Guest tubejack Posted 13 november 2010 Report Share Posted 13 november 2010 Jack,dat doe ik al 25 jaar hou het simpel,ik hoef geen bak met vol elektronica,maar er zijn mensen die willen waar hebben voor zijn geld,daardoor hoor je ook minder de verschillen in bijvoorbeeld de cd speler Een "schone taak" voor jou en mij om die mensen bewust te maken .... Het fijne van simpele schakelingen vind ik, dat je minder onderdelen nodig hebt en daardoor vaak kwalitatief betere onderdelen kunt kiezen. CD spelers is een verhaal apart ... Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 november 2010 Report Share Posted 13 november 2010 hartgrondig eens Jack: cd spelers is een verhaal apart. ik begrijp na al dat geklooi heel goed dat iemand die echt wat weet een mooie speler kan bouwen. ik zou willen dat ik echt wat wist groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 14 november 2010 Report Share Posted 14 november 2010 (...) Met Robx ben ik het eens. Met Miracle. ook (niet altijd). (...) Beste Mumsoft, Je verrast me! Soms (d.i. niet altijd) heb jij het dus toch bij het rechte eind! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 november 2010 Author Report Share Posted 14 november 2010 Zijn visie KIS keep it simple spreekt mij wel aan, ook ik, heb liever 1% vervorming en geluid met emotie dan een superstrak en steriel geluid. Ik "doe" het helemaal niet simpel. scheidingtrafo, terwijl zonder kan, gevlochten netkabels uit 8 +1 draden, terwijl 3 ook kan kogels onder de apparatuur en luidsprekers, terwijl zonder ook kan 64 eindtransistoren per kant, terwijl 2 ook kan gevlochten interlinks uit 8 draadjes, terwijl 2 ook kan geen afschermingen, terwijl m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 14 november 2010 Report Share Posted 14 november 2010 Juist Hans en daarom klinkt het bij jou zo geweldig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 14 november 2010 Report Share Posted 14 november 2010 Goodtube is moeilijk te overtuigen,dat is het grote probleem,ik wil dat wel eens laten horen de verschillen van een cd op een meting dan zijn we daar van het gezeur af wel,niet,wel,niet Ik ook. Toon het maar aan. Maar wel op de Tentlabs cd speler. Dat is de enige die ik goed vind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 14 november 2010 Report Share Posted 14 november 2010 Leest A.U.B. allen mijn onderschrift nog eens goed, en gaat bij uzelve te rade of u hear wel thuis hoort. Mvg. Miracle. Je kunt maar beter gaan ja, anders doe je je eigen onderschrift nog eer aan ook ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 14 november 2010 Report Share Posted 14 november 2010 Over condensatoren wil ik wel een tipje van de sluier geven voor Goodtube. Die Siemens MKP gebruikt in de UL-40S2 zijn meettechnisch erg goed. Wat Pio's betreft, het verschil tussen Jensen aluminium pio's en de koper uitvoering is groot. Het verschil tussen koper en de zilver versie veel geringer... Je hebt m.i. een uitstekende keus gemaakt. Groet, Jack P.s. het is gelukt om een Akai AT-2600 net zo mooi te laten klinken als mijn referentie tuner een Rotel RHT-10 ... Ik maar ook anderen hier kunnen het verschil niet waarnemen. Jack, mooi dat je erbij bent geweest! Dat van die MKP is natuurlijk geen nieuws. Dat van die Jensen's ook niet Dat van die AT-2600 wel! Wat heb je gedaan ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 14 november 2010 Report Share Posted 14 november 2010 Mag ik vragen hoeveel diepte jij ervaart bij jouw cd's? Ik was bij verschillende mensen te gast en hoorde bij de cd's meestal g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 november 2010 Report Share Posted 14 november 2010 Een goede DAC is meer dan het halve werk. Ik overweeg dan ook de nieuwe Tentlabs DAC voor Sinterklaas te vragen. :confused: Daar zal Sinterklaas blij mee zijn, is Sinterklaas dan audiofiel? Of bedoel je "aan Sinterklaas"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 14 november 2010 Report Share Posted 14 november 2010 Een goede DAC is meer dan het halve werk. Ik overweeg dan ook de nieuwe Tentlabs DAC voor Sinterklaas te vragen. :confused: Daar zal Sinterklaas blij mee zijn, is Sinterklaas dan audiofiel? Of bedoel je "aan Sinterklaas"? Misschien is Goodtube, net als wij allen, zowel Sinterklaas als kadokrijger... op een transsubtanti Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 14 november 2010 Report Share Posted 14 november 2010 .....okay, ik vraag het maar aan de Kerstman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 14 november 2010 Report Share Posted 14 november 2010 Dat van die AT-2600 wel! Wat heb je gedaan ? Doen, waar je goed in bent Nu was dit wel een heel goed exemplaar... De tuner is net opgehaald door de eigenaar, ook even A/B geschakeld met radio 4 en radio Noord Holland .... g Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 november 2010 Report Share Posted 14 november 2010 Mag ik vragen hoeveel diepte jij ervaart bij jouw cd's? Ik was bij verschillende mensen te gast en hoorde bij de cd's meestal g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 november 2010 Author Report Share Posted 14 november 2010 .....okay, ik vraag het maar aan de Kerstman Dat is dan in ieder geval voor Sinterklaas (2011).. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 14 november 2010 Report Share Posted 14 november 2010 Dat is dus geen antwoord, heer Goodtube, 'best goed'. Diepte, vroeg ik. Met cd's M rc Ik heb ervaren dat weergave van diepte en breedte vooral afhangt van de kwaliteiten van de versterker. Mijn set geeft dit beide weer dus dat gaat goed. (ik gebruik slechts cd's en analoge radio) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 november 2010 Report Share Posted 14 november 2010 Dat is dus geen antwoord, heer Goodtube, 'best goed'. Diepte, vroeg ik. Met cd's M rc Ik heb ervaren dat weergave van diepte en breedte vooral afhangt van de kwaliteiten van de versterker. Mijn set geeft dit beide weer dus dat gaat goed. (ik gebruik slechts cd's en analoge radio) Had jij niet dezelfde versterker - en boxen - als Tubejack? Een tijd geleden was ik bij hem en hoorde ik dat niet. Wel die breedte zo ongeveer. En bij iedereen bij wie ik ben gaan luisteren was diepte er meer bij de LP dan bij de CD, wat m.i. aangeeft dat de bron een woordje meespreekt. De rest van de set moet dan wel meewerken. Vermoedelijk heb jij een andere versterker hiervoor gehad, waarbij je minder diepte had, en hebt - toen je huidige versterker het w Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 14 november 2010 Report Share Posted 14 november 2010 goodtube, als je je tentlabs hebt gaan we als je dat leuk vindt uitproberen of ie gevoelig is voor bewerkingen van de cd's. leuk. als ie dat niet is heb ik er eindelijk een speler gevonden die uit zichzelf goed is. ondertussen zou ik als ik jou was - zo voor een dure aanschaf - ook even goed luisteren naar een harde schijfspeler met losse DAC. Ofwel: ga bij Marc luisteren .... ik zou geen nieuwe cd speler aanschaffen in ieder geval. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 14 november 2010 Report Share Posted 14 november 2010 goodtube, als je je tentlabs hebt gaan we als je dat leuk vindt uitproberen of ie gevoelig is voor bewerkingen van de cd's. leuk. als ie dat niet is heb ik er eindelijk een speler gevonden die uit zichzelf goed is. ondertussen zou ik als ik jou was - zo voor een dure aanschaf - ook even goed luisteren naar een harde schijfspeler met losse DAC. Ofwel: ga bij Marc luisteren .... ik zou geen nieuwe cd speler aanschaffen in ieder geval. groet De Tentlabs DIY CD player zit er voor mij niet in. Er moet wat te wensen blijven. De DAC van dit merk kan ik me permitteren, en bovendien zou ik dat dan doen om juist de andere bronnen, die bij mij standaard zijn, naar een hoger plan te tillen. Mijn CD speler heeft een goede DAC en komt een heel eind mee sinds de modificatie (is inmiddels al weer een paar jaar geleden) Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 14 november 2010 Report Share Posted 14 november 2010 afijn als je het eens wil ervaren hoor ik het wel. het is wat je noemt 'laaghangend fruit' : effectief maar wel makkelijk en goedkoop groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 november 2010 Report Share Posted 14 november 2010 goodtube, als je je tentlabs hebt gaan we als je dat leuk vindt uitproberen of ie gevoelig is voor bewerkingen van de cd's. leuk. als ie dat niet is heb ik er eindelijk een speler gevonden die uit zichzelf goed is. ondertussen zou ik als ik jou was - zo voor een dure aanschaf - ook even goed luisteren naar een harde schijfspeler met losse DAC. Ofwel: ga bij Marc luisteren .... ik zou geen nieuwe cd speler aanschaffen in ieder geval. groet De Tentlabs DIY CD player zit er voor mij niet in. Er moet wat te wensen blijven. De DAC van dit merk kan ik me permitteren, en bovendien zou ik dat dan doen om juist de andere bronnen, die bij mij standaard zijn, naar een hoger plan te tillen. Mijn CD speler heeft een goede DAC en komt een heel eind mee sinds de modificatie (is inmiddels al weer een paar jaar geleden) Andere bronnen? Analoge radio??? O wacht, ik zag je opmerking over een leuk Ubunte pc-tje in de meterkast. Dus toch niet alleen cd's. M rc Oeps, meer dan 2600 berichten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 14 november 2010 Report Share Posted 14 november 2010 Goodtube ,waarom bestel je geen complete set ,vam1254 loopwerk met afstand bediening,voeding en regelaar voor 450 dacht ik, kan ook minder zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 14 november 2010 Report Share Posted 14 november 2010 Had jij niet dezelfde versterker - en boxen - als Tubejack? Een tijd geleden was ik bij hem en hoorde ik dat niet. Wel die breedte zo ongeveer. En bij iedereen bij wie ik ben gaan luisteren was diepte er meer bij de LP dan bij de CD, wat m.i. aangeeft dat de bron een woordje meespreekt. De rest van de set moet dan wel meewerken. Vermoedelijk heb jij een andere versterker hiervoor gehad, waarbij je minder diepte had, en hebt - toen je huidige versterker het wél bracht - gedacht dat het daaraan ligt? Enfin, je hebt geluk met je cd-dpeler, denk ik. Wat is dat er voor een? M rc Klopt, de rest van de set moet zeker meewerken! Ik heb inderdaad de UL40-S2 en de PP's 2x16,5. Mijn versterker is anders dan die van Jack. En ik vertelde erbij dat de versterker een rol speelt in dit verhaal, want dat schreef ik uit eigen ondervinding. Ik heb dat immers zelf kunnen ervaren bij de experimenten met verschillende buisinstellingen van dezelfde versterker. En bovendien bij de aanpak van de koppelcondensatoren. Dat is het leuke aan zo'n buizenversterker die je zelf als pakket hebt gebouwd - die ken je, en daar kun en mag je wijzigingen in doorvoeren -. Jack's cd speler zijn aangepast op klank, maar niet op jitter. En zijn speakers staan lager, zo laag had ik ze eerst ook maar nu niet meer. Ik heb zelf de Cambridge Audio 640 v2 en daar is aan de voeding en de schakeling nogal het een en ander veranderd. Dit is nou zo'n speler waarvan de fabrikant al aangeeft dat het low-jitter ontwerp is. Nou, daar is niets van waar. Dat kàn niet eens, als je de simpele klokschakelingen bekijkt! Het was zelfs zo erg dat het audiobord (DAC) z'n eigen klokje had, en het servo board (aansturing loopwerk) had een nog veel eenvoudiger klokje. Ik heb dit aangepast zodat ze op dezelfde klok lopen (uiteraard Tentlabs) maar goed, er is veel meer aan gewijzigd. Betere ringkern, betere gelijkrichting en buffering, betere condensatoren op de beide borden op kritieke plekken en tenslotte de opamps vervangen door peperdure OPA 2107 (6x) en de uitgangselco geëlimineerd. Verder is er nog wat bitumen en dergelijke in de kast gemonteerd. De cd speler is echt heel goed geworden, maar op een complexe manier. Fabrikanten laten ruimte voor verbeteringen helaas. Daarom heb ik het niet zo op de massafabricage van dit soort apparatuur. En al helemaal niet op de testen in diverse media, waar deze speler hoge ogen gooide. Ik denk dat de CD speler zoals ie nu is het op een goede externe DAC niet eens marginaal beter gaat doen. PS ik was in Leiden, toen. En dat was niet naast de deur maar goed de weg lag er al... De LP vond ik toen op alle fronten beter. Maar helaas stond er ook geen Tentlabs maar een Super Audio gebakje die alleen maar CD's te verwerken kreeg. Zo'n commercieel ding waar altijd iets te verbeteren valt. Ik vond het dan ook een oneerlijk vergelijk - tegen de draaitafel van 35 mille - Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 14 november 2010 Report Share Posted 14 november 2010 afijn als je het eens wil ervaren hoor ik het wel. het is wat je noemt 'laaghangend fruit' : effectief maar wel makkelijk en goedkoop groet Dank. Ik neem onmiddelijk aan dat bij jou de verschillen hoorbaar zijn. Maar ja, bij jou h Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 november 2010 Report Share Posted 14 november 2010 Dat ziet er goed uit, al die modificaties. Ik kan me dus wel iets voorstellen bij je claim van diepte. Maar ook het vergelijk met Robx zijn speler zou best leuk kunnen zijn, want die is er nu ook heel tevreden over. Jammer dat je zo ver weg woont, ik zie het daarom niet gebeuren. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts