bij, ook geen treurbuis (dat kan tegenswoordig met de Olive 4HD). In mijn speakers zit niks geen Kevlar, en na twee jaar af-en-toe met gekromde tenen sommige cd's te hebben verafschuwd, speelt alles hier alsof je er zelf bij bent - nou ja, bijna. Het hoog is helemaal prima. Wie wel eens naar een klassiek concert is geweest weet hoe dat kan schetteren en schitteren, en zo klinkt het in mijn orgen nu ook. Nu nog andere bekabeling erin en dan heb ik ook weer een terechte audiofiel dag, dagen, weken, maanden, jaren. groet, M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 juli 2010 Report Share Posted 23 juli 2010 @jack: wat je met cd aan moet? lekker in een olive opus stoppen en een mooie buizendac erbij knutselen. Rob het medium z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 23 juli 2010 Report Share Posted 23 juli 2010 Jack ,ik vind het niet aanmatigend laat spido maar eens uitleg in zijn theorie geven over kevlar en folie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 24 juli 2010 Report Share Posted 24 juli 2010 Jack ,ik vind het niet aanmatigend laat spido maar eens uitleg in zijn theorie geven over kevlar en folie Het is de toon, die muziek maakt Wol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 24 juli 2010 Report Share Posted 24 juli 2010 Het is de toon, die muziek maakt Wol. Een hoempapa-orkest dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 24 juli 2010 Report Share Posted 24 juli 2010 Meer dit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 24 juli 2010 Report Share Posted 24 juli 2010 Ik heb mijn vorige post in het: " phono trappen trappen c.q. de eerst volgende Hear meeting" verwijderd want het hoort m.i. meer hier thuis. Mijn audiofiele dagen bestaan vooral uit véél vinyl draaien. Zoals jullie weten ben ik een Van den Hul DDT aan het inspelen. Mooi ding, van een heel àndere orde dan mijn Benz Ace en zeker niet zo' n allemansvriend. Als je hiermee gaat spelen dan heeft het e.e.a. meer liefde en aandacht nodig. Maar een beetje geduld en aandacht wordt ruim beloont. Ik speel met een MC-10 step-up trafo. Volgens "de kenners" zijn er betere en dat klopt! Wat je ook hebt, er zijn àltijd betere. Maar geen énkele waar ik tot nu toe dingen over gelezen heb, is zo goed gedocumenteerd. Als je met een step-up in je (buizen) riaa gebruikt is veel documentatie op zijn minst "handig" wil je deze DDT "temmen" . Zo' n Ace is hiermee vergeleken een "mak schaap" Spido heeft het al een paar keer aangehaald: "het frisse, heldere en op den duur doodvermoeiende hoog" dat sommige MC elementen kennen. Voor een step-up trafo (die je belast met spoeltjes met een hele lage inwendige weerstand) geldt exact hetzelfde!. Bij de DDT is die 9Ω en na het eerste "wauw gevoel" begon ik me al snel te irriteren aan allerlei echootjes en het wel erg frisse geluid. In 1e instantie heb ik de step-up met een weerstand primair afgesloten zodat het element een Z-load zag van 200Ω en secundair met een RC-netwerkje met een weerstand en een zilvermica C die eigen resonanties van de trafo mooi dempt. Dàt werkt bij de MC-10 zéér effectief, vanochtend heb ik de Z-load verlaagd naar 100Ω, en voor de gein eens de ohmse weerstand gemeten die is slechts 11Ω. Dus lekker inspelen.... en dàt is geen straf, plaat naar plaat verdwijnt naar de draaitafel. Het klinkt al erg goed, veel meer structuur en laagjes geluid, gewoon met standaard spullen en dàn moet het échte audiofiele spul nog komen Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 24 juli 2010 Report Share Posted 24 juli 2010 voor de gein eens de ohmse weerstand gemeten die is slechts 11Ω. Dus lekker inspelen.... en d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 24 juli 2010 Report Share Posted 24 juli 2010 Vandaag Hanze HiFi in Zwolle bezocht om eens in alle rust een TD 124 te kunnen beluisteren, hoewel de set mij totaal onbekend was en ik voor mijn gevoel de poort van de, overigens best fraaie, speaker wat hoorde kreeg ik wel de indruk dat zo'n tussenwiel draaitafel echt wel mee kan in de top van de draaitafels. Zeer fraai vond ik de attack/snelheid van het laag en de luchtigheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 24 juli 2010 Report Share Posted 24 juli 2010 @Jack: als de SA11 onherstelbaar dood gaat ga ik harde-schijven met een dac erop ... pinkfaun spreekt me wel aan. niet te wild qua prijs ook. tenzij in de aanstaande 'shoot out' tussen mijn speler en de olive blijft dat mijn speler toch ernstig tekort heeft. heeft er trouwens ervaring met de lm4562 opamp? na lang luisteren ben ik tot de overtuiging geraakt dat in de tuner de njm4560 opamps nu de beperkende factor zijn. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts