Guest tubejack Posted 7 augustus 2010 Report Share Posted 7 augustus 2010 Hoi Goodtube, Mooi Die Jensen koperfolie zijn hele fraaie condensatoren, maar waar ik een beetje bang voor ben met dit soort condensatoren dat het geluid "warm" gaat klinken m.a.w. een sausje over het geheel geeft. Vergeleken met mijn V-Fet klinkt de UL-40S2 al wat warmer ...... ronder ... Het is zo aardig in ballans.... of is het niet het geval en krijg je juist n Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 augustus 2010 Report Share Posted 7 augustus 2010 Vandaag eens geen audiofiele dag. Ik wou de kabels in de speakers vervangen, krijg ik de woofer niet los. Pruts, pruts, beetje wrikken, duwen met een stokje door het galmgat aan de achterkant - doodeng. Het wil niet. Plus dat de kabels door allerlei gaatjes lopen en vastgekit zitten met een soort plasticlijm in die gaatjes... Zaak teruggedraaid/schroeft. Zut. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 7 augustus 2010 Report Share Posted 7 augustus 2010 Hoi Goodtube, Mooi Die Jensen koperfolie zijn hele fraaie condensatoren, maar waar ik een beetje bang voor ben met dit soort condensatoren dat het geluid "warm" gaat klinken m.a.w. een sausje over het geheel geeft. Vergeleken met mijn V-Fet klinkt de UL-40S2 al wat warmer ...... ronder ... Het is zo aardig in balans.... of is het niet het geval en krijg je juist n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 augustus 2010 Report Share Posted 7 augustus 2010 Ik zag, dat de audiofabriek ze niet meer heeft...... Je zou voor de gein eens daar 2 hele goeie elco' s moeten plaatsen die nog ver buiten het audiobereik hun ding doen. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 7 augustus 2010 Report Share Posted 7 augustus 2010 Ik zag, dat de audiofabriek ze niet meer heeft...... Je zou voor de gein eens daar 2 hele goeie elco' s moeten plaatsen die nog ver buiten het audiobereik hun ding doen. Groet, Jack je doelt op 220 uF/25 V vervangen door BG's o.i.d. ? Heb ik al aan gedacht. Daarvoor zal de print er weer uitmoeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 7 augustus 2010 Report Share Posted 7 augustus 2010 Marc, ze laten toch niet het geheim van de smid zien,die van jou zijn toch over over gemodificeerd, enigste oplossing gehakt in spray vorm en dat door het galm gat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 augustus 2010 Report Share Posted 7 augustus 2010 je doelt op 220 uF/25 V vervangen door BG's o.i.d. ? Heb ik al aan gedacht. Daarvoor zal de print er weer uitmoeten Nee deze http://www.vishay.com/docs/28321/28321.pdf Verder de print is toch dubbelzijdig, als je de draadtjes ietsje langer houdt dan je van bovenaf solderen. Of gewoon de volgende keer.... die er nu in zitten zijn ook fijn. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 7 augustus 2010 Report Share Posted 7 augustus 2010 je doelt op 220 uF/25 V vervangen door BG's o.i.d. ? Heb ik al aan gedacht. Daarvoor zal de print er weer uitmoeten Nee deze http://www.vishay.com/docs/28321/28321.pdf Verder de print is toch dubbelzijdig, als je de draadtjes ietsje langer houdt dan je van bovenaf solderen. Of gewoon de volgende keer.... die er nu in zitten zijn ook fijn. Groet, Jack Deze zijn idd ook fijn, BC 036 serie (wat nu weer Vishay heet, vroeger Philips). In de UL40 (S) hadden ze trouwens een waarde 1000 uF ! Kan er in de boeken nog niet achter komen waarom in de UL40-S2 220 uF. Dat deze Ck invloed heeft op basgedrag, zover ben ik wel Om ze eruit te solderen zal de print wel los moeten (radiaal) Maar nodig ? Versterker heeft nog nooit zo mooi geklonken als sinds vandaag ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 7 augustus 2010 Report Share Posted 7 augustus 2010 Vandaag eens geen audiofiele dag. Ik wou de kabels in de speakers vervangen, krijg ik de woofer niet los. Pruts, pruts, beetje wrikken, duwen met een stokje door het galmgat aan de achterkant - doodeng. Het wil niet. Plus dat de kabels door allerlei gaatjes lopen en vastgekit zitten met een soort plasticlijm in die gaatjes... Zaak teruggedraaid/schroeft. Zut. M rc misschien toch hulp vragen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 augustus 2010 Report Share Posted 7 augustus 2010 Marc, ze laten toch niet het geheim van de smid zien,die van jou zijn toch over over gemodificeerd, enigste oplossing gehakt in spray vorm en dat door het galm gat Grapjas. Ja eerst EdMa, toen B.gehakt, en nou ik nog. Mocht het lukken, dan heb ik een audiofiele eeuw Kunnen die buisjes hier een puntje aan zuigen. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 augustus 2010 Report Share Posted 7 augustus 2010 Mocht het lukken, dan heb ik een audiofiele eeuw Kunnen die buisjes hier een puntje aan zuigen. Wij kunnen het z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 augustus 2010 Report Share Posted 7 augustus 2010 Vandaag eens geen audiofiele dag. Ik wou de kabels in de speakers vervangen, krijg ik de woofer niet los. Pruts, pruts, beetje wrikken, duwen met een stokje door het galmgat aan de achterkant - doodeng. Het wil niet. Plus dat de kabels door allerlei gaatjes lopen en vastgekit zitten met een soort plasticlijm in die gaatjes... Zaak teruggedraaid/schroeft. Zut. M rc Ach ja, ls units gaan altijd ontzettend plakken aan de kast. Talkpoeder of vilt kan dat voorkomen, maar om de een of andere reden willen de heren fabrikanten daar niet aan. Maak gewoon zelf een nieuwe speaker. Deze bv http://www.troelsgravesen.dk/PRELUDE.htm veul beter dan die doos die je nu hebt.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 7 augustus 2010 Report Share Posted 7 augustus 2010 Marc ,gewoon rustig blijven ,een nachtje rustig over slapen en even laten bezinken,het lukt je best wel morgen of overmorgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 augustus 2010 Report Share Posted 7 augustus 2010 Mocht het lukken, dan heb ik een audiofiele eeuw Kunnen die buisjes hier een puntje aan zuigen. Wij kunnen het z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 augustus 2010 Report Share Posted 7 augustus 2010 Zo denk ik er ook over. Ik had beter naar de gay-parade kunnen gaan vandaag. Of de docu over Freddy Mercury vanavond. Weliswaar een herhaling maar toch zeer de moeite waard om nog eens te zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 augustus 2010 Report Share Posted 7 augustus 2010 Mocht het lukken, dan heb ik een audiofiele eeuw Kunnen die buisjes hier een puntje aan zuigen. Wij kunnen het z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 augustus 2010 Report Share Posted 7 augustus 2010 Ja, puntjes zuigen, puntjes op de i zetten, maar luidsprekers openen? Zuigen? nee hoor..... maar wie de bal kaatst moet niet lopen te miepen. Mijn speakers, kunnen niet eens open, ze zijn verlijmd. Zou het niet eens willen ook ... ze zijn goed genoeg. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 augustus 2010 Report Share Posted 7 augustus 2010 (edited) Ach ja, ls units gaan altijd ontzettend plakken aan de kast. Talkpoeder of vilt kan dat voorkomen, maar om de een of andere reden willen de heren fabrikanten daar niet aan. Wel grappig dat in de handleiding (ja! die!) van mijn Phonars staat dat na enige tijd de schroeven wat vaster gedraaid moeten worden. Enfin, van Miracle kreeg ik een aardige tip die ik morgen een ga uitproberen. Edit: die had ik eerder al een PM'tje gestuurd, maar wel bedankt nog. M rc Edited 7 augustus 2010 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 augustus 2010 Report Share Posted 7 augustus 2010 Zo denk ik er ook over. Ik had beter naar de gay-parade kunnen gaan vandaag. Of de docu over Freddy Mercury vanavond. Weliswaar een herhaling maar toch zeer de moeite waard om nog eens te zien. Daarom maar niet weer bekeken. En Brokeback Mountain ook niet weer. En nu ga ik mijn man bekijken. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 augustus 2010 Report Share Posted 8 augustus 2010 Ach ja, ls units gaan altijd ontzettend plakken aan de kast. Talkpoeder of vilt kan dat voorkomen, maar om de een of andere reden willen de heren fabrikanten daar niet aan. Wel grappig dat in de handleiding (ja! die!) van mijn Phonars staat dat na enige tijd de schroeven wat vaster gedraaid moeten worden. Enfin, van Miracle kreeg ik een aardige tip die ik morgen een ga uitproberen. Edit: die had ik eerder al een PM'tje gestuurd, maar wel bedankt nog. M rc Die tip van Miracle deed 't hem. Zonder een schrammetje kwam de woofer er zo uit. Maar meteen diende het tweede probleem zich aan. Er zit aan de achterwand een tweede scheidingsfilter. Kom daar maar eens bij. Hier een plaatje van de binnenkant (sorry, duidelijker heb ik niet:) groetjes M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 8 augustus 2010 Report Share Posted 8 augustus 2010 wat een gedoe zeg..... als je er aan begint gewoon 1 voor 1 en heel rustig aan doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 augustus 2010 Report Share Posted 8 augustus 2010 Ja Robin, zo gaat het ook. *) Ik weet nu wat me te wachten staat, en daar blijft het nu even bij. Het klinkt nu al fantastisch, dus ik kan het goed relativeren. *) Kabels gekocht waskaarsen TS (had ik al) Schroevendraaier T20 Die ingeruild voor bitjes Eindelijk alle krimpkous van de digitale kabel kunnen verwijderen (T10 nodig) Bison Montagekit Bison Tix Gisteren bovenste helft speaker ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 augustus 2010 Report Share Posted 8 augustus 2010 Met een beetje geduld, lukt veel Marc Vandaag een bug in de Nakamichi 430 opgelost (connector door gesoldeerd) en verder afgeregeld. Ik heb hem ook iets verder getweaked en Black Gate elco' s in de uitgang gestopt. Normaal sloop ik die dingen er uit Maar hier doen ze het aardig. Het is een plaatje geworden, ik heb er een losse Conrad RDS decoder op aangesloten.... inspelen maar Verder dacht ik dat ik een rotte schakelaar had in een Sony tuner, maar het was waarschijnlijk wat stof. De vorige eigenaar had er veel te zware 5watt auto-lampjes ingezet Waardoor o.a. een lichtvenster dat voor een mooie groene gloed op de afstemschaal zorgt ietwat weggebrand was ..... Lekker creatief aan het freubelen geweest en de lamphouders ietsje veranderd zodat er meer gangbare 3watt buislampjes inpassen en met lijm en plastic een nieuw groen venster gemaakt. De voedingstrafo blijft nu mooi koel i.p.v. bloedheet Tevens vandaag mijn nieuwe shack een beetje verder ingericht. Het is zo fijn als je scoop en de rest van de meet spullen gewoon kan blijven staan werkelijk een verademing Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 augustus 2010 Report Share Posted 8 augustus 2010 Ach ja, ls units gaan altijd ontzettend plakken aan de kast. Talkpoeder of vilt kan dat voorkomen, maar om de een of andere reden willen de heren fabrikanten daar niet aan. Wel grappig dat in de handleiding (ja! die!) van mijn Phonars staat dat na enige tijd de schroeven wat vaster gedraaid moeten worden. Enfin, van Miracle kreeg ik een aardige tip die ik morgen een ga uitproberen. Edit: die had ik eerder al een PM'tje gestuurd, maar wel bedankt nog. M rc Die tip van Miracle deed 't hem. Zonder een schrammetje kwam de woofer er zo uit. Maar meteen diende het tweede probleem zich aan. Er zit aan de achterwand een tweede scheidingsfilter. Kom daar maar eens bij. Hier een plaatje van de binnenkant (sorry, duidelijker heb ik niet:) groetjes M rc Nou als je je kast doormidden gezaagd hebt, is erbij komen toch geen probleem meer Ben wel benieuwd wat de gouden tip van Mircale is. Ik zou het proberen door (met verwijderde bouten) de kast op zijn baffle te leggen (paar boeken eronder om de woofer los te hebben van de grond) en dan een paar klapjes met een rubber hamer op de achterkant totdat ie losschiet door zijn eigen gewicht (kussentje onder de woofer), maar of dat altijd werkt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 8 augustus 2010 Report Share Posted 8 augustus 2010 Ben wel benieuwd wat de gouden tip van Mircale is. Wanneer een woofer niet los komt neem ik een schroef waarvan alleen de punt, maar de rest net niet in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts