Guest tubejack Posted 19 november 2011 Report Share Posted 19 november 2011 Ach Marc je kunt toch élke dag opnieuw beginnen? Ik had zowaar weer een "audiofiele avond" Array PH-1 meet' s Nagaoka JT-322 en Sony PS-6750. Mensen wàt klinkt dát fijn, niet verder vertellen he Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 19 november 2011 Report Share Posted 19 november 2011 Ik ben aan mijn 3e leven begonnen (net weer opnieuw geopereerd aan mijn hart) en hier was ik blijkbaar met de grote schoonmaak door het toilet gespoeld .... Moest me opnieuw aanmelden dus vandaar. Wel goed je weer hier te zien. Ik hoop dat jij nu voorlopig het ziekenhuis niet meer hoeft te zien aan de binnenzijde. Volgens mij heb jij je portie ook wel weer gehad zo. Wel toepasselijk trouwens zowel in het echt en in de virtuele wereld opnieuw mogen beginnen Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 20 november 2011 Report Share Posted 20 november 2011 Ik ben aan mijn 3e leven begonnen (net weer opnieuw geopereerd aan mijn hart) en hier was ik blijkbaar met de grote schoonmaak door het toilet gespoeld .... Moest me opnieuw aanmelden dus vandaar. Jeetje Sander, daar schrik ik toch wel weer van. Beterschap en doe rustig aan a.u.b. Ik zal de gezondheid Boeddha maar weer eens aanroepen voor je. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 november 2011 Report Share Posted 20 november 2011 Ik heb dat boek besteld, "De hele Olifant in beeld". Je moet wát in de maand van de spiritualiteit. Ik naam aan dat het eh... helpt? @Jack: ik houd mijn mond hoor. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 20 november 2011 Report Share Posted 20 november 2011 @ marc, Leuk dat je dat boek hebt gekocht. Lees de wet van Ohm en de Gulden snede goed door. Je herkent er vast dingen uit die je in de audio heel goed kan toepassen of al toegepast hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 november 2011 Author Report Share Posted 20 november 2011 Jeetje Sander, daar schrik ik toch wel weer van. Beterschap en doe rustig aan a.u.b. Ik zal de gezondheid Boeddha maar weer eens aanroepen voor je. Er zijn kennelijk dikke en dunne Boeddha's. Kennelijk ben jij van de Chinese kant... De dunne Boeddha stelt Gautama voor. Jullie weten nu dat hij een hele tijd gevast heeft en daardoor werd hij heel erg dun. Als je een beeldje ziet van een dunne Boeddha dan stelt dit Gautama voor, voordat hij de verlichting bereikte. Je hebt ook boeddhabeeldjes die niet heel dun zijn en niet heel dik. Deze boeddhabeeldjes stellen Gautama voor nadat hij de verlichting had bereikt. Dus toen hij echt een boeddha was. De dikke Boeddha is een ander verhaal. In China heerste vroeger veel armoe. Mensen hadden geen eten en voor hen was dik zijn een teken van geluk. Als je wat dikker was had je genoeg te eten. En als je de verlichting hebt bereikt ken je alleen nog maar het geluks gevoel. In China kreeg de boeddha dus de vorm van de dikke boeddha die wij vaak zien in Chinese restaurants en winkel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 20 november 2011 Report Share Posted 20 november 2011 Obesitas is goed! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 november 2011 Report Share Posted 20 november 2011 Dooreten jij! M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 november 2011 Report Share Posted 20 november 2011 @ marc, Leuk dat je dat boek hebt gekocht. Lees de wet van Ohm en de Gulden snede goed door. Je herkent er vast dingen uit die je in de audio heel goed kan toepassen of al toegepast hebt. Thanx. Ik wist wel dat het iets audiofiels was, want Pjotr moest er niets van hebben . Het stond al een tijd op mijn verlanglijstje, maar ik geloof nog steeds niet in Sinterklaas, dus heb ik zelf de beurs maar getrokken. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 20 november 2011 Report Share Posted 20 november 2011 Er zijn kennelijk dikke en dunne Boeddha's. Kennelijk ben jij van de Chinese kant... Siddharta Guatama (ook wel: Sakyamuni) wordt vereerd als de meest recente Boeddha. De dikke, Chinese "Boeddha"-beeldjes staan bij insiders bekend als afbeeldingen van Pu-Tai-Ho-Sang, maar zijn in feite gebaseerd op veel oudere archetiepjes met hedonistische inslag. (...) De dikbuik Boeddha komt van oorsprong uit China en wordt in het chinees ook wel Pu-Tai genoemd (in het Japans Hotei). Volgens de legende was Pu-Tai-Ho-Shang een Chinese zenmeester (monnik) die zeer gelukkig en zonder zorgen door China rondtrok om het Boeddhisme te verspreiden. Hij was hierbij vaak omringd door kinderen en werd geëerd om zijn enorme blijdschap en gulheid, wat hem ook zijn bijnaam 'Happy Boeddha' opleverde. Na zijn dood werd hij vereerd als volksheld, vruchtbaarheidsgod en brenger van geluk.De hedendaagse Chinese Boeddhabeelden stammen nog steeds af van deze aloude legende en zijn te herkennen aan zijn dikke buik, gulle lach, kale kop en lange oorlellen. Zijn lange oorlellen duiden op zijn aristocratische afkomst. Er wordt gezegd dat je nog meer geluk zult ontvangen als je hem regelmatig over zijn dikke buik wrijft. (...) http://www.boeddhashop.nl/info/6/boeddha_wetenswaardigheden.html (P.S. Het helpt ook wanneer je hem over z'n blote bolletje aait! Overigens hoor je zo'n beeldje niet zelf te kopen: hij doet 't alleen wanneer je 'm van iemand kadoo hebt gekregen.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 20 november 2011 Report Share Posted 20 november 2011 @ Hans, Eigenlijk ben ik van de Tibetaanse zijde. Tibetaans Boeddisme, Tibetaanse geneeskunst, Reincarnatie en Tibetaans Dodenboek. Dingen die ik al vanaf mijn puberjaren bestudeer. Van de Chinese zijde is de Chinese astrologie en I-Tjing mijn grote interesse heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 20 november 2011 Report Share Posted 20 november 2011 Vandaag ff voor het eerst non-stop de hele dag muziek gehoord, zonder van mijn stoel te komen. Loon na werken Na al mijn 400 cd,S geript te hebben en alle metadata op orde te hebben gebracht, kan het echte streamen beginnen. Ik kan via de controller zoeken & spelen op : een bepaalde artiest, een bepaald album, een bepaald nummer, een genre Verder kan je ook kiezen voor willekeurige mix = randomplay ook wel shuffle genoemd en deze functionaliteit kan je toepassen op: - alles van een artiest - alle nummers op een bepaald album - op alle nummers hierbij moet je aangegeven op welke "Genres" de randomplay toegepast moet worden Vandaag randomplay op alle op de NAS aanwezige nummers van "pop" en "blues" Leuke is, dat nu ook vele nummers weer onder het stof vandaan worden gehaald en die je al jaren niet heb gehoord. Staat een nummer je niet aan, dan <skip> op de afstandsbediening en gaat ie binnen "random" door naar het volgende nummer. Luisterindrukken tot nu toe zijn zeer positeif maar inhoeverre dit beter/slechter is dan via de CD-speler kan ik nog niet zeggen, moet ik t.z.t maar ens goed voor gaan zitten om dit te vergelijken. Als er nog liefhebbers zijn bij dergelijke vergelijk actief deel te nemen koffie staat klaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 21 november 2011 Report Share Posted 21 november 2011 Zo'n Array set laat veel horen... Ik heb mijn van den Hul Skyline luidsprekerkabel weer vervangen door gewoon goede 2,5mm OFC kabel die ik bij mijn luidsprekers bijgeleverd kreeg. En kom tot de conclusie, dat dit gewoon een veel betere combinatie is. Het hoog is wat milder en met name stemmen zijn natuurlijker en minder "hard" Voor 2€18 per meter http://www.europe-audio.nl/Product.asp?Product_ID=561 is het m.i. de moeite waard om te proberen. Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 november 2011 Report Share Posted 21 november 2011 Klopt, die VdHull kabel vond ik onbewerkt ook iets scherper. Maar nu niet meer hoor. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 november 2011 Author Report Share Posted 21 november 2011 Zo'n Array set laat veel horen... Ik heb mijn van den Hul Skyline luidsprekerkabel weer vervangen door gewoon goede 2,5mm OFC kabel die ik bij mijn luidsprekers bijgeleverd kreeg. En kom tot de conclusie, dat dit gewoon een veel betere combinatie is. Het hoog is wat milder en met name stemmen zijn natuurlijker en minder "hard" Voor 2€18 per meter http://www.europe-au...?Product_ID=561 is het m.i. de moeite waard om te proberen. Vriendelijke groet, Jack Het hoog is wat milder...??? Wordt dit iets meer naar de achtergrond gedrukt (gefilterd) ? Meestal komt een scherp geluid niet door de kabels, maar aan iets anders. De CD speler en oversturing van de ingangen van versterkers b.v. zijn beruchte. Maar moderne CD's zijn vaak ook ernstig overstuurd. Bij vooral vrouwestemmen en violen, hoor je dat als een bak vervorming bij uithalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 21 november 2011 Report Share Posted 21 november 2011 Ik heb niet het idee dat er iets "verzwakt" of overstuurt wordt Hans. Array is gewoon transparant, daardoor zijn ook hele kleine wijzigingen zoals het verwisselen van luidspreker snoer al merkbaar. Je kunt het verschil waarschijnlijk niet eens meten. Ik was al tevreden, maar dit klinkt gewoon nog iets fraaier in mijn oren. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 21 november 2011 Report Share Posted 21 november 2011 Die LS kabel is wel goed Jack maar naar mijn idee is de kabel nog iets te dik. De goedkope bouwmarkt OFC LS kabel van 0,75mm is mijn favoriet. Kosten € 6,- voor 10 meter geloof ik. Wil wellicht de LS er ook mee doen maar verwacht geen voordeel op die interne korte stukjes. Wil eigenlijk nog een hele dunne OFC kabel zonder pvc omhulsel proberen. Iemand een low budget idee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 21 november 2011 Report Share Posted 21 november 2011 http://www.allekabels.nl/per_meter_en_op_rol/Luidspreker-Kabel.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 21 november 2011 Report Share Posted 21 november 2011 Die LS kabel is wel goed Jack maar naar mijn idee is de kabel nog iets te dik. Waarom té dik RBH? Veel transistor versterkers (behalve die Denon van Spido ) zijn toch héél laagohmig iets van 0,01Ω of minder. Dan wil je toch geen extra weerstand? Ok, 0,75mm zal nog prima gaan met een paar meter, maar 2,5 is toch niet overdreven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 november 2011 Author Report Share Posted 21 november 2011 Die LS kabel is wel goed Jack maar naar mijn idee is de kabel nog iets te dik. De goedkope bouwmarkt OFC LS kabel van 0,75mm is mijn favoriet. Kosten € 6,- voor 10 meter geloof ik. Wil wellicht de LS er ook mee doen maar verwacht geen voordeel op die interne korte stukjes. Wil eigenlijk nog een hele dunne OFC kabel zonder pvc omhulsel proberen. Iemand een low budget idee? Probeer eens om twee zwarte installatiedraden van 1,5 mm2 strak in elkaar te draaien (met schroefmachientje). Ik weet het, PVC en niet OFC. Maar ik denk dat je verstelt staat. Dat klinkt n.l. tegenovergesteld van de dikke stranded kabels. Massief OFC en teflon is natuurlijk nog beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 21 november 2011 Report Share Posted 21 november 2011 Massief OFC is natuurlijk nog beter. Waarom Hans? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 21 november 2011 Report Share Posted 21 november 2011 Probeer eens om twee zwarte installatiedraden van 1,5 mm2 strak in elkaar te draaien (met schroefmachientje). Ik weet het, PVC en niet OFC. Maar ik denk dat je verstelt staat. Dat klinkt n.l. tegenovergesteld van de dikke stranded kabels. Probleem is dat mijn speakers op wieljes staan, zodat ze goed door de kamer te verplaatsen zijn. Dat is lastig met die inflexibele instalatiedraden. Trouwens, waarom zwarte draden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 21 november 2011 Report Share Posted 21 november 2011 Zwart installatie draad = 1,5 mm2 blauw,bruin/groen/geel = 2,5 mm2 Maar waarom is dun draad beter RBH? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 21 november 2011 Report Share Posted 21 november 2011 Thnx. En waarom dunner beter? Dat weet ik niet. Het valt me op dat dunner vaker dynamisch en detailrijker klinkt. De wet van Ohm ben ik niet mee bekend... :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 november 2011 Author Report Share Posted 21 november 2011 Waarom Hans? Tja... "men" zegt dat. Om heel eerlijk te zijn heb ik het zelf niet aan den lijve ondervonden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts