robx Posted 30 juni 2011 Report Share Posted 30 juni 2011 alleen uit onzekerheid en zoeken komt iets beters. anders zaten we nog steeds stenen vuistbijlen te maken. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 30 juni 2011 Report Share Posted 30 juni 2011 Wol heeft alles al, weet alles al, en weet al jaren wat ie niet moet hebben. Misschien zijn wij wel gek Misschien dènkt Wol dat hij alles al hééft. Dat hij alles al wéét. En weet hij toch al jaren niet wat hij eigenlijk wèl zou moeten weten. Weet hij toch al jaren niet wat hij eigenlijk wèl zou moeten hebben. En of wij gek zijn? Heb jij hear wel eens een gewoon mens ontmoet, dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 30 juni 2011 Report Share Posted 30 juni 2011 Jack,ik weet verdoms goed waar ik over praat ,interlinks en luidsprekerkabels genoeg in huis en ieder heeft het voordeel en het nadeel en als iemand zegt Prefer klinkt super dan is het voor jou oren en jouw installatie Jack. Of hebben we allemaal dezelfde oren als Jack en ook in de installatie van Jack,Jack een beetje logisch na denken al is het een klein beetje Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 30 juni 2011 Report Share Posted 30 juni 2011 Beste Wol, Er bestaan subjectieve, persoonlijke waarheden. Die waarheden zijn afhankelijk van persoonlijke omstandigheden en willekeur. Van voorkeuren, ervaringen, smaak, vooroordelen, ressentimenten, teleurstellingen, frustraties, afgunst, hebberigheid, praalzucht, opschepperij... noem maar op. Er bestaan ook objectieve, materiële waarheden. Die waarheden worden gedetermineerd door controleerbare, kwantificeerbare, meetbare, herhaalbare (en volgens doorgeschoten wetenschappers ook falsificeerbare) kwaliteiten. Naarmate een hifi-installatie objectief beter is, vermindert het belang van subjectieve oordelen daarover. De hifi-set van Tubejack, nu, is objectief van dusdanig hoog - ja welhaast absoluut niveau, dat de invloeden van kabels en interlinks niet meer als deel van een mix van op elkaar inwerkende smaakmakers of vervormers moeten worden beschouwd, die elkaar versterken of verzwakken, verdoezelen of onkenbaar maken, zoals wij dat bij de vele zompige hifi-sets kennen die we op dit forum zien beschreven - maar dat hun individuele inwerking als absoluut onderscheidbaar en volledig kenbaar moet worden aangemerkt. Alsof het een haarscherpe kras is met Oostindische inkt, op een blanco vel papier. Welnu: als Tubejack zegt dat een bepaalde kabel of interlink een zeker effect heeft, dan hééft die kabel of interlink ook dat effect. Want Tubejack luistert via apparatuur die een dergelijk oordeel toestaat. (En als hij morgen weer eens op zijn oordeel terugkomt, heeft hij morgen wéér gelijk! Quod liset Jovi...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 1 juli 2011 Report Share Posted 1 juli 2011 Spido,wollie weet heel veel en heel veel niks,de materie ia oneindig Spido,ik toon je zelf aan, op een meting dat de speaker van Jack het geluidsbeeld niet klopt zowel in theorie als gehoor matig,durf jij met mij de confrontatie aan Spido !!!! Spido geef hier maar eens antwoord op, en niet eruit lullen En dit geld ook voor Jack en Good tube Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 1 juli 2011 Report Share Posted 1 juli 2011 Spido,wollie weet heel veel en heel veel niks,de materie ia oneindig Spido,ik toon je zelf aan, op een meting dat de speaker van Jack het geluidsbeeld niet klopt zowel in theorie als gehoor matig,durf jij met mij de confrontatie aan Spido !!!! SpidoWollie geef hier maar eens antwoord op, en niet eruit lullen :D :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 juli 2011 Report Share Posted 1 juli 2011 (edited) Nou dit zijn ze dan, mijn nieuwe interlinks. Heel erg leuk en zéér de moeite waard om zelf eens mee te experimenteren. Niet echt moeilijk om te maken. Het kost me ongeveer 2x 10 minuten per kabel en dan worden ze mooi. Met dank aan de prachtige website van Maarten http://www.platenspe...red_most_1.html In tegenstelling tot wat de meeste doen. Heb ik ze niet gesoldeerd met zilversoldeer maar met mijn favoriete soldeer van Velleman. Dat heeft een laag smeltpunt van rond de 270graden t.o.v. 420 van het soldeer met zilver dat ik uiteraard ook heb en gebruik. Waarom ? simpel dat spul van Velleman vloeit/soldeert heel mooi en 2 door een wat lagere temperatuur te gebruiken krijgt de plug en teflon © het niet zo voor zijn kiezen. E.e.a. blijft veel mooier. Zilversoldeer gebruik ik bij verbindingen die héél erg warm worden.... bij b.v. vermogens weerstanden.... De foto heb ik bewust even heel groot gehouden ik zal hem eerdaags weer tot normaal formaat reduceren. Voor Wol: Kom eens met wat constructiefs. De ideale mens bestaat niet, laat staan een kabel. Maar er zijn wel stelletjes die het verdomd goed met elkaar doen. Zo is het volgens mij met kabels ook Vriendelijke groet, Jack *foto naar normaal formaat Edited 4 juli 2011 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 1 juli 2011 Report Share Posted 1 juli 2011 Jack, als je zo met wiki -koper in het keukenkastje omgaat en ook met interlinks dan weet ik het wel. Jack je werkte toch niet in de doe het zelf branche als hulpje -loodgieter Jack,Ummels zat bij Frenske om de hoek die hadden oook goede betaalbare micro,s en vanaf 1979 is wollie kabel freak dus de kabels van Prefer kent wollie wel,die waren goed en betaalbaar,maar er zijn ook andere kabels die goed klinken en niet alleen Prefer kabels . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 1 juli 2011 Report Share Posted 1 juli 2011 Frenske,ik doe dat alleen op een meting en niet op het form en daar moet spido er bij zijn om het weer woord te geven maar ik verwacht zoals altijd bla bla dat hij dat niet aandurft het zijn gewoon rasechte verkopers,ze vertellen alleen wat je wilt horen maar ze vertellen niet dat die speaker kleurt en dat die informatie geeft wat niet bestaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 juli 2011 Report Share Posted 1 juli 2011 [.....] Welnu: als Tubejack zegt dat een bepaalde kabel of interlink een zeker effect heeft, dan hééft die kabel of interlink ook dat effect. Want Tubejack luistert via apparatuur die een dergelijk oordeel toestaat. (En als hij morgen weer eens op zijn oordeel terugkomt, heeft hij morgen wéér gelijk! Quod liset Jovi...) Beste Spido, Sinds vanochtend is mijn dochter op visite en daarmee is mijn lieftallig luisterpanel weer compleet. Inderdaad ook zij vind het nu zeer goed klinken. Veel "voller" . Bovendien praten deze wonderlijke wezens, veel méér dan een gemiddelde man..... Waarmee kun je dan het besten testen ? "vrouwen stemmen" ervaring zat Om even terug naar de essentie te gaan: Ik ben van mening. Dat kabels, slijten, verouderen en dat je ze niet in scherpe bochten moet vouwen. Het zeker de moeite waard is, om als ze een aantal decennia oud zijn, wat nieuws te proberen. Daar hoef je niet direct een vermogen aan uit te geven of de soldeerkunst machtig te zijn .... Bij de meeste HiFi winkels kun je voor een paar tientjes een heel fatsoenlijke OFC kabel kopen. En verbaas je.... Koop er gewoon één dan kun je àltijd nog een betere kopen en die andere een nieuwe bestemming geven. Oja nu we toch bezig zijn maak gelijk die aansluitingen achter op eens schoon met zuivere alcohol en watten staafjes. Vriendelijke groet, Jack P.s. Mijd het hele goedkope spul zoals ProfiQ o.a. te koop bij de Handy man voor rond de 15€ Dat vind ik rommel. klink hard en naar Ook zijn er weer uitzonderingen de HQ Silver Series www.HQproducts.com die zelfs iets goedkoper zijn rond de 10...13€ (70cm) en verrassend goed! Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 1 juli 2011 Report Share Posted 1 juli 2011 Vrouw van huis, samen met mn zoontje van drie de PePe Kings naar beneden gesjouwd. Klonken erg goed. Samen de Simple Symphony geluisterd. Prachtig. Maar nu snel weer omhoog want ze passen niet in het interieurvoorschrift. Zeer begrijpelijk overigens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 3 juli 2011 Report Share Posted 3 juli 2011 (...) Waarmee kun je dan het besten testen ? "vrouwen stemmen" ervaring zat (...) Beste Tubejack, Vrouwenstemmen zijn natuurlijk dankbaar materiaal, want een echte vent hééft wel iets met vrouwen. En ze zijn er in allerlei soorten en maten: van de dramatische opera-sopraan tot de rasperige popzangeres, van de zwoele jazz-vocaliste tot de neuzelige countrygirl. Maar: het is m.n. voor luidsprekers niet het allermoeilijkste materiaal. Neem nou bijvoorbeeld Alison Krauss, Jennifer Warnes en Eva Cassidy. We hebben die al vaker genomen. Als voorbeeld, dan. Hun stemmen hebben elk een specifiek timbre, dat alleen met de allerbeste installaties volledig tot zijn recht kan komen. Maar... als de installatie niét allerbest is, klinken die stemmen nog steeds heel aardig. Alleen in een directe vergelijking weet je wat je mist, bij die minder goede set. Maar an sich beluisterd, dus zonder direct vergelijk...: "Klinkt mooi, hoor!" Mannenstemmen zijn eigenlijk veel moeilijker. Met name voor luidsprekers. Want mannenstemmen (m.n. bas en bariton) kunnen mechanische resonanties (paneeltrillingen / na-ijlingen) veroorzaken, doordat hun toonomvang overeenkomt met het spectrum van de voornaamste eigenresonanties van een luidsprekersysteem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 juli 2011 Report Share Posted 3 juli 2011 Beste Spido, Ik ga relatief méér met vrouwen, dan met mannen om. Misschien, ben ik daarom wat gevoeliger voor "hardheid" ..... onechtheid in hun stem. Mannen stemmen..... Het mag en kan heel heftig zonder enig hoorbaar storende vervorming of kleuring. De Array versterker is transparant en vrijwel onbeperkt en dat geldt ook voor mijn luidsprekers. Ik had eerst een beetje haat-liefde verhouding met transistoren, maar deze versterker is goed en laat ik een tijd zo staan. Ik denk zelfs niet meer aan upgraden.... niet echt nodig. Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 3 juli 2011 Report Share Posted 3 juli 2011 - Array stopt het upgrade-virus! - Eindelijk medicijn tegen het resistente upgrade-virus gevonden! Array - Bent u en uw bankrekening ook zo moe van het upgraden? Luister niet verder dan: Array - Audiofielen gered! Array! - Array, verkrijgbaar bij uw lokale apotheek en bij de betere drogist! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 3 juli 2011 Report Share Posted 3 juli 2011 - Audiojournalisten geven recenseren op. Alle Array producten zijn al beschreven, verder gaan heeft geen zin meer. - Elektrofabrikanten stellen Array aansprakelijk voor omzetdaling - Philips voor schijntje over te nemen door Array. - Dealers verkopen alleen nog maar Array, buitenlandse merken verliezen distributie in Nederland. - Audio-tweedehandsmarkt in elkaar gestort, behalve voor Array producten. Sorry als ik eenmaal begin! Mijn audiofiele dag, de hele middag op een Thorens TD150 Mk. II zitten boenen. Problemen: ik denk een roker en een snaar, die zwartigheid heeft achtergelaten. Verder ben ik erg te spreken over het eindresultaat. Het houtwerk was al mooi. Dus met een beetje teakolie, nog mooier. Daarnaast heb ik wat zilversmeer moeten gebruiken om een rare zwarte vlek van het riem-draaiplateau te krijgen. De speler is na de schoonmaak beurt nog niet getest. Waarom niet? Omdat er een andere platenspeler nu draait met een nieuwe interlink. Ben erg tevreden. Ik luister weer met plezier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 juli 2011 Report Share Posted 3 juli 2011 Grappig Ivan, Jij, zult het binnenkort horen Vandaag even deze gedraaid... The Last Resort – Trentemøller" Mannen stemmen ...Yello " is/zijn nachtegaaltjes hierbij vergeleken. Dit vind ik vet heftig! De set geeft geen krimp Groetjes, Jack P.s. TD-150 lijkt me een mooi ding, vergeet niet het lager met wattenstaafjes leeg en schoon te maken, olie heb ik voor je,,,, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 3 juli 2011 Report Share Posted 3 juli 2011 Zeker en vast! Ik moet je even PM-n! Rij dagelijks langs Zaandam per trein en denk dan zal ik even uitstappen... Maar na een lange dag werken blijf je er toch maar veilig in, de trein. Gre Brouwenstijn draaide net met verve, zij het mono. Op de binnenhoes was haar overlijdensadvertentie geplakt door de vorige LP-eigenaar lief hoor. Misschien is de vorige eigenaar nu ook overleden. Nu een wat krakerige Verdi - Requiem, opname uit Groot-Brittanie. Misschien een wasbeurt nodig. Maar dat moet wachten, eerst mijn andere Thorens testen en dan is het tijd voor het 'grote' project. De Thorens TD126 schoonmaken en van zijn arm voorzien. Althans een eerste poging ondernemen, een SME bord zit er al aan. Dank Jack voor de aanbieding in de TD150 zit nu Quality Service olie. Ik ga voor de TD126 de Van den Hul olie gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 juli 2011 Report Share Posted 3 juli 2011 [....] in de TD150 zit nu Quality Service olie. Ik ga voor de TD126 de Van den Hul olie gebruiken. Wat is verschil? Ik gebruik olie van QS smeert mijn TD-2001 als een tierelier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 4 juli 2011 Report Share Posted 4 juli 2011 Ivan,ik ben benieuwd welke M-olie vd Hul gebruikt, De enigste die heeeeel veeel verstand heeft van Thorens ei een Zwitser ik dacht dat dat ik die bij Hanze had gezien op de foto,dat is nou een vraagbaak Die leg je percies alles uit ,maar neem wel de tijd want die stopt niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 4 juli 2011 Report Share Posted 4 juli 2011 Klopt Jack, dat doet het zeker, als een tierelier. Dat heeft de Van den Hul dus niet, die stopt tamelijk snel in vergelijking. [let op subjectief!] Maar VDH lijkt op de een of andere manier een stabieler geluidsbeeld te geven, ooit vergeleken op de TD125. Maar ik ben met alletwee blij! De TD150 ging daarvoor ook al als een speer, dus deze heeft QS. Ik dacht laten we de TD126 Mk 3 dan met de Van den Hul doen, is zien of die een baken van stabiliteit wordt met die "rare meedenk"-motor. Alleen wat mij nu verbaast was de verkoper van het loopwerk. Ik zei heb je de speler wel eens nieuwe olie gegeven? Wat olie, nee nooit?! Alsof het een rare vraag was om te stellen. De goede man heeft nog 2 andere Thorens-n staan, zucht. Mijn part stop je er 'for the time being' naaimachine-olie in, als het lager maar niet droog valt! Hoi Wol, ja wat een spraak waterval is die man, he? Vakkunding en een verkoper. Voor de ervaring zou ik dat ook een keer kunnen doen. Op zijn website staat: Spezial Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 5 juli 2011 Report Share Posted 5 juli 2011 Dieses Spezialöl entspricht den Schweizer Militärspezifikationen und ist (...) http://www.schopper.ch/index.php?page=Thorens-Oel Den Schweizer Militärspezifikationen?? Ach sooo!! Furchtbar! Sehr beëindruckend. Wirklich erschreckend! :o Kogellagervet is voor deze toepassing (laagtoerig, open lager) veel beter. Loopt niet uit, dempt resonantie. En veel goedkoper ook nog. Daarom zal een echte gek (in dit geval: een echte audiofiel) het nóóit kiezen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 5 juli 2011 Report Share Posted 5 juli 2011 Dieses Spezial Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 juli 2011 Report Share Posted 5 juli 2011 Inderdaad George, Staat ook in de handleiding Ze hebben het over een dunne olie film. Hoe Spido aan vet komt is me een raadsel Verder dat je alleen olie moet gebruiken aanbevolen door de Thorens dealer. Welke dat vervolgens is staat er weer niet bij.... Jammer dat zou een hoop onduidelijkheden schelen Sowieso even leuk, om op die site te kijken http://www.theanalog...com/manuals.htm Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 juli 2011 Report Share Posted 5 juli 2011 Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 5 juli 2011 Report Share Posted 5 juli 2011 gezond verstand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts