Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack

Vandaag weer een audiofiele dag, zit naar de radio te luisteren via mijn nieuwste aanwinst.

Nou ben ik wel wat gewent of liever gezegd "verwent" maar Jezus wat klinkt het lekker zo' n RHT-10 :)

Ook de ontvangst is opmerkelijk goed, volgens de handleiding gaat de signaal sterkte meter tot 5,

maar bij mij gaat hij tot mijn favoriete getal 6! Gewoon op een raamantennetje.

Ook de rode kleur van het display en houten zijpanelen passen zijn in 1e instantie wat vreemd

maar passen opmerkelijk goed bij mij.

The RHT10, known as the "Michi" (which means "The Path" or "The Way"

Niet overdreven vind ik :)

Groet,

Jack

Guest tubejack

Wat doe je als je een mooie set hebt :confused: van genieten natuurlijk :)

De laatste week schoot het er een beetje bij in, maar vanmiddag was ik moe van het hardlopen, vrouwlief

een paar uur naar de kapper. Heerlijk horizontaal op de bank :rolleyes: Radio 4 aan en er was zowaar een

live optreden Rijnvos dirigeert mappamondo ZaterdagMatinee Concertgebouw.Kaarten a 32,50

Ondanks dat ik er niet fysiek bij was had ik het idee dat ik weinig te kort kwam wat geluidskwaliteit betreft.

Nu ook weer Radio Noord Holland de muziekmix, het klinkt z

goed dat ik 'eigenlijk' zei. vandaag een medicijn dat het heel lekker deed in de tuner ook toegepast in CD speler: de ontkoppeling van de voeding van het eindtrapje aangevuld (er zit al het een en ander) met 100pF keramische condensatoren (NPO). en die heb ik ook over de oscons in de digitale sectie gezet. het resultaat mag nu al na enkele uren schokkend genoemd worden. nog preciezer, dieper, voller, opener, sneller, spannender. ik kwam in een onweersbui terecht die op een cd staat. een stem die meerdere stemmen blijkt te zijn.

snel luisteren weer.

groet

goed dat ik 'eigenlijk' zei. vandaag een medicijn dat het heel lekker deed in de tuner ook toegepast in CD speler: de ontkoppeling van de voeding van het eindtrapje aangevuld (er zit al het een en ander) met 100pF keramische condensatoren (NPO). en die heb ik ook over de oscons in de digitale sectie gezet. het resultaat mag nu al na enkele uren schokkend genoemd worden. nog preciezer, dieper, voller, opener, sneller, spannender. ik kwam in een onweersbui terecht die op een cd staat. een stem die meerdere stemmen blijkt te zijn.

snel luisteren weer.

groet

Ik hoop dit ook spoedig te mogen ondergaan....

groet,

M :ph34r: rc

Gisteren van twee kabels de plugjes ontmanteld, en aan mijn nieuwe koolstof interlink bevestigd, en aan de kabel van de platenspeler.

Beetje spuug erop, laten drogen, en de platenspeler weer in gebruik genomen.

Eerst leek het niets uit te maken. Nog steeds teveel hoog naar mijn smaak (die speakers van mij zijn onverbiddelijk), maar na een half uurtje zakte het geluid een half octaaf, leek het wel.

Begonnen met 10 CC (The Original Soundtrack, ja, zo heet die plaat) - wow wat een details, maar teveel heel hoog

Toen Gloria Gainor met I Will Survive (voetjes van de vloer, echt zo'n nichten-disco-kraker)

Tenslotte The The met Soulmining. Juist, z

@marc:

koolstof? een Van den Hulletje (ik gebruik tussen bron en vv tot grote tevredenheid een VdHul 1st Ultimate)? Of iets anders?

groet

Neen, een Hocus Pocusje van zegge en schrijve een tientje (

Guest tubejack

Marc, zo uit het blote hoofd, voor het A/B vergelijk van tuners.

Ik dacht dat je had afgesproken niets elektrisch doen, een kabel is dat wel!

En dan ook nog een: "extern iets..."

Voor de A/B dus gewoon een dropveter, jij met "gehakt" in je tuner en ik techniek.

Groet,

Jack

Voor de A/B dus gewoon een dropveter, jij met "gehakt" in je tuner en ik techniek.

Groet,

Jack

no contest :lol:

Groet,

Jack

Kom op zeg, een koolstofkabel van een tientje is dropveter genoeg. Hij vervangt een Renkforce van ettelijke tientjes, en leent daarvan alleen de plugjes.

Bovendien stop ik g

In olie gedrenkt papier als diëlectricum?

Dat was in 1948 al het beste!

LeakBadge.gif

Maar ja... toen hàdden ze ook nog geen MKP.

De Quad II gebruikte ook PIO in de voeding, 2x 16 uF.

Zal destijds wel voordeliger zijn geweest dan elco's.

Hoe het met ome Harold zat weet ik niet, maar als opper-centenschraper Peter Walker de beschikking had gehad over goedkope Chinese elco's en silicium-dioden had hij die zeker gebruikt (en in het proces die nare dure smoorspoel ook meteen weggelaten.....)

Guest tubejack

Jack, vervang die MKP's door een paar Russen van een paar euro's en je hebt al een stuk meer structuur !

Jammer dat je niet bij de blinde condensator test bent geweest bij Menno van der Veen eerder dit jaar.

1) Jensen zilver pio

2) Jensen koper pio

3) Siemens MKP van 1 euro 50....

àlle Russische Pio' s vielen af <_< veel te weeïg geluid.

Die MKP was misschien ietsje korreliger, maar ik vind het prijsverschil niet waard ;)

Zoals ik al eerder zei: "het is zo goed"

Jack :)

@Jack : interessant. welke Siemens MKP was dat? waar haal je die vandaan?

ik ben er aan toe wat meer te experimenteren met de enige condensator die er nog is van Dac tot eindversterker-uitgang (zit aan voorversterker uitgang). Is nu een mix van Mundorf Supreme (die in je speakers zit) en M zilver-goud-olie.

groet

Jack, vervang die MKP's door een paar Russen van een paar euro's en je hebt al een stuk meer structuur !

Jammer dat je niet bij de blinde condensator test bent geweest bij Menno van der Veen eerder dit jaar.

1) Jensen zilver pio

2) Jensen koper pio

3) Siemens MKP van 1 euro 50....

àlle Russische Pio' s vielen af <_< veel te weeïg geluid.

Die MKP was misschien ietsje korreliger, maar ik vind het prijsverschil niet waard ;)

Nummer 2 zit er bij mij dus 4x in en die andere koppel C (tussen stuurtrap en fasedraaier, C3) is de K42Y geworden. Voor 2 van deze K42Y Mill stuff Russen betaalde ik bij AE slechts 7 euro. Dat vond ik een koopje en de verbetering in combinatie met de Jensen's (40 euro ex p/s) was nou net dat beetje extra waardoor het geheel nog meer begon te zingen. Daarnaast is dat een lekkere smalle C die dus mooi aan de andere kant van de print paste. En dat voor 4 euro's meer dan de standaard MKP's !

Let wel; de K42Y's zijn in een later stadium toegevoegd, en ik ben overtuigd dat ze beter klinken dan de MKP die er standaard zat.

Maar ik ga je niet over halen hoor :P

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...