Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack

De Denon TU-701 tuner waar ik nu mee speel, zit vol met goedkope koolweerstandtjes van 10 cent per stuk

Ik heb er ook een paar condensatoren ingestopt die een dialectrum hebben met koolstof.

Arrow Jazz FM klinkt

van de heiden had heel erg gelijk.

over een jaar of 10, 20 zal hij de erkenning wel krijggen die hij verdiend. ongetwijfeld is ie dan al overleden.

zo gaat dat he met de grote denkers.

maar laten we de ontwerper van de japanse hoofdtelefoon versterker ook niet vergeten ;)

Guest tubejack
van de heiden had heel erg gelijk.

over een jaar of 10, 20 zal hij de erkenning wel krijggen die hij verdiend. ongetwijfeld is ie dan al overleden.

zo gaat dat he met de grote denkers.

Ehhh M44 het is: van der Heide :rolleyes: ik geloof niet, dat ie d

ik bedoel de japanse hoofdtelefoon versterker die van der heide op het idee bracht. ;)

ik bedoel de japanse hoofdtelefoon versterker die van der heide op het idee bracht. ;)

En welke was dat?

Ik weet alleen wat de twee radio-uitzendingen over Van Der Heijde te vertellen hadden. Dat was uitermate interessant. De kabels van Van Den Hul hebben me nooit kunnen bekoren, op geen enkele set, ook niet als alle kabels van koolstof waren. Ook de cd's die met koolstof-kabels zijn opgenomen vind ik ook niet mooi.

Maar het verhaal en het idee van Henry van der Heijde vindt ik uitermate interessant. Dus ik wil er wel meer van weten, bijvoorbeeld dat hoofdtelefoonversterkertje. :)

En welke was dat?

Ik weet alleen wat de twee radio-uitzendingen over Van Der Heijde te vertellen hadden. Dat was uitermate interessant. De kabels van Van Den Hul hebben me nooit kunnen bekoren, op geen enkele set, ook niet als alle kabels van koolstof waren. Ook de cd's die met koolstof-kabels zijn opgenomen vind ik ook niet mooi.

Maar het verhaal en het idee van Henry van der Heijde vindt ik uitermate interessant. Dus ik wil er wel meer van weten, bijvoorbeeld dat hoofdtelefoonversterkertje. :)

zijn zoon had een hoofdtelefoonzelfbouwpakket(3 x woordwaarde) gekocht en van der heide luisterde daarnaar en ervaart veel meer ruimte dan gebruikelijk was bij hoofdtelefoon. na bekijken van de onderdelen kwam hij tot de conclusie datv er veel koolstof werd gebruikt en dat heeft de deur open gezet.

volgens mij docu 1

zijn zoon had een hoofdtelefoonzelfbouwpakket(3 x woordwaarde) gekocht en van der heide luisterde daarnaar en ervaart veel meer ruimte dan gebruikelijk was bij hoofdtelefoon. na bekijken van de onderdelen kwam hij tot de conclusie datv er veel koolstof werd gebruikt en dat heeft de deur open gezet.

volgens mij docu 1

Ok, ik hoopte dat je het merk zou weten en daarbij mij weer nieuwe input kon geven. Zou het niet toevallig een cross-feed versterker zijn? :unsure:

google maar eens op "geluid dat niet mag"en luister de 2 docu's.

heeft voor mij de ogen /oren geopend.

Ja, maar was eigenlijk wel benieuwd wat in die docu's verteld word, want ik was al op de hoogte van ze, had alleen nog geen zin om er tijd voor te maken. Wellicht is Van der Heiden een eigen topic waard?

daar is de tijd nog niet rijp voor ben ik bang.

heeft niets met jou te maken hoor ;)

welkom trouwens.

als je wat langer Hear rondhangt begrijp je het wel.

het peter belt topic lezen en dan de laatste 10 pagina's oder so etwas.

maakt wellicht duidelijk wat ik bedoel

groeten

De tijd is er allang rijp voor. Gewoon promoten onder de groep mensen die ook gelooft in jomanda ed.

Vond het wel lachen dat een collega tijdens de pauze van een demo A en B verwisselde en van der Heide die na de pauze gewoon doorging en niets merkte. De ene dus promote met superieur geluid terwijl het de andere zou moeten zijn. En natuurlijk deed de massapsychose zijn werk. De collega was meteen van zijn geloof gevallen...

Ik moet denken aan het laatste raadseltje van van Gaal: je ziet wat je wilt zien, je hoort wat je wilt horen, je leest wat je wilt lezen.... en je schrijft wat je wilt schrijven. :lol:

rbh

zoals je ziet................

jeroen maakt hier duidelijk de verhalen van de gelovers te wantrouwen.

echter het verhaal van de niet gelover omarmt ie direct. dus wie hoort, leest nu wat ie wil lezen en horen....?

als je de docu niet serieus neemt dan moet je ook dat niet serieus nemen.

zie vervolgens hoe hier niet op ingegaan word en jeroen zal trachten mist te creeeren. alles om maar geen discussie te verliezen is geoorloofd. :ph34r:

ook een bommetje droppen en niet meer reageren is ook populair. ;)

Ach M44,

Mensen willen nu eenmaal graag in iets geloven.

Vandaag kwam de broodbezorger met een mooi verhaal; Hij had iets geniaals bedacht, nl een apparaat waar energie uitkwam en wat je nooit hoefde bij te vullen. Oh ja, wat dan? Was uiteraard onze vraag. Dat kon hij nog niet vertellen, dat was nog supergeheim en er moest eerst patent op aangevraagd worden.

Ja, daar kom je niet mee weg bij een stelletje ongeregelde jonge TU ingenieurs. Hij wilde wel een klein tipje van de sluier oplichten. Het was iets met een ketting en gewichtjes die omklapten. Meer kon/wilde hij niet vertellen.

Kortom, wij wisten genoeg, het klassieke voorbeeld van het perpetuum mobile pur sang. Hij geloofde er zelf heilig in. Wij uiteraard niet maar dat vertelden wij hem natuurlijk niet. Stel je voor :lol:

;)

Beste M44,

Ik ben een heel eind gekomen in het Peter Belt topic, heb ook van de latere pagina's gelezen. Wat mij betreft benader ik audio graag technisch. Alhoewel ik niets van techniek snap heb ik wel de overtuiging dat audio een technisch gebeuren is. Dat neemt niet weg dat ik het ene moment meer plezier beleef dan het andere moment. Sfeer (& voor sommigen ritueel) zijn best belangrijk.

Ik was wat meer ge

probleem is dat een koolstof interlink hetzelfde kan meten als een koper interlink. dan zou ej concluderen dat ze ook het zelfde zouden klinken toch?

probleem is echter dat dat niet door iedereen zo ervaren word.

de moeder aller discussies op ieder hifi fora is dan ook

hoe verklaar je klankverschil dat niet meetbaar is en kan dat verschil er dan uberhaupt wel zijn.

wacht rustig af , je komt hem wel tegen.

veel plezier hier.

probleem is dat een koolstof interlink hetzelfde kan meten als een koper interlink. dan zou ej concluderen dat ze ook het zelfde zouden klinken toch?

hoe verklaar je klankverschil dat niet meetbaar is en kan dat verschil er dan uberhaupt wel zijn.

veel plezier hier.

Er van uitgaan dat iemand anders uitgaat van bovenstaande dikgedrukte regel is ook niet echt een goed uitgangspunt.

Ik concludeer bijvoorbeeld helemaal niks als ik meetresultaten zie. Niet interessant als je niet de mogelijkheid hebt om te luisteren.

Guest tubejack

veel plezier hier.

M44 je zou jezelf ook eens kunnen afvragen is d

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...