Ivan10 Posted 8 april 2013 Report Share Posted 8 april 2013 Als ik bij ieder artikel van Ruud Jonker mag staan zeg ik geen nee, Threshold. Hij schrijft altijd heel onderhoudend, voor een debuut is het dus lang niet slecht. Erg bijzonder! Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 9 april 2013 Report Share Posted 9 april 2013 ik ben ertoe over gegaan al mijn CD's van a tot z af te spelen. hele verrassing hoe dat allemaal klinkt nou. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 9 april 2013 Report Share Posted 9 april 2013 Tussenvraag pakket 500gr is dat duur uit amerika naar nederland mvg wiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 9 april 2013 Report Share Posted 9 april 2013 misschien kun je hier wat wijzer worden Wol. Succes. http://ircalc.usps.com/?country=10298 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 9 april 2013 Author Report Share Posted 9 april 2013 ik ben ertoe over gegaan al mijn CD's van a tot z af te spelen. hele verrassing hoe dat allemaal klinkt nou. groet Ik doe dat al sinds m'n pubertijd en het valt me altijd op, dat je eerst het ene nummer van een plaat geweldig vind, maar na verloop van veel keren draaien andere nummers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 9 april 2013 Report Share Posted 9 april 2013 ja inderdaad. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 april 2013 Author Report Share Posted 10 april 2013 Mijn audiofiele dagen bestonden uit een vast plaatsje zoeken voor de NAS en draadloze Wifi repeater. dat is dus gelukt. De Nas staat naast de PC die de muziek mnoet weergeven, maar omdat er maar één netwerkaansluiting op de NAS zit, heb ik deze aangesloten op de draadloze Wifi repeater die ook als router gebruikt kan worden. Vandaar dus draadloos naar het muziek PC-tje. Een voordeel van deze opstelling, dat ik de NAS niet vergeet uit te zetten. Het ding is n.l. sneller actief dan de muziek PC, dus die mag gewoon uit wanneer ik niet naar de muziek luister. Maar ik heb ook, m'n I-pod van verse muziek voorzien en het Teac recievertje weer in de Caravan zetten. De zon gaat n.l. weer schijnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 10 april 2013 Report Share Posted 10 april 2013 Mijn audiofiele dag bestond uit de aanschaf van een tweede interlink zodat ik niet meer hoef " te delen" tussen mijn CD speler en phonotrap en ik heb momenteel een paar stillpoints ultra mini op bezoek voor onder de CD speler om het laag iets strakker te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 10 april 2013 Report Share Posted 10 april 2013 Mijn audiofiele moment was me irriteren aan een MoFi plaat van Billy Joel tot ik dacht dat zoveel dofheid niet mogelijk was. En ja hoor een dikke dons aan de naald. Na het verwijderen bleef het nog steeds MoFi dofheid, maar dan wel duidelijker. Was blij dat mijn radar aanbleef tijdens het werken/luisteren, het kan toch niet zo slecht zijn? Toch even checken met de zaklantaarn voor de naald al skippend over de peperdure LP heen schiet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 10 april 2013 Report Share Posted 10 april 2013 Mijn audiofiele dag bestond uit de aanschaf van een tweede interlink zodat ik niet meer hoef " te delen" tussen mijn CD speler en phonotrap en ik heb momenteel een paar stillpoints ultra mini op bezoek voor onder de CD speler om het laag iets strakker te krijgen. Waar ben je voor gegaan als interlink, Karma? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 10 april 2013 Report Share Posted 10 april 2013 Mijn audiofiele dagen bestonden uit een vast plaatsje zoeken voor de NAS en draadloze Wifi repeater. dat is dus gelukt. De Nas staat naast de PC die de muziek mnoet weergeven, maar omdat er maar één netwerkaansluiting op de NAS zit, heb ik deze aangesloten op de draadloze Wifi repeater die ook als router gebruikt kan worden. Vandaar dus draadloos naar het muziek PC-tje. Een voordeel van deze opstelling, dat ik de NAS niet vergeet uit te zetten. Het ding is n.l. sneller actief dan de muziek PC, dus die mag gewoon uit wanneer ik niet naar de muziek luister. Maar ik heb ook, m'n I-pod van verse muziek voorzien en het Teac recievertje weer in de Caravan zetten. De zon gaat n.l. weer schijnen. Mijn recente audiofiele dagen bestonden NIET uit een vast plaatsje zoeken voor de NAS en draadloze Wifi repeater, want ik hèb geen NAS die naast de PC staat. En ik hèb de enige NAS netwerkaansluiting dus ook niet aangesloten op de draadloze Wifi repeater, die ik ook niet heb, en die dus ook NIET ook als router gebruikt kan worden. En al dat digitale gedoe meer. Ik heb zelfs geen flauw idee waar dit allemaal over gáát! En ik vermoed dat het geluid er ook niet beter door wordt... Door al dat digitale ongemak van de laatste tijd, bedoel ik. Mijn recente audiofiele dagen waren gevuld met muziek. Mooie muziek. Fijne muziek. Muziek beluisterd via een heel eenvoudig high-end systeem, waarvan sommige onderdelen inmiddels een aanzienlijke leeftijd hebben bereikt. Half dommelend, met gesloten ogen. En met de voeten op een voetenbankje met een zeer audiofiel kussentje daar op. Concerten van Barbara en Aznavour in l'Olympia te Parijs, jaren zeventig. Het eerste en het tweede pianoconcert van Brahms door Ashkenazy, met respectievelijk het Koninklijk Concertgebouworkest en de Wiener Philharmoniker. Begin jaren tachtig. Beide onder leiding van Bernard Haitink: kennelijk opgenomen net vóór en net nà de stront met de directie van het KCO. De eerste via LP ("digitaal opgenomen") en de tweede via CD. Die LP klonk weer fantastisch. Maar de CD klonk tòch nog beter! Zelfs met die Wiener... En - o ja - ook nog genoten van van een héél oude DGG plaat (1961) met Beethoven sonates door Wilhelm Kempf. Klonk niet geweldig. Maar 't blijft toch genieten, hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 april 2013 Report Share Posted 11 april 2013 De ultime audiobelevenis Spido. Ik ben daar pas over drie jaar aan toe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 11 april 2013 Report Share Posted 11 april 2013 Waar ben je voor gegaan als interlink, Karma? Mijn hele systeem bestaat uit Synergistic Research, in dit geval heb ik een magnetic tricon bijgekocht. Dit komt van de website van SR: Magnetic Tricon is our first interconnect in the TESLA line to employ the revolutionary TESLA Tricon Lens geometry. Its sound is pure and dynamic, with an amazing balance of warmth, clarity, and frequency extension. With its pure Tricon geometry and Quantum Tunnelling, Magnetic Tricon is our highest resolution non-Active interconnect. Run throughout a system for smooth transparent highs and linear mid-range and deep bass, or combine with Au-79 between your source components when added mid-range warmth is required. Usage: Solid State or Tubes, Magnetic Tricon is our highest performance non-Active cable for systems seeking transparency, speed, and detail with a musical mid-range; may be combined with Au-79 between source components and pre-amp for additional mid-range presence. To create a system match, compare Au-79 and Magnetic Tricon between your source components and pre amp, with Magnetic Tricon running between your pre and power amp(s). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 11 april 2013 Members Report Share Posted 11 april 2013 Tijdens de audiofiele bezigheden van vandaag zat buiten een nieuwe set aansluiten en inspelen ook wat gehobby met een element welke ik onlangs op een zolder vond, een in nieuwstaat zijnde, van keramische behuizing voorziene Ortofon A(nniversary) 70... Iedereen is zo lyrisch over de A 90 (waar ik me heel goed in kan vinden), maar wat deze A70 doet voor wat hij ooit kostte, zeer aanbevelenswaardig. Er zijn er ooit 800 van gemaakt, wat blijkt? Er zijn nog 6 exemplaren in gesealde verpakking in Nederland boven water gekomen! Als iemand ooit nog eens een echt goed element wil scoren voor relatief niet al te veel geld, sla dan je slag. Ik heb in ieder geval nog een reserve exemplaar gereserveerd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 11 april 2013 Report Share Posted 11 april 2013 Wat een vondst Arden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 11 april 2013 Report Share Posted 11 april 2013 Mijn hele systeem bestaat uit Synergistic Research, in dit geval heb ik een magnetic tricon bijgekocht. Dit komt van de website van SR: Magnetic Tricon is our first interconnect in the TESLA line to employ the revolutionary TESLA Tricon Lens geometry. Its sound is pure and dynamic, with an amazing balance of warmth, clarity, and frequency extension. With its pure Tricon geometry and Quantum Tunnelling, Magnetic Tricon is our highest resolution non-Active interconnect. Run throughout a system for smooth transparent highs and linear mid-range and deep bass, or combine with Au-79 between your source components when added mid-range warmth is required. Usage: Solid State or Tubes, Magnetic Tricon is our highest performance non-Active cable for systems seeking transparency, speed, and detail with a musical mid-range; may be combined with Au-79 between source components and pre-amp for additional mid-range presence. To create a system match, compare Au-79 and Magnetic Tricon between your source components and pre amp, with Magnetic Tricon running between your pre and power amp(s). Interessant Karma. Ik zie dat Hifi Corner de distributie doet. Hoe ben je in aanraking gekomen met de kabel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 11 april 2013 Report Share Posted 11 april 2013 Mijn audiofiele dag. Een UL-40S2 van een klant "herverbouwen" zo'n 70% van de onderdelen is van de print af en vervangen. Mooi om aan te sleutelen. Ik heb praktisch de vrije hand. Er komt aardig wat extra elektronica in, zoals die nieuwste autobias en e-chocke. Waardoor de voeding sterk opgewaardeerd wordt en de eindbuizen altijd optimaal ingesteld zijn. Ook een paar tweaks voor een betere aansturing van de eindbuizen. En natuurlijk de super triode mode voor 2x 29watt "triode power" Maar veel belangrijker is die 1e watt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 12 april 2013 Report Share Posted 12 april 2013 Autobias is gewoon een verkwanselde dc koppeling en ik vindt het arrogant hoe MV daar geld voor durf te vragen,dat had ie ook op de volgende lay out kunnen zetten . mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 april 2013 Report Share Posted 12 april 2013 Kun je misschien iets duidelijker zijn Wol ? Waar doet het pijn ? En wat is een "verkwanselde dc koppeling???" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 12 april 2013 Report Share Posted 12 april 2013 Het heeft alleen betrekking op de rustroom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 april 2013 Report Share Posted 12 april 2013 Het heeft alleen betrekking op de rustroom. Klopt, de rustroom tussen de 2 eindbuizen wordt continu (dacht binnen 0,05ma) gelijk gehouden waardoor de kern van de transformator nooit in verzadiging kan raken. Weiss gebiedjes in de kern van de trafo niet permanent gemagnetiseerd worden en micro details die daarin verstopt zijn hoorbaar zijn. Met DC-koppeling heeft het naar mijn idee weinig te te maken. Dat komt misschien nog ...... Maar waarom vind je het arrogant, dat voor zoiets geld gevraagd wordt? Lees eerst even de eerste pagina's van de handleiding van de UL-40S2. (staat als PDF op zijn site) En bestudeer ook even de print.... Misschien kunnen we dit soort onnodige irritaties, voor eens en altijd de wereld uit helpen. Mvg, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 12 april 2013 Report Share Posted 12 april 2013 Toch moet je jezelf daarmee niet rijk rekenen Jack. Die balancering geldt alleen in het werkpunt bij nul-uitsturing. Zodra je uit gaat sturen, lopen de Ia/Ua karakteristieken toch weer uit elkaar omdat geen enkele buis over zijn hele werkgebied perfect gelijkloopt met de andere. En daarme introduceer je DC-onbalans. In dat opzicht moet je sowieso klasse A gebruiken, en eigenlijk ook single-ended. Bij push-pull trappen krijg je dat nooit gelijk en zal er altijd remanent magnetisme overblijven in de transformator. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 april 2013 Report Share Posted 12 april 2013 (edited) Rijk rekenen ? Wat muziek aan gaat, zeker Wat buizen versterkers betreft, denk ik op de goede weg te zitten. Als je een héél bos met hindernissen hebt. Dan kun je een paar dingen doen. Alleen hindernissen zien, of de bomen stuk-voor-stuk opruimen. Zo ziet mijn eindversterker er van binnen uit. Die ik nu aan het ombouwen ben wordt bijna hetzelfde Hij staat de 1e 15...20watt in klasse A met de schakelaar achter op kan ik dat halveren voor een langere levensduur v/d buizen. Door lokale tegen koppeling is de RI van de eindbuizen erg laag. Waardoor de invloeden van de uitgangstrafo sterk verminderen en de demping factor toeneemt. Buizen zijn en blijven inderdaad nooit 100% gelijk. Ook gematchde niet, waardoor de stroom door buizen van waarde zal veranderen. Echter de autobias dwingt (in mijn geval 65ma) continue ruststroom af ongeacht de ouderdom v/d buis. Tot ze na een paar jaar op zijn natuurlijk. Ik speel meestal met minder dan 1watt vermogen en vaak zelfs nog minder. Dáár zitten ook de microdetails Dus ik zie het probleem, niet zo KT88. Wat je denk ik nog graag zo willen, is een constante MU (versterkingsfactor) en een constante RI (inwendige weerstand) van de buis. Zodat beide buizen even veel de sinushelft versterken. De RI is al redelijk onder controle omdat die laagohmig is gemaakt. Ok misschien nog niet perfect, maar wel erg goed, met een extreem lage vervorming juist rondom die belangrijke 1e watt. Deze versterker, kan heel veel kleine details laten horen. Oja Single Ended is niet mijn ding vanwege de 2e harmonische vervorming. Mvg, Jack P.s. Wol autobias printje kost maar iets van 175€ koopje toch Edited 12 april 2013 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 12 april 2013 Report Share Posted 12 april 2013 Interessant Karma. Ik zie dat Hifi Corner de distributie doet. Hoe ben je in aanraking gekomen met de kabel? Ik vind van kabels dat ze al snel "een ding doen". Ze hebben allemaal wel dingen die erg goed gaan, maar er is altijd ook een opvallende eigenschap en dat is juist wat mij betreft een slechte zaak. Ik kon mij ook niet vinden in de standaard kabels. Dat klinkt niet schoon genoeg en altijd enigszins met de rem erop. Op den duur kan ik horen dat ik niet alles uit de set haal door een bepaalde oppervlakkigheid. Er zijn geen dieptepunten, maar ook geen hoogtepunten en alles heeft op den duur een beetje hetzelfde sausje. Die van synergistic doen precies wat ze moeten doen. Uiteindelijk kwam een dealer waar ik vaker kom ermee op de proppen met de mededeling: je houdt ervan of je houdt er helemaal niet van, een tussenweg is er niet. Er zijn gewoon mensen net als ik die erg gevoelig zijn voor geluid dat nog enigszins blijft kleven aan een speaker. Deze kabels brengen die nuance van ruimtelijkheid aan. Dat is het verschil tussen ruimtelijkheid horen wat iedere betere kabel wel kan en geluid dat volledig vrij komt van een speaker en doorzichtig is waar synergistic iets aan bijdraagt. In mijn optiek de meest natuurlijke vorm van geluid, maar wel een verantwoorde vorm van myfi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 12 april 2013 Report Share Posted 12 april 2013 Prijzig, maar toch weer interessant iemand een ander soort klinkende kabel kan creëren. Cool Karma, veel plezier er mee! Ja, dat speaker-kleven herken ik wel. ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts