Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

spido, mordante,

kom eens langs met een onbewerkte CD en ik laat je snel en 100% zeker horen dat onbehandelde CD's niet om aan te horen zijn. lachen he ? (...)

Beste Robx,

Een paar jaar geleden heeft een hele groep Hear-forummers tijdens een vergelijkende luistersessie te Appelscha kunnen horen dat de groengemarkerpende CD "Going Home" van de L.A. Four die

zoals ik al zei

ik blijf in d muziek sectie wel actief. daar heb ik loop der jaren leuke tips gekregen.

echter wat audio betreft....ben ik echt wel klaar mee :)

en tubejack pikte mijn laatste opmerking goed op.

ik wens jullie idd veel plezier met de electroncia en akoestiek ;)

Dat neem ik me ook al tijden voor, maar komt er steeds toch maar niet van.

Ook ik laat me iedere keer weer verleiden tot een commentaar, en soms zelfs (heel stom, ik weet het) een klein verslag van mijn ervaringen (wat anderen toch altijd weer: beter weten, zonder het gehoord, gemeten of zelfs maar gezien te hebben, toch weer af weten te branden) in de andere topics, tegen beter weten in.

Het is net als een verslaving.

De drang om informatie te delen blijft, samen met de hoop dat sommige mensen er toch iets van opsteken, en er iets mee doen/aan hebben.

Ik wens je sterkte met het afkikken, wat ik bij deze met je ga proberen te delen.

Ook ik word de laatste tijd weer (voor de zoveelste keer) kotsmisselijk van de betwetertjes hier, die het altijd (ongeacht het onderwerp) weer beter weten, ondanks dat ze geen enkele ervaring (kunnen) hebben met de spullen waar het over gaat, maar toch het hoogste woord wensen te hebben.

Ik ga dus ook, samen met jou, mijn verslaving van het delen van informatie in de elektronica en akoestiek topics proberen te onderdrukken, en dus ook mijn ervaringen voortaan wel voor me proberen te houden.

Deze houd ik vanaf heden exclusief voor mijzelf en mijn kennissen die wel vooruitgang wensen te boeken.

Helaas zullen ook hear de goede weer onder de kwade moeten lijden, totdat de kwallen en trollen hear eens een levenslange (IP)ban gekregen hebben. (Zolang ik (we) dat vol kunnen houden).

De goedwillende forumleden en moderators weten wel wie hear de kwallen en trollen zijn. Helaas word er al jaren niets tegen gedaan.

Toch spreek ik voor de zoveelste keer de hoop uit dat er nu eindelijk eens iets tegen deze ziekelijke figuren gedaan word, zodat de welwillende leden hun ervaringen wel weer eens op een fatsoenlijke manier kunnen delen hear.

Mvg. Miracle.

P.S. Ik weet dat deze post diep in de nacht geschreven is, en dat verschillende leden hear dat niet te serieus zullen nemen (vooral die kwallen en trollen), maar ik kan melden dat ik nog geen druppel alcohol genuttigd heb, en al helemaal geen drugs.

Ik heb vanavond tot laat achter de draaitafels gestaan, en dat gaat niet goed met drank of drugs op. ;)

beste Spido,

tot nog toe werkt het in iedere set waar ik het op los laat. wat me ook wel verbaast eigenlijk. nog meer verbaasde het mij dat dit setje (door een nmm zeer kundig persoon met zeer lange ervaring samengesteld) zo een verschil liet horen.

overigens kan ik me nog indenken dat alleen het randje groen stiften nog lastig te horen is. maar zowel groen, Finyl (niet vinyl, Finyl: http://www.uhfmag.com/Digital.html halverwege de bladzijde) erop en demagnetiseren is eenvoudig niet te missen (ik leg ook nog een en ander óp de CD voor ik het laadje dichtdoe), ik heb al rijen mensen verbaads zien kijken van het effect. Als het niet zo duidelijk was zou ik het ook niet zo schrijven.

groet

beste Spido,

tot nog toe werkt het in iedere set waar ik het op los laat. wat me ook wel verbaast eigenlijk. nog meer verbaasde het mij dat dit setje (door een nmm zeer kundig persoon met zeer lange ervaring samengesteld) zo een verschil liet horen.

overigens kan ik me nog indenken dat alleen het randje groen stiften nog lastig te horen is. maar zowel groen, Finyl (niet vinyl, Finyl: http://www.uhfmag.com/Digital.html halverwege de bladzijde) erop en demagnetiseren is eenvoudig niet te missen (ik leg ook nog een en ander

@goodtube: dan kan ik een mooi lijstje maken van spelers die niet deugen, waaronder dus inmiddels ook CEC (en eerder een CD960, een kenwood, een Onkyo, een SACD1000, diverse Marantzen en nog een berg merken die ik niet zelf in bezit heb gehad waarvan een aantal goed bekende staande merken) want die lieten allemaal hetzelfde verschil horen. en wel zo duidelijk dat je geen 10 seconden hoeft te luisteren voor het duidelijk is. het probleem zit ook niet in het type speler naar mijn bescheiden mening.

als je van dit verschijnsel af wil, moet je aan de harddisk speler, die doet het beter dan een optische uitlezing.

en nee ik doe niet aan TS op de CD's dat was bij mij en in mijn oren geen verbetering (integendeel).

groet

spido, mordante,

kom eens langs met een onbewerkte CD en ik laat je snel en 100% zeker horen dat onbehandelde CD's niet om aan te horen zijn. lachen he ?

ja, bij jou zal dat te horen zijn. Je cd speler deugt dus niet - zoals zovelen -

Beste goodtube,

Het is niet de cd-speler die niet deugt, maar het medium, de cd. Mijns inziens is de cd-speler +cd-medium combinatie een ongelukkige keuze voor de gemiddelde audiofiel. Dat maak ik - na een aantal jaren forummen - op uit het volgende:

- de meeste mensen op Hear geven de voorkeur aan de platenspeler boven de - soms peperdure - cd-speler.

- sommigen, zoals Robx, behandelen hun cd's met groene stiften, demagnetiseurs, Finyl spray en diepvries, of zelfs TS, om maar een aanvaardbaar geluid te verkrijgen

Niet iedereen die dit probeert hoort die verbetering, want het hangt af je eigen gevoeligheid op dit punt,

Afgelopen week weer de nodige audiofiel dagen gehad. Woensdag bij Wim waar bleek dat de draaitafel op een eenvoudige manier veel beter kon klinken. De arm van de Rega P5 liep n.l. nogal af richting draaipunt. De mat onder de plaat uit, en het klonk gelijk al een stuk frisser. En nou moet ik aan Stefk denken... ook het laag werd beter.

Gisteravond de nieuwe luisterkamer van m'n broer mogen beluisteren. Deze is nog lang niet klaar, maar de eerste indruk is toch erg hoopgevend. Het is een zolder van ca 5x7m, waar de nok de muren van 7 m verbind. De dakvlakken liggen op 45 graden. Op de vloer vloerbedekking en verder alleen een paar stoelen, de set en een wandrek met platen. Aan de akoestiek is eigenlijk nog niks gebeurd. De Apogee Centaurs lieten hierin een veel beter laag horen dan in de oude luisterruimte (6x3x2,5m). Het stereobeeld moet nog beter worden, nu plakt het af en toe aan de speakers en er is een gat in het midden.

Maar toch.. het was wel genieten.

:)

Heb jij het zelf wel eens geprobeerd? Waarschijnlijk niet, want je bent tevreden met je audioset, en dan is die behoefte er niet. Maar dan zou ik toch niet zo snel roepen dat iemands cd-speler niet deugt.

M :ph34r: rc

Beste Marc,

Ik ben niet zo bijgelovig dus nee dit heb ik niet geprobeerd. Ik geloof meer in de aanpak van Jitter bij de bron. Ik ben een overtuigd aanhanger van de Tentlabs CD speler, die ik zelf helaas niet bezit.

Guido weet als geen ander de vinger op de zere plek te leggen en lost het probleem -zo goed als mogelijk is met het medium CD- op.

Als er dankzij frezen/groen stiften/snotbehandelingen een verschil te horen is tussen die cd's die worden afgespeeld op de uitmuntende Tentlabs speler -de referentie- dan overweeg ik mijn schoenen op te vreten.

PS mijn eigen cd speler -die ook goed is aangepakt- laat geen verschillen horen tussen een originele- en een op high speed en on-the-fly gebrande CloneCD-cd.

het gaat niet om geloof. het is net zo goed geloof dat je tegenhoudt het te proberen of te komen horen.

wedden dat jouw eigen speler dezelfde verschillen laat horen als de mijne? juist omdat ie goed aangepakt is, laat ie dit ook beter horen. als het niet zo is kom ik dat openlijk hier bekennen :D ik eet geen schoenen

groet

Goodtube is moeilijk te overtuigen,dat is het grote probleem,ik wil dat wel eens laten horen de verschillen van een cd op een meting ;) dan zijn we daar van het gezeur af wel,niet,wel,niet :D

Miracle en M44. Jullie zijn toch mans genoeg om geen slachtofferrol te hoeven spelen ?

Daaaag!

Het is geen slachtofferrol. Enkel inzien dat het gewoon geen nut heeft om op dit forum informatie uit te wisselen die van belang kan zijn.

Bepaalde figuren weten het toch altijd beter, en blijven graag in hun bekrompen denkwereldje zitten.

Wat hun thuis hebben is "The Best There is" en al het andere is slecht, belachelijk duur en/of kan niet werken.

PP speakers zijn het beste wat er is, kabels doen helemaal niets (omdat stroom nu eenmaal gewoon stroom is), CD-spelers maken al helemaal geen verschil uit enz. enz. enz.

Wat heeft het dan nog voor nut om over audio te ouweneelen? Geen nut dus.

We weten allemaal al lang wat DE beste installatie is: PP speakers, een CD-speler van €25,- erbij is voldoende, of liever nog een PC (liefst met van die lekker klinkende blowertjes erin) met een budgetdacje (een dure DAC heeft ook geen zin, blijkt wel uit de verschillende reacties op dit forum) en een simpel versterkertje (als het maar voldoende vermogen geeft om de 80Db uit de speakers te toveren)enz. enz. enz.

Leest A.U.B. allen mijn onderschrift nog eens goed, en gaat bij uzelve te rade of u hear wel thuis hoort.

Mvg. Miracle.

Guest tubejack

[....] dan zijn we daar van het gezeur af wel,niet,wel,niet :D

Tjonge, dat jullie hier je tijd aan verdoen :P

Ik was vandaag met een man of 20 en BuizenBart bij Menno van de Veen.

Daar gaf Peter van Willenswaard een workshop en d

Jack,dat doe ik al 25 jaar hou het simpel,ik hoef geen bak met vol elektronica,maar er zijn mensen die willen waar hebben voor zijn geld,daardoor hoor je ook minder de verschillen in bijvoorbeeld de cd speler ;)

Heb jij het zelf wel eens geprobeerd? Waarschijnlijk niet, want je bent tevreden met je audioset, en dan is die behoefte er niet. Maar dan zou ik toch niet zo snel roepen dat iemands cd-speler niet deugt.

Beste Marc,

Ik ben niet zo bijgelovig dus nee dit heb ik niet geprobeerd. Ik geloof meer in de aanpak van Jitter bij de bron. Ik ben een overtuigd aanhanger van de Tentlabs CD speler, die ik zelf helaas niet bezit.

Guido weet als geen ander de vinger op de zere plek te leggen en lost het probleem -zo goed als mogelijk is met het medium CD- op.

Als er dankzij frezen/groen stiften/snotbehandelingen een verschil te horen is tussen die cd's die worden afgespeeld op de uitmuntende Tentlabs speler -de referentie- dan overweeg ik mijn schoenen op te vreten.

PS mijn eigen cd speler -die ook goed is aangepakt- laat geen verschillen horen tussen een originele- en een op high speed en on-the-fly gebrande CloneCD-cd.

Met Robx ben ik het eens. Met Miracle. ook (niet altijd).

Juist met een hele goede cd-speler zul je, mits zelf met goede oren uitgerust, dat verschil gaan horen.

Nu heb ik zelf helemaal niet zulke goede oren, maar ik heb wel bijgeleerd, zeg maar, de afgelopen jaren. Het verschil tussen een groene en niet groene cd kon ik vroeger niet horen, maar dat was met niet zo'n vreselijk goede cd-speler. Ik heb nu helemaal geen cd-speler meer.

Mag ik vragen hoeveel diepte jij ervaart bij jouw cd's? Ik was bij verschillende mensen te gast en hoorde bij de cd's meestal géén diepte, en bij de plaat enigszins. De diepte die ik thuis ervaar is tamelijk duizelingwekkend, met de streamer.

Enfin, als jij het over bijgeloof hebt dan zul je wel een audio-atheïst zijn en niet van je plaats willen komen. Maar je was op de laatste hear-dag, dus Leiden is niet onmogelijk ver. Kom eens langs in mijn audio-kapelletje, of maak een afspraak met Robx.

groetjes

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...