Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Wat een leuk verslag George :)

Ok je PhonoDude meet goed, maar goed klinken moet ook zeker kunnen! B)

Zal ik even kijken of ik de condensatoren heb liggen

om de riaa correctie ietsje op te peppen, stuur ik ze ff op. :rolleyes:

Echt een fluitje van een cent om te doen....

Groet,

Jack

P.s. hoe groot is je koppel c naar de uitgang? en wat is de ingangsimpedantie van de versterker?

Hoi Jack,

Bedankt voor het aanbod maar wil graag eerst vast stellen of het niet een mismatch is met mijn voor versterker.

De RIAA curve is namelijk behoorlijk recht als je deze met een omgekeerd RIAA meet.

Ik verwacht dan ook niet dat daar het probleem zit.

Ook was er wel voldoende laag bij Ketelaar op de set, waarschijnlijk is zijn vv wat minder kritisch.

De ingangsimpedantie van mijn versterker is volgens mij 100K.

Ik heb deze gemeten direct op de ingang van de versterker.

Het maakt daarbij niet uit of de versterker aan of uit staat.

Meet je dat zo? direct met een Ohm meter op de ingang?

Er zit nu een C van 0,47uF op de uitgang van de Dude.

Kan dat een beetje zo?

Ik heb van Ketelaar het advies gekregen om deze veel groter te maken maar hoe groot moet deze worden dan?

Groetjes George

George, maak eens een foto,s van de onderdelen van de Phono Dude,

Als je veilig wilt spelen moet je 2 uF in de uitgang hebben.

Hoi Wol,

Kan je hier wat mee?

PICT9300.jpg

En de voeding

PICT9299.jpg

En makkelijker hier het schema

PhonoDude%20amp%2021%20april%202008.GIF

Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt?

Ik weet dat de bron zo laag mogelijk moet zijn en de VV zo hoog mogelijk maar wat zijn mooie waarde en hoe pas je dat aan?

Groetjes George

George,ik ken die groen gele condensatoren niet, dus ik weet niet hoe die klinken,zit er een schakelaar op om je MC aan te passen.

IK zie wel dat die een aparte voeding heeft,maar persoonlijk ben ik niet kapot van een aparte voeding.

En die blauwe , rode en witte draadjes wat is dat voor iets, een zachte met veel litze of harde met weinig draadjes

Guest tubejack

Jack ,kan je op Sony SCD 777 een gewone CD op SACD convertor af laten spelen !

Even uit het blote hoofd, ik dacht dat er 6 BB PCM 1738 dac's (dubbel dac) inzitten.

Bij het afspelen van een gewone stereo CD, worden 3 dus 6 dac's per kanaal paralel gezet.

Dàt wil wel :) Ook met CD's een uitmuntende weergave :wub:

Guest tubejack

Er zit nu een C van 0,47uF op de uitgang van de Dude.

Kan dat een beetje zo?

Ik heb van Ketelaar het advies gekregen om deze veel groter te maken maar hoe groot moet deze worden dan?

0,47µF lijkt me een goed gekozen waarde i.v.m. rumble etc

Het laag komt dan m.i op ongeveer 4 hertz te liggen als de volgende trap 100kΩ is.

Maar je kunt hem proefondervindelijk groter maken, groter dan 2,2µF zou ik hem niet maken

en zélfs eerst een 1µF uit de rommelbak proberen.

Die waarde heb ik ook in mijn pre en het laag kan "schokgolvendlaag" geen ènkel probleem :)

Groet,

Jack

Maar je kunt hem proefondervindelijk groter maken, groter dan 2,2µF zou ik hem niet maken

en zélfs eerst een 1µF uit de rommelbak proberen.

Die waarde heb ik ook in mijn pre en het laag kan "schokgolvendlaag" geen ènkel probleem :)

Groet,

Jack

Top dat ga ik eerst eens proberen :) .

Bedankt!

Begrijp ik dus dat deze C verantwoordelijk is voor de afval van het laag?

Zeg maar een subsonisch filter.

Kan je dan ook zeggen dat met een grotere C deze minder stijl gefilterd wordt?

Groetjes George

Jack,dat zit op de afstandbediening, cd af spelen op SACD.

George, ik zou voorlopig gewoon 2,2 uF MKP 10 nemen van Wima, die hebben een rooie kleur,

je kunt nog altijd terug gaan naar 1 uF,die is extreem musicaal ,en dan kun je nog altijd een andere zoeken,die zitten ook in hy-end versterkers,het gaat er om dat

het hoog beter word.

George,ik ken die groen gele condensatoren niet, dus ik weet niet hoe die klinken,zit er een schakelaar op om je MC aan te passen.

IK zie wel dat die een aparte voeding heeft,maar persoonlijk ben ik niet kapot van een aparte voeding.

En die blauwe , rode en witte draadjes wat is dat voor iets, een zachte met veel litze of harde met weinig draadjes

Hoi Wol,

Die groengele C's zijn Auricap condensatoren.

auricap2.jpg

Ik zal inderdaad eens met de Wimaś gaan testen en verschillende waardes mee nemen.

Deze worden nu ook al in de Riaa gebruikt en voldoen daar prima.

Groetjes George

Het is alleen MM geen MC

Die gekleurde draadjes die je ziet zijn alleen de spanning voeren de draden.

Het signaal gaat door 0.8mm zilver in een teflon mantel.

Lippenhuizen? Hééé! Interessant!

Is dat ook niet de plaats waar je versterker zó werd vermodificeerd dat-ie in de fik vloog? B)

En hij staat weer in Lippenhuizen. Blijkbaar moest er nog iets gebeuren voor ik kan beginnen aan mijn grote audiofiele shoot out.

Ben jij daar ooit nog weer eens binnen gestapt nadat we er samen met Erik Klijnsmit zijn geweest?

gisteren en vandaag waren wel audiofiel.

gisteren even kort geluisterd in een winkel naar een setje van ... nou ik schat zo 55.000. na tien seconden fluisterde mijn vriendin in mijn oor .... wat klinkt d

Mijn audiofiele dag bestond vandaag uit een bezoekje aan de platenbeurs te Neerkant (bij Deurne). Een zeer goed bezochte beurs met veel aanbod waaronder verschillende buitenlanders (Engelsen Duitsers en Belgen).

Ik heb er onder andere Back to Back en Time Out gevonden. Twee platen die ik al langer zocht.

Voor

Guest tubejack

Mijn audiofiele dag, was heel erg leuk en simpel gewoon mensen laten luisteren naar je set.

Wéér twee mensen enthousiast over de Perfect Performers 2x 16,5.

Speksteen rocks :rolleyes:

:)

(...) ik kan in ieder geval zeggen dat ik nog geen 1 sacd beter heb horen klinken dan zijn tweeling cd. (...)

Dat is ook mijn ervaring. Maar bij directe vergelijking tussen een SACD-speler en een CD-speler, met dezelfde SACD-schijf, konden we dat wijten aan de kwaliteit van de SACD-speler.

Je moet kennelijk wel een heel goede SACD-speler hebben om een kanjer als de CD80 te kunnen verslaan.

Van sommige goede CD-spelers wordt wel gezegd dat ze "(bijna) analoog" klinken.

Is dat ook iets wat over goede SACD-spelers wordt gezegd? (Ik heb dat eigenlijk nog niet over ze horen zeggen... Tenminste niet door iemand met een muzikaal gehoor.)

zoals bijv een cd 85 :lol:

het iswat je foefelt

de vervangen onderdelen zijn een half boterhamzakje

als zo'n sony er komt wat ik graag zou zien voor snelheid en gebruikers gemak krijgt ie de zelfde foefel.

Guest tubejack

het iswat je foefelt

de vervangen onderdelen zijn een half boterhamzakje

als zo'n sony er komt wat ik graag zou zien voor snelheid en gebruikers gemak krijgt ie de zelfde foefel.

Alleen al qua ontwerp, is het is appels met peren vergelijken M44.

Zes! 24bits 192khz da' s t.o.v.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...