goodtube Posted 31 maart 2011 Report Share Posted 31 maart 2011 Hypex is een blijvertje. Zeker weten. C's in de signaalweg. Ach, als het er maar niet teveel zijn. Alsof een servo geen nadelen heeft. Dus in geval van een koppel C, neem een goede C. Dus zo'n dure. Want goedkoop kan niet goed zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 31 maart 2011 Report Share Posted 31 maart 2011 Ok Bart lever jij je buizen versterker dan in? Nee toch. Zet gewoon een rij zonnepanelen op je dak en stroom verbruik is geen issue meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 31 maart 2011 Report Share Posted 31 maart 2011 Ok Bart lever jij je buizen versterker dan in? Nee toch. Zet gewoon een rij zonnepanelen op je dak en stroom verbruik is geen issue meer. Ik bedoelde het algemeen, buiten de hifi-sektor eigenlijk. Voor heel veel toepassingen waar geluid versterkt moet worden lijkt het me ideaal. En dat er misschien een paar hifi-zonderlingen zijn die er niet aan willen zal de andere 95% van de bevolking worst wezen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 31 maart 2011 Report Share Posted 31 maart 2011 Spido,Jack,Goodtube en Buizenbart discipelen van Spido julie praten over vier totaal verschillende versterkers en weet niet waar de klepel hangt Met alle vier is niks mis mee ze hebben ze voordelen en nadelen,je moet alleen nagaan voor welke doeleinden kan ik ze gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 31 maart 2011 Report Share Posted 31 maart 2011 Maar vertel eens: in welk(e) opzichten zijn, volgens jou, de versterkers van Array (PH-1 / S-1) beter dan die van Denon (PRA 1200 / POA 2800)? Vervorming? Lineariteit? Stijg- en daaltijden? Tja Hypex mooie die techniek maar ik weet niet of het een blijvertje is. De naam heeft het al niet mee Hypeex..... Denk toch wel dat dat gaat gebeuren, gloeilampen worden/zijn ook al op de zwarte lijst geplaatst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 31 maart 2011 Report Share Posted 31 maart 2011 Hypex is een blijvertje. Zeker weten. C's in de signaalweg. Ach, als het er maar niet teveel zijn. Alsof een servo geen nadelen heeft. Dus in geval van een koppel C, neem een goede C. Dus zo'n dure. Want goedkoop kan niet goed zijn De nadelen van een C daar heb ik nu wel een idee van. Maar nadelen van een servo? Zou het niet weten. Maar er zit ook zoiets in je UL-40S2 @Bart uit kader van energie besparing mooi. Maar wat ik jammer vind dat: lijk wel alles dat nieuw is omarmd wordt als "modern" En als je verwijst naar beproefde techniek, dat je ineens een oude lul bent. Laat die "nieuwe" techniek zich eerst maar eens bewijzen, vind ik Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 31 maart 2011 Report Share Posted 31 maart 2011 De fabrikanten hebben op ten duur geen keuze, ze moeten wel, kijk eens naar Audio Research. Maar we hebben een geluk , PWM heeft wel vele soorten en smaken Jack, servo heeft zijn voor en nadelen,zet de juiste producten in de juiste configuratie en beide klinken geweldig De buis en de transistor heeft voor en nadelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 31 maart 2011 Report Share Posted 31 maart 2011 Mooi hoor voor en nadelen, maar het is nog mooier als je weet wat voor en nadelen inhouden. Dan kun je tenminste kiezen. In principe heeft Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 31 maart 2011 Report Share Posted 31 maart 2011 @Bart uit kader van energie besparing mooi. Maar wat ik jammer vind dat: lijk wel alles dat nieuw is omarmd wordt als "modern" Iets wat nieuw is is toch per definitie modern? Je bedoelt vast iets anders? En als je verwijst naar beproefde techniek, dat je ineens een oude lul bent.Laat die "nieuwe" techniek zich eerst maar eens bewijzen, vind ik Jack Dan zou ik een hele ouwe lul zijn Maar wat voor bewijs wil je dan zien? Ik ben er niet zo goed van op de hoogte, maar volgens mij wordt die techniek toch al jaren op allerlei verschillende gebieden gebruikt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 31 maart 2011 Report Share Posted 31 maart 2011 Spido,Jack,Goodtube en Buizenbart discipelen van Spido julie praten over vier totaal verschillende versterkers en weet niet waar de klepel hangt Ik ben helemaal geen discipel van Spido, Wol Je bent weer lekker terug met je stompzinnige kreten die dus nergens op slaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 31 maart 2011 Report Share Posted 31 maart 2011 Jack,maatwerk, dat is het toverwoord, mensen menen, ze kopen een installatie en zijn klaar en dan begin het gerommel Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 31 maart 2011 Report Share Posted 31 maart 2011 Mooi hoor voor en nadelen, maar het is nog mooier als je weet wat voor en nadelen inhouden. Dan kun je tenminste kiezen. In principe heeft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 31 maart 2011 Report Share Posted 31 maart 2011 Ik ga iets doen wat ik allang had moeten doen..... knopen door hakken en.... Muziek luisteren Na het terugplaatsen van de SA-7800 is me e.e.a. duidelijk .... Ga morgen mijn audio rek verbouwen en de Array krijgt een permanente plek als referentie versterker. Naast de UL-40S2 die ik gewoon hou .... kan ik af en toe eens wisselen. Wat de PH-1 betreft Hansko na 2 dagen continu aangestaan te hebben vind ik hem nog mooier klinken. Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 maart 2011 Author Report Share Posted 31 maart 2011 @Bart uit kader van energie besparing mooi. Maar wat ik jammer vind dat: lijk wel alles dat nieuw is omarmd wordt als "modern" En als je verwijst naar beproefde techniek, dat je ineens een oude lul bent. Laat die "nieuwe" techniek zich eerst maar eens bewijzen, vind ik Jack Energy besparen doe je nooit wanneer je je apparatuur aan zet. Het is pure luxe. Toch is er een groot verschil tussen het bijbetalen van Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 maart 2011 Author Report Share Posted 31 maart 2011 Ik ga iets doen wat ik allang had moeten doen..... knopen door hakken en.... Muziek luisteren Na het terugplaatsen van de SA-7800 is me e.e.a. duidelijk .... Ga morgen mijn audio rek verbouwen en de Array krijgt een permanente plek als referentie versterker. Naast de UL-40S2 die ik gewoon hou .... kan ik af en toe eens wisselen. Wat de PH-1 betreft Hansko na 2 dagen continu aangestaan te hebben vind ik hem nog mooier klinken. Vriendelijke groet, Jack De kogel is door de kerk.. ?? Gefeliciteerd. Overigens staat het signaalpad altijd onder spanning bij de Array voorversterkers en phonotrap. Ook als de versterkers "uit" staan. Eigenlijk een soort van standby dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 31 maart 2011 Report Share Posted 31 maart 2011 Ik ga iets doen wat ik allang had moeten doen..... knopen door hakken en.... Muziek luisteren Na het terugplaatsen van de SA-7800 is me e.e.a. duidelijk .... Ga morgen mijn audio rek verbouwen en de Array krijgt een permanente plek als referentie versterker. Naast de UL-40S2 die ik gewoon hou .... kan ik af en toe eens wisselen. Wat de PH-1 betreft Hansko na 2 dagen continu aangestaan te hebben vind ik hem nog mooier klinken. Vriendelijke groet, Jack Je kunt de PH-1 ook nog laten opwaarderen naar de PH-2. Trouwens, gefeliciteerd met je aankoop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 31 maart 2011 Report Share Posted 31 maart 2011 Sorry Bart,ik heb altijd gedacht door jou post dat je Spido aanhanger was, nogmaals mijn excuses. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 31 maart 2011 Report Share Posted 31 maart 2011 De kogel is door de kerk.. ?? Gefeliciteerd. Dank je, Ik snap niet precies hoe het werkt, Array is summier met technische details. Maar ik heb ongeveer een idee, in de S-1 eindtrap een soort SRPP push-pull en dan met 8 transistoren parallel x2 voor de bovenste sinus helft en zo'n zelfde configuratie voor de onderste. De A2 en PH-1 volledig DC gekoppeld met meerdere servo' s en waar mogelijk gewoon klasse A schakelingen. Maar misschien lul ik wel onzin, meer kan ik er even van niet van maken. Overigens staat het signaalpad altijd onder spanning bij de Array voorversterkers en phonotrap. Ook als de versterkers "uit" staan. Eigenlijk een soort van standby dus. Mooi wat stroom betreft hoop ik dit jaar weer 660watt aan zonnepanelen op het dak te kunnen zetten. Maar nu draait de meter ook af en toe overdag terug met de installatie aan Tijd voor muziek, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 31 maart 2011 Report Share Posted 31 maart 2011 Je kunt de PH-1 ook nog laten opwaarderen naar de PH-2. Trouwens, gefeliciteerd met je aankoop. Dank je en dat is nog niet eens zo gek duur ook. Er wordt dan een nieuwe shunt voeding geplaatst. Leuk verjaardags kado i.p.v. die eeuwige sokken, aftersave en badschuim. Maar eerst..... genieten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 maart 2011 Author Report Share Posted 31 maart 2011 Wanneer een versterker een bijzonder ontwerp is, moet je niet al te veel kennis weggeven. Dat is in Taiwan in de tijd van van den Hul toch al eens gebeurd. Array kreeg een z.g. defecte versterker terug. Het bleek dat het ding tot de laatste draad uit elkaar was geweest. De eindtrap bestaat uit 64 transistoren in cascode. Vraag aan mij niet wat het precies betekend... De frontplaat is het koelblok. Op de achterkant hiervan is een keramische hybrid geschroefd. Deze bevat de complete eindtrap. Dus de warmte die je op het front voelt is het thermisch verlies (amper lauw te noemen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 31 maart 2011 Report Share Posted 31 maart 2011 Ok dank je Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 31 maart 2011 Report Share Posted 31 maart 2011 Gefeliciteerd Jack! Tot nu toe nog niks ten nadele van de Array's gelezen, en nu je ze zelf gaat aanschaffen kan ik ze bij mijn volgende bezoek ook eens in een ietwat vertrouwde setting beluisteren. Bij Hans hoorde ik denk ik een voorganger, en met de cd-speler.... ach, laat maar. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 31 maart 2011 Report Share Posted 31 maart 2011 Je bent, van harte welkom. Ik kan ook streamen, ik volg het heus wel. Ik het beperk tot betaalde audiostreams. De rest vind ik nog geen kwaliteitmeerwaarde hebben t.o.v. de normale omroep kanalen. Maar wat niet is, kan nog komen. Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 31 maart 2011 Report Share Posted 31 maart 2011 Ahaaa, daarom denk je dat streaming maar een modevlaag is: jij ziet het als plaatsvervanger voor radio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 31 maart 2011 Report Share Posted 31 maart 2011 (edited) Ahaaa, daarom denk je dat streaming maar een modevlaag is: jij ziet het als plaatsvervanger voor radio. FF wat minder technisch.... Nee..... voor in de woonkamer misschien wel, als je niet zoveel om kwaliteit geeft. Mobiel, dus in de auto en draagbaar gaat het ter zijne tijd DAB+ worden. Let op dat plusje en koop een toestel voor in de auto of draagbaar dat naast band III ook de hoge L band kan ontvangen. Voor in de woonkamer lijkt het me niet interessant, de streams via DAB+ krijgen straks een nog een lagere bit-rate dan de huidige op het WWW. Maar voordat de huidige analoge radio vervangen gaat worden door digitaal. Zal nog een hele strijd worden denk ik. De benodigde investeringen zijn fors voor b.v. lokale omroepen voorlopig onbetaalbaar. Net als Digitenne geen beter beeld geeft . Valt er met DAB geen geluidsverbetering te verwachten. De ontvangst is (mogelijk) wel beter. (net als de signaal/ruisverhouding) omdat DAB zenders op één frequentie naast elkaar kunnen werken en niet zoals het huidige FM elkaar storen op dezelfde FM frequentie. Maar als je even buiten het bereik bent of er komt een brommer langs krijg je dezelfde effecten. Bij een TV zijn dat de bekende "blokken" en bij DAB hoor je een plokgeluid als er bitjes gemist worden. Wel misschien een groter landelijk aanbod, maar ja nu al worden FM kavels zoals die van Arrow Jazz niet gebruikt..... te duur? miischien. Kort samengevat voordat je huidige analoge radio niet meer kunt gebruiken zijn we 10....15 jaar verder en dan is er altijd nog de kabel die is hier kwalitatief erg goed en mijn analoge TV doet het prima daarop en heeft een heel wat beter geluid dan die platte dingen Met vriendelijke groet, Jack Edited 1 april 2011 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts