Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Sonore De Matrix is gewoon een PA speaker niet meer en niet minder, maar voor klassiek en koor is die ongeschikt ,het brengt een overdreven geluid, in het begin vindt je het indrukwekkend en prachtig maar daarna gaat je dat vervelen.
Zo Wol, heb je ze dan al beluisterd?

Sonore De Matrix is gewoon een PA speaker niet meer en niet minder, maar voor klassiek en koor is die ongeschikt ,het brengt een overdreven geluid, in het begin vindt je het indrukwekkend en prachtig maar daarna gaat je dat vervelen.

Heb je ze ook wel eens gehoord Wol?

Zo niet, dan moet je niet zo dom lullen over deze bijzondere luidspreker!!!!!!!!!

Als zoiets ook maar een beetje bereikbaar zou zijn Marc.... zou ik vooral "doorgaan" :rolleyes:

Wat moet je thuis?

Als gediplomeerde huismus weet ik het wel.

Verder koop ik zo eens in de twintig jaar een nieuwe set, op wat ik nu heb ben ik nog lang niet uitgekeken.

Ik ben helemaal geen audiofiel, ik houd van muziek.

En ik hecht aan het oordeel van Wol, die heeft zo ontzettend veel ervaring, én gouden oortjes.

M :ph34r: rc

Guest tubejack

Andere meningen zijn leuk, soms boeiend en soms reuze leerzaam maar

uiteindelijk hecht ik waarde aan mijn eigen oortjes, daar moet ik het namelijk mee doen met die 2 flappen.

Wat een ander vind, vind een ander ....

Én...??

:)

De hoormatige verschillen tussen de beide LS kabels zijn niet erg groot. De opbouw heeft overeenkomsten Allebei gevlochten kabels van koper, de HvL's zijn plat gevlochten met 36 draadjes (dacht ik) en de Kimber Monocle XL is rond gevlochten met 24 individuele koperen draadjes. De verdere opbouw is wezenlijk anders, maar weet niet uit welke materialen die is gemaakt. De Kimber kost voor 2 x 3m 1850 euro, wat de HvL kost weet ik niet, want is geen commerciele kabel. De Kimber is dus stevig aan de prijs.

Toch zou ik ze niet willen omruilen. De Kimber klinkt net wat ruimtelijker en ronder( natuurlijker), en de HvL daarmee vergeleken wat platter en scherper. Detaillering is van beiden gelijk.

Maar wellicht hoor jij het anders. Je komt vast weer eens langs om de vergelijking zelf te ervaren. :)

(...) Allebei gevlochten kabels van koper, de HvL's zijn plat gevlochten met 36 draadjes (dacht ik) en de Kimber Monocle XL is rond gevlochten met 24 individuele koperen draadjes. (...)

De Kimber klinkt net wat ruimtelijker en ronder (natuurlijker), en de HvL daarmee vergeleken wat platter en scherper. (...)

Toeval?

Heb gegrepen dat m'n Michell Orbe sinds vrijdag in Nederland is. Half december besteld. Dat is dan toch weer de charme van zo'n kleine Engelse leverancier... ;-)

Leuk om te lezen, RBH! Een stevig prijskaartje 3750 euro: http://audio-life.nl/michell/orbe-se

Hoe ben je tot je besluit gekomen, want er zijn meerdere merken, in deze prijsklasse of was dit gewoon ´het geluid´?

hm ja ... ik had zo'n a77. machting ding. zelf regelbare bias in geknutseld. op 19 of 38 cm/s met een Nak nr200 dolby b/c unit heeeeeeel mooi. en inderdaad bakken met onderdelen. de Philips cd100 die ik in 1984 kocht, daar ging het mis.

groet

Beste Hansko,

Maar... toeval bestáát niet!

http://www.grenswete....asp?grens=1125

Dan klopte je vraag niet. En als je me had gevraagd of ik mijn mening heb laten beinvloeden door de vorm van de kabel, dan had ik geantwoord: "nee"

Ik hoopte zelfs dat de HvL kabel het net zo goed zou doen, wat in mijn voordeel zou hebben uitgewerkt.

Beste Hansko,

Vragen kloppen altijd. Antwoorden meestal niet.

Is dat niet toevallig? ^_^

Beste Spido,

Hoe kun je nu vragen of iets toeval is en tegelijkertijd beweren dat toeval niet bestaat?

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...