Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

maar ik luister ook helemaal niet technisch.. :)

de speler van KT is idd heel erg mooi. maar zonder gefoefel hoef ik em niet. dat weet Kt ook. al zou ie em willen ruilen zonder bijbetaling dan hield ik mijn marantz MET foefel.

Kan me verder niet schelen wat iemand met een cd speler doet. al maakt ie em van puur goud met dat door elfjes gevlochten maanzilver en platinum condensatoren en een eigen uranium stroomvoorziening zodat je los van het lichtnet kan spelen.....

voor mij is er maar 1 foefel en die is doorslag gevend.

wat een ander wil foefelen... is up to him

en ik zal wel zien of er nog een een keer een andere foefel komt die deze voor mijn beleving kan verslaan.

en voor de duidelijkheid. ik ben wederom niet degene die over "de foefel" begon B)

de beste dingen in mijn leven ben ik "toevallig" tegenaan gelopen.

enige tweak die ik momenteel wel interessant vind ik die NOS tweak.

maar ook dat is niet beter dan het gefoefel.

iets beters gaat wel een aantal jaaaaren duren denk ik.

je lijkt in je reacties maar te suggereren dat ik mijn hoofd in het zand heb, nergens anders luister en mij niet bewust ben van allerlei exotische spelers?

ik zal je zeggen dat de Jadis die miracle ooit meenam naar een hear dag ik de mooiste cd speler vindf die ik ooit heb gehoord.

volgens mij waren KT en ik allebei direct overtuigd van deze speler.

maar....ik zou die jadis ZONDER foefel dus niet ruilen voor mijn cd85 MET foefel.

uiteraard wel als ik die jadis dan weer die foefel kon laten geven.

het maakt me niet uit hoe duur de speler is waar je mee komt. als de foefel er niet in zit , is het voor mij niet zo interessant.

ik zal je zeggen dat de Jadis die miracle ooit meenam naar een hear dag ik de mooiste cd speler vindf die ik ooit heb gehoord.

volgens mij waren KT en ik allebei direct overtuigd van deze speler.

Was dat niet de Astin Trew die achter de Jadis stond te spelen..??

Ik meen me zoiets te herrineren..

:)

dacht ik niet.

volgens mij stond toen echt die jadis te spelen

maar ik kan me vergissen hoor Hans

dan word het verhaal hetzelfde alleen dan is de naam verkeerd ;)

Guest tubejack

je lijkt in je reacties maar te suggereren dat ik mijn hoofd in het zand heb, nergens anders luister en mij niet bewust ben van allerlei exotische spelers?

Nee, maar wèl dat je zomaar wat loopt te roepen.

Lekker makkelijk.

Dat laatste, geldt trouwens niet àlleen voor jou.

kijk de irritatie begint al weer op te lopen.... :huh:

(tekst verwijderd)

deja vu

laten we maar op houden

@Robx zonde van die speler

Hallo Jack,

Dat zou ik maar niet te hard roepen. Heb je hem als zodanig al eens gehoord? Daar zijn zeer veel lovende kritieken over. Die zou je natuurlijk kunnen betitelen als "Reclame gedoe", maar ik ken ook de kritieken van de versterkers van Modwright en daar kan ik wat over zeggen. Ik heb namelijk een voorversterker van hem en heb de (zware) eindversterker al eens mogen horen. De kritieken komen goed overeen met mijn waarnemingen. Pracht spul!

De recenties over de gemodde CD spelers zouden dus best wel eens de waarheid weer kunnen geven.

Ben ik bevooroordeeld? ;) Vast wel een beetje. :rolleyes: Maar zeer tevreden. :D

Groet,

Leobus

PS

Er is tegenwoordig een importeur van Modwright spullen in Nederland (AudioArte in Hengelo)

Alleen al qua ontwerp, is het is appels met peren vergelijken M44.

Zes! 24bits 192khz da' s t.o.v. één 16bits da-converter.

Je kunt zo' n CD-80/85 mooi klinkend krijgen echter het niveau

van een SCD-777 gaat hij nooit halen.

Vind ik wat boud gesproken.

Ze zijn allebei anders, en met modificeren ga je proberen de goede eigenschappen te behouden of verbeteren en de slechte te onderdrukken.

Dat mijn voorkeur bij Sony ligt heeft ook te maken met het feit dat ik die spelers erg goed ken en weet welke foefels het wel en niet goed doen.

Overigens heb ik hier een (defecte) SCD-1 staan die een SCD777 "on steroids" is, bij vlagen als het ding wel wil spelen (zit een intermitterende fout in) vind ik die beslist niet fijner klinken dan mijn (gemodde) XA50 en zelfs ook niet beter dan de eveneens gemodde XA30.

Hoe die zich zal verhouden tot de Marantz CD85 kan ik zo niet zeggen daar ik ze nooit naast elkaar heb gehouden.

Algemeen vind ik dat spelers met de TDA1541A (S1 of S2) wat warmer klinken dan die met een delta-sigma DAC (of de implementatie van Sony die weer iets anders is).

Beiden hebben zo hun mooie eigenschappen en om eerlijk te zijn vind ik de verschillen nou ook weer niet dramatisch groot.

Het analoge deel en de voeding zijn wat dat betreft kritischer naar mijn mening.

hoe de spelers zich ongemod tov elkaar verhouden heb ik geen idee van. maar ik vermoed dat ik de sony dan prettiger vind.

Guest tubejack
@Robx zonde van die speler

Hallo Jack,

Dat zou ik maar niet te hard roepen. {....}

Klopt, als een bus ....Leo ;)

Veel te kort door de bocht ...... Komt Robx met een mooie tweak .... sorry Rob.

Ik bedoel niet die modificatie op zich.

Vooral in het analoge gedeelte is m.i. extreem veel winst te behalen.

Vind àlleen de buisjes "bovenop" niet zo mooi.

Ik heb ooit ook zoiets gehad, klonk fantastisch in het midden en hoog.

Het laag was slecht omdat er niet de juiste interstage trafo's gebruikt waren.

Mét kan zoiets ultra-analoog klinken.

rcd-975.jpg

Bedankt dat je me weer ff wakker schut.

Groet,

Jack

P.s. Leo even goed doorgelezen ziet er verzorgd uit die kit van Modwright.

Van wat ik uit de tekst kan halen, om te smullen een 6SN7 is inderdaad een

super lineaire buis. Zo te zien alleen voor stereo-kanalen .... maar 2 = genoeg :rolleyes:

Edited by tubejack

Guest tubejack

Veel mensen vinden een niet-gemodificeerde Sony subjectief vaak wat scherp klinken.

Het laag is daarentegen altijd bloedstollend strak. B)

Ik vind ook het hoog van de SCD-777 subliem .... gehoord op Neat monitoren met super tweeters.

:)

[....]

Het laag was slecht omdat er niet de juiste interstage trafo's gebruikt waren.

Die moet je bewaren voor 'n mooie SET met 211 of 845.

Mits de verhoudingen goed zijn natuurlijk.

Ooit ga ik nog eens een interstage-driven SET bouwen met van die monsterbuizen. eyes.gif

Guest tubejack

Ik heb ze, weggedonderd ....was het zat :blink: ze hadden veel te weinig zelfinductie :o

Daarna hele fraaie gekocht van Sowter..... nog 1,5 jaar van genoten, helaas ging

daarna de cd-speler defect.... :(

een tijdje er van af blijven is ook heilzaam. raakt het weer eens echt ingespeeld. ik ga mijn geknutsel voortaan concentreren op 1 dag per zoveel tijd. het worden langzaamaan toch kleinere ingrepen ook, dus ik heb er geen haast meer mee.

groet

een tijdje er van af blijven is ook heilzaam. raakt het weer eens echt ingespeeld. ik ga mijn geknutsel voortaan concentreren op 1 dag per zoveel tijd. het worden langzaamaan toch kleinere ingrepen ook, dus ik heb er geen haast meer mee.

groet

Je moet ook altijd rekening houden met de week van Mumsoft, desnoods met de maand van Menno.

Na mijn gepruts aan de digitale kabel was het 3D-plaatje zov

een tijdje er van af blijven is ook heilzaam. raakt het weer eens echt ingespeeld.

Yup. Gewoon lekker muziek kopen en draaien, heerlijk is dat!

Inmiddels heb ik wel uitgevogeld dat het uitzetten van de voorversterker en de phonopre funest is, dat duurt uren voordat die weer wat op stoom zijn (of zo beleef ik dat).

Die blijven dus aan.

Voor de CD speler maakt het niet uit, en de eindversterker heeft een inschakelautomaat dus die staat sowieso altijd op "stand-by".

Ik heb die overigens nog niet op klankverandering kunnen betrappen (logisch ook, het ding wardt nauwelijks warm).

Gister weer een fiel dagje beleeft waar ik vandaag weer mee verder ga.

Gister middag de hele middag bezig geweest om ARTA (helaas nog geen goed alternatief gevonden dat onder Linux werkt) goed aan de gang te krijgen.

Eerst onder Ubuntu via Wine maar helaas gaat dat niet helemaal goed met de geluidskaart aansturing.

Vervolgens toch maar weer Windows op een andere HD gezet en eindelijk ik kon weer meten.

Nu had ik al eens eerder de frequente karakteristiek gemeten maar toen eigenlijk nooit iets mee gedaan om dat ik niet zo een last had van het afval in het laag.

Nu ik deze meting weer weer eens herhaald heb schrok ik daar toch wel een beetje van.

PhonoDudeSpecmetcapopdebuis30-9-2010.jpg

Onder de 50 Hz begint het laag al aardig af te vallen.

Vandaag ga ik dan ook de nieuwe C's over de bestaande zetten en hoop dat dit het afval wat zal beperken.

Gisteravond was mijn fiele dag een hele andere.

Er was weer een avond van de AVM waar Ed Dongen van Daluso een avond kwam verzorgen met onder andere de AMR AM-777 hybride versterker (met usb-dac) en CD-777 hybride CD-speler. De speakers waren van Bravo.

Het geheel klonk goed. Er werd een goed plaatje neer gezet en was gewoon prettig om naar te luisteren.

Ook werd er aan het einde van de avond een test gedaan met de Harmonix RFA-7800 Room Tuning dit was voor mij wel de grootste verrassing.

HarmonixRFA-7800RoomTuning.jpg

Waar ik normaal wel erg sceptisch ben voor zulke tweaks viel het plaatje al bij het plakken van drie van deze dopjes op zijn plaats.

Het werd nog iets beter toen er nog drie bij geplakt werden maar er was duidelijk een vorm van meer rust in het geluidsbeeld te ontdekken.

De eerste drie dopjes werden op de hoogte van de speakers tussen de speakers op de muur (stal deuren) geplakt.

Direct werd dit hoorbaar.

Waar de ruimte over redelijk wat nagalm beschikt werd dat al behoorlijk terug gedrongen. Waar mij dat het meeste bij opviel was dat de stem van Ed veel minder galm mee kreeg en daardoor beter verstaanbaar werd.

Natuurlijk werkte dit ook in de muziek door en werd er een mooier plaatje neer gezet met meer rust en een beter 3d beeld.

Kortom mocht je ooit dit eens kunnen uit testen DOEN beslist een aanrader alleen wel erg prijzig.

Groetjes George (die nu weer lekker gaat solderen in zijn vakantie :D )

Hey George,

Haaa je bent met vakantie ... geniet ervan ... !!

Harmonix

Iedereen die een toepassing meemaakt, welke pastilles ook, is verkocht!

Heb ik zelf mogen merken bij verschillende mensen. Het is niet goedkoop maar als zo'n pastilles haast ongemerkt je akoestiek en geluidsbeeld homogener maken, dan val daar toch serieus over na te denken.

Veel plezier met het solderen!

Hey George,

Haaa je bent met vakantie ... geniet ervan ... !!

Harmonix

Iedereen die een toepassing meemaakt, welke pastilles ook, is verkocht!

Heb ik zelf mogen merken bij verschillende mensen. Het is niet goedkoop maar als zo'n pastilles haast ongemerkt je akoestiek en geluidsbeeld homogener maken, dan val daar toch serieus over na te denken.

Veel plezier met het solderen!

Stef, je wilt hopelijk wel wat merken toch?

HarmonixRFA-7800RoomTuning.jpg

W

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...