robx Posted 7 maart 2011 Report Share Posted 7 maart 2011 goeie oren das het probleem Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 7 maart 2011 Report Share Posted 7 maart 2011 ...............en een zucht van verlichting ging er door de set............. M rc Leuk verwoordt Marc!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 maart 2011 Author Report Share Posted 7 maart 2011 Mijn audiofiele dag was een weekje geleden. Ik had zo'n ferrietkraag om het netsnoer van de Olive gedaan, zonder veel te verwachten. Er gebeurde in het begin ook niets. Maar aan het einde van de avond - ik was zomaar in het wilde weg wat aan het afspelen - viel me het lelijke geluid van een trompet op. En toen ik een symfonie opzette, kwam er een soort ondoorzichtige geluidsbuik op me af, die waarschijnlijk uit strijkers had bestaan. Meteen die ferrietwurger verwijdert, en een zucht van verlichting ging er door de set. Hoe bestaat het dat zoiets zo slecht kan uitpakken, nota bene op een 220-kabel! M rc Ik dacht dat dit aan het stukje krimpkous lag... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 maart 2011 Report Share Posted 7 maart 2011 Mijn audiofiele dag was een weekje geleden. Ik had zo'n ferrietkraag om het netsnoer van de Olive gedaan, zonder veel te verwachten. Er gebeurde in het begin ook niets. Maar aan het einde van de avond - ik was zomaar in het wilde weg wat aan het afspelen - viel me het lelijke geluid van een trompet op. En toen ik een symfonie opzette, kwam er een soort ondoorzichtige geluidsbuik op me af, die waarschijnlijk uit strijkers had bestaan. Meteen die ferrietwurger verwijdert, en een zucht van verlichting ging er door de set. Hoe bestaat het dat zoiets zo slecht kan uitpakken, nota bene op een 220-kabel! M rc Ik dacht dat dit aan het stukje krimpkous lag... Nah, die is er al lang af (en dat weet jij wel) en ligt in de prullenbak. Dat ferrietding had ik bij die Canare-kabel besteld voor de leut. Die kabel zelf ook, maar die (b)lijkt een blijvertje. @Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 8 maart 2011 Report Share Posted 8 maart 2011 [offtopic] Vanavond 19:14 de hemel in kijken ! De ISS komt weer voorbij. Met zo'n lucht als gisteren zou het ook vandaag prima zichtbaar moeten zijn. Je hebt slechts 2-3 minuten de tijd om het mee te maken. Zorg dus dat je klok goed loopt en dat je in de juiste richting kijkt (zuiden) Als het onbewolkt is ga je het meemaken! Passeren gaat van west naar oost. Mocht je 2 "sterren" zien, dan is die andere de shuttle Discovery. Die is sinds gisteren weer los van de ISS en gaat woensdag landen. Gisteren heb ik het gezien, en dat was na 4 x de ISS (incl Discovery) in het weekend nu met die losgekoppelde Shuttle echt een belevenis. 2 'sterren' in dezelfde baan en met dezelfde snelheid. Prachtig gezicht was dat. Vanavond 19:14 zit ie nogal wat zuidelijker dus lager aan de horizon, het is echter wel zichtbaar. Meer info google op ISS passes en dan vind je heavens-above.com En twitteraars zoeken op #ISS [/offtopic] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 maart 2011 Report Share Posted 8 maart 2011 Gaaf 2 sterren gezien Jammer van de lichtvervuiling hier in de stad maar e.e.a. was te volgen. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 8 maart 2011 Report Share Posted 8 maart 2011 Gaaf 2 sterren gezien Jammer van de lichtvervuiling hier in de stad maar e.e.a. was te volgen. Groet, Jack Wat een geluk dat we dit mochten zien. Is de laatste kans geweest vanuit NL om de Discovery te zien. Besef dat de Discovery morgen 17:57 onze tijd aan de grond staat in Florida en nooit weer de ruimte in zal gaan, maar het museum. Sinds het weekend heb ik de ISS dus 6 x gezien, waarvan dus gisteren en vandaag met losgekoppelde shuttle! Echt bijzonder. Vandaag was de Shuttle al wat verder verwijderd van de ISS (Shuttle voorop, in een lagere baan) Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 8 maart 2011 Report Share Posted 8 maart 2011 Ja ik heb het ook gezien omdat jij me erop attent maakte goodtube. Echt heel gaaf! Mijn zoontje van 5 vond het ook verschrikkelijk interessant ik moest hem er alles over vertellen en youtube filmpjes laten zien. Dat ga ik op school vertellen zei hij! Ik heb een ruimteschip gezien Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 9 maart 2011 Report Share Posted 9 maart 2011 Vanavond heb ik hem niet gezien, maar wel eerder. Is inderdaad leuk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 9 maart 2011 Report Share Posted 9 maart 2011 Voor de mensen die wat vaker omhoog willen kijken: www.astroforum.nl Daar staan ook foto's van het ISS bij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 9 maart 2011 Report Share Posted 9 maart 2011 Na een aantal Astrofiele dagen zit ik inmiddels een dag of 12 met genoegen te luisteren naar hoe goed een 16 bits CD'tje toch kan klinken. Mijn cd speler klinkt zoveel beter nu, dat het net is alsof ik een nieuwe versterker en luidsprekers hebt. Dit heb ik nog niet eerder gehoord op deze set. Fantastisch die aparte klokvoeding en die shunts waarmee de opamps gevoed worden. Wat een rust. Wat een timing. Wat een diepte in het laag, en wat een treble. Het klinkt super goed. En dat is subjectief De Astrofiele dagen gaan gewoon door, ik raak hieraan verslaafd! Vanavond landing Discovery 17.57 u onze tijd. Leuke websites: www.spaceflightnow.com www.nasa.gov www.heavens-above.com En op Twitter zoek op hashtag #ISS. Dan vind je ook veel verwijzingen naar zeer mooie foto's die op flickr geplaatst zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 maart 2011 Report Share Posted 9 maart 2011 Fantastisch die aparte klokvoeding en die shunts waarmee de opamps gevoed worden. Wat een rust. Wat een timing. Wat een diepte in het laag, en wat een treble. Het klinkt super goed. En dat is subjectief De Astrofiele dagen gaan gewoon door, ik raak hieraan verslaafd! Vanavond landing Discovery 17.57 u onze tijd. Leuke websites: www.spaceflightnow.com www.nasa.gov www.heavens-above.com En op Twitter zoek op hashtag #ISS. Dan vind je ook veel verwijzingen naar zeer mooie foto's die op flickr geplaatst zijn. Ik weet het niet hoor met die klokvoedingmodificatie van jou. Het zijn toch echt astrofiele avonden/nachten. Loopt die klok bij jou nog wel goed? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 9 maart 2011 Report Share Posted 9 maart 2011 ja lachen he hoever je je CD speler kan opkietelen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 9 maart 2011 Report Share Posted 9 maart 2011 Ik weet het niet hoor met die klokvoedingmodificatie van jou. Het zijn toch echt astrofiele avonden/nachten. Loopt die klok bij jou nog wel goed? Zeg vrolijke vriend, jij hoeft het ook niet te weten Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 9 maart 2011 Report Share Posted 9 maart 2011 ja lachen he hoever je je CD speler kan opkietelen. groet Onvoorstelbaar. En dat zonder groene stiften. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 9 maart 2011 Report Share Posted 9 maart 2011 En zonder geh... Maar kijk hier eens (elke dag een nieuwe foto): http://apod.nasa.gov/apod/astropix.html M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 9 maart 2011 Report Share Posted 9 maart 2011 kan je nagaan hoe ver je komt als je het soldeerwerk combineert met alle onzin die ik er nog op los laat maar ff serieus : het is een berg werk om uit een cd evenveel muziek te halen als uit een vinylschijf. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 maart 2011 Report Share Posted 9 maart 2011 maar ff serieus : het is een berg werk om uit een cd evenveel muziek te halen als uit een vinylschijf. groet En dan heb je er nog niet eens een mono/stereo compressor op losgelaten zoals wordt gebruikt bij het masteren van vinyl... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 9 maart 2011 Report Share Posted 9 maart 2011 sja ondanks alles is een tuner of draaitafle makkelijker tot muziek te brengen dan een cd-systeem. er zit iets fundamenteel fout in veel cd-spelers. namelijk ongeveer alles tussen de 220v ingang en de lijn-uitgang. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 9 maart 2011 Report Share Posted 9 maart 2011 er zit iets fundamenteel fout in veel cd-spelers. namelijk ongeveer alles tussen de 220v ingang en de lijn-uitgang. groet :lol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 10 maart 2011 Report Share Posted 10 maart 2011 Hoe goed een CD-speler klinkt, hangt vrijwel geheel af van de kwaliteit van de andere componenten van je installatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 11 maart 2011 Report Share Posted 11 maart 2011 tuurlijk. zoek even een originele Marantz SA11 en kom maar langs. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 11 maart 2011 Report Share Posted 11 maart 2011 Hoe goed een CD-speler klinkt, hangt vrijwel geheel af van de kwaliteit van de andere componenten van je installatie. Nog een logisch feit dat alleen in het verleden voorkwam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 11 maart 2011 Report Share Posted 11 maart 2011 Hoe goed een CD-speler klinkt, hangt vrijwel geheel af van de kwaliteit van de andere componenten van je installatie. Als je het goed leest, klopt deze stelling ook. Een cd-speler zit aan het begin van de audio keten. Helaas leest niet iedereen even goed ....Je moet het niet verwarren, dat er geen verschil is tussen spelers. Dat vind ik onzin. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 maart 2011 Report Share Posted 11 maart 2011 Jack, het is maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts