Guest tubejack Posted 13 april 2012 Report Share Posted 13 april 2012 Ik denk eerder dat het aan de lagere DF ligt Hans. Alles heeft zo zijn voor en nadelen van memory distortion zal deze versterker weinig last hebben. Ik ben in de lijntrap nieuwe Adyncap tin-folie aan proberen. Moest er maanden op wachten, maar heel veel details. De S/N verhouding van dit buizen trapje ligt op -120dB gewoon met koolfilm weerstanden van 10 cent. Zelf de weerstanden uitgerekend Als het een "blijvertje" is zet ik het vrij toegankelijk op mijn site. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 april 2012 Report Share Posted 13 april 2012 mooi Jack! ik ervaar dat door de voortgaande mods in de voorversterker diens noise floor ook daalt. ik zit met open mond te luisteren naar de 20uF filmcap in de voeding van de voorversterker die deze week is aangebracht. ik denk zachtjes .... zal ik er nog eens een 0,082 Mundorf silver/gold/oil overheen zetten (verwijderde koppelcondensator). waanzinnig idee in een solid state voeding, maar .... ga het wel proberen. @hans van liempd .. boeiende opmerking over fase fouten .... groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 april 2012 Report Share Posted 13 april 2012 ik zit met open mond te luisteren naar de 20uF filmcap in de voeding van de voorversterker. ik denk zachtjes .... zal ik er nog eens een 0,082 Mundorf silver/gold/oil overheen zetten. waanzinnig idee in een solid state voeding, maar .... Kun je doen Rob, zoals je op de foto ziet heb ik ook een 100nF condensator over een 47uF elco. Ik verwacht alleen dat het bij jou 20uF filmcap niet zoveel uitmaakt die zal een lage inwendige weerstand hebben. Ik heb voor de gein wat 10uF en andere filmcondensatoren gemeten. ESR 0Ω geeft mijn metertje dan aan. Groet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 april 2012 Report Share Posted 13 april 2012 ja Jack ... dat dacht ik zelf ook. leuk om te proberen maar zal wel. de praktijk is anders. ik hoor een bloedtransfusie. ik dacht vanavond ... dat kan die 30 cm woofer dus. en die zit er echt al sinds 1986 als koppel-c is die Mundorf geweldig. toen ie weg was, was het nog geweldiger (sluit aan bij jouw waarnemingen over koppel-c's he). in de voeding kon ie wel eens very geweldig zijn (gezien de elco's en de folie-c die er nu in zitten). proberen en luisteren. ik laat me steeds weer verrassen door het verschil tussen wat kan en wat is. erg boeiend. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 april 2012 Report Share Posted 13 april 2012 Koppel C' s, ik ben ze liever kwijt dan rijk. Het verlies van deze tin folie is extreem klein, zo klein dat het nadeel van die dingen richting verwaarloosbaar gaat. En zo groeit het geluid bij mij diverse van versterkers steeds meer naar elkaar toe. Niet één, heeft alleen maar voordelen, deze is goed, maar die andere zijn dat ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 14 april 2012 Report Share Posted 14 april 2012 Ik begrijp er niet veel van , hoeft ook niet, wil ik ook niet , maar wel boeiend om te lezen hoe er door eigen ideeën een wel of niet goed doordacht ontwerp van de fabrikant zodanig aangepast wordt dat er nog véél meer uit te halen valt.... Rob heeft bij mij een paar kleine dingen in de CD speler aangepast, en ook dat was al een behoorlijke vooruitgang..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 14 april 2012 Report Share Posted 14 april 2012 Gister en vandaag veel muziek geluisterd. De buizen klinken fijn en vind ik nu het mooiste van de 3 sets die ik bezit. Eindelijk iets, zonder de nadelen van buizen. Ik heb wel een andere cd-speler in de setup staan want de versterker is erg dynamisch, dat komt omdat er maar een klein beetje lokale tegenkoppeling gebruikt wordt. Mijn PP 2x16,5 zijn door het ontbreken van een moeilijk scheidingsfilter ook zeer dynamisch. Samen met mijn Rotel cd-speler werd het té dynamisch. In begin klinkt dat heel indrukwekkend maar na een uurtje werd ik er moe van. De Pioneer is wat rustiger doordat daar geen opamps meer inzitten maar Sowter dac-trafo's verder geeft de BB dac in de speler geeft een net iets warmer geluid. CD's kunnen héél mooi klinken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 april 2012 Author Report Share Posted 14 april 2012 CD's kunnen héél mooi klinken Dat klopt, mijn audiofiele dagen zijn tegenwoordig gevuld met het opnieuw ontdekken van m'n CD's. Wat klinkt die Pink Faun dac 3.24 goed.!!! Waar ik eerst na enkele CD's toch vaak de draaitafel koos, blijft het nu CD... Eigenlijk heeft de platenspeler de laatste weken nauwelijk gedraaid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 14 april 2012 Report Share Posted 14 april 2012 Leuk Hans Tja LP's. Het riaa gedeelte in mijn buizen preamp wordt ook zoals de lijntrap t.z.t. netjes op een nieuwe print gemaakt. Voorlopig laat ik het zo even, bij mij hebben sommige LP's een streepje voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 14 april 2012 Report Share Posted 14 april 2012 ik draai al de hele dag cd's en ze klinken geweldig groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 april 2012 Report Share Posted 14 april 2012 Het kan altijd beter. Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 14 april 2012 Report Share Posted 14 april 2012 Gelukkig maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 14 april 2012 Report Share Posted 14 april 2012 Het kan altijd beter. Beste mumsoft, Alleen bij jou niét, hè? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 14 april 2012 Report Share Posted 14 april 2012 ja en het gaat ook beter worden. morgen bijv. de knullige 220v over een printbaantje in de CD speler vervangen door bedrading. dat soort flessehalsjes is hoorbaar. en een wild experimentje in de voeding van de analoge trap. eigenlijk denk ik aan een aparte trafo voor het analoog deel. kan de standaard trafo zich op digitaal richten ook. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 15 april 2012 Report Share Posted 15 april 2012 Beste mumsoft, Alleen bij jou niét, hè? Nou... vast wel. Maar ik ben al vanaf begin dit jaar dik tevreden, en heb sindsdien geen wezenlijke veranderingen meer in mijn set doorgevoerd. Het is zo'n beetje hier zoals Art Dudley in de laatste Stereophile schrijft over de P. Belt Electret smeersels: sinds hij die heeft toegepast klinkt zijn set elke dag goed. Vóór die tijd had hij dagen dat het ronduit nergens naar klonk, en dan weer prachtig, afhankelijk van.. eh, ja wat? Die ervaring had hij ook meer naarmate de set beter werd, en dat heb ik precies zo ervaren, een jaar of drie geleden. Daar ben ik al een tijd vanaf gelukkig, en sindsdien is het alleen maar beter geworden. Kan het dan niet nóg beter? Ja hoor, immers, het beste moet nog komen! Maar zélf zal ik daar niet veel moeite voor hoeven doen. Een dingetje hier, een dingetje daar, dat is het dan. Heerlijk naar muziek luisteren, werken aan de verzameling, dat is mijn wrede lot als gehakt-freak. Ach, was ik maar een échte audiofiel! Met een hobby! M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 15 april 2012 Report Share Posted 15 april 2012 Vanochtend deze cd op Madonna ray of light. De eerste twee nummers vind ik bijzonder lastig voor een buizen versterker (moet je eens proberen Carl ) vanwege het diepe elektronische laag dat m.i. meer iets voor grote JBL's is of van die gecastreerde speakertjes waar geen laag uit komt. Lang verhaal kort, het gaat erg laag en mooi laag de PP's geven geen krimp! en dat met een dempingsfactor van rond de 5. Zeker de twee nummers hebben een ongekend hoge resolutie, -tenminste als je het laag onder controle hebt- dan blijkt er op die cd van Madonna veel meer muziek te staan dan je zou verwachten. Audiofiel en techniek kunnen prima samen My substitute for love Mijn vrouw gisteravond "Hoe moet het nu als we begraven worden?" Bij de vorige crematie was de muziek zo slecht Zij even later : "op zijn minst moet een deel van de installatie mee " Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 15 april 2012 Report Share Posted 15 april 2012 Heerlijk naar muziek luisteren, werken aan de verzameling, Beste Mark, Wat is nu de relartie met gehakt en wat is er nu wreed aan? Ik doe precies hetzelfde, zonder gehakt en ervaar het ook niet als mijn wrede lot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 15 april 2012 Report Share Posted 15 april 2012 Dat is mijn wrede lot als gehakt-freak. Je bedoelt: "vegetariër in de ontkenning faze" Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 15 april 2012 Report Share Posted 15 april 2012 zo, lekker zitten knutselen, ding ging weer aan (kan nu alleen niet meer uit ) nu weer muziek. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 15 april 2012 Report Share Posted 15 april 2012 Beste Mark, Wat is nu de relatie met gehakt en wat is er nu wreed aan? Ik doe precies hetzelfde, zonder gehakt en ervaar het ook niet als mijn wrede lot. Een verschil in beleving. Anders gezegd: ik ben ontsnapt aan de Audiofilia Nervosa, en jij bent er niet gevoelig voor. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 15 april 2012 Report Share Posted 15 april 2012 Anders gezegd: ik ben ontsnapt aan de Audiofilia Nervosa, en jij bent er niet gevoelig voor. M rc Heb je wel andere vormen van 'Nervosa', zoals bv Motorofilia Nervosa, Hologeria Nervosa, Autofilosa Nervosa of ben je Nervosa ongevoelig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 15 april 2012 Report Share Posted 15 april 2012 ik kan nu al zeggen dat het opknappen van de 220v-leiding in de CD speler flink scheelt (veel meer detail, diepte en losser). het was ook een raar breiwerkje: met printbanen hebben ze een gevlochten draad proberen na te doen, met heel veel gesoldeerde doorgangen tussen onder- en bovenkant van de print. de huidige bedrading heb ik ook getwist. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 15 april 2012 Report Share Posted 15 april 2012 ik kan nu al zeggen dat het opknappen van de 220v-leiding in de CD speler flink scheelt (veel meer detail, diepte en losser). het was ook een raar breiwerkje: met printbanen hebben ze een gevlochten draad proberen na te doen, met heel veel gesoldeerde doorgangen tussen onder- en bovenkant van de print. de huidige bedrading heb ik ook getwist. groet En de zekering/zekeringhouder? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 15 april 2012 Report Share Posted 15 april 2012 En de zekering/zekeringhouder? .. ook getwist... Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 15 april 2012 Report Share Posted 15 april 2012 .. ook getwist... Dat zal me een upgrade zijn..! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts