robx Posted 10 maart 2012 Report Share Posted 10 maart 2012 hmpf linkjes worden bioscopen ... ps ... ik heb het gevoel dat ik het digitale beest helemaal te pakken heb. holy mother. net zo mooi als toen ik mijn Thorens Td126mkIII kocht (1987). waar ben ik de laatste 25 jaar helemaal mee bezig geweest ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 maart 2012 Report Share Posted 10 maart 2012 Leuke linkjes, nu je digitaal uitgespeeld bent wordt het tijd voor ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 maart 2012 Report Share Posted 10 maart 2012 Ik maar 2 jaar of zo. Vooruit, 3 jaar. En nu al helemaal tevreden. Neemt niet weg, het kan altijd mooier. Leuke linkjes, Rob. Ik krijg dinsdag een luisteraar. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 10 maart 2012 Report Share Posted 10 maart 2012 @Jack: ja tijd voor ... nog enkele onderhoudsdingetjes en dan de luidsprekerfilters. verwacht ik veel van. daarna de draaitafel. benieuwd of ie dit kan overtreffen ... nog jaaaaaren werk haha @Marc: deel van deze vreugde moet de toepassing van het dikke doe-het-zelf gehakt zijn. jij hebt het nog horen zwalken, das voorbij. maar als ik dit nooit verder overtref ... ben ik nog compleet tevreden. nu WDR4 groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 maart 2012 Report Share Posted 10 maart 2012 Kan ook binnen één dag, da's het voordeel van platenspelers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 maart 2012 Report Share Posted 10 maart 2012 Nee, die moeten lang inspelen. Ik krijg 100 uur niet geperst in 24 uur hoor. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 maart 2012 Report Share Posted 10 maart 2012 Ok het element moet inspelen, maar een goed element klinkt gelijk al fatsoenlijk is mijn ervaring. WDR4 klinkt weer super mooi vanavond. Gewoon via een setje van 150€ . Wat ben ik een audiofiele sukkel Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 maart 2012 Report Share Posted 10 maart 2012 Troost je, ik ook. Eén veegje met dat merkwaardige spul, en ik heb mijn DacMagic niet meer nodig. Muziek komt uit de onverwachtste hoek. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 maart 2012 Report Share Posted 10 maart 2012 Bij mij is het de kunst van het "weglaten" ook geld Ik moest daar eerst wel > 10.000€ voor uitgeven, maar dat leergeld is betaald Wat jammer dat niemand Hear die Onkyo A-809 gekocht heeft, niet normaal meer zo goed. Gelukkig luisterde iemand van een ander forum wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 10 maart 2012 Report Share Posted 10 maart 2012 ja het moet veel simpeler zijn wat moois uit een platenspeler te halen, en CD speler is gewoon te veel problemen bij elkaar in een doos. en weghalen is inderdaad een groot deel van de vooruitgang geweest. weghalen van onnodige dingen, weghalen van verstoringen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 maart 2012 Report Share Posted 10 maart 2012 Rob ik denk er serieus over alle high-end spullen de deur uit te doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 10 maart 2012 Report Share Posted 10 maart 2012 Wat jammer dat niemand Hear die Onkyo A-809 gekocht heeft, niet normaal meer zo goed. Gelukkig luisterde iemand van een ander forum wel Beetje vreemde uitspraak Jack, alsof iedereen hier een versterker van minder niveau in huis heeft dan de betreffende Onkyo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 maart 2012 Report Share Posted 10 maart 2012 Rob ik denk er serieus over alle high-end spullen de deur uit te doen. Nou Hans van Liempd nog... M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 10 maart 2012 Report Share Posted 10 maart 2012 weet je dat high-end .... ik heb oude (behalve de SA11) spullen die pas na uitgebreid knutselen gingen klinken, alsjeblieft geen high-end ipv dit boeltje., kan ik weer jaren zoeken hoe het muziek kan maken. het gaat erom dat je weet hoe je er muziek uit krijgt. en er zijn meerdere wegen naar Rome. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 maart 2012 Report Share Posted 10 maart 2012 Beetje vreemde uitspraak Jack, alsof iedereen hier een versterker van minder niveau in huis heeft dan de betreffende Onkyo. Misschien Ruud. Vele zullen zullen in ieder geval een duurdere hebben, ik ook, zélfs een aantal. Maar waar het om gaat, dat je helemaal niet zoveel uit hoeft te geven voor een méér dan goede versterker. Dat was en is de boodschap. Bovendien ik gun ik een ander ook een koopje Zover ik weet, maakt Onkyo niet meer zulke mooie versterkers. Het mooiste is geweest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 maart 2012 Report Share Posted 10 maart 2012 Nou Hans van Liempd nog... M rc En jij... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 maart 2012 Report Share Posted 10 maart 2012 Wat the hell is er high end aan mijn set? Vergeleken met het spul van Array? Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 11 maart 2012 Report Share Posted 11 maart 2012 Of heb jij misschien een betere transistor versterker? Ook die vergelijking ga ik aan. In ieder geval wel een andere. Misschien houd die Onkyo helemaal niet van een dergelijke belasting als de Quad ESL63, maakt hem dat dan gelijk slecht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 11 maart 2012 Report Share Posted 11 maart 2012 In ieder geval wel een andere. Misschien houd die Onkyo helemaal niet van een dergelijke belasting als de Quad ESL63, maakt hem dat dan gelijk slecht? Ik weet het niet Ruud, hij is volgens de service manual stabiel tot 2Ω , dus hij kan stroom leveren, bij 1Ω gaat hij in de beveiliging. En nee, slecht? dat hoeft helemaal niet, een versterker en luidspreker moeten bij elkaar passen. Ik ben hier al vele decennia geleden door meerdere technische en muziekale mensen op gewezen. dat in élke prijsklasse juweeltjes te vinden zijn die menig high-end apparaat het nakijken geeft. Maar ik snap dat sommige dergelijke uitspraken niet leuk vinden. Dit is waarschijnlijk niet het juiste forum voor dergelijke feedback. Ik ben er klaar mee.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 11 maart 2012 Report Share Posted 11 maart 2012 Wat the hell is er high end aan mijn set? Vergeleken met het spul van Array? Marc Wie zegt dat ik jouw LFD daarmee vergelijk? Maar je kunt toch niet ontkennen dat je "doorsnee" spullen hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 maart 2012 Report Share Posted 11 maart 2012 Ja, achteraf gezien had ik het wellicht met minder kunnen doen, da's waar; mocht ik nu weer willen beginnen, zouden er andere keuzes uitkomen. Maar dan zou ik net als Rob weer aan het begin staan. Uiteindelijk geldt dat niets waar je zelf aangezeten hebt doorsnee is. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 11 maart 2012 Report Share Posted 11 maart 2012 Ik denk,en daar ben ik vast van overtuigd dat LFD geen doorsnee versterker is, en die doet ook niet onder voor de Onkiyoyo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 11 maart 2012 Report Share Posted 11 maart 2012 Ik weet het niet Ruud, hij is volgens de service manual stabiel tot 2Ω , dus hij kan stroom leveren, bij 1Ω gaat hij in de beveiliging. En nee, slecht? dat hoeft helemaal niet, een versterker en luidspreker moeten bij elkaar passen. Ik ben hier al vele decennia geleden door meerdere technische en muziekale mensen op gewezen. dat in élke prijsklasse juweeltjes te vinden zijn die menig high-end apparaat het nakijken geeft. Maar ik snap dat sommige dergelijke uitspraken niet leuk vinden. Dit is waarschijnlijk niet het juiste forum voor dergelijke feedback. Ik ben er klaar mee.... Lange tenen Jack? Ik heb ook mijn high-end versterkers in de kast gezet voor een ruim 30 jaar oude Dynaco ST-400, niet omdat ze slecht zouden zijn, zeker niet, maar omdat de combinatie met de Quad's niet naar verwachting presteerde.Ik zit niet perse vast aan een speaker/versterker/kabeltje. Daarom begreep ik de halsstarrigheid van Hans ook niet om niet eens een andere versterker op zijn Wilson's te proberen, ook daar zou een andere versterker weleens het verschil hebben kunnen maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 11 maart 2012 Report Share Posted 11 maart 2012 Lange tenen Jack? Niets menselijk, is mij vreemd. Dus ja, ik voel me ook wel eens op mijn tenen getrapt. Wat ik geprobeerd heb de afgelopen, maanden, jaren, is muziekliefhebbers met argumenten, redenaties, demonstraties. Dat je met betaalbare spullen al een heel fatsoenlijk geluid kunt krijgen. Dat techniek géén acrabaca is, maar gewoon natuurkunde. Dat het niet altijd moeilijk is om aan informatie te komen. Of je in ieder geval iets kunnen voorstellen. Daarbij heb ik ook mij eigen mening moeten bijstellen. Dat er mensen zijn die niets van mij willen aannemen, nooit eens uit hun comfort zone komen. maar wel altijd een weerwoord hebben is nu eenmaal zo. Daar ben ik echt klaar mee.... Fijn dat jij een passende versterker hebt gevonden bij je Quad' s Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 11 maart 2012 Report Share Posted 11 maart 2012 Die Onkyo steekt dan ook erg mooi in elkaar Jack .... een zgn. "sleeper" , zoals dit merk er wel meer heeft. Wat voor electrostaat-gebruikers wel van belang is dat de versterker niet van het padje geraakt door zwaar capacitieve belastingen (denk aan ESL63 waar de ingangsbeveiligingscircuits zijn overbrugd). Dat betekent dus ook stroom leveren in de hogere frequenties zonder dat de tegenkoppeling in de knoop raakt. Dat soort issues wordt dan ineens belangrijk (iets waar een goede buizenversterker geen problemen mee heeft). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts