goodtube Posted 8 februari 2011 Report Share Posted 8 februari 2011 Beste Tubejack, Fijn dat je zo tevreden bent! Is het verschil zo groot dat je nu bijvoorbeeld "nieuwe stemmen" of "nieuwe instrumenten" ontdekt in bekende opnamen? Dat de verstaanbaarheid van stemmen (teksten) is verbeterd? Dat je bepaalde instrumenten nu beter kunt "volgen" door de muziek? Dat instrumenten en stemmen meer "body" hebben, fermer, steviger, meer present en meer natuurgetrouw klinken? Moeilijk vergelijken, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 februari 2011 Report Share Posted 8 februari 2011 (...) Hoe het klinkt? 1e indruk: ruimtelijk. Na wat langer luisteren: Het laag lijkt weer wat meer gecontroleerd en daardoor meer gedetailleerd. Het geluid komt in laagjes is nog minder versmeert. Ook met deze upgrade ben ik dik tevreden en het is zo makkelijk te doen.(...) Beste Tubejack, Fijn dat je zo tevreden bent! Is het verschil zo groot dat je nu bijvoorbeeld "nieuwe stemmen" of "nieuwe instrumenten" ontdekt in bekende opnamen? Dat de verstaanbaarheid van stemmen (teksten) is verbeterd? Dat je bepaalde instrumenten nu beter kunt "volgen" door de muziek? Dat instrumenten en stemmen meer "body" hebben, fermer, steviger, meer present en meer natuurgetrouw klinken? Hier kan ik volmondig ja zeggen. Moeilijk vergelijken, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 februari 2011 Report Share Posted 8 februari 2011 Toch ben ik er redelijk van overtuigd dat als die CD-80 door Guido wordt aangepakt (slechts de klok modificatie en wat shunt-regelaars) dat de weergave dan verbeterd. Ik niet Goodtube, die CD-80 was ooit een mooie speler en is dat nog steeds. Vergelijk hem eens met een nieuwe, er is m.i. de afgelopen 20 ...25 jaar wel het e.e.a. gebeurt op CD gebied... aan het CD formaat niet. Met wat Tent modules red je het m.i. niet. Na 25 jaar trouwe dienst is het e.e.a. verdroogd en oud, dus aan vervanging toe. Maar een nieuwe gaat waarschijnlijk niet zo lang meer mee. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 februari 2011 Report Share Posted 8 februari 2011 Vergelijk hem eens met een nieuwe, er is m.i. de afgelopen 20 ...25 jaar wel het e.e.a. gebeurt op CD gebied... aan het CD formaat niet. Wel aan hoe het op een CD komt: Dithering en noise shaping. Dithering is zeker een verbetering, noise shaping (zoals Sony's superbit processing) is op zijn minst twijfelachtig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 8 februari 2011 Report Share Posted 8 februari 2011 Toch ben ik er redelijk van overtuigd dat als die CD-80 door Guido wordt aangepakt (slechts de klok modificatie en wat shunt-regelaars) dat de weergave dan verbeterd. Ik niet Goodtube, die CD-80 was ooit een mooie speler en is dat nog steeds. Vergelijk hem eens met een nieuwe, er is m.i. de afgelopen 20 ...25 jaar wel het e.e.a. gebeurt op CD gebied... aan het CD formaat niet. Met wat Tent modules red je het m.i. niet. Na 25 jaar trouwe dienst is het e.e.a. verdroogd en oud, dus aan vervanging toe. Maar een nieuwe gaat waarschijnlijk niet zo lang meer mee. Groet, Jack Ik wou al zeggen je gaat toch niet een klokmod tegenspreken, Jack? Maar je bedoelt dat naast een klokupgrade de C's eens vervangen zouden moeten worden. Was dat al niet eens gebeurd bij die CD-80 of ben ik in de war met die Denon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 februari 2011 Report Share Posted 8 februari 2011 Ik wou al zeggen je gaat toch niet een klokmod tegenspreken, Jack? Nee zeker niet.... Maar je bedoelt dat naast een klokupgrade de C's eens vervangen zouden moeten worden. Was dat al niet eens gebeurd bij die CD-80 of ben ik in de war met die Denon Voor zover ik weet is die CD-80 nog origineel. En na 20 .... 25 jaar zijn de elco's wel op. Goede exemplaren zoals Philips, Nicichon etc. zijn dan verdroogd, slechte en dan met name grijze Elna's gaan lekken is mijn eigen ervaring. In die CD-80 zitten m.i. naast Philips waarschijnlijk ook rode Elna's en daar heb ik nog geen lekkende exemplaren van gezien. Maar ik meen iets van KT88 gehoord te hebben al die Elna's dus blauwe, rode en grijze zijn na zoveel jaar onbetrouwbaar. Hij kan het weten niet Maar even concreet, als ik mijn cd-speler regelmatig als referentie of demo ergens voor nodig zou hebben zou ik een nieuwe kopen. Die Wolfson dac's lijken me leuk Groet, Jack P.s. vergeet ik nog, in jouw geval is het wellicht i.d.d. beter om zo'n XO voeding te kopen en die Tent shunts lijkt me wel wat en m.i. redelijk geprijsd Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 februari 2011 Report Share Posted 8 februari 2011 of deze : http://www.fidelityaudio.co.uk/regs.shtml zijn in meer voltages te krijgen dan de Tents. heb ik overal in de cd speler zitten, beviel uitstekend. ook in de voorversterker trouwens, ging net. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 februari 2011 Report Share Posted 8 februari 2011 Wat een mooie spullen, verkopen ze daar Rob bedankt voor de link. 2 van die regelaars in het analoge gedeelte ter vervanging van een 7815 en 7915 lijkt me wel wat Mijn audiofiele dag: samen met mijn oudste dochter luisteren zoals de cd-speler nu is. Ook zij vind het geluid nu ongelofelijk mooi, in "laagjes" en ook zij hoort nu dingen die ze nooit eerder heeft ervaren van b.v. de cd van Dido "life for rent" Volgens haar hoor je de studio de ruimte waar e.e.a. is opgenomen ook meer echotjes, riedeltjes etc. Groetjes, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 februari 2011 Report Share Posted 8 februari 2011 mijn audiofiele dag . ik heb iemand een knutsel-setje voor de cd speler gegeven: cd invriezen, groene stift, flesje Finyl, demagnetiseerpen (van conrad). weer de feedback dat het veel uitmaakt. moet je nagaan, deze persoon investeerde er niks in, en toch hoort ie het Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 9 februari 2011 Report Share Posted 9 februari 2011 mijn audiofiele dag . ik heb iemand een knutsel-setje voor de cd speler gegeven: cd invriezen, groene stift, flesje Finyl, demagnetiseerpen (van conrad). weer de feedback dat het veel uitmaakt. moet je nagaan, deze persoon investeerde er niks in, en toch hoort ie het Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken h Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 9 februari 2011 Report Share Posted 9 februari 2011 hm die had ik niet bedacht, d Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 9 februari 2011 Report Share Posted 9 februari 2011 of deze : http://www.fidelityaudio.co.uk/regs.shtml zijn in meer voltages te krijgen dan de Tents. heb ik overal in de cd speler zitten, beviel uitstekend. ook in de voorversterker trouwens, ging net. groet Ik heb altijd even contact met Guido zelf, voordat ik iets aanschaf. Hij stelde zelf voor wat en hoe ik het moest doen. Dat vind ik een meerwaarde bij Tentlabs. Guido kwam dan ook met de optie om de shunts aan te passen naar 13 en -13V. Voor hem is dat geen probleem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 11 februari 2011 Report Share Posted 11 februari 2011 Leuke dag vandaag veel muziek gedraaid, mijn Optonica SM-3000 is nu wel ingespeeld. Even nagemeten en de DC-offset hoefde ik maar een haartje bij te regelen. Gelijk ook een nieuw uitgang relais ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 12 februari 2011 Report Share Posted 12 februari 2011 @Jack: jij gebruikt toch graag van die 'keramische trimmertjes'? Ik neem aan dat dat instelbare pF condensatortjes zijn? Heel moeilijk aan te komen toch? Ik was gisteren bij Radio Twenthe aan het snuffelen en vond daar verschillende die me van keramisch materiaal leken. Misschien een tip? Geen audiofiele dag voor mij: ik ben een MXR Distortion+ effektpedaal aan het maken. Met een op-amp, bàh! (Voor de liefhebbers: wat Bob Mould t.t.v. Hüsker Dü gebruikte ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 februari 2011 Report Share Posted 12 februari 2011 Hoi Bart, Bedankt voor de tip ....Keramische trimmers? Regelmatig verwijder ik die Voor deze.... die gaan schat ik een mensenleven mee .... Philips teflon Groetjes, Jack P.s. wel een fiele dag nieuw buizentrapje geprobeerd .... en weer gesloopt Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 12 februari 2011 Report Share Posted 12 februari 2011 P.s. wel een fiele dag nieuw buizentrapje geprobeerd .... en weer gesloopt En waarom dan? Of is dat geheim? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 februari 2011 Report Share Posted 12 februari 2011 P.s. wel een fiele dag nieuw buizentrapje geprobeerd .... en weer gesloopt En waarom dan? Of is dat geheim? Nee hoor, het was met een PCC84 waar ik aantal militaire Mullard? exemplaren van heb. Het is een mooi buisje met een redelijk lage inwendige weerstand. Probleem was of is dat ik te weinig hoogspanning met spanningverveelvoudigingtruuk kan maken. En met een aparte trafo wordt het projectje weer duur. Ander probleem is dat je eigenlijk niet zoveel buizen in een bestaand apparaat wilt hebben omdat het dan inwendig weer zo warm wordt.... Even over nadenken dus .... Groetjes, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 13 februari 2011 Report Share Posted 13 februari 2011 Ik weet niet of dat een goed idee is Jitze, de kwantiteit van het laag neemt volgens mij dan af. Volgens Jitze niet Inderdaad, geen enkel probleem eerder het tegendeel, hoog en midden hebben minder te lijden van de koppel C zoals gezegd blijf je met 0,1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 13 februari 2011 Report Share Posted 13 februari 2011 Nee hoor, het was met een PCC84 waar ik aantal militaire Mullard? exemplaren van heb. Het is een mooi buisje met een redelijk lage inwendige weerstand. Aha, daar heb ik er ook aardig wat van geloof ik (ooit eens 2 dozen tv-buizen gekregen), ook als enkele triode PC84. Of was het PC88. Ach, is ook een mooi buisje Mijn distortionpedaal werkt in ieder geval perfekt, zo een lekkere vervorming uit een opamp, wie had dat ooit gedacht? Veel gitaar spelen dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 13 februari 2011 Report Share Posted 13 februari 2011 Mijn camera-gear klaar gemaakt voor volgend weekend. Alles bij ekaar en alle accu's zijn weer opgeladen. Plus een platenkoffer schoongemaakt en gerenoveerd. Hier en daar wat lijmen. Ziet er weer mooi uit. Weet niet waar ik het voor ga gebruiken, maar ik kon 'm niet laten staan. Is zo'n mooie met 2 uitslaande deksels. Het is niet zo'n koffer dat volledig open gaat met zo'n "papieren harmonica" er in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 15 februari 2011 Report Share Posted 15 februari 2011 Al googlend naar iets anders kwam ik hier een soortgelijke discussie tegen over het effect van een te kleine koppel C http://www.zelfbouwa...&t=3411&start=0 Zoals je had kunnen lezen is niet alleen de waarde van de koppel C van belang, ook de impedantie van de schakeling speelt een rol. Vandaar dat je op heel verschillende waarden kunt uitkomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 15 februari 2011 Report Share Posted 15 februari 2011 Al googlend naar iets anders kwam ik hier een soortgelijke discussie tegen over het effect van een te kleine koppel C http://www.zelfbouwa...&t=3411&start=0 Zoals je had kunnen lezen is niet alleen de waarde van de koppel C van belang, ook de impedantie van de schakeling speelt een rol. Vandaar dat je op heel verschillende waarden kunt uitkomen. Ja, maar als dan bijvoorbeeld 0,47 uF berekend is en men gaat 0,1 uF toepassen "omdat die de laagste frequenties ook wel doorlaat" dan krijg je dus het effect wat ik bedoel en wat Sander Sassen ook onderschrijft. En daar ging het om in de eerdere discussie hear. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 15 februari 2011 Report Share Posted 15 februari 2011 Jaja, - 0,25 dB bij 20 Hz. lijkt me vreselijk ....................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 16 februari 2011 Report Share Posted 16 februari 2011 Deze h Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 16 februari 2011 Report Share Posted 16 februari 2011 Deze h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts