Guest tubejack Posted 30 december 2012 Report Share Posted 30 december 2012 Het nadeel is als je vaak voor anderen bezig bent, dat je eigen bouwsels blijven liggen. Zo stond ook deze al eerder genoemde, Philips naast andere liefdes, al maanden stil in een hoekje. Is letterlijk helemaal uit elkaar geweest, maar laat al een paar dagen zo mooi de Top 2000 horen Ik ga zo het audiorek een klein beetje ombouwen Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 december 2012 Report Share Posted 30 december 2012 Hoe doe je dat met de luisterproeven Jack. Heb je een vaste referentie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 december 2012 Report Share Posted 30 december 2012 Ik ben benieuwd naar het resultaat Carl. Wanneer kun je 'm weer ophalen? Frank Ik verwacht januari Frank. Ik laat van me horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 30 december 2012 Report Share Posted 30 december 2012 Hoe doe je dat met de luisterproeven Jack. Heb je een vaste referentie. Tot begin van dit jaar, een goed afgeregelde Rotel Michi RHT-10, daarna een Tandberg 3001A en nu een fraai gerestaureerde Philips 22AH673. Dat zijn op nieuwe Magnum Dynalabs na wel het beste dat ooit te koop is of was. Daarnaast een Cambridge Azur 650T FM/AM/DAB+ tuner en een een getweakde Logitech Duet om digitaal t.o.v. FM te kunnen beoordelen. En verder nog een paar referentie apparaten die ik meestal zo kan neerzetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 3 januari 2013 Report Share Posted 3 januari 2013 mijn eerste audio-dingetje in het nieuwe jaar. ik had in 2012 mijn voorversterker hardwired met massief zilverdraad (ooit gekocht bij de audiofabriek). en dat na 3 weken eruit gesloopt en vervangen door ofc koper (strengetje luidsprekerspul, tip van Jack). dat was een hele verbetering. het ene draadje is het andere niet. later bedacht ik dat de tuner van print naar cinch hetzelfde zilverdraad heeft (destijds 1 van diverse tegelijk uitgevoerde veranderingen). hmmmm. vervangen door hetzelfde koperspul vrijdag. nu 6 dagen later ben ik happy met het resultaat. tuner richting cd speler (die laatst een sprongetje vooruit deed en ineens de tuner achter zich liet in plaats van andersom). en zo blijf je toch leuk bezig. heb nog wat tuner ideetjes voor komend weekeinde groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 3 januari 2013 Report Share Posted 3 januari 2013 Dat is het mooie van audio natuurlijk. Je kan altijd wel weer een kant op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 januari 2013 Report Share Posted 3 januari 2013 Ook de verkeerde kant. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 4 januari 2013 Report Share Posted 4 januari 2013 Gezien mijn vele luistersessie's bij anderen is dat gemakkelijker dan de goede kant op te gaan. Waarmee ik overig geenszins wil zeggen dat het bij mij zo geweldig is, dat laat ik aan anderen om te beoordelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 4 januari 2013 Report Share Posted 4 januari 2013 inderdaad gaat het wel eens de verkeerde kant op. daar zijn de meetinstrumenten aan je hoofd voor. maar als je het spul af fabriek neerzet en er af blijft gaat het nergens naartoe, tenminste niet wat ik heb. bovendien is dit leuke bezigheidstherapie. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 4 januari 2013 Report Share Posted 4 januari 2013 Je kunt ook spullen kopen, waar je niet aan hoeft te rommelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 4 januari 2013 Report Share Posted 4 januari 2013 Als je ziet hoe (ronduit beroerd) een cd speler in deze categorie (sa11) af fabriek klinkt en hoe je daar meer uit haalt (en hoe alle apparatuur relatief simpel flink te verbeteren is als je eenmaal weet hoe) zit ik niet op nieuwe apparatuur te wachten. alsjeblieft niet, ik heb langzaam aan een acceptabel geluid en dan kan ik weer beginnen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 4 januari 2013 Report Share Posted 4 januari 2013 Je kunt ook spullen kopen, waar je niet aan hoeft te rommelen. Mijn idee. Apparatuur wordt binnen keurige marges ontworpen en afgesteld. Als dergelijke spullen af fabriek niet goed zijn zal de fabrikant de eerste zijn om dat te corrigeren. Behalve de noemer bezigheidstherapie is er daarom geen valide reden om te gaan zitten rommelen in apparatuur. Het is wel iets om opmerkzaam op te zijn bij overname. Zodra recente apparatuur "gemodificeerd" wordt aangeboden betekent dat voor mij hetzelfde als "afblijven!". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 4 januari 2013 Report Share Posted 4 januari 2013 Nameten is dan wel weer leuk Dan zie je toch dat fabrikanten soms overdrijven. Zo zou een nieuwe tuner binnen +/_ 1dB op de FM recht zijn tot maar liefst 18Khz http://www.cambridge...=Specifications 20Hz – 18kHz ±1dB (NCT at Flat, FM) Niet dus.... <0.3%, @ 1kHz, 50kHz deviation (FM) 60dB typical (FM) De vervorming is daaraan tegen keurig met 0,25% stereo en ook de signaalruisverhouding véél beter dan opgegeven. Hij klinkt fijn, ontvangt goed en is fraai gebouwd voor een apparaat uit deze klasse +/- 600€ nieuw. Ik heb geen enkele behoefte, om er ook maar iets aan te veranderen. Mooie referentie Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 4 januari 2013 Report Share Posted 4 januari 2013 he jek Jack nou ga ik twijfelen aan de +/- 0,5 db 20hz-15khz van de KT1100sd raar dat men toch niet even opschrijft hoe het echt zit. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 4 januari 2013 Report Share Posted 4 januari 2013 Jack nou ga ik twijfelen aan de +/- 0,5 db 20hz-15khz van de KT1100sd Dat is ook een heel zware eis en hangt af van de kwaliteit van de gebruikte filters. Verder waren ze m.i. vooral in de jaren 80 en 90 dol op specificaties ... Maar we kunnen het zo nameten, kom maar langs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 4 januari 2013 Report Share Posted 4 januari 2013 ja ik ga zeker weer eens langskomen, te lang niet geweest. ben o.a. benieuwd naar je luidsprekers. pm onderweg. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 4 januari 2013 Report Share Posted 4 januari 2013 @ravon Marantz bracht een SA11-s2 uit. daarin hadden ze het loopwerk van binnen zwart gemaakt tegen reflecties. had ik zelf al gedaan. Lindemann bracht versie 2 uit van de 820-speler. en vermeldde dat er andere diodes en nog wat gedoe in zaten (wat naar mijn mening in versie 1 al goed had moeten zitten voor dat enorme bedrag). had ik zelf allemaal al gedaan in mijn knutselproject. ofwel: ja de fabrikanten passen dingen ook aan. maar kan ik zelf ook. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 4 januari 2013 Report Share Posted 4 januari 2013 en lekker WDR4 luisteren. Roberta Flack stond net in de huiskamer van de buren naar me te zingen. wat nou muur. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 4 januari 2013 Report Share Posted 4 januari 2013 (edited) Ik had vandaag niks gepland, dus lekker aan mijn eigen dingen prutsen. Ben een Tandberg TPT-3001 aan het opknappen. Daar was ik al een paar maanden terug mee begonnen, maar ja andere dingen gaan wel eens voor. Bovendien een vrij complex apparaat ..... en best storinggevoelig pffff Maar hij begint het te doen, hij wordt mooi blauw * Fotootje erbij, webserver was gisteravond in onderhoud. Edited 5 januari 2013 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 6 januari 2013 Report Share Posted 6 januari 2013 Mijn fiele dag je is vandaag goed begonnen. Vorige week is hier eindelijk het glasvezel geactiveerd en het modem binnen gekomen. Nu krijg je van Vodafone (daar heb ik mijn abo bij afgesloten) een klein kastje waar je dan de TV maar ook de (digitaal) versterker op aansluit. Uit dat kleine kastje komt dan ook radio van goede kwaliteit. Ik heb nu dus lekker de radio aan op radio 2 en geniet van de muziek die daar gedraaid wordt. Daarnaast leveren zij ook nog een aantal stations die 24-7 zonder reclame muziek uitzenden in verschillende stijlen. Sorry Jack de tunner is hier nu niet meer nodig. Behalve boven dan in de luister ruimte daar mag hij nog even blijven en heeft hij zelfs weer een plaatsje in het rack gekregen. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 6 januari 2013 Report Share Posted 6 januari 2013 Uit dat kleine kastje komt dan ook radio van goede kwaliteit.Sorry Jack de tunner is hier nu niet meer nodig. Dat is helemaal niet erg. Ik heb die kastjes al een paar jaar. Je moet natuurlijk wel een beetje bij blijven niet Alleen geven ze niet zo'n goede kwaliteit, met resp 128Kbit MP2 of 192Kbit MP3 of 160 WMA bij het andere kastje. Tegen 384Kbit MP2 op de FM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 6 januari 2013 Report Share Posted 6 januari 2013 Ik kan op mijn versterker helaas niet aflezen wat het aangeboden signaal is maar voor beneden in de huiskamer is de kwaliteit goed genoeg. Er zit overigens wel verschil in welke aanbieder je gebruikt. Dit is IP TV/Radio en daar kan elke provider dan zelf bepalen welke mate van compressie zij toepassen. Wat Vodafone gebruikt zou ik niet weten. Het is voor mij in ieder geval voldoende. Het is meestal toch muzikaal behang voor op de achtergrond. Echt luisteren is deze surround set niet goed genoeg voor. Daarvoor moet ooit nog eens wat anders komen maar dat staat al jaren op de planning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 6 januari 2013 Report Share Posted 6 januari 2013 128 ... 192Kbits is voldoende als achtergrond behangetje. Méér zou kunnen, maar kost m.i. de eigenaar van het streaming station gewoon te veel bandbreedte . Ondanks dat de pakketten waarschijnlijk voornamelijk udp zijn. Moet zover ik weet voor élke sessie een unicast link in stand gehouden worden. Om de e.e.a. reden schijnt multicast zoals bij FM nog niet goed te werken. Ik kan zó het verschil laten horen, tussen een niet te dure FM tuner en mijn digitale speeltjes. Dat verschil is hier groot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 januari 2013 Report Share Posted 6 januari 2013 Een groter verschil maakt voor mij die (nog-)niet-meetbare zaken uit. Zet jouw niet te dure tuner maar eens naast mijn digitale speeltje, en laat mij maar eens luisteren. Ik weet nu al waar ik de voorkeur aan geef. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 januari 2013 Report Share Posted 6 januari 2013 Ik had vandaag niks gepland, dus lekker aan mijn eigen dingen prutsen. Ben een Tandberg TPT-3001 aan het opknappen. Daar was ik al een paar maanden terug mee begonnen, maar ja andere dingen gaan wel eens voor. Bovendien een vrij complex apparaat ..... en best storinggevoelig pffff ... Maar hij begint het te doen, hij wordt mooi blauw * Fotootje erbij, webserver was gisteravond in onderhoud. Men (A&T bv) was altijd erg lovend over die Tandberg electronica. Toch jammer dat zo'n merk niet meer in audio actief is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts