Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

rbh

zoals je ziet................

jeroen maakt hier duidelijk de verhalen van de gelovers te wantrouwen.

echter het verhaal van de niet gelover omarmt ie direct. dus wie hoort, leest nu wat ie wil lezen en horen....?

als je de docu niet serieus neemt dan moet je ook dat niet serieus nemen.

zie vervolgens hoe hier niet op ingegaan word en jeroen zal trachten mist te creeeren. alles om maar geen discussie te verliezen is geoorloofd. :ph34r:

ook een bommetje droppen en niet meer reageren is ook populair. ;)

M44 geeft blijk van een voorruitziende blik ;)

En ik had initieel groot gelijk om slechts mijn mening te droppen en verder niet te reageren. Het is weer eens tijdverspilling gebleken om de discussie aan te gaan. Eerst doe je aan stemmingmakerij richting mijn persoon en zodra het erop aankomt om inhoudelijk te worden geef je niet thuis. Wie is er nu mist aan het cre

Ik geef alleen toe dat ik mijn mening drop, dat is heel wat anders dan een bommetje droppen. Jij dropt ook voortdurend je mening, alleen doe je dat hear wat vaker dan ik.

Ik blijf nog steeds bij die mening en sta volledig achter die post. Hij is niet bedoeld als stemmingmakerij, maar als tegenwicht. Ik vind dat zaken wel eens wat nuchterder en kritischer benaderd zouden mogen worden.

Het citaat van van Gaal moet je in zijn algemeenheid zien, het heeft zowel op mij, jou als anderen betrekking.

Als jij een half uur later reageert met stemmingmakerij op de man gespeeld, dan heb ik eigenlijk al helemaal geen zin meer om te reageren. Verder heb ik geen post gezien waarin je om opheldering vraagt, ik heb slechts een veroordeling van mijn post gezien. Na je herhaling van die veroordeling was ik toch voldoende uitgedaagd om alsnog te reageren.

Natuurlijk was de docu interessant, het hele verhaal van het vertrek van van der Heide bij de omroep is een bijzondere gebeurtenis geweest. Dat ik de docu interessant vind is toch niet in tegenspraak met mijn mening? Er is niets mis mee dat ik de uitspraken waar ik het mee eens ben wijs vind en andere uitspraken onzin vind.

Inhoudelijk: ik wil best wel verder kijken dan de docu, maar dan wil ik graag wat over de technieken horen. Het werken met koolstof en paragnostische selectiemethoden van componenten is niet voldoende voor mij.

Ik zal kijken wat er op audiofreaks staat, ik kom daar al een hele tijd niet meer dus ik ben benieuwd. Ik hoop dat het niet alleen om recensies gaat maar dat er technische ontwikkelingen worden beschreven.

Dat jij mijn reacties niet met elkaar vindt stroken, daar kan ik op zich wel inkomen. Ik geef toe dat ze verschillend van toon zijn. Ik heb geprobeerd mijn mening wat uitgebreider en genuanceerder te belichten. Ik hoop dat je het niet erg vind als ik nu echt niet meer reageer, ik vind het wel mooi geweest zo.

-edit- een heel eind door dat "B Gehakt" draadje heen gelezen. De recensie van KT88, die ik IRL ken van twee ZBA luisterdagen, super sympathieke kerel, erg leuk, ook erg emotioneel (wat hij beschrijft ervaar ik zelfs niet bij live muziek, ligt vast aan mij). De recensie van Miracle zet alles weer wat in perspectief en haalt het zweverige eraf. Verder helaas nulkommaniks technische informatie. -sluit edit-

fijn dat je de moeite genomen hebt.

miracle en thingman waren heel heldere recensies idd. beiden beschreven zeer nauwkeurig hoe het klonk.

beiden vonden ook dat met de apparatuur die er stond een erg hoog niveau werd behaald.

grappig dat je wederom ervoor kiest het grootste deel in twijfel te trekken en de de 2 mensen met een andere ervaring zwaarder laat tellen.

die techniek komt nog wel op je pad. dat iets niet direct uit de doeken word gedaan heeft wellicht een reden die later duidelijk zal worden.

Guest tubejack

Hallo ben terug, beetje eerder dan verwacht.

Maar ik vind het allang best, ik ben toch niet zo'n type dat lang

stil kan zitten.... een middag.....paar daagjes lukt prima maar dan mis ik

mijn audioset en heb ik heimwee naar mijn soldeerbout :(

Over een kleine maand heb ik weer 2 weken vrij en dan blijft ik lekker thuis.

Natuurlijk wel op het internet geweest, maar ik heb bewust even

hier niets gepost, zoveel (fiels) viel er niet te vertellen. Wel weer het e.e.a.

geleerd van anderen :)

Kon het niet laten vandaag heb ik 4 tuners gekocht, allen Sansui's een TU-X701 een TU-X501

en twee TU-217.... gelukkig zijn het allevier compacte apparaten, dus die kan ik

nog wel ergens kwijt in mijn huis.....

Het is de bedoeling om er fiele apparaten van te maken, met name zo'n TU-217

is erg leuk en heel dankbaar om te tweaken :)

Verder heb ik een 5691 voorversterker buisje vervangen door een heel oude gebruikte JAN 6SL7

met ronde anodes. Het buisje is van 1955 .... (ikzellf ben van 58 :D) maar het klinkt

heel fijn. Ik heb het idee dat ik net even meer ragfijne details hoor. Mijn ega wist dat eens

en zegt net "dat hoor je normaal niet"

Vriendelijke groet,

Jack

P.s. er lag ook een enveloppe met 2 HomeStudio's nummer 6 op de mat B)

Guest tubejack
welkom terug ;)

Dank je M44, tenminste, een iemand die me gemist heeft :D

Wat ik vandaag voor "fiels" had :confused: de 1e Akai AT-2400 tuner die kuren had :(

Om e.e.a. reden maakte de draadverbindingen (die met zo'n wraptang gemaakt worden) geen

goed contact meer. In mijn hele audio carrierre heb ik dit nog niet mee gemaakt.

Ik heb ze allemaal doorgesoldeerd en dit tevens met een aantal punten op op de

printplaat gedaan en hij speelt weer als een zonnetje :)

Even afwachten of dat ook zo blijft, tot die tijd, lekker luisteren naar deze tuner en dat is

geen str

Guest tubejack
Omdat het dan zo tegenvalt weer mijn eigen set. Ik moet dan alles weer resetten in mezelf

Tegenvallen? En je hebt zo' n mooie draaitafel :)

Ach

nou mijn vakantie zit er ook weer op. was lekker.

en gisteravond de eindversterker opgestart (weer een zekering weg ...) en net even geluisterd. na een maand begint de CD speler (of liever de nu geplaatste condensatoren in de uitgang) helemaal op te leven. voor de vakantie nog saai en dood. nu mega-jippie. rustig verder afwachten maar. dus nog geen soldeerbout jeuk hier :)

groet

even tussendoor

is spido met vakantie

of is spido met "vakantie"

Beste m44,

Bedankt voor de belangstelling.

Spido was op vakantie.

De boog kan immers niet altijd ontspannen blijven?

Maar nu is hij er weer.

Wou je iets weten of zo?

Vraag maar, hoor.

ehhh eierdopjes? leg uit?

groet

Hoi Rob,

Zie De draad....

en mijn posting

Gewoon proberen Rob, kost geen drol :blink::D Vooral als het apparaat een stevige metalen onderkant heeft, kan je dat gebruiken als "rol"-oppervlak. Eerst de eierdopjes op het rack, dan een kogel erin die dan weer kontakt heeft met de onderkant van het apparaat....

ahhh zukke eierdopjes .... ja dat is leuk om ff te proberen. even de kinders van hun knikkers beroven ....

ondertussen weer klein experimentje gedaan in de CD speler. had er nog kleine mkp'tjes in zitten, parallel aan de Mundorfs. de boel bleef me iets te weinig gefocussed. mkp'tjes eruit (die altijd wonderen deden ...) en dat lijkt beter te bevallen. blijkbaar zijn er geen vaste recepten, moet je op iedere plek kijken of dingen wel of niet combineren.

groet

ja jij hebt het makkelijker, weet ik wel. jij kan aan de meetwaarden voorspellen welke het best klinkt :D

Nee, dat bedoelde ik dus niet. Ik bedoelde dat jij zo vaak iets aan je cd-speler (of een ander onderdeel) verandert, dat je volgens mij nooit tevreden bent. En dus ga je weer eens wat modden, waarbij het dan niet uitmaakt of het geluid nou daadwerkelijk verandert. Als je maar wat gemod hebt, dan heb je weer even rust... Tot de volgende mod...

even tussendoor

is spido met vakantie

of is spido met "vakantie"

Beste m44,

Bedankt voor de belangstelling.

Spido was op vakantie.

De boog kan immers niet altijd ontspannen blijven?

Maar nu is hij er weer.

Wou je iets weten of zo?

Vraag maar, hoor.

met de "boog "bedoel je het forum ;)

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...