WanFie Posted 18 augustus 2008 Author Report Share Posted 18 augustus 2008 vraagje. mijn SA11 Marantz vertoont kuren: soms klinkt het tijdens afspelen of het spettert (denk aan een LP), soms stopt de muziek even of permanent. Bij sommige CD's gebeurt dit, bij andere geen probleem (nog?). En soms hoor je alleen nog maar luid lawaai, alsof ie erg luidruchtig blijft hangen. Als dit gebeurt blokkeert de bediening meestal, alleen aan/uit en lade open/dicht doen het nog. als je dat gedaan hebt loopt het weer normaal, tot de volgende storing. rara? duidelijk loopwerk/aansturing probleem lijkt mij. wat te doen? is het nuttig de boel uit elkaar te halen en de lens voorzichtig schoon te maken? of meteen naar de dealer (waarna Marantz lijkt me direct een nieuw loopwerk met sturingselectronica - zit er onder aan vast) in kiept). iemand ervaring hiermee? groetrob ps ... is het ding klankmatig net mega-lekker, krijg je dit weer ..... Niet met een SA11 maar wel met een SACD 1000. Deze wilden men (officieel Marantz/Philips reparatiebedrijf) zelfs niet meer repareren, omdat ik een paar koelblokjes op de servo en SACD chip had geplakt. De letterlijke woorden: Hier trek ik m'n handen vanaf. Hopelijk heb jij meer geluk, maar waarschijnlijk ligt het aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 augustus 2008 Report Share Posted 18 augustus 2008 Niet met een SA11 maar wel met een SACD 1000. Deze wilden men (officieel Marantz/Philips reparatiebedrijf) zelfs niet meer repareren, omdat ik een paar koelblokjes op de servo en SACD chip had geplakt. De letterlijke woorden: Hier trek ik m'n handen vanaf. Hopelijk heb jij meer geluk, maar waarschijnlijk ligt het aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 augustus 2008 Report Share Posted 18 augustus 2008 je reactie is typerend. gaat van andere onderdelen in de eindtrap het loopwerk raar doen? leg even uit, dan ben ik weer wat verder. Wil je nu ineens advies van een 'meetknakker'? Ik ken je probleem niet, dus ik zou niet weten wat het is, maar het klinkt als problemen met het loopwerk of met de DAC. Iets digitaals in ieder geval. Je eindtrap zal nog wel goed zijn... ps: heb je dat boek al gelezen? 'het veld' ? Ook heel typerend... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 18 augustus 2008 Report Share Posted 18 augustus 2008 het probleem van de SACD1000 staat me nog helder bij, ik had zo'n ding. maar dat was heel specifiek verbonden aan 2 typen chips (en een schakelende voeding). Die chips zijn niet gebruikt in de Marantz (ze waren opperdepop, Philips heeft zelfs bijv Krell en Musical Fidelity met de brokken laten zitten van geen onderdelen kunnen leveren). ik neem voorzichtig aan dat Marantz de zaken anders aanpakt. en anders wordt het deze keer wel gezellig naar ome rechter. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 augustus 2008 Report Share Posted 18 augustus 2008 gaat van andere onderdelen in de eindtrap het loopwerk raar doen? leg even uit, dan ben ik weer wat verder. Op dit forum is alles mogelijk. Het vragen naar het hoe en waarom is "not done". Het is wel voor de eerste keer dat het slechter wordt i.p.v. beter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 18 augustus 2008 Report Share Posted 18 augustus 2008 Als je gaat modificeren kun je natuurlijk niet meer op garantie rekenen. Kan me ook wel voorstellen dat een standaard electronius niet zit te wachten op een zwaar gewijzigd apparaat. Dus ben je vrijwel aangewezen op de "liefhebber" technicus uit het circuit. Kan het ook iets met de voeding te maken hebben? Te warm geworden bv? Ik heb zelf ooit uit de UK een Toshiba SD-900E dvda speler gekocht voor een prikkie (een winkeldochter die waarschijnllijk een paar jaar in de winkel heeft gestaan). Het apparaat heeft ook kuren. Zo nu en dan lijkt het alsof het geluid van een stofzuiger uit mn speakers komt. Even aan/uit en het is weer weg (meestal). Heb het euvel eens met Bas besproken en die dacht aan iets in de voeding (weet de details niet meer). Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 18 augustus 2008 Report Share Posted 18 augustus 2008 loopwerk opengemaakt. bleek een berg stof in te zitten (na drie jaar al), en een lange haar ook nog, aan de kant waar de laser zit. schoongemaakt, lens met glassex en dan nog ff met Finyl bewerkt met een wattenstaafje. het ding start CD's die lastig wilden beginnen nu ineens vlot, en al 2 uur lang geen enkele storing. binnenkort loopwerk ook even wat aanpassen (kan nog een en ander aan gedempt worden, was bij mijn vorige spelers goed te horen). groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 21 augustus 2008 Report Share Posted 21 augustus 2008 Deze reactie kreeg ik vandaag, van een radioliefhebber met een gereviseerde TU-217. En het kan n Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 21 augustus 2008 Report Share Posted 21 augustus 2008 Heb je weleens geprobeerd een Dab ontvanger te modificeren? Zou je anders een willen experimenteren met de mijne? Of ligt daar je interesse uberhaupt niet. gr JP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 21 augustus 2008 Report Share Posted 21 augustus 2008 Heb je weleens geprobeerd een Dab ontvanger te modificeren?Zou je anders een willen experimenteren met de mijne? Of ligt daar je interesse uberhaupt niet. gr JP Hallo JP, Uiteraard heb ik DAB geprobeert en vrij serieus ook zie Ik heb z Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 21 augustus 2008 Report Share Posted 21 augustus 2008 @Bart dat gevoel ervaar ik weer niet Verklaar U nader? Heb je die Obligato caps al geprobeerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 21 augustus 2008 Report Share Posted 21 augustus 2008 @Bart dat gevoel ervaar ik weer niet Verklaar U nader? Het gevoel dat er veel achter die auri's bleef hangen, ik vind het juist een neutrale tot een ietsje heldere C. Verder heb ik MP s in mijn voeding gehad, idd prima, maar je moet niet de pech hebben dat ze gaan lekken Heb je die Obligato caps al geprobeerd? Nee nog niet, maar momenteel heb ik ook geen toepassing voor welke hoogspanning C dan ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 22 augustus 2008 Report Share Posted 22 augustus 2008 intussen loopt de SA11 alweer dagen zonder enige storing. pffff gisteren ook loopwerk even onderhanden genomen: hier en daar wat loodbitumen stripjes erop. en alles dat niet zwart was aan alle kanten met de groene stift beklad. dat was een h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 22 augustus 2008 Report Share Posted 22 augustus 2008 intussen loopt de SA11 alweer dagen zonder enige storing. pffff groet Hoi Rob, Fijn dat je speler het weer doet Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 22 augustus 2008 Report Share Posted 22 augustus 2008 Wat heb ik voor audiofiele dag? nou zeg maar dagen..... loop ik mijn tijd te "verlummelen" naar het luisteren van muziek via mijn nieuwe buizenversterker. Het is een van der Veen UL40-S2,( hoe kan het ook anders ) W Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 22 augustus 2008 Report Share Posted 22 augustus 2008 dank je jack inmiddels heb ik een aantal uur geluisterd naar CD-materiaal. wauw. wat een beetje knutselen aan het loopwerk doet. v Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 22 augustus 2008 Report Share Posted 22 augustus 2008 dank je jack inmiddels heb ik een aantal uur geluisterd naar CD-materiaal. wauw. wat een beetje knutselen aan het loopwerk doet. v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 augustus 2008 Report Share Posted 23 augustus 2008 Mooi dat je toch weer zo maar tegen een amp op kan lopen die je nog meer kan laten horen. Het blijft toch een mooie hobby zo he. Groetjes George Bij het maken van w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 augustus 2008 Report Share Posted 23 augustus 2008 M.a.w. het einde is nog lang niet in zicht Ik verwacht dat het op een gegeven ogenblik nietmeer uitmaakt w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 augustus 2008 Report Share Posted 23 augustus 2008 Btw: is de stuurstroom door de twee transistors of buizen in PP niet altijd gelijk? Ze staan immers in serie: Nee Henrie bij buizen helaas niet, het is wel zo dat je een gematchde set buizen kunt kopen met afwijkingen binnen 0,5ma van elkaar, maar door ouderdom veranderd dat, dat heb je m.i. met Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 augustus 2008 Report Share Posted 23 augustus 2008 Btw: is de stuurstroom door de twee transistors of buizen in PP niet altijd gelijk? Ze staan immers in serie: Nee Henrie bij buizen helaas niet, het is wel zo dat je een gematchde set buizen kunt kopen met afwijkingen binnen 0,5ma van elkaar, maar door ouderdom veranderd dat, dat heb je m.i. met Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 augustus 2008 Report Share Posted 23 augustus 2008 Maar hoe loopt die stuurstroom dan? Ik dacht van +Vcc naar de eerste buis (de 'push'), dan naar de tweede buis (de 'pull') en dan naar -Vcc... De input is alleen voor het muzieksignaal, dus daar loopt geen ruststroom. In de Load vanzelfsprekend ook niet... Ik zie het niet..? Tussen kathode en anode, ongeacht de instelling en of soort versterker schakeling. Bij mij is dat 2x 60ma bij 370volt. Leuk om te lezen en te bouwen, het prototype op de foto' s staat in mijn hobbyruimte Het project Groetjes, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 augustus 2008 Report Share Posted 24 augustus 2008 je reactie is typerend. gaat van andere onderdelen in de eindtrap het loopwerk raar doen? leg even uit, dan ben ik weer wat verder. groet ps: heb je dat boek al gelezen? 'het veld' ? bijna uit. bijzonder op zijn minst. leuke ervaringen al mee gehad. geef sander Kt88 eens een mail met je probleem. hij is geestverwant in modden en zal weten wat je moet doen qua reparatievia audiofreaks Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 24 augustus 2008 Report Share Posted 24 augustus 2008 Naast 25 KM hard gelopen Aanrader om te wandelen en hard te lopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 augustus 2008 Report Share Posted 24 augustus 2008 Naast 25 KM hard gelopen Aanrader om te wandelen en hard te lopen Ik sta helaas even buitenspel, wat hardlopen betreft, wegens een zware verkoudheid... Ik hoorde trouwens afgelopen week dat men hier een wandel/fietspad gaan aanleggen om de stad. Een rondje Enschede, van ongeveer 42km. Leuk voor het trainen voor een marathon Over marathon gesproken: wat liep die Keniaan bizar hard vannacht (of voor hem vanochtend) in Beijing... Nog even iets audiofiels melden, om nog een beetje on topic te blijven : ik heb zojuist al m'n muziek van m'n oude naar m'n nieuwe computer gekopieerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts