Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Ja, heel bijzonder om hier een week mee te mogen spelen. :)

Beetje geven en nemen Wol en een stuk rijden om het op te halen natuurlijk.

Voordat je het weet, kun je nooit meer terug.. ;)

:blink: Oei ! :blink:

Da's simpel, gewoon even naar de prijzen kijken Jack.

M :cool2: rc

Voor de geleverde techniek, is het zeker niet te duur. :)

Perfectie is nooit tè duur.

Maar perfectie hoéft niet duur te zijn.

Perfectie heeft heel weinig met prijs te maken.

Veel meer met eerlijkheid.

Met prijzenswaardigheid.

Wol begrijpt er helemaal niéts van!

(Wie wèl, eigenlijk? :o )

Ik bedoel, dat ik er net als alle andere stervelingen voor moet betalen! :rolleyes:

Maar 1e indruk, mooi spul Array.

Ben benieuwd wat je van de phono versterker vindt. Prijs/kwaliteit verhouding vind ik super en een prachtige combinatie met een buizenversterker. Wellicht wil je de phono ook eens met je eigen buizen versterker uitproberen.

Guest tubejack

Jack,ik zie dat je niet meer sponsors,is reclame boodschap in het water gevallen :mad2: :mad2: :lol:

Wol,

Ik ben soms wel ergens (kennelijk tot vervelens aan toe) enthousiast over.

Maar dat wil nog niet zeggen dat ik bewust reclame maakt.

Vind ik trouwens een beetje flauwekul ook.

Hansko,

De Array PH1 phonopre is uitstekend en innovatief.

Ik heb hem nodig niet met een van mijn buizen versterkers geprobeerd.

De UL-40S2 wordt flink opgewaardeerd en wacht op onderdelen.

Met vriendelijke groet,

Jack

Guest tubejack

Mijn audiofiele dag. Lekker muziek luisteren :)

Ik heb een Array A-2 voor- een S-1 eind- en de PH-1 phono versterker staan.

Hoe het klinkt.... nou eigenlijk niet.

Het geluid is zeer precies, heeft opvallend veel details/structuur.

Je hoort gewoon méér muziek.

Het hoog is af en toe zijde zacht en kwetsbaar , stemmen zeer realistisch en het laag

mooi precies goed.

De bediening is intuïtief en wijst zich vanzelf.

Het instellen v/d PH-1 is een eitje en klinkt erg mooi samen met mijn Lyra Delos.

Goed ontworpen kan techniek kan prima muziek weergeven en dit is m.i. extreem mooi ontworpen.

Zo komt er geen énkele serie koppel condensator meer voor tussen de verschillende

trappen. Die dingen houden altijd details tegen.... hoe goed ook. Ook die van 0,00002

E.e.a. wordt met een of meer servo' s geregeld. Zie http://www.arrayaudio.nl/technolo.html

Ik ga nog even een cd-tje draaien. :) Wat went dat snel zo'n AB :oB)

Groet,

jack

Guest tubejack

Jack,reclame tijd is voorbij, de keuze MV of Array niet 2 maanden wachten dat we antwoord krijgen :D

Ik vind ze in hun klasse, alle twee mooi.

Het zijn versterkers die gewoon heel goed ontworpen zijn.

Onderling vergelijken is onzin.

Alleen al omdat een transistor versterker zeg maar een stroom versterker is en een buizen een spanning versterker.

Maar met soortgenoten natuurlijk wel.

Het zijn producten, waar wij als Nederlanders trots op mogen zijn.

Wat mooi is, is soms dichtbij. :)

Groet,

Jack

Beste Tubejack,

Volgens de specs op http://www.arrayaudio.nl/s2p.htm heeft de stereo-eindversterker S-1 een DEMPINGSFACTOR van 1000 bij 8 ohm belasting van 20Hz tot 20kHz.

Bij 4 Ω zou dat dan nog altijd 500 zijn, als ik goed heb gerekend. Tamelijk hoog, dus.

Klinkt alles niet vreselijk duf, saai, levenloos, mat?

Zou wel móeten, hè? Als ik je eerdere opmerkingen hierover tenminste goed heb begrepen... :rolleyes:

Guest tubejack

Beste Tubejack,

Volgens de specs op http://www.arrayaudio.nl/s2p.htm heeft de stereo-eindversterker S-1 een DEMPINGSFACTOR van 1000 bij 8 ohm belasting van 20Hz tot 20kHz.

Bij 4 Ω zou dat dan nog altijd 500 zijn, als ik goed heb gerekend. Tamelijk hoog, dus.

Klinkt alles niet vreselijk duf, saai, levenloos, mat?

Zou wel móeten, hè? Als ik je eerdere opmerkingen hierover tenminste goed heb begrepen... :rolleyes:

Beste Spido,

Zo'n schokkend verschil vind ik het niet qua laagweergave t.o.v. een versterker met een dempingsfactor van 25.

Die PP' s doen het dan ook prima.

Array heeft veel controle, maar doet dat ongemerkt, vind ik.

Dat komt m.i. omdat ze alleen in de eind trap lokaal tegen koppelen i.p.v. overal feedback met een

grote open lus versterking. En relatief veel transitors op een bijzondere manier parallel schakelen.

Hierdoor neemt de toch al lage inwendige weerstand van een transistor nog veel verder af .

Je hebt het dus inderdaad niet goed begrepen. Sorry voor mijn onduidelijkheid.

Maar eh, waarom probeer je het niet zelf ? :rolleyes:

Want er zijn dingen, die je niet in woorden kunt vatten.

100% kans dat er een wereld voor je open gaat. t.o.v. je huidige set.

Hans heeft gelijk, met techniek kan veel.

Ik besef, dat ik een bofkont ben en het zelf mag proberen.

Maar dat kan iedereen toch?

Vriendelijke groet,

Jack

Hans heeft een beetje gelijk,met techniek kan veel, maar met te veel techniek kan het ook averechts werken Jack :)

Ik moet helaas mijn beste vriend Spido toch gelijk geven :)

Guest tubejack

We gaan toch niet denken en zeggen dat een condensator in de signaal weg slecht is :D

Dat is nou de grootste onzin :D

Dat ie nou Fobie denken :lol:

Wol dat stadium ben ik inmiddels gepasseerd, een condensator houd altijd wat tegen, kleurt altijd wat.

En leveranciers zoals Audio Note geven dat gewoon toe.

Maar je kunt er leuk mee tweaken, ik gebruik vele verschillende soorten.

Met condensatoren kun je imperfecties van andere componenten maskeren.

Maar sommige merken hebben d

Guest tubejack

Hans heeft een beetje gelijk,met techniek kan veel, maar met te veel techniek kan het ook averechts werken Jack :)

Ik moet helaas mijn beste vriend Spido toch gelijk geven :)

Dat zijn enkel woorden Wol....

Ik besef, dat ik een bofkont ben en het zelf mag proberen.

Maar dat kan iedereen toch?

Lijkt me ook. Toen ik op zoek was naar een nieuwe versterker raadde iemand (ik weet niet meer wie :lol:) me Array aan. Nee, wacht, dat was toen ik op zoek was naar meer hoogte, diepte, breedte. Die apparaten kun je gratis thuis proberen.

Ik heb dat toen niet gedaan, omdat ik na het beluisteren van de LFD (thuis) besloot dat het zo wel goed was. Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet b

Guest tubejack

Jack ,heel simpel uit hoeveel onderdelen bestaat jouw versterker,en dan gaan wij muggenziften om een signaal condensator :D Wat een onzin

Tja eerlijker kan ik het niet doen, ik kan het zelfs laten horen.

Tussen condensatoren is duidelijk verschil maar ook in andere componenten.

Maar het is, denk ik, veel complexer is dan ik kan uitleggen of maar kan bedenken,

Vandaar dat het leuk is om het zelf te proberen.

:)

FF reclame maken Array vind ik top.

Met vriendelijke groet,

Jack

Guest tubejack

Maar vóór je zoiets in huis haalt of laat bezorgen, moet je toch serieus de aanschaf overwegen. Je doet het voor de leut, maar niet voor de lol.

Wij hebben hier in NH een voor zover ik weet een actieve audio club in Velsen.

Als je daar regelmatig naar toe gaat, dan heb je m.i. ook een redelijk beeld.

Alleen gun ik me daar geen tijd voor, ik ga liever sporten dan kun je zo lekker je hoofd

leeg maken en helder denken.

Door mijn werk kom ik gewoon regelmatig in contact met mensen met een mooie installatie.

Dat is mijn voordeel.

Vriendelijke groet,

Jack

(...) 100% kans dat er een wereld voor je open gaat. t.o.v. je huidige set. (...)

Beste Tubejack,

De versterkers van Array ken ik wel. Ik heb er uitgebreid naar geluisterd, met de beide ontwerpers ervan. En met Aalt-Jouk van den Hul.

(Die laatste had ook nog aardige verhalen uit de historie van zijn voorbije samenwerking met Array, maar daar zullen we het hear niet over hebben...)

Maar vertel eens: in welk(e) opzichten zijn, volgens jou, de versterkers van Array (PH-1 / S-1) beter dan die van Denon (PRA 1200 / POA 2800)? Vervorming? Lineariteit? Stijg- en daaltijden?

(Kom nou niet aanzetten met "gehoormatig beoordeeld", "qua muzikale prestaties" of zo, want dat is onzin.

Je kunt geen verschillen horen als je maar naar ééntje zit te luisteren. :lol: )

Ik denk dat jij met name die POA-2800 erg onderschat.

(Ken jij een andere versterker die op "audioreview"van àlle beoordelaars zowel voor kwaliteit zondermeer (overall rating) als voor prijs/kwaliteit verhouding (value rating) de maximale score (vijf ) kreeg? http://www.audioreview.com/mfr/denon/amplifiers/poa-2800/PRD_115762_1583crx.aspx

Nee, hè? Ik ook niet!

Overigens denk ik dat er voor jóu een nieuwe wereld zou opengaan, als je die Array's eens aan SS30's zou kunnen beluisteren, in een grotere ruimte.

Het zou mij niet verbazen wanneer dat bijna net zo goed zou klinken als met de PRA 1200 / POA 2800...

Maar waarom maken we ons eigenlijk nog druk om die gedateerde versterkertechniek?

Iedereen die echt verstand heeft van versterkers, is tegenwoordig bezig met UcD.

(Hieperdepiep...Hypex! :P )

Tja Hypex mooie die techniek maar ik weet niet of het een blijvertje is.

De naam heeft het al niet mee Hypeex.....

Die techniek bestaat ondertussen toch ook al jaren, heeft zichzelf ruimschoots bewezen lijkt mij. En niet alleen bij hype-ex.

Ook met het oog op het energieverbruik verminderen lijkt het me ideaal.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...