Groovy Posted 4 januari 2014 Report Share Posted 4 januari 2014 Ah... dat was het punt, die aanpassingstrafo. Daarom moest de voorversterker op MM (47 kOhm) worden ingesteld. Ach,ik weet in ieder geval dat het beter kan klinken MAAR TOCH GENIET IK ER VAN Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 4 januari 2014 Report Share Posted 4 januari 2014 Ach,ik weet in ieder geval dat het beter kan klinken MAAR TOCH GENIET IK ER VAN En daar gaat het toch om Groovy!!! Ik was alleen verbaasd naar het verschil, vandaar ook mijn opmerking. Ik zou het alleen jammer vinden als er met een kleine ingreep véél meer uit te halen valt, en dan heb ik het niet over een grote investering..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 4 januari 2014 Report Share Posted 4 januari 2014 Mooi Groef Het kan áltijd beter ..... maar ook slechter Lekker genieten. Zo heb ik hier een zwart doosje staan waar ik 256K MP3 streams mee af speel. Kan niks wezen he Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 4 januari 2014 Report Share Posted 4 januari 2014 Mooi Groef Het kan áltijd beter ..... maar ook slechter Lekker genieten. Zo heb ik hier een zwart doosje staan waar ik 256K MP3 streams mee af speel. Kan niks wezen he Tja, dat heb ik ook met een Sonos, weliswaar met een mooie voeding erbij, maar toch. Gewoon internetradio streamen, maar wat klinkt dat ook lekker..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 4 januari 2014 Report Share Posted 4 januari 2014 En daar gaat het toch om Groovy!!! Ik was alleen verbaasd naar het verschil, vandaar ook mijn opmerking. Ik zou het alleen jammer vinden als er met een kleine ingreep véél meer uit te halen valt, en dan heb ik het niet over een grote investering..... Daar gaat het zeker om. .Maar je moet wel kunnen zeggen wat je vind,aan slijmen hebben we niets Jij en en de anderen hebben mij aan het denken gezet. Wie weet komt daar iets uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 4 januari 2014 Report Share Posted 4 januari 2014 Tja, dat heb ik ook met een Sonos, weliswaar met een mooie voeding erbij, maar toch. Gewoon internetradio streamen, maar wat klinkt dat ook lekker..... Er zit hier ook een mooie zelfgemaakte voeding aangesloten en de rest heeft ook de wat aandacht gehad. Ik stream de v.n.l. streams van DI.FM en van SKY. Die moet je wel betalen, maar zijn kwalitatief goed. Via de UL-40S2 heb je met elektronische muziek niet of nauwelijks in de gaten dat het maar 256Kbit is. Met een ABX ga ik vast nat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 4 januari 2014 Report Share Posted 4 januari 2014 EH 6922 goldpins. Was in het kader van een reparatie. Ik zou eens iets anders moeten proberen. Heb jij een suggestie Jack? Prima keus ik gebruik ze ook en dan de goldpin gebalanceerde versie (alleen nodig bij fase draaiers) Over het algemeen kun je zeggen dat EH goede buizen maakt voor relatief weinig geld. De 6922 is met vakmanschap gemaakt kijk maar hier http://www.jacmusic.com/techcorner/ARTICLES/English-neu/Portraits/ECC88/6922-EHX/index.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 4 januari 2014 Report Share Posted 4 januari 2014 Geen idee,het gaat om de spu gte. g=normale headshell sme-t=ingebouwde aanpassings trafo=e = eliptische naald. Beste Groovy, SPU GTE?? Die weegt 32,5 gram! Dan gebruik je zeker extra contragewicht(en)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 4 januari 2014 Report Share Posted 4 januari 2014 Daar gaat het zeker om. .Maar je moet wel kunnen zeggen wat je vind,aan slijmen hebben we niets Jij en en de anderen hebben mij aan het denken gezet. Wie weet komt daar iets uit. Ik heb even de manual gedownload inderdaad gewoon 47Kohm of meer en 100.....400pF capaciteit En maar liefst 7mV output. Daar kun je makkelijk een mooie buizen pre aanhangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 5 januari 2014 Report Share Posted 5 januari 2014 @ Spido. Ja,eentje van 60 gram. Volgens een van mijn gasten heb je dan geen biasgewicht meer nodig,omdat de arm uit zichzelf al terug wil. @Vintage. Een buizen pre vind ik wel mooi. Ooit een gehad (chinees) en weer weg gedaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 januari 2014 Report Share Posted 5 januari 2014 Over het algemeen kun je zeggen dat EH goede buizen maakt voor relatief weinig geld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 januari 2014 Report Share Posted 5 januari 2014 Over het algemeen kun je zeggen dat EH goede buizen maakt voor relatief weinig geld. Heb je ze wel eens vergelen met JJ's Jack? Zou voor erbij nog te betalen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 5 januari 2014 Author Report Share Posted 5 januari 2014 Dat de SPU dus wat minder dan de rest presteerde, kwam dus waarschijnlijk door een foute instelling. Het is misschien de moeite dat ik de Array nog eens meebreng zodat we de optimale instellingen kunnen zoeken. Daarna lijkt het me niet zo moeilijk om jouw voorversterker daar op aan te passen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 januari 2014 Report Share Posted 5 januari 2014 Heb je ze wel eens vergelen met JJ's Jack? Zou voor erbij nog te betalen zijn. Ja dan krijg je de JJ E88CC Die zijn niet zo goed Carl kun je beter niet kopen. http://www.jacmusic.com/tesla/tesla-jj.html Hier een mooi lijstje van ECC88 en varianten er op. http://www.jacmusic.com/nos/ECC88.htm In mijn Magnum Dynalab MD-102T gebruik ik Mullard goldpin E88CC die zijn ongeveer 50€ per stuk. Duur? Ja! Goed ? Erg goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 januari 2014 Report Share Posted 5 januari 2014 @Vintage. Een buizen pre vind ik wel mooi. Ooit een gehad (chinees) en weer weg gedaan. Ik denk dat de Phono Dude mooi past. Forum lid Kappa speelt daar mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 5 januari 2014 Report Share Posted 5 januari 2014 Dat de SPU dus wat minder dan de rest presteerde, kwam dus waarschijnlijk door een foute instelling. Het is misschien de moeite dat ik de Array nog eens meebreng zodat we de optimale instellingen kunnen zoeken. Daarna lijkt het me niet zo moeilijk om jouw voorversterker daar op aan te passen. Daar gaan we het morgen even over hebben. Het zou natuurlijk heel mooi zijn als de spu beter gaat klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 5 januari 2014 Report Share Posted 5 januari 2014 Hoe ziet die Phono Dude van Kappa er uit en wat kost zoiets. In eerste instantie opteer ik het voorstel van Hans omdat dat waarschijnlijk niet veel zal kosten. Ik ben geen rijke pensionado Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 5 januari 2014 Report Share Posted 5 januari 2014 Hoe ziet die Phono Dude van Kappa er uit en wat kost zoiets. In eerste instantie opteer ik het voorstel van Hans omdat dat waarschijnlijk niet veel zal kosten. Ik ben geen rijke pensionado Wel als je tóch die EMT verkoopt . Daar kan je dan weer erg mooie dingen mee doen..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 januari 2014 Report Share Posted 5 januari 2014 Hoe ziet die Phono Dude van Kappa er uit en wat kost zoiets. In eerste instantie opteer ik het voorstel van Hans omdat dat waarschijnlijk niet veel zal kosten. Ik ben geen rijke pensionado Een 2e hands Array PH-1 koop je voor 800.....1000€ of > 2000€ nieuw. Een heel mooie phono trap. Maar wel transistors helemaal "discreet" Dat dan weer wel Een Phono Dude kan minder en kost nieuw aan onderdelen 350.....450€ schat ik. Maar dan moet je hem zelf in elkaar zetten, wat niet moeilijk is. Voordeel is wel dat je hem praktisch elke vorm kan geven Ze staan af en toe 2e hands op MP. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 5 januari 2014 Members Report Share Posted 5 januari 2014 Dat de SPU dus wat minder dan de rest presteerde, kwam dus waarschijnlijk door een foute instelling. Het is misschien de moeite dat ik de Array nog eens meebreng zodat we de optimale instellingen kunnen zoeken. Daarna lijkt het me niet zo moeilijk om jouw voorversterker daar op aan te passen. Ook daar moet je mee uitkijken, de ideale instelling op de ene phonotrap hoeft nog niet de ideale op de andere te zijn! Mijn Octave Phonomodule komt altijd op een hogere waarde uit als met de Einstein of de Grail. Ook met de RCM's kom ik altijd op een wat hogere waarde uit. Meetkundig kan ik dit niet staven en ga ik ook nog eens uit van mijn eigen smaak (wat we uiteindelijk allemaal doen), maar dat zijn wel mijn ervaringen. Het kan echter wel een goed begin zijn! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 5 januari 2014 Report Share Posted 5 januari 2014 Ook daar moet je mee uitkijken, de ideale instelling op de ene phonotrap hoeft nog niet de ideale op de andere te zijn! Mijn Octave Phonomodule komt altijd op een hogere waarde uit als met de Einstein of de Grail. Ook met de RCM's kom ik altijd op een wat hogere waarde uit. Meetkundig kan ik dit niet staven en ga ik ook nog eens uit van mijn eigen smaak (wat we uiteindelijk allemaal doen), maar dat zijn wel mijn ervaringen. Het kan echter wel een goed begin zijn! Dat zal te maken hebben met de ingangsimpedantie van de eerste versterker trap die kan variëren. Daar \wordt dan een afsluit weerstand overheen gezet maar staat dan parallel aan de ingansimpedantie van de eerste trap en kan zo net even een andere waarde zijn als je deze gaat meten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 5 januari 2014 Report Share Posted 5 januari 2014 Wel als je tóch die EMT verkoopt . Daar kan je dan weer erg mooie dingen mee doen..... Wie weet als ik een goed bod krijg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 5 januari 2014 Report Share Posted 5 januari 2014 @ Vintage. Ik kan een Mingda vv lenen met phonotrap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 5 januari 2014 Report Share Posted 5 januari 2014 Hoe ziet die Phono Dude van Kappa er uit en wat kost zoiets. In eerste instantie opteer ik het voorstel van Hans omdat dat waarschijnlijk niet veel zal kosten. Ik ben geen rijke pensionado De Phono Dude is een zelfbouw ontwerp van Triode Dick en Doede Douma. Zo ziet mijn PD er uit. Dat zwarte kastje naast de DT. Daar hoort nog wel een voeding bij, die staat hier onder. ik vond ook nog een foto van het duo samen Een bouw verslag kan je hier vinden. Voor de kosten aan materiaal moet je ongeveer €500,- rekenen. Wil je hem een keer beluisteren dat kan je bent van harte welkom. Denk je er over na om dit eens zelf te gaan bouwen dan wil ik hem wel eens mee nemen naar jou toe dan kan je eens proberen of dit wat is. groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 5 januari 2014 Report Share Posted 5 januari 2014 Heel mooi. Zelf bouwen zit er niet in,ik ben niet technisch. Bedankt voor de uitnodiging,lijkt mij leuk. Als het zover is dan neem ik contact met je op. Mooie dt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts