Ivan10 Posted 13 juli 2013 Report Share Posted 13 juli 2013 Je bent de Wol-sekte vergeten, Wol LOL En straks wordt je lid van de Jelco sekte, waar ik ook wel lid van wil worden. Maar ik moet eerst even lid worden van de SME sekte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 13 juli 2013 Report Share Posted 13 juli 2013 Ivan ,De Jelco zal er komen maar ik weet niet of ik 750 D of 750 l neemt voor mij een hele moeilijke keus ,ik zit ook de denken dat ik de dynavector arm opbouwd en daar het element van lyra laat in zetten. mvg wol Ps Ivan hoe is het met die Lenco sekte Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 13 juli 2013 Report Share Posted 13 juli 2013 Ben gisteren bij Carl langs geweest. Was leuk, leerzaam en gezellig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 juli 2013 Report Share Posted 13 juli 2013 Carl,zo je ook Leak sekte zo heb je Linn sekte Thorens sekte SME sekte en zo kan ik doorgaan och ja Radford sekte en Lenco sekte en Garrard Sekte ik ga nu maar stoppen ik trap niet in ,mensen worden gewoon beïnvloedt door andere dat is het hele eieren eten mvg wol Dat vind ik onzin Wol, het heeft weinig met sekte te maken, maar met kwaliteit. Die was in de jaren 60 en 70 al ruim voor handen. Een goed gereviseerde Leak stereo 60 doet m.i. weinig onder voor een moderne van der Veen is mijn ervaring. Waar het wèl mee te maken heeft is: "gekte" Als je ziet voor hoeveel Euro's oude bakkies op Ebay worden aangeboden. Dat mensen beïnvloed worden door anderen zal en neem ik aan. Je kan ook zeggen: "geïnspireerd" Veel positiever en respectvoller naar de ontwerpers uit die tijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 13 juli 2013 Report Share Posted 13 juli 2013 Zou de Leak ,Radford en Quad ook nog de EMC procedure kunnen doorstaan.ik denk het van niet mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 juli 2013 Report Share Posted 13 juli 2013 Zou de Leak ,Radford en Quad ook nog de EMC procedure kunnen doorstaan.ik denk het van niet mvg wol Dat heeft toch niks, met het geluid te maken Wol Je kan op élke weg wel beren vinden, maar je kunt er ook gewoon van genieten. Dergelijke apparatuur is volgens mij veilig genoeg of eenvoudig veilig te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 13 juli 2013 Report Share Posted 13 juli 2013 Volgens jou veilig genoeg? Apparatuur moet aan moderne wetgeving voldoen. Veiligheids- en EMC normen zijn er niet om door reparateurs of fabrikanten naar goeddunken te worden geïnterpreteerd. Ik neem daarom graag aan dat je geen apparatuur de deur uitdoet die niet aan de wetgeving voldoet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 13 juli 2013 Report Share Posted 13 juli 2013 Als je Jack echt kent dan weet je wel beter, dat geeft hij ook aan in zijn post. Maar met terugwerkende kracht alle apparaten en auto's in Nederland aan de laatste eisen uit Den Haag en Brussel laten voldoen. Erg grappig. Die houden we erin Ravon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 13 juli 2013 Report Share Posted 13 juli 2013 Ik verwijt Jack niets. Het zal in de praktijk allemaal met die veilgheid best meevallen, ik struikelde over de formulering die Jack hanteerde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 13 juli 2013 Report Share Posted 13 juli 2013 Mijn audiofiele dag bestond uit het vullen van de kolommen van mijn Atacama HMS 2.1 luidsprekerstandaard met zilverzand. De zak zand stond al een paar weken in de garage. Maar het kwam er maar niet van. Vandaag, met zonnig weer, het zand eerst laten drogen in de zon en vervolgens de kolommen met twee emmers droog zand afgevuld. Daarna de bovenplaat er weer opgeschroeft en de luidsprekers (KEF LS50) teruggeplaatst op de standaards en even zitten luisteren. Met de fraaie nieuwe CD van Kapok in de CD-speler kwam er vrij snel een grijns op mijn gezicht. Om daarna mij zelf de vraag te stellen, ''waarom heb je dit niet eerder gedaan?.'' De speakertjes klinken nu nog fraaier dan eerst. Ik hoor nog een meer afgewogen geluidsbeeld, strakker, details die eerder niet opvielen komen nu door. Al met al een upgrade die zeer de moeite loont en afgezien van de lichamelijke inspanning eigenlijk niets kost. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 13 juli 2013 Report Share Posted 13 juli 2013 Gewicht is alles Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 juli 2013 Report Share Posted 13 juli 2013 Ben gisteren bij Carl langs geweest. Was leuk, leerzaam en gezellig. Het genoegen was geheel aan mijn kant Ber. Ik zit nu lekker op het water te i padden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 juli 2013 Report Share Posted 13 juli 2013 Mijn audiofiele dag bestond uit het vullen van de kolommen van mijn Atacama HMS 2.1 luidsprekerstandaard met zilverzand. De zak zand stond al een paar weken in de garage. Maar het kwam er maar niet van. Vandaag, met zonnig weer, het zand eerst laten drogen in de zon en vervolgens de kolommen met twee emmers droog zand afgevuld. Daarna de bovenplaat er weer opgeschroeft en de luidsprekers (KEF LS50) teruggeplaatst op de standaards en even zitten luisteren. Met de fraaie nieuwe CD van Kapok in de CD-speler kwam er vrij snel een grijns op mijn gezicht. Om daarna mij zelf de vraag te stellen, ''waarom heb je dit niet eerder gedaan?.'' De speakertjes klinken nu nog fraaier dan eerst. Ik hoor nog een meer afgewogen geluidsbeeld, strakker, details die eerder niet opvielen komen nu door. Al met al een upgrade die zeer de moeite loont en afgezien van de lichamelijke inspanning eigenlijk niets kost. Bij mij ging het zo dat na een tijdje het zand weer voor de helft eruit ging (big smile). Dat zand zat wel in de LS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 juli 2013 Report Share Posted 13 juli 2013 Als je Jack echt kent dan weet je wel beter, dat geeft hij ook aan in zijn post. Maar met terugwerkende kracht alle apparaten en auto's in Nederland aan de laatste eisen uit Den Haag en Brussel laten voldoen. Erg grappig. Die houden we erin Ravon. Precies b.v. een Quad II is een stuk veiliger én audiofieler te maken met 1 weerstand en 1 condensator. Maar om dergelijke vintage aan de CE keurmerken anno 2013 te laten voldoen is m.i. waanzin en onbetaalbaar bovendien We praten al gauw over 6....10.000€ voor één apparaat @Carl ik maak ook het omgekeerde mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 juli 2013 Report Share Posted 13 juli 2013 Zou de Leak ,Radford en Quad ook nog de EMC procedure kunnen doorstaan.ik denk het van niet mvg wol Sorry Wol maar dat hoeft ook helemaal niet. Dat hoeft alleen maar met nieuw op de markt te brengen apparatuur OF apparatuur die grondig gewijzigd is. Reparatie valt daar niet onder. Veel modificaties van "Quad upgraders" weer wel..... Veiligheid en EMC blijven altijd de verantwoordelijkheid van de fabrikant, of dat nu oude spullen betreft of nieuwe. Overigens valt het allemaal wel mee. Je krijgt sowieso problemen als leverancier als er ongelukken gebeuren door ondeugdelijk materiaal of als de buren niet meer kunnen telefoneren Het CE logootje geeft alleen maar aan dat de fabrikant garandeert dat zijn product voldoet aan de huidige normering. Linkje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 14 juli 2013 Report Share Posted 14 juli 2013 Ik denk dat jullie wel lichtzinnig overdenken over het EMC er zijn mooie mooie boeken over schreven lees zo,n boek maar eens door dan praat je wel anders. En straling dan ,totale andere straling als vroeger,vroeger had je last van een zend amateur of als je bij een zend mast lag nu zijn we 30 jaar verder . Klets er maar overheen mvg wol Ps Guido Tent heeft ook interessante verhalen overgeschreven Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 juli 2013 Report Share Posted 14 juli 2013 Ik snap nu wel waarom Robx last heeft van wifi in huis, en ik totaal niet. Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 juli 2013 Report Share Posted 14 juli 2013 Ik denk dat jullie wel lichtzinnig overdenken over het EMC er zijn mooie mooie boeken over schreven lees zo,n boek maar eens door dan praat je wel anders. En straling dan ,totale andere straling als vroeger,vroeger had je last van een zend amateur of als je bij een zend mast lag nu zijn we 30 jaar verder . Klets er maar overheen mvg wol Ps Guido Tent heeft ook interessante verhalen overgeschreven Waar hebben we het over Wol? Menig phonoversterker met CE logootje heeft last van radio ontvangst en doorstaat belist niet een ESD test zonder dat daarvoor gewaarschuwd wordt in de handleiding. Wat wel veplicht is. Niet zo moeilijk doen joh over oude spullen..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 14 juli 2013 Report Share Posted 14 juli 2013 nu worden er wat dingen door elkaar ge gooit. ik zie EMC, CE en ESD. Electronic Discharge vind ik nu niet echt in dat rijtje thuis horen. ik vermoed dat Peter EMC bedoeld :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 juli 2013 Report Share Posted 14 juli 2013 Nee hoor, ESD hoort er ook bij. Daardoor gaan meer apparaten stuk dan je denkt. Hebben buizen nu juist weer geen last van. Wollie gooide een balletje op. Prima, gooi ik er wel een doos ballen bij Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 15 juli 2013 Report Share Posted 15 juli 2013 heb een keer een oude cd speler gesloopt, denk door ESD. nu dus een polsbandje aan wie niet horen wil moet voelen he. buizen hebben denk ik ook minder last van de enorme HF vervuiling (en weer ... ik geef mijn mening graag voor een betere). kon weleens de reden zijn dat opamps in cd-trapjes (en tuners ....) doorgaans slecht presteren. aan alle kanten (ter land en ter lucht) krijgen die in een CD speler een berg HF aangeboden, en dat vinden ze heerlijk. alleen hebben ze dan geen tijd meer voor audio-signalen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 15 juli 2013 Report Share Posted 15 juli 2013 kon weleens de reden zijn dat opamps in cd-trapjes (en tuners ....) doorgaans slecht presteren. Wat is er volgens jou objectief gezien mis met de prestaties van opamps in CD spelers en tuners? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 15 juli 2013 Report Share Posted 15 juli 2013 Nee hoor, ESD hoort er ook bij. Daardoor gaan meer apparaten stuk dan je denkt. Hebben buizen nu juist weer geen last van. Wollie gooide een balletje op. Prima, gooi ik er wel een doos ballen bij De ballen van Wol, ze hebben al een beetje reputatie hè? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 15 juli 2013 Report Share Posted 15 juli 2013 @ravon: lees eens wat bijv Guido Tent schrijft over hf rommel op voedingslijnen. de opamp is een prima ding, als je m geen HF voert (in voeding of audiosignaal). dan gaat ie beroerd klinken. je kan ook eens kijken wat Texas Instruments hierover zegt., als je het niet kan vinden kan ik het je toezenden. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 16 juli 2013 Report Share Posted 16 juli 2013 Van mijn schoonzoon heb ik een Synology DS112j NAS gekregen met een 1Gb schijf er in. Het is een van de kleinste modellen, zit in een mooie behuizing en is erg stil. De software kan veel meer dan ik dacht en dat voor iets van 130€ en een harddisk. Ik heb het Logitech media center geïnstalleerd en bestanden tot 16bits 44,1Khz dus cd kwaliteit gaat goed. Voor hogere bitrates 24/96 of 24/192 is de 1Ghz processor niet sterk genoeg. Daar is minstens een dikke Intel dual core voor nodig. Maar wat geeft het? die paar hi-res bestanden die ik heb... Afspelen doe ik met een gemodificeerde Logitech Duet, klinkt erg goed. Ik heb een aantal gebruikers aangemaakt en mijn dochter stuurt op dit moment remote van haar huis via een secure FTP mooie muziek. Het ding heeft zoveel mogelijkheden, dat ik voorlopig niet uitgespeeld ben Ga muziek luisteren, die net geupload is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts