Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Een audiofiele dag... niet kunnen kiezen of ik naar mijn Magnepans of naar mijn Audio Physics wilde luisteren... uiteindelijk de Magnepans gekozen (na lange tijd overigens alleen maar naar de Auduio Physics geluisterd te hebben) en... wat een feest, wat een verwennerij. Wat een mooie hobby hebben wij toch.  :)

Guest tubejack

Dat hebben we zeker John :)

Vandaag de hele dag beetje lopen "lummelen"  en naar verschillende versterkers en tuners geluisterd.

Voor je idee, doe je weinig.  Maar toch op de e.e.a. manier komt er dan vanzelf weer een creatief proces boven.

@Wol  ik zit voorlopig aan mijn max.  Wellicht dat de nieuwste  Array's  in de buurt komen ;)

Ik kan nog een niveau dieper, maar dan wordt  echt kostbaar.  Met uitgang trafo's van 2359€ per stuk. :wacko:

Zal mijn vrouw eens heel lief aan kijken, :rolleyes: dat doe jij toch ook :lol:

• Members

Mijn audiofiele hoogtepuntje tijdens deze boekhoud-dag (blech!) was een tafel opbouwen voor de heren vd Leur, heb er gelijk maar een paar uur inspelen van gemaakt. Was deze dag toch weer geen straf!

O, en guess wat de postbode vandaag bracht... 2 van de 3 bestelde Bob Dylan Oh Mercy's op het 4 men with beard label! Zijn er weer 2 mensen heel blij van het weekend, de 3e waar ik nog op wacht gaat naar de reserve platenkast.

Met de computerspeakertjes. :(

De Maggies zouden eerst weggaan om een ander, kleiner systeem te bekostigen maar door bepaaalde omstandigheden kan dat momenteel niet doorgaan.

Jack ,een beetje veel onzin een uitgang trafo's van 2359€ per stuk.,dat is het zelfde als ik een pluto arm of een dynavector arm koopt dan ben ik nog lang niet daar.

KT ik was al tevreden met boston tripath raspery .

Voor de ouwe dag wil ik de  lineum speakers gebruiken

mvg wol

De Maggies zouden eerst weggaan om een ander, kleiner systeem te bekostigen maar door bepaaalde omstandigheden kan dat momenteel niet doorgaan.

Heb je dan geen reservesetje speakers ergens staan... Niemand die je wat in bruikleen kan geven? 

Adams?

O, en guess wat de postbode vandaag bracht... 2 van de 3 bestelde Bob Dylan Oh Mercy's op het 4 men with beard label! Zijn er weer 2 mensen heel blij van het weekend, de 3e waar ik nog op wacht gaat naar de reserve platenkast.

Allen Toussaint – Life Love and Faith
Captain Beefheart – Ice Cream for Crow
DMZ – DMZ
Nina Simone – Nina Simone Sings the Blues

Ik ga hopelijk volgende week volgende 4 men with beards uitgaven ophalen
Oh Mercy is overal deleted, wil je een exemplaar zul je bij een zaak terecht moeten die deze nog in stock heeft

Mijn audiofiele dag bestaat in het opnieuw gaan kopen van een "rondeke" voor het afspelen van singles ... ben terug begonnen met heel af en toe singles te kopen en blijkbaar zijn de meeste singles die ik koop tegenwoordig, groepjes van nu hoor, weer ouderwets aant releasen en dus met een "big hole" int midden ... cool al zeg ik het zelf

Guest tubejack

Mijn audiofiele dagen. 

Ik heb een tuner staan, die v.n.l. DC gekoppeld is.

Het klinkt opmerkelijk rustig, heel anders dan dat ik had verwacht,

Veel details, beschaafd laag. Vrijwel een kleurloos geluid. 

Op een paar punten beter als mijn referentie.

Sorry jongens, soms kan ik het niet laten er eens een vlaams, taalkundig niet juiste benaming, beetje dialect dus, te posten.

ik probeer er wel voor te zorgen dat jullie het verstaan, weten waarover ik het heb :)

45t%20adapter.jpg

I know Patrick

soms merk ik wel dat jullie totaal andere benamingen gebruiken en dat vergeet ik weleens ...

jij die vaak in België vertoeft vr je werk, je bent toch al wat gewoon denk ik ;)

Dat "rondeke" is ook inside joke ... hoe vaak hebben we als kind en tiener niet gehoord en zelf gevloekt ... verdomme wie heeft dat rondeke weggelegd? wat rondeke enz enz

Back to audiofiel

De singles zijn trouwens van de Spaanse groep The Phantom Keys

Mijn audiofiele dagen bestonden uit een luistersessie bij een lid van de audioclub. Een mooie set met Sonus Faber Cremona en Mystere versterkers. Leuke avond, jammer dat het in Zuid Limburg was en ik al weer redelijk vroeg weg moest.

De andere avond was de demoavond van de Audioclub. Sphere audio had dar een bijzondere set neergezet. Zie ook http://www.sphere-audio.com/. Voor € 6500,- een setje incl. luidsprekers. En het klonk nog boven verwachting goed ook. Het zou in mijn oren wat dynamischer mogen, maar dat geldt voor de meeste sets.

:)

@r.a.v.o.n

Ken je het chocolade verhaal, onderzoek waarom het ene zoeter proefde dan het andere terwijl het suikergehalte bij de zoetste toch lager was, dat ik ooit eens postte?

Technisch kon mn percies meten en bepalen welke chocolade het zoetst was, toch was dat niet de ervaring van de proevers. De praktijk bewees anders. vermits bijna iedere proever tot dezelfde conclusie kwam, is mn gaan zoeken waarom de mensen het zoeter vonden.

Iets wat op papier absoluut niet kon, was in de praktijk wel zo. Dan star blijven ontkennen dat het niet waar is, en dat de proevers slechte proevers zijn enz, dan ben je wel heel bekrompen van geest

Of je gaat als maker zelf proeven en herproeven en je aanvaardt dat een heleboel mensen het zoeter vinden, ook al is smaak een subjectief gegeven

Als je interesse hebt in het waarom de chocolade zoeter proefde, vertel ik het gerust nog eens :)

graag Stef, zoiets is aan mij besteed.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...