WanFie Posted 1 augustus 2011 Author Report Share Posted 1 augustus 2011 Jammer dat die andere verhalen, en met name de Picoso recensies niet meer te lezen zijn. Volgens mij staat er alles er nog gewoon op, maar werkt de zoekmachine niet zover terug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 1 augustus 2011 Report Share Posted 1 augustus 2011 Had het ook al weer gevonden. Er is veel gebeurt sinds die tijd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 2 augustus 2011 Report Share Posted 2 augustus 2011 Ik krijg net mijn wieltjes binnen. Prachtig zo klein en toch hoog belastbaar. Even een foto in vergelijking met een autosleutel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 2 augustus 2011 Report Share Posted 2 augustus 2011 Ben benieuwd. Of eerst toch het filterdoek proberen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 2 augustus 2011 Report Share Posted 2 augustus 2011 Wat bedoel je met filterdoek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 2 augustus 2011 Report Share Posted 2 augustus 2011 Nu het zover is vind ik ze dan ook beter dan de Pen's. En ik weet dat er nogal neergekeken wordt op deze 'box', maar geloof me, als iets beter klinkt dan de Pen's met ook nog eens een fantastisch laag dan is dat iets waar ik alleen maar gelukkig van kan worden. Heel bijzonder, ik luister de laatste tijd weer minder maar dat zouden veel mensen wel eens willen horen denk ik. En Spido, kom er maar in.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 2 augustus 2011 Report Share Posted 2 augustus 2011 Wat bedoel je met filterdoek? Ach nee, je had het over vilt, niet over doek. Ik heb niets gezegd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 2 augustus 2011 Report Share Posted 2 augustus 2011 audiofiele dagen: UL40-S2 omgebouwd naar eindversterker. Dus keuzeschakelaar en volumepot zijn vervallen. De ruimte die hierdoor in de kast is ontstaan kon ik benutten om de indeling van wat modificaties te optimaliseren. Vooral de Jensen Copper foils -de koppelcondensatoren- kregen zo een betere plek. Eigenlijk is de kast te klein voor een supernette opbouw. Ik heb uiteindelijk de 2 x 2 stuks als paartje aan elkaar ge-ti-wrapped en gekit en ze zwevend boven andere componenten gepositioneerd. Hier volgt overigens nog een drupje siliconenkit als de luistertest bevalt. Na wat uitproberen met de mogelijke posities voor die krengen is het gelukt om een stille versterker over te houden. Ik zeg dit omdat een paar opstellingen interferentie tot gevolg hadden waardoor de versterker vroeg de vervorming in ging bij verhogen van het ingangssignaal. Ach zo blijf je een beetje bezig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 2 augustus 2011 Report Share Posted 2 augustus 2011 Oh ja? Is niet meer te vinden. Vertel LINK LINK 2 http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=4275&st=0 Google werkt nog beter dan de aanfluiting van een zoekfunctie hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 3 augustus 2011 Report Share Posted 3 augustus 2011 Als je bij die KF speaker een Pwm aansluit ,plus en een loopwerk 1210 of nog moooier een vam 1254 met de juiste kabels klinkt de KF geweldig Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 4 augustus 2011 Report Share Posted 4 augustus 2011 Mijn audiofiele dag deze week bestond in het sorteren van werstandjes + uitzoeken wat de waarden zijn. Tijdje terug heeft Roger een moduletje in mn phonoamp ingebouwd waardoor ik zelf weerstanden kan inpluggen en dus naar hartelust vervangen. Hij had ook een zakje met weerstanden meegegeven. Geen vergrootglas in huis + zwakke ogen zorgden vr nogal gepieker om de paartjes te vinden ... rood bruin zwart geel goud ... het leek allemaal op elkaar Dan het lezen en ontcijferen van de kleuren, wat is google en enkele links toch handig, het is gelukt. By the way, gelukkig had ik onthouden dat het 1% metaalfilm weerstanden zijn 100 Ohm, 470, 1k, 2k2, 10k, 22k en 50k Wordt binnenkort eens goed vergelijken tussen 470k 1k en 2k2, als dr ee keuze is gemaakt en ik verschil kan waarnemen, dan leg ik deze nog eens naast de 22k die er voordien in gesoldeerd was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 4 augustus 2011 Report Share Posted 4 augustus 2011 Geen multimeter in huis Stef? Kan je gewoon meten wat de waarde is. Ook kan je dan goed paartjes maken met de zelfde afwijking. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 4 augustus 2011 Report Share Posted 4 augustus 2011 Geen multimeter in huis Stef? Kan je gewoon meten wat de waarde is. Ook kan je dan goed paartjes maken met de zelfde afwijking. Euh neen Goerge, maar ik bedenk mij dat mijn buur er eentje heeft Heb de meter laatst gebruikt om een electriciteitsdraad op zolder te identificeren (was nogal een warboel) Wist niet dat je hiermee gerust weerstandjes kon meten ... soit het is gelukt Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 augustus 2011 Report Share Posted 4 augustus 2011 Als je bij die KF speaker een Pwm aansluit ,plus en een loopwerk 1210 of nog moooier een vam 1254 met de juiste kabels klinkt de KF geweldig Een PWM, een loopwerk 120 of een vam 1254, gut, het zegt me niks. Op sommige vlakken ben ik toch een echte beginneling. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 4 augustus 2011 Report Share Posted 4 augustus 2011 Marc een Pwm is een versterker die hoogfreqwent schakeld in het laag is die super in mid -hoog is wat slechter als jouw mid hoog --analoog-- philips 1210 is een zijlader en vam 1254 is een boven lader als loop werk ,hij stelt laser zelf in ,binnen 15 seconden, waarvan je het ene loop met met tin-zilver is gesoldeerd en de andere loopwerk tin-lood. Wat dacht je waar ik geen izicht in hebt bv ,programmeren ik snap er totaal niks van ,auto,s,nederlandse taal --ik woon ook tegen de duitse grens aan-- Gelukkig zijn wij niet perfect Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 augustus 2011 Report Share Posted 4 augustus 2011 Nee, geeft niks. Bedankt. Perfect, bah. Niks meer te verbeteren. Saai. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 5 augustus 2011 Report Share Posted 5 augustus 2011 Ik heb niks meer gehoord van onze beste vriend Spido,heeft ie mischischien een zomer slaap of heeft die per ongeluk heinnikken fusten met wisky gevuld Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 augustus 2011 Report Share Posted 5 augustus 2011 Die is vast een paar hele audiofiele dagen aan het beleven: op vakantie. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 augustus 2011 Author Report Share Posted 6 augustus 2011 Vandaag ook nog even bij de Stemvork binnengelopen. Er is nog steeds geen nieuw pand gevonden, dus voorlopig blijft de Stemvork waar deze zit. Frans is nu bezig om het leveringspakket op te schonen. Indiana Line luidsprekers blijven er zeker. Vandaar dat de nieuwe Tesi High Gloss serie binnen was gekomen. Naar deze heb ik geluisterd. Het zijn kleine (135 x 825 x 240 mm) speakers van ca. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 6 augustus 2011 Report Share Posted 6 augustus 2011 Het is me wel vaker opgevallen dat ze in Uden wel bijzondere dingen hebben. Echt een audio zaak met een eigen signatuur lijkt me. Maar ja, zo ver weg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 6 augustus 2011 Report Share Posted 6 augustus 2011 Voor mij al een week of 2 géén audiofiele dagen Ben de woon/luisterruimte aan het opknappen en dat is een aardige klus in een bewoont huis. Sommige wanden moeten 3x! geschilderd worden voordat het goed dekt.... (van donker naar licht) Tot overmaat van ramp donderde ook nog de draagbare radio van de vensterbank...... natuurlijk gelijk kapot.... Gelukkig ben ik aan de kant waar de set staat zo goed als klaar. Dus na weken afzien staat het audiorek weer op zijn plek. En tijdelijk heb ik er een gerestaureerde Pioneer versterker neergezet samen met een Philips tuner. Klinkt erg fijn. We zijn ook van plan om tzt de grote TV* op te doeken die nu tussen de boxen staat. Ik ben niet zo'n "klusser" maar het wordt erg netjes en als je eenmaal bezig bent valt het meestal wel mee. Vriendelijke groet, Jack * P.s. zo'n plat kreng wil ik niet! al 2stuks weggegeven.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 augustus 2011 Report Share Posted 6 augustus 2011 * P.s. zo'n plat kreng wil ik niet! al 2stuks weggegeven.... Wat is er mis met 'zo'n plat kreng' dan? Ps. als je er nog eens een weggeeft, dan houd ik mij aanbevolen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 augustus 2011 Report Share Posted 7 augustus 2011 Simpel .... Het beeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 augustus 2011 Report Share Posted 7 augustus 2011 (edited) Het beeld van ónze platte TV is steeds beter aan het worden. Scherp, levendig, aantrekkelijk. Bijna 3D. Vanavond minstens 3 uur kijken naar Zomergasten. Top-TV Veel ######-uitzendingen deze week. Laatst een serie films met Jack Nicholson. Downtown Abbey is net afgelopen. On-Topic: vandaag langs bij Miracle. M rc Die preutse en ouderwetse software hier maakt ###### van mijn seksuele voorkeur Edited 7 augustus 2011 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 7 augustus 2011 Report Share Posted 7 augustus 2011 Afgelopen week twee nieuwe platenkasten gefabriceerd, 60x30x240 cm , heb ik weer een beetje plek. Ben nu begonnen de 7 luidsprekers voor de tv hoek te bouwen en dan moet de grote sub nog. plaatjes volgen tzt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts