Guest tubejack Posted 24 augustus 2008 Report Share Posted 24 augustus 2008 Ik sta helaas even buitenspel, wat hardlopen betreft, wegens een zware verkoudheid... Ik hoorde trouwens afgelopen week dat men hier een wandel/fietspad gaan aanleggen om de stad. Een rondje Enschede, van ongeveer 42km. Leuk voor het trainen voor een marathon Over marathon gesproken: wat liep die Keniaan bizar hard vannacht (of voor hem vanochtend) in Beijing... Heel verstandig, bij griep of verkoudheid nooit gaan hardlopen, dan loop je de kans meer stuk te lopen dan je lief is Beterschap! Ik heb die Keniaan niet gezien (lag al in mijn mandje) 2:06:32 las ik en dat is super snel. De marathon kan ik zelf wel vergeten door de blessure van vorig jaar. Maar ach ik had vandaag alleen last van verzuurde kuitspieren (waarschijnlijk te weing gedronken) Voor de rest was het genieten geblazen Even on-topic zit nog steeds lekker radio te luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 augustus 2008 Report Share Posted 24 augustus 2008 Ik sta helaas even buitenspel, wat hardlopen betreft, wegens een zware verkoudheid... Ik hoorde trouwens afgelopen week dat men hier een wandel/fietspad gaan aanleggen om de stad. Een rondje Enschede, van ongeveer 42km. Leuk voor het trainen voor een marathon Over marathon gesproken: wat liep die Keniaan bizar hard vannacht (of voor hem vanochtend) in Beijing... Heel verstandig, bij griep of verkoudheid nooit gaan hardlopen, dan loop je de kans meer stuk te lopen dan je lief is Beterschap! Dank je. Al voel ik me niet echt ziek hoor Ik ruik en proef alleen weinig en hoest veel. Komt wel weer goed de komende dagen. Ik ga denk ik wel een eindje fietsen deze week. M'n moeder is jarig en ik denk dat ik maar eens op de fiets daar naartoe ga (75km). Het weer wordt in ieder geval beter... Ik heb die Keniaan niet gezien (lag al in mijn mandje) 2:06:32 las ik en datis super snel. De marathon kan ik zelf wel vergeten door de blessure van vorig jaar. Maar ach ik had vandaag alleen last van verzuurde kuitspieren (waarschijnlijk te weing gedronken) Voor de rest was het genieten geblazen Even on-topic zit nog steeds lekker radio te luisteren. Ik was nog wakker toen ze begonnen met lopen, dus ik ben maar blijven kijken. Ze liepen als gekken vooraan. Kilometertijden onder de 3 minuten. Dat hou ik net 1km vol En dat in die warmte (toen al 25 graden en felle zon)... Ik ga sowieso nog lang geen marathon lopen. Daar loop ik veel te weinig voor. Er moet immers af en toe ook gefietst of geskeelerd worden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 24 augustus 2008 Report Share Posted 24 augustus 2008 heel leuk zo een kleine handleiding Jack! brengt mooie muziek dichterbij voor de hobbyist. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 24 augustus 2008 Report Share Posted 24 augustus 2008 heel leuk zo een kleine handleiding Jack! brengt mooie muziek dichterbij voor de hobbyist. groet Hij wordt binnenkort wat mooier en ja het is gewoon leuk om zo'n ding z Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 25 augustus 2008 Report Share Posted 25 augustus 2008 Vandaag een extra pagina op mijn homepagina aangemaakt om zelf een betaalbare, uiterstmuziekale tuner te maken een Sansui TU-217. Speelt met gemak zijn grote broers uit hun hempt Het is versie 1.0 dus er komen nog een paar updates. Groetjes, Jack Ik heb 'm net gelezen ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 25 augustus 2008 Report Share Posted 25 augustus 2008 Ik heb 'm net gelezen ;) Vond je het leuk? Een kok zal je leren koken, maar nimmer familierecepten geven. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 25 augustus 2008 Report Share Posted 25 augustus 2008 Ik heb 'm net gelezen ;) Vond je het leuk? Een kok zal je leren koken, maar nimmer familierecepten geven. Groet, Jack Vond het leuk ja, je snapt wel waarom Verder geen verrassende dingen. En ik heb in de fotografie ook geheime recepten die ik niet wereldkundig maak, ik ken dat wel.. "Hoe d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 augustus 2008 Report Share Posted 28 augustus 2008 (edited) Vandaag eens lekker voor mijzelf aan de gang geweest en de 22AH673 -die al maanden staat te wachten,- op een haar na gereed gemaakt. Hij hoeft alleen nog maar afgeregeld te worden. Het leuke van dit apparaat is, dat ik zoveel mogelijk Philips onderdelen heb gebruikt Moeilijkste was het touwtje van de afstemcondensator.... had ik nog nooit gedaan Zeker 1,5 uur mee bezig geweest. Hij staat nu weer opnieuw in de spelen er zijn ruim 100 onderdelen vervangen. en nu na een paar uur spelen waanzinnig . Natuurlijk ben ik niet objectief maar dit is Edited 28 augustus 2008 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 5 september 2008 Report Share Posted 5 september 2008 sinds 22 augustus staat de CD-speler tot rust te komen. alle behoefte tot sleutelen is weg. alsof je thuiskomt. vreemd genoeg doet het me denken aan muziek v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 september 2008 Report Share Posted 5 september 2008 sja en de tuner ... daar moet nog ruimte voor meer in zitten. ik heb wel een idee waar ik het wel en waar ik het niet moet zoeken. Gewoon niet zoeken en een andere tuner kopen Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 5 september 2008 Report Share Posted 5 september 2008 sja ... je hebt m gehoord. hij is beter dan toen. dus ... graag suggesties groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 september 2008 Report Share Posted 5 september 2008 sja ... je hebt m gehoord. hij is beter dan toen. dus ... graag suggesties Een niet digitale.... Maar je kunt ook gewoon stoppen met zoeken en genieten Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 5 september 2008 Report Share Posted 5 september 2008 we hebben het er nog wel over. voordeel van dat ding van mij vind ik het front end. geen ruis, geen gelispel. de rest krijg ik wel goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 september 2008 Author Report Share Posted 9 september 2008 Gisteravond weer een heerlijk ouderwetse audiofiele dag gehad. Een audiovriend heeft n.l. de Array M1's en omdat hij m'n broer met de reparatie z'n camper geholpen had, wilde m'n broer wat terug doen in de vorm van een update. Omdat dit wat tijd kost werden de M1 tijdelijk voor de M2 uitgewisseld. Reden om eens te gaan luisteren wat het verschil in deze opstelling is. Bovendien werd er (tijdelijk) een PH2 i.p.v. de Project phonebox 1 geplaatst. De set bestaat uit een set Master 3 luidsprekers, Array bekabeling, een Marantz CD17 en een Rega draaitafel met Ortofon MC element. Eerst werd de phonotrap omgewisseld. Dat dit verschil zou maken stond wel vast (alleen gezien het prijsverschil al). Maar dit was toch wel erg extreem. Klonk het met de Project plat, saai en schel... na het wisselen was de ellende totaal verdwenen en stond er plotseling een high-end draaitafel te spelen. Dan de eindversterkers vervangen. Hiervan hadden we het idee dat het wel wat zou brengen, maar of de verschillen in de huiskamer opstelling wel te horen zouden zijn betwijfelden we allemaal sterk. Maar toch... de body van de instrumenten was zoveel krachtiger dat ik ging controleren of we wel dezelfde nummers draaiden... In algemene zin was er aan deze set ook veel veranderd. En wel door de cheap trick. Hema doppen dus, met in dit geval, glazen knikkers. Deze liggen onder de luidsprekers, versterking en CD speler. Vroeger klonk de set met een overdreven laag fundament. Zo erg, dat ik maar moeilijk kon opbrengen hier naar de muziek te luisteren. Ook op de CD speler was het eigenlijk gewoon boemerig. De eigenaar heeft zelfs een tijdje met sokken in de basreflexpoorten gespeeld om het probleem op te lossen. Hoe anders nu. Ondanks dat de sokken er niet meer in zaten was het laag diep en krachtig, maar niet meer overdreven. Ook het stereobeeld was duidelijk beter dan zonder de knikkers. Vraag niet hoe het kan, maar hij profiteert er van.... Ik heb me weer geweldig vermaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 september 2008 Report Share Posted 9 september 2008 Gisteren geluisterd naar een audio-combinatie, waarvan de draaitafel € 38.500,- , de arm € 6.500,-, het element ook € 6.500,-, het passief dempende onderstel € 14.500,-, de puck € 839,-, de platenrand-aandrukring € 1.450,-, de PSU batterij ook € 1.450,- kost... En dan zwijg ik nog maar van het optionele actieve anti-resonantie platform met luchtcompressor en allerlei andere opties en suppleties. We draaiden bekende opnamen, zoals de Hongaarse Fantasie van Liszt voor piano & orkest (DGG, 1961, Herbert von Karajan, Shura Cherkassky, Berliner Philharmoniker: voor alle eeuwigheid een top-opname, top-uitvoering). Maar ik kon het natuurlijk niet helemaal met "thuis" vergelijken, want alle andere onderdelen van de audioketen waren ook veel meer bling-bling, glans-glans, ping-ping en oh-la-la. Maar toch... Nu ben ik n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 10 september 2008 Report Share Posted 10 september 2008 Gisteren geluisterd naar een audio-combinatie, waarvan de draaitafel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 10 september 2008 Report Share Posted 10 september 2008 Gisteravond...................................................................................................................................................... ...................... Ik heb me weer geweldig vermaakt. Ik ook laatst met die riaa-versterker. Maar een vraagje: heb je in het verleden al eens tegen je audio-vriend gezegd dat zijn Project plat, saai en schel klinkt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 september 2008 Report Share Posted 10 september 2008 (Ze zeggen wel eens dat een slippertje je huwelijk ten goede kan komen. Omdat zo'n slippertje niet brengt wat je er allemaal van verwachtte, snap je? Nou, zoiets, dus! ) ) Heel herkenbaar Spido, meestal ben ik weer blij als ik thuis ben Maar soms kom ik verassingen tegen zoals vorige week. Een heel goed geluid uit een TD166 /ACE 2 kleine 2weg reflex boxen (merk weet ik niet) en een JK voor en eind versterker..... m Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 september 2008 Author Report Share Posted 10 september 2008 Gisteravond..................................................................... ................................................................................. ...................... Ik heb me weer geweldig vermaakt. Ik ook laatst met die riaa-versterker. Maar een vraagje: heb je in het verleden al eens tegen je audio-vriend gezegd dat zijn Project plat, saai en schel klinkt? Ja.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 11 september 2008 Report Share Posted 11 september 2008 Ja.... Da`s fideel. Maar ik weet niet of dat ook zo is want dat dingetje heb ik zelf nooit gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 11 september 2008 Report Share Posted 11 september 2008 Het zat er al een tijdje aan te komen, dat ik weer een een nieuwe set triodes moest kopen. Hoewel er voor mij, niets boven triodesound gaat, is dat toch elke 2 jaar een behoorlijke uitgave. En dan speel ik nog met redelijk geprijsde Emission Lab's 300BXLS, en Philips 5691 en E810F Maar toch ben je zo 500 euro armer en als je de pech hebt dat de GZ37/CV378 gelijkrichters ook stuk gaan komt er zo 100 euro bij. Gelukkig gaan die zelden stuk. Dat pushpull ook heel goed kan kinken had ik al een aantal keer gehoord tijdens de cursus die ik bij Menno van de Veen volg. Maar toch.... geef mij maar triodes. Verder had ik wel eens geexperimenteerd met trafo' s die secundair zilver hadden en geen beste ervaringen mee gehad Toch heb ik de gok gewaagd, toen er voor een vriendelijke prijs een UL-40S2 met zilver secundair "voorbij" kwam. En net zoals hij op de site van Amplimo omschrijft valt de hele discussie PP of SE praktisch geheel in het niet. Het is allemaal weinig belangrijk meer en dan staat de versterker nog maar in ultralineair Er is muziek Het gekke is dat het verschil tussen mijn Harman Kardon versterker die hiervoor stond te spelen niet eens zo heel groot is W Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 12 september 2008 Report Share Posted 12 september 2008 Dat pushpull ook heel goed kan kinken had ik al een aantal keer gehoord tijdens de cursus die ikbij Menno van de Veen volg. Maar toch.... geef mij maar triodes. 1 + 1 = 3? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 12 september 2008 Report Share Posted 12 september 2008 Dat pushpull ook heel goed kan kinken had ik al een aantal keer gehoord tijdens de cursus die ikbij Menno van de Veen volg. Maar toch.... geef mij maar triodes. Geef mij ook maar triodes, maar dan wel in een Push-Pull configuratie, je zou die UL40 ook naar triodes kunnen ombouwen........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 september 2008 Report Share Posted 12 september 2008 Dat pushpull ook heel goed kan kinken had ik al een aantal keer gehoord tijdens de cursus die ik bij Menno van de Veen volg. Maar toch.... geef mij maar triodes. Geef mij ook maar triodes, maar dan wel in een Push-Pull configuratie, je zou die UL40 ook naar triodes kunnen ombouwen........ Dat k Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 12 september 2008 Report Share Posted 12 september 2008 Sorry hoor, Triodes duur ? 2A3 en 300B van Electro Harmonix in de Gold uitvoering resp. $ 180 en $ 160 per kwartet............... Ook lijkt het mij een fabel dat een triode minder gemakkelijk is aan te sturen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts