Hans van Liempd Posted 21 november 2011 Author Report Share Posted 21 november 2011 Probleem is dat mijn speakers op wieljes staan, zodat ze goed door de kamer te verplaatsen zijn. Dat is lastig met die inflexibele instalatiedraden. Trouwens, waarom zwarte draden? Die zijn 1,5 mm2... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 november 2011 Author Report Share Posted 21 november 2011 Thnx. En waarom dunner beter? Dat weet ik niet. Het valt me op dat dunner vaker dynamisch en detailrijker klinkt. De wet van Ohm ben ik niet mee bekend... :-) Dat is mijn ervaring ook. Zeker niet dikker dan 4 mm2. Bij Audiohome hadden ze ook eens een rol 16mm2 besteld. Die heeft er lang gelegen, want het spul klonk voor geen meter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 22 november 2011 Report Share Posted 22 november 2011 Bij Audiohome hadden ze ook eens een rol 16mm2 besteld. Die heeft er lang gelegen, want het spul klonk voor geen meter. Leuke woordspeling! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 22 november 2011 Report Share Posted 22 november 2011 (...) Ik heb mijn van den Hul Skyline luidsprekerkabel weer vervangen door gewoon goede 2,5mm OFC kabel die ik bij mijn luidsprekers bijgeleverd kreeg. En kom tot de conclusie, dat dit gewoon een veel betere combinatie is.(...) Beste Tubejack, Dat "gewone" luidsprekerkabel in jouw set het beste resultaat oplevert, verbaast me niet. Er hoeft immers niets verdoezeld of aangedikt te worden? Maarre... bij jouw speakers wordt toch standaard 2 x 4mm2 OFC geleverd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 22 november 2011 Report Share Posted 22 november 2011 Beste Tubejack, Dat "gewone" luidsprekerkabel in jouw set het beste resultaat oplevert, verbaast me niet. Er hoeft immers niets verdoezeld of aangedikt te worden? Maarre... bij jouw speakers wordt toch standaard 2 x 4mm2 OFC geleverd? Beste Spido, Ik heb nog eens gekeken en je hebt helemaal gelijk 4mm2 OFC [.....] Bij de luidsprekers worden gratis goede aansluitkabels geleverd. De luidsprekers worden vakkundig bij u thuis geplaatst en aangesloten.[....] http://perfectperformer.nl/bestellen Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 22 november 2011 Report Share Posted 22 november 2011 vraagje: volgende stap inzake de Cd speler is een dikke bodemlaag eraan toevoegen, om dat zingende blik te kalmeren (buitenste bodem eraf, en dan direct op de binnen-kast). welk materiaal zal ik daar eens voor proberen. MDF? Plaat steen? Stuk Spido-spek? ik zie gaarne reacties en suggesties. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 22 november 2011 Report Share Posted 22 november 2011 Stuk MDF en dan stevig vastbouten aan de bodem. Veel spelers hebben geen vlakke bodem (steken schroeven doorheen of zijn vlakken uitgeponst e.d.) dus daar moet je wel even op letten. Evt. kun je een dun laagje (gewassen) kurk tussenvoegen. Niet met bitumen e.d. gaan knoeien, dat doet m.i. niks en geeft alleen maar troep. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 23 november 2011 Report Share Posted 23 november 2011 dank voor je reactie KT88. intussen begint de CD speler ook aardig bij te komen van de soldeeractie (-6db uitgangsniveau). kon wel eens boeiend worden. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 26 november 2011 Report Share Posted 26 november 2011 heden weer iets weggehaald. de voorversterker krijgt stroom via een Siltech SPX. Ik meen de SPX20. en daar zitten ... maar liefst twee ferrietringen op. nou is de voorversterker zelf inmiddels behoorlijk RF-beschermd (afvoer van RF van voedingsspanningen). Dus ik heb die twee f-ringen verwijderd. eigenlijk zou ik nou verder van de hele boel moeten afblijven (ja right). adembenemend. very happy. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 december 2011 Report Share Posted 1 december 2011 van de week weer met een zakje spullen in de categorie 'verzamelde rariteiten' naar een collega audioliefhebber gereisd. om even de electrische spulletjes te laten voor wat het is, de groene stift / finyl / demagnetiseren behandeling voor cd's werd duidelijk gewaardeerd. was ook duidelijk te horen, zoals altijd. ik luister alleen nog naar de muziek nu, in het voorjaar sla ik pas weer de hand aan de spullen (luidsprekers). groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 december 2011 Report Share Posted 1 december 2011 Zondag a.s. komt er weer iemand luisteren, en die neemt zijn serieuze buizen-DAC mee, dus daarvoor moest wat plaats gemaakt worden in het rek. We gaan ook mijn DacMagic naast de 16-bits chip van de Olive vergelijken, en daarvoor was het toch wel nodig de interlinks van die twee gelijk te maken. De hoofdtelefoonversterker ging er uit, en diens interlink ging (weer) terug aan de DAC. Dus zat ik vanochtend weer eens opgevouwen achter de set. Alles klaar, set weer op de plaats, deed een van de kanalen het niet....Wel !!! Sikkeneuren helpt niet, dus ging ik er opnieuw achter. En nu ik toch bezig was, heb ik de soldeerverbindingen van alle interlinks met wat oorsmeer behandeld, zoals in de gebruiksaanwijzing staat. Kan daar ook geen verschil meer inzitten, nietwaar. De hoofdtelefoonversterker dacht ik leuk te gaan gebruiken bij mijn 2e Olive, die niet aangesloten is. Soms is het nuttig om te weten bij welk genre een bepaald stukje onderhanden muziek feitelijk hoort, en beluisteren is dan nuttig, maar kon niet. Maar nu blijken die twee Olive's mekaar ook weer te kunnen zien, wat al maanden niet meer het geval was. Heb ik bij de laatste kopieeractie deze week blijkbaar de juiste bestandjes ontzien. Zo dat was het dan. Zondag een echte audiofiele dag, waarschijnlijk vól verrassingen. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 december 2011 Report Share Posted 1 december 2011 ben benieuwd, ik heb wel een mening over de Olive vs de Dacmagic, maar een buizenknutseltje daar ben ik dan ook wel nieuwsgierig naar. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 december 2011 Report Share Posted 1 december 2011 Hi Rob, kun je me jouw mening hierover toelichten? De een let hier op, de ander daar op, misschien hoor ik iets over het hoofd Mag ook per mail natuurlijk. Groetjes M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 december 2011 Report Share Posted 1 december 2011 you've got mail Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 december 2011 Report Share Posted 1 december 2011 Vandaag weer eens mijn Logitech Duet aangesloten. Podcasts van Schiffers.fm leuke muziek draait die man. Ook even radio 2 op en die wordt met MP3 192kbits op het www gezet. Klinkt aardig.... dat denk je .... tot je gaat vergelijken met een èchte FM tuner het verschil is enorm. Nu heb ik wel een héél goede tuner staan die ook eens geheel IC loos is, ook in de stereo-decoder. Werkt verbluffend goed. Dit is niet meer te koop. Helaas moet hij terug naar zijn baasje .... Gelukkig woensdag pas .... Nog even genieten Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 2 december 2011 Report Share Posted 2 december 2011 (...) Nu heb ik wel een héél goede tuner staan die ook eens geheel IC loos is, ook in de stereo-decoder. Werkt verbluffend goed. Dit is niet meer te koop. Helaas moet hij terug naar zijn baasje .... Gelukkig woensdag pas .... (...) Beste Tubejack, Wèllukuh? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 december 2011 Report Share Posted 2 december 2011 Deze Onkyo Spido vanaf C201 = mpx in heb ik alleen folie condensatoren gebruikt en die hebben ongeveer een 10x lagere verliesfactor als de beste audioelco's. Ondanks het eenvoudig aandoende schema is het stereo-beeld zéér goed en staat heel erg los. Als het ware een wolk van geluid. Met deze tuner hoor je ook de verschillen tussen de FM zenders. Wel of geen compressie en in welke mate.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 2 december 2011 Report Share Posted 2 december 2011 En nog altijd denken jullie maar dat het aan die onderdelen zèlf ligt .......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 2 december 2011 Report Share Posted 2 december 2011 vraagje: volgende stap inzake de Cd speler is een dikke bodemlaag eraan toevoegen, om dat zingende blik te kalmeren (buitenste bodem eraf, en dan direct op de binnen-kast). welk materiaal zal ik daar eens voor proberen. MDF? Plaat steen? Stuk Spido-spek? ik zie gaarne reacties en suggesties. groet Zou het dan niet beter/mooier zijn om ipv alleen een andere bodemplaat een hele nieuwe kast te bouwen voor je CD speler? Ik weet niet in hoeverre dat mogelijk is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 2 december 2011 Report Share Posted 2 december 2011 @mordante .... ja met die gedachte heb ik ook wel eens gespeeld ... kan ik digitaal en analoog mooi verder scheiden ook. en meteen een aparte trafo voor analoge sectie. maar ja dan wordt het allemaal zo'n knutselpakket groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 december 2011 Report Share Posted 2 december 2011 En nog altijd denken jullie maar dat het aan die onderdelen zèlf ligt .......... Nee dat is slechts een onderdeel Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 december 2011 Report Share Posted 2 december 2011 Wat was dat andere ook alweer? Oh ja, ...liefde... en ...aandacht... Die Squeezebox Logitech Duet komt er maar bekaaid vanaf. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 december 2011 Report Share Posted 2 december 2011 Wat was dat andere ook alweer? Oh ja, ...liefde... en ...aandacht... Die Squeezebox Logitech Duet komt er maar bekaaid vanaf. M rc Nee hoor, die Duet heeft ook de nodige aandacht gehad. Wat dacht jij .... Een stream van de Avro op 320Kbits klassiek en zelfs een op 256Kbit relaxmuziek van dezelfde omroep klinkt erg fijn. Ik vind dat deze omroep verrassend goed bezig is. Liefde en aandacht is belangrijk, maar veel belangrijker is m.i. een goed ontwerp. Is dat voor elkaar, dan kun je met onderdelen van een paar dubbeltjes al uit de voeten. En ook de nieuwe onderdelen waren slechts dubbeltjes werk. ok, het duurste zijn de lampjes en 2 of 3 grotere elco's ..... Vroeger waren onderdelen duur en arbeid goedkoop nu is het andersom. Hoewel duur? (ik) verwacht niet, dat je alles kunt kopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 2 december 2011 Report Share Posted 2 december 2011 aandacht heeft me tot nu toe verder gebracht dan geld, dat is zeker. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 december 2011 Report Share Posted 3 december 2011 Vandaag nog eens wat aandacht gegeven aan de Dacmagic versus de interne Dac van de Olijf. De ene keer denk ik: ja, die DacMagic is duidelijk beter, de andere keer denk ik weer, het maakt niks uit. Met het Adagio for Strings van Barber vergeleken, en dan lijkt de DM meer contour te vertonen, de instrumenten duidelijker te onderscheiden. Maar dat is alweer heel wat onduidelijker bij bv Jazz. Echt iets om horendol van te worden, en bij een blind vergelijk volkomen de mist ingaat. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts