Guest tubejack Posted 17 april 2011 Report Share Posted 17 april 2011 ja en toen was er niks audiofiels meer. dan doe ik even een vraag er in : ik wil wat experimenteren met de uitgangscondensator van de voorversterker. die zit op de uitgang naar de eindversterker, een Electrocompaniet AW250. Wat is de minimale waarde van de condensator, dus hoe klein kan ik m maken zonder wezenlijke laagafval op 20hz ? Ik vraag dit omdat ik wel gewoon kan nadoen wat er nu in zit qua waarde (3,3uF) maar dit is nu de enige overgebleven C tussen DAC en luidsprekers en die zou ik dan ook graag zo klein mogelijk hebben (mede gezien omvang en prijzen ....). groet Rob Hoi Rob, Had een paar dagen een wandelvakantie zonder enig medium krant, tv, radio, internet.... heerlijk. http://audio.fam-gelder.nl/tools/Laagkantelpunt2.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 17 april 2011 Report Share Posted 17 april 2011 @ Miracle Hoi Michel, dit lijkt mij wel wat voor in mijn truck. Gr Henkes Dit moet idd ook meer dan voldoende zijn voor in een truck, hoe groot danook. Maar dat mag dan ook wel. Het kost bij elkaar net zo veel als een heel behoorlijke installatie voor thuis. @Audiofreak: Als je het in je eigen auto ook goed wilt laten klinken is dit idd wel goed om eens te bekijken, en dus niet zoals zovelen de speakers in de originele gaten van de auto (vaak op metaal en/of kunststof) monteren. Ook een car-audio speaker klinkt het best als hij op hout/MDF/HDF gemonteerd is. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 april 2011 Report Share Posted 18 april 2011 Mijn audiofiele dag was een werkbezoekje bij Sonore Audio Tja, wat moet je daar nu van zeggen: Je hoort niets ...... alleen muziek spatzuiver. Absoluut referentie klasse Ik was er al bang voor maar als je de mogelijkheid krijgt om een keer naar zo'n set te kunnen luisteren. Aanrader Binnenkort bij http://www.rhapsody.nl te beluisteren. Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 april 2011 Report Share Posted 18 april 2011 Hi Jack, ga het toch zeker een keer doen. Maar ik ben er ook bang voor. Kijk, als een mens het kon betalen, en plaatsen... ja, dan... M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 april 2011 Report Share Posted 18 april 2011 Kijk, als een mens het kon betalen, en plaatsen... ja, dan... Er komt een modulair systeem, waarbij je telkens units kunt stapelen. Zo wordt het voor veel meer mensen betaalbaar en meer handelbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 april 2011 Report Share Posted 18 april 2011 Kijk, als een mens het kon betalen, en plaatsen... ja, dan... Er komt een modulair systeem, waarbij je telkens units kunt stapelen. Zo wordt het voor veel meer mensen betaalbaar en meer handelbaar. Ha, je nooit meer afvragen wat je deze keer voor je verjaardag zult vragen! M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 20 april 2011 Report Share Posted 20 april 2011 ah ... weet ik al .... 2 condensatoren. dat is over 10 maanden en als ik al die tijd nou eens heeeeeeeeeel lief ben maak ik wellicht enige kans haha groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 april 2011 Report Share Posted 20 april 2011 Condensatoren? die ben ik juist aan het elimineren Die ene uit de cd-speler moet weg Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 20 april 2011 Report Share Posted 20 april 2011 ja .... die uit de cd speler is al weg. komt maar een pietsie DC uit. en dat was al veel beter. tuner idem. nee, ik zit wat te denken over de ene C die van DAC tot speakers nog over is, nml op de uitgang van de VV. dat is nu nmm de beperkende factor. zit nu een mundorf supreme met een kleine mundorf sgo eroverheen. maar het moet toch beter kunnen? groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 april 2011 Report Share Posted 20 april 2011 Die condensatoren lijken me al heel erg goed. In mijn Pioneer SA-7800 zit ook maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 20 april 2011 Report Share Posted 20 april 2011 nou ik wilde iig eens een pio condensator proberen. natuurlijk(er) materiaal. het is gewoon nieuwsgierigheid. ik heb al heel veel bereikt door snoeien en wisselen, en met deze ene resterende C is het makkelijk experimenteren. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 april 2011 Report Share Posted 20 april 2011 Ik ben benieuwd wat je daarvan gaat vinden, Rob. Als je nog maar één C in de keten hebt, en daar dan een pio voor gebruiken? Bedoel je zo'n echt ouderwets 'blik corned beef', of een moderne variant? De corned beef zou jij met je fijngevoelige oren wel eens èrg gekleurd kunnen vinden. Ik wil je niet beïnvloeden, maar dan had je het hear ook maar niet moeten melden Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 20 april 2011 Report Share Posted 20 april 2011 ik dacht aan de moderne variant. waar weer een boel keuze in is. en feedback is altijd welkom groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 april 2011 Report Share Posted 20 april 2011 Audionote koperfolie zijn nog wel betaalbaar in 3,3uF en mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 24 april 2011 Report Share Posted 24 april 2011 Na een tijd met Array gespeeld te hebben. Vandaag weer eens mijn Pioneer SA-7800 in het rek gezet en een TX-9800 aangesloten. De Array is in alles gewoon beter, details, laag, hoog etc. Het gekke is echter, dat het wel lijkt of ik bij de de Array naar details zit te luisteren en bij de Pioneer naar muziek. Minder (in mijn oren) opgenomen CD's zoals Adele 21 klinken via de Pioneer nog aardig en speel je helemaal af. Via Array deels echt niet om aan te horen en zet ik maar uit. Met LP' s is het verschijnsel nog niet opgevallen, klinkt over het algemeen prima. Wat doe ik fout Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 april 2011 Report Share Posted 24 april 2011 Niks natuurlijk. Net terug van een bezoek aan vrienden en de muziekliefhebber van de twee verteld over mijn ervaring na de aanschaf van een 'betere' set. Toen vond ik bepaalde gekoesterde cd's ook niet meer om aan te horen. De array die jij hebt ontbeert gewoon het warme, muzikale wat de nieuwste versie wel enigszins heeft. Mijn set met alles zowat gehakt geeft dat optimaal weer. Dus die geliefde cd's zijn ook weer prima te pruimen. Trek je conclusie. Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 25 april 2011 Report Share Posted 25 april 2011 Het gekke is echter, dat het wel lijkt of ik bij de de Array naar details zit te luisteren en bij de Pioneer naar muziek. Wat doe ik fout Jack Inderdaad niets fout, Jack. Dat is nu het verschil tussen technisch perfect en muzikaliteit. Hetzelfde heb ik met Accuphase, technisch perfect maar het sleurt je mij niet mee in de muziek. Advies...gratis...lekker naar die combinatie luisteren die dat wél doet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 25 april 2011 Report Share Posted 25 april 2011 Advies...gratis...lekker naar die combinatie luisteren die dat w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 25 april 2011 Report Share Posted 25 april 2011 Advies...gratis...lekker naar die combinatie luisteren die dat w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 25 april 2011 Report Share Posted 25 april 2011 Ik denk echt dat ze heel goed weten waar ze mee bezig zijn. Mee eens Ruud Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 april 2011 Report Share Posted 25 april 2011 Advies...gratis...lekker naar die combinatie luisteren die dat w Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 25 april 2011 Report Share Posted 25 april 2011 Wat doe ik fout Jack Hoi Jack, Perfectie bestaat niet maar is slechts een sterven naar iets dat nooit bereikt zal worden. Het kan immers altijd beter. Kortom ga genieten van de muziek of ga naar geluidjes zitten luisteren. Het is maar wat je wil. Wat je nog wel kan proberen en dat is denk ik dan een cross-over tussen beide systemen. Gebruik eens de eindversterkers van Array en een voortrap met een buisje er in. Maak eens een simpele SRPP schakeling op basis ven en E88CC buis en je zal versteld staan wat er dan gebeurd. Mogelijk heb je de spullen daarvoor al wel in huis liggen. Zo niet wil ik wel eens langs komen met de Hawk P11 kan je dat eerst eens proberen. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 25 april 2011 Report Share Posted 25 april 2011 Hallo George, Ik heb de P12 die zou ik inderdaad kunnen proberen, maar ook de MCML05 Maar zoals ik al zei, (maar misschien niet duidelijk genoeg) LP weergave en radio vanaf mijn Rotel RTH-10 klinkt goed. M.a.w. bij Array, weten ze prima, wat ze doen, de techniek ligt m.i. op extreem hoog niveau. Net als b.v. bij Sonore audio, die laatste meet zelfs tot -140dB. Bijna perfect bestaat wel, net als vervorming van 0,02 % bij speakers. Maar kennelijk is dàt alleen niet genoeg. "almost there" Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 25 april 2011 Report Share Posted 25 april 2011 Jack, bij mij valt Adele 21 ook wat door de mand. Ze slist nogal en die S-klanken worden te nadrukkelijk weergegeven. Volgens mij moeten ze er bij opnames meer rekening mee houden dat de microfoon verder van de mond moet. Ik ben er nu nog steeds niet uit of dit deels aan de opname ligt, deels aan de cd-speler (opamps ontkoppeling o.i.d.) of aan de versterker. Tuurlijk zal de opname s-klanken bevatten, dat mag ook, maar als de electronica dit type klanken dan ook nog verder verpest klinkt het geheel onprettig. Kan de AC-balans van de UL40 iets te maken hebben met s-klanken? Die kan ik namelijk niet optimaal afregelen bij het ontberen van een scoop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 25 april 2011 Report Share Posted 25 april 2011 Jack, bij mij valt Adele 21 ook wat door de mand. Ze slist nogal en die S-klanken worden te nadrukkelijk weergegeven. Volgens mij moeten ze er bij opnames meer rekening mee houden dat de microfoon verder van de mond moet. Ik ben er nu nog steeds niet uit of dit deels aan de opname ligt, deels aan de cd-speler (opamps ontkoppeling o.i.d.) of aan de versterker. Tuurlijk zal de opname s-klanken bevatten, dat mag ook, maar als de electronica dit type klanken dan ook nog verder verpest klinkt het geheel onprettig. Kan de AC-balans van de UL40 iets te maken hebben met s-klanken? Die kan ik namelijk niet optimaal afregelen bij het ontberen van een scoop. Ad Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts