spido Posted 7 oktober 2010 Report Share Posted 7 oktober 2010 (...) Ik kan hem ook even niet volgen (...) Beste Jack, Het geeft blijk van intelligentie, wanneer men Herakleitos, Thales, Plato, Aristoteles, Thomas van Aquino, Servetius, Descartes, Spinoza, Jefferson, Hegel, Schopenhauer, Kant, Nietsche, Freud, Jung, Barth en dergelijke grote geesten zo'n beetje kan begrijpen. Maar wie Wol kan volgen... die móet wel flink van slag zijn! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 7 oktober 2010 Report Share Posted 7 oktober 2010 Spido,je praat over intelligentie, Jung was een leerling van Freud maar ze waren soms niet eens over de materie en dat kan. Wol is zeker niet te volgen, wol laat een Sacd goed klinken en slecht klinken,zo simpel is dat. Een van mijn interlinks is vd Hul koolstof, en als ik zeg dat dit beste interlink ter wereld is en beter is als zilver kabel dan moet je maar een kijken hoe ik mijn oren gewassen word .Spido Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 oktober 2010 Report Share Posted 7 oktober 2010 Een van mijn interlinks is vd Hul koolstof, en als ik zeg dat dit beste interlink ter wereld is en beter is als zilver kabel dan moet je maar een kijken hoe ik mijn oren gewassen word .Spido Nee? waarom? voor "jou" de b Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 7 oktober 2010 Report Share Posted 7 oktober 2010 Een goede SACD speler moet nog worden uitgevonden, want die moet een goede CD speler overtreffen. Onder een goede CD speler versta ik nog altijd mijn referentie, de Tentlabs DIY CD speler. :P (@M44 & @Miracle & @others ) Die gaat niet meer uitgevonden worden, want die tijd is voorbij. Er zijn er toch wel een paar, maar die waren vrij kostbaar en als ze nu nog spelen zijn ze moeilijk te bemachtigen denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 oktober 2010 Report Share Posted 7 oktober 2010 Als je t kunt betalen Lindemann 820S Esoteric alle modellen Accuphase alle modellen EMM Labs CDSA SE dCS Puccini etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 9 oktober 2010 Report Share Posted 9 oktober 2010 vandaag kon ik er toch niet afblijven .... dus ff wat aangepast in de tuner: twee BG NP elco's vervangen door MKS2. en de voedingsontkoppeling van de opamps versterkt met een 100pF condensatortje. voorlopige conclusie .... dit medicijn kan de cd-speler ook wel hebben. cd speler en tuner komen steeds dichter bij elkaar. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 9 oktober 2010 Report Share Posted 9 oktober 2010 Ik blijf al weken van mijn set af Wel 2 àndere tuners neergezet een gereviseerde Nak 430 op de kabel en een Kenwood KT-8300 op een raam antenne. Het rek was anders zo leeg Groet, jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 9 oktober 2010 Report Share Posted 9 oktober 2010 wat een luxe Jack ! het is hier al uren feest. jongens afwisselend op 'de stoel'. net Jimi Hendrix met 'the wind cries mary' beluisterd en 'emma' van Hot Chocolate. En een stuk Arrow Jazz FM. Wat een heerlijke muziek komt er uit. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 9 oktober 2010 Report Share Posted 9 oktober 2010 Vorige week een kleine componenten modificatie doorgevoerd in de UL40 buizenversterker. Koppel C's in de stuurtrap/fasedraaier (C3, 2x) heb ik vervangen door Russische PIO's. Mooi plat die K42's. En goedkoop. Ik kon ze aan de buizenzijde van de printplaat kwijt, die daarvoor wel gedemonteerd moest worden, maar goed dat ging vrij vlot. De condensator is nu verder verwijderd van de hoogspanningsschakelaar en dat scheelt een klein brommetje op het R-kanaal die onstond door instraling. Het geluid komt weer meer los van de luidsprekers. Dat deed het al sinds ik er 4 x Jensen PIO's in had gezet, maar nu nog meer. Hiermee zijn alle audio C's aangepakt. Op deze plekken vind ik het een upgrade t.o.v. Siemens MKP. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 10 oktober 2010 Report Share Posted 10 oktober 2010 Hallo, Gisteren een audiofiel dagje gehad in Brussel. Wat een relaxte show! Overal voldoende plek om te luisteren, rust in de gangen enz. Ik heb natuurlijk ook zoveel mogelijk van de 40 luistermogelijkheden benut, maar je mist er altijd een paar die net niet spelen als jij er bent. Maar toch, ik vond het zeker de reis en de moeite waard. Wat me ook weer opgevallen is, is dat geld niet altijd gelukkig maakt. Voor mij was het setje van Daluso een van de beter verzorgde demo's, en lang niet de duurste. Daar was muziek; meer muziek dan techniek in ieder geval. Als je dat dan vergelijkt met de demo van Magico met Audio Solutions apparatuur, dan had je daar techniek en moest je eerst wennen aan het geluid. Daarna werd het wel imposant, met name in het laag, maar het hoog en hoge midden had voor mij iets agressiefs dat ik niet lekker vond. Ook een positieve uitschieter was de set die More Music neer had gezet. Avalons nieuwste speaker met DCS en spectral. Gewoon muzikaal, alles erop en eraan en niet vermoeiend. Ook de Dynaudio grote set met de Siltech voorversterker was prachtig muzikaal; iets minder gecontroleerd dan de Magico's, maar lekkerder om naar te luisteren. Een minder geluid kwam ik weer tegen bij Mark Levinson met een paar Wilson speakers. Mij allemaal weer te technisch en te veel scherpte. Naar aanleiding van alle commotie over Audionote hier op het forum, daar ook wat langer gepland te luisteren. Nou jullie hadden gelijk. Te hard en het boemde als een gek. Dat had je wel in meer gelijke hotelkamertjes, maar daar was het erg. Toen ik zei dat het hard stond, werd ik bedankt voor de tip. Misschien toch wat geleerd. Overigens ook qua klankkleur niet mijn cup of tea. Gekleurd dus. Wel weer mooi(als altijd) de set met Von Schweikert en KR versterking. Rust, geen geboem en alles aanwezig. Daar kun je uren naar luisteren. Verder nog van alles; hoorns bijv. mooi gemaakt hoor, maar mij net even te toeterig. Een set enorme zandloper vormige speakers met twee enorme woofers. De naam ben ik vergeten. Ik dacht: "dat gaat mis in zo'n kamertje". Niet dus; mooie diep doorlopende strakke bas en de rest ook in balans. Slecht klonk het daarentegen weer bij Naim met Neat speakertjes; speakertjes van nog geen 70 cm hoog, maar met een boemerig laag dat gewoon op je oren drukte. Al met al haal je op zo'n show de echte vakmensen eruit. Die weten hoe je zo'n kamertje moet tunen, die spelen niet te hard en die weten waar ze speakers moeten neerzetten. Alle plussen en minnen opgeteld, kom ik toch aan een leuke dag. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 10 oktober 2010 Report Share Posted 10 oktober 2010 klinkt goed welke show was dat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 10 oktober 2010 Report Share Posted 10 oktober 2010 Leuk verslag, Leobus. Toch gek dat ze bij AN weer niet leren. Je moet er eerst iets over zeggen dat het te hard staat, maar misschien is het wel een andere importeur, dat weet ik eigenlijk niet. Of ze zijn gewoon allemaal doof. Bij Naim heb ik het nog nooit goed gehoord, ook niet op de show van Harkstee eerder dit jaar in Nederland. More Music en Dynaudio is het altijd beter, vind ik. Hoewel op de laatste VAD show vond ik Dynaudio ook niet uitblinken. Mark Levinson met Wilson niet echt lekker was, snap ik wel. Wilson bouwt zijn speakers op buizenapparatuur, namelijk VTL. Mark Levinson met Thiel gaat dan ook veel beter, mijn inziens. Van Sweikert met KR is altijd een goede match. Magico met Audio Solutions moet ik nog steeds eens gaan beluisteren, maar dat zal wel binnenkort gaan gebeuren in het Haagse. En.... Ik moet ook nodig langs jou. (schaam schaam schaam) @M44, Het was de show van het AudioVideo2 Day nieuwspagina uit Belgie. Dat zijn dezelfde guys van het oude Audioforum.be. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 10 oktober 2010 Report Share Posted 10 oktober 2010 bedankt volgend jaar misschien de moeite waard Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 11 oktober 2010 Report Share Posted 11 oktober 2010 En.... Ik moet ook nodig langs jou. (schaam schaam schaam) Hallo Onno, Inderdaad; ik dacht dat je het inmiddels vergeten was. Je zal wel druk zijn met vanalles. De laatste keer bij de AVMN had ik je ook al gemist. Die keer ervoor was ik er niet, dus zo zie je elkaar niet veel. Dat bezoekje aan mij moet je maar even uitstellen. Mijn boxen liggen uit elkaar en gaan over twee weken naar de spuiter. EINDELIJK. Nu een poosje met mijn oude boxen aan het draaien. Ook geen straf trouwens, alleen iets minder dynamisch. Of heet dat "minder autoriteit" ?(Ze staan te koop trouwens) Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 11 oktober 2010 Report Share Posted 11 oktober 2010 Inderdaad Leo, druk druk druk. met van alles. Okee, als je speakers weer in elkaar zitten en ik zie weer op de AVMN avonden, dan zal ik mijn agenda meenemen. En ook wat poen nog voor je. Nu op korte termijn zou het ook moeilijk gaan kwa luisteren, want ik ben net een halve dag vrij van die piep in mijn oren Wat ik heb opgelopen bij een demo van AN tijdens de ACF show. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 11 oktober 2010 Report Share Posted 11 oktober 2010 Als ik effe mag aanvullen Het is de winkel New Music in Brussel die de show organiseert, was dit maal de 2e keer, met ondersteuning van het audiovideo2day Ben er zelf niet geraakt !! Zo zie je maar, de positieve meldingen die leobus maakt en de meldingen in het algemeen, is helemaal anders dan deze op puresound (de Belgen dus) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 11 oktober 2010 Author Report Share Posted 11 oktober 2010 Tussen de verhuizingsperikelen van m'n zoon heb ik ook nog een paar aardige audiofiele avonden gehad, een met Hansko die de Watt Puppy's een wat uitgebreider wilde horen. Elders is te lezen wat Hans er van vond. Voor mij was het aanleiding nog eens flink met de speakers te gaan schuiven. Een andere avond was het vergelijk tussen mijn Consonance en de Astin Trew 3500+. Dit was eigenlijk weer een "ouderwetse" A-B vergelijking, waarbij er blind uiteraard geen verschillen meer waargenomen konden worden. Alhoewel... Chris koos 4 keer achter elkaar de Consonance als mooiste speler (voor hem dan). We begonnen met een nummertje (Hans Theessink) op de AT, daarna ditzelfde nummer op de Droplet. Het leek ons alle drie dat de AT meer detail liet horen en de Droplet wat voller klonk. Wat ik kon herinneren van de eerdere sessies met de AT (zonder + modificatie), dat de AT het kwa laag niet haalde bij de Droplet. Dat was gewoon wolliger en minder gedetaileerd. Na de modificatie echter helemaal niet meer. Het is nu krachtig en gedetaileerd. En toch... dan maar weer eens de boel blind vergelijken (ik wist de uitslag al op voorhand ). We hebben de CD spelers op 0,5 dB even hard laten spelen. En zoals bekend, hoor je dan geen verschillen meer. Toch zijn die er wel degelijk. Wanneer je n.l. langer naar de AT luisterd, is deze toch meer gedetaileerd en verfijnder. De Droplet is wat volumineuzer en massiever met wat meer body. De laatste avond heb ik besteed aan het verplaatsen van de W/P's. Wim, die ook bij het CD speler vergelijk was, zei al dat een grote verandering het laag misschien op een wat hoger peil kon krijgen. Bij hem was dat tenslotte ook gelukt. Het laag van de W/P's was in de eerdere opstellingen altijd wat "weg". M.a.w. er was gewoon te weinig laag wat bovendien niet erg diep ging. Wel mee te leven, maar na de Infinity's toch wel erg gemist. Nu heb ik de speakers (zolang als de speakerkabels het toelaten) de kamer in gezet. Het midden van de fronten staan nu 2,2 m vanaf de achtermuur en 70 cm van de zijmuren. De luisterplaats is van bijna het midden van de kamer (ca 6 m lang) naar 1,2 m vanaf de achtermuur gegaan. Precies die plaats waar het laag van de Infinity's overheerste. En nu... heb ik laag, nu nog eens wat verschillende muziek draaien om te horen of het laag tonaal wel klopt. Na twee CD's is dat lastig te zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 11 oktober 2010 Report Share Posted 11 oktober 2010 je hebt toch geen spijt hoop ik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 oktober 2010 Report Share Posted 11 oktober 2010 Een leerling ging naar zijn meester Socrates toe, met de vraag: "Meester, is het verstandig om te trouwen?" Socrates zag de jongeling aan. Hij wist dat deze een enorme twijfelkont was. "Trouw! Of trouw niet! Het maakt niet uit... Je zult er tòch spijt van hebben." (Eén van de overige leerlingen opperde dat het wellicht van de vrouw afhing, of het verstandig was met haar te trouwen of niet. Dit veroorzaakte enig gegniffel, want Socrates was getrouwd met de feeks Xantippe. De meester antwoordde na enig nadenken: "Wie met een goede vrouw trouwt, wordt vermoedelijk gelukkig. Maar wie met een slechte vrouw trouwt, zou filosoof kunnen worden...") "Het maakt niet uit... Je zult er tòch spijt van krijgen," geldt bij onze audiofiele twijfelkonten ten aanzien van apparaten. Er is altijd wel iéts mis, ook al hebben ze het mooiste van het mooiste (en het duurste van het duurste). De twijfel hangt altijd als een druilerig donker wolkje boven hun hoofd: het gaat met ze mee, het vergezelt ze overal waar ze zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 12 oktober 2010 Report Share Posted 12 oktober 2010 Leuk verhaal, Spido. Die zou als garantieclausule bij alle mooie audio-apparatuur geleverd moeten worden. Mooi verslag, Leobus! Belgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 oktober 2010 Author Report Share Posted 12 oktober 2010 je hebt toch geen spijt hoop ik? Nee hoor... ik vind het eerder een uitdaging om alles wat in de W/P's zit er uit te krijgen. Nu heb ik het idee dat het pas 80% of zo was. Nu ben ik weer wat verder 90% of zo..?? Maar misschien is het maar 70% wanneer ik wat langer luister. En voor Spido... ik ben geen filosoof geworden... Eigenlijk vind ik... Spido het meest filosoof van alle hearders... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 12 oktober 2010 Report Share Posted 12 oktober 2010 Spido, filosoof je bedoelt dominee volgens mij is die biebelfreak Hans was dat niks voor jou PP Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 12 oktober 2010 Report Share Posted 12 oktober 2010 (edited) Hans, Pas nou eens de 1/3 of 1/5 regel eens goed toe op je speakeropstelling. Volgens die methode, die van Robert Harley is overigens, heb je de beste opstelling v.w.b. de bassgolven. Doe je dat op die manier dan heb je al 90% van de goede opstelling. Omdat als je deze regel van 1/3 of 1/5 toepast, de bassgolf altijd op de luisterplek samenvalt en je nooit een laagboost of een tekort aan laag kan hebben. Als jou kamer 600 cm is en je zet je speaker op 220 cm (beter is 200 cm) van je achterwand, dan zou je luisterstoel op ongeveer op 200 cm van de andere wand moeten komen (dit is de 1/3 regel) Pas je het toe op de 1/5 regel en je zet je speakers op 220 cm ( beter is dan op 120 cm of 240 cm) en wederom je luisterstoel op 120 cm, dan staat je speaker te ver de kamer in en je luisterstoel staat dan goed. Wat je ook kan doen is de speaker op 240 cm zetten en je luisterstoel laten staan op 120 cm , dan staat het ook goed, v.w.b. bassgolf, alleen zit je er dan heel kort op. Het beste is bij de 1/5 regel is : speaker op 120 cm en de luisterstoel op 480 cm, dit gemeten van de achterwand waar de speakers staan. Want : 600 cm : 3 = 200 cm, 400 cm, 600 cm. 600 cm : 5 = 120 cm, 240 cm, 360 cm, 480 cm, 600 cm. Maar of jij dat mooi vindt klankmatig betwijfel ik. Naar mijn idee zoek jij het laag van je oude speaker bij de Wilson en dat gaat die Wilson je niet geven. Het is een iets anders laag van die Wilsons. Wilson geeft een doortekender en strakker laag dan de Infinity's. Infinity's geven een voller/vetter/wolliger laag. Maar goed, dat is in mijn oren en naar mijn luister-interpretatie. Edited 12 oktober 2010 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 oktober 2010 Author Report Share Posted 12 oktober 2010 (edited) Hans, Pas nou eens de 1/3 of 1/5 regel eens goed toe op je speakeropstelling. Volgens die methode, die van Robert Harley is overigens, heb je de beste opstelling v.w.b. de bassgolven. Doe je dat op die manier dan heb je al 90% van de goede opstelling. Omdat als je deze regel van 1/3 of 1/5 toepast, de bassgolf altijd op de luisterplek samenvalt en je nooit een laagboost of een tekort aan laag kan hebben. Als jou kamer 600 cm is en je zet je speaker op 220 cm (beter is 200 cm) van je achterwand, dan zou je luisterstoel op ongeveer op 200 cm van de andere wand moeten komen (dit is de 1/3 regel) Pas je het toe op de 1/5 regel en je zet je speakers op 220 cm ( beter is dan op 120 cm of 240 cm) en wederom je luisterstoel op 120 cm, dan staat je speaker te ver de kamer in en je luisterstoel staat dan goed. Wat je ook kan doen is de speaker op 240 cm zetten en je luisterstoel laten staan op 120 cm , dan staat het ook goed, v.w.b. bassgolf, alleen zit je er dan heel kort op. Het beste is bij de 1/5 regel is : speaker op 120 cm en de luisterstoel op 480 cm, dit gemeten van de achterwand waar de speakers staan. Want : 600 cm : 3 = 200 cm, 400 cm, 600 cm. 600 cm : 5 = 120 cm, 240 cm, 360 cm, 480 cm, 600 cm. Maar of jij dat mooi vindt klankmatig betwijfel ik. Naar mijn idee zoek jij het laag van je oude speaker bij de Wilson en dat gaat die Wilson je niet geven. Het is een iets anders laag van die Wilsons. Wilson geeft een doortekender en strakker laag dan de Infinity's. Infinity's geven een voller/vetter/wolliger laag. Maar goed, dat is in mijn oren en naar mijn luister-interpretatie. Ik heb dit bericht naar het W/P topic verplaatst. Edited 12 oktober 2010 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 oktober 2010 Report Share Posted 14 oktober 2010 Gisteren kreeg ik bericht dat mijn audiokabels klaar zijn. Dat betekent dat ik binnenkort op een haar na klaar ben met mijn set, en ga ik weer een paar mensen uitnodigen. Het was lang wachten wegens de grote verbouwing bij B. Gehakt. M rc (die gisteren ook zijn nieuwe speeltje binnenkreeg; wellicht wordt dat (ook) een afstandsbediening) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts