kappa7 Posted 5 januari 2014 Report Share Posted 5 januari 2014 Lijkt me gezellig. Bedankt voor het compliment, ik ben ook heel erg blij met deze DT. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 5 januari 2014 Report Share Posted 5 januari 2014 De Phono Dude is een zelfbouw ontwerp van Triode Dick en Doede Douma. Zo ziet mijn PD er uit. Dat zwarte kastje naast de DT. Hoi George, Zie ik daar een stof"verdeler" liggen? . Je wast je platen toch wel? Dan heb je zo'n ding eigenlijk niet meer nodig . Je platen wassen maakt ook een wereld van verschil.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 januari 2014 Report Share Posted 5 januari 2014 @ Vintage. Ik kan een Mingda vv lenen met phonotrap. Soms van deze verkoper? http://www.marktplaats.nl/verkopers/18928016.html Zoniet dan weet je wat voor "verbouwing" je nog te wachten staat Ben niet zo gek van Chinees spul. Niet dat ze daar geen mooie dingen kunnen maken. Het tegendeel, heel mooie spullen. Maar het is een gok. Er is ook veel troep en namaak dat uit dat land komt. Met 220volt veelal niet geschikt voor ons lichtnet, dat al jaren 230volt is. Als je niet zeg 500€ of wat meer kunt besteden bij zelfbouw. Of meer bij een gebouwd exemplaar zou ik niet aan buizen beginnen. P.s. dit lijkt me een leuke phono versterker http://www.marktplaats.nl/verkopers/14397265.html De 6SL7 en 6SN7 vind ik veel mooier dan welke ECC buis ook en voor die prijs kun je er rustig nog 100 of 200€ aan verbouwen mocht dat nodig zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 5 januari 2014 Report Share Posted 5 januari 2014 Nee,de Ming da is ooit van mij geweest en ik heb hem verkocht aan een kennis die vlakbij mij woont. Jerry heeft hem toendertijd verbeterd. De phono van jouw link heb ik ook gezien. Ziet er mooi uit. Ik weet nog niet wat ik uiteindelijk ga doen,misschien wel niks Ik bekijk het op mijn gemak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 5 januari 2014 Report Share Posted 5 januari 2014 Hoi George, Zie ik daar een stof"verdeler" liggen? . Je wast je platen toch wel? Dan heb je zo'n ding eigenlijk niet meer nodig . Je platen wassen maakt ook een wereld van verschil.... Is bekend en platen worden hier gewassen als ze echt vies zijn. Wel heb je dan toch nog regelmatig stof op de platen zitten, dat kan er prima worden afgehaald met een dergelijk borsteltje., Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 5 januari 2014 Report Share Posted 5 januari 2014 Wat wel opviel was dat alles ver uitelkaar stond, er was geen gat meer in het midden maar de instrumenten worden beduidend verder uit elkaar geplaatst dan ik gewent ben. Leuk verslag De laatste keer, dat ik bij Hans was (totaal niet te vergelijk met deze set/opstelling) met de Infinty's viel mij met name de diepte in het stereobeeld me op. Niettemin klonk het toentertijd erg goed... laat Hans maar schuiven Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 5 januari 2014 Report Share Posted 5 januari 2014 Vanmiddag bij Hans in Velp geweest, een arm gekocht voor mijn in opbouw zijnde Garrard. Ik had vandaag nog ff mooie jouw site gelezen, valt me wel op, dat iedereen die jij heb bezocht voor een luisterbezoek, allemaal een draaitafel hebben Vraag me weleens af, hoe het met de verkrijgbaarheid van muziektitels gaat lp <versus> cd Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 5 januari 2014 Report Share Posted 5 januari 2014 Ik had vandaag nog ff mooie jouw site gelezen, valt me wel op, dat iedereen die jij heb bezocht voor een luisterbezoek, allemaal een draaitafel hebben Vraag me weleens af, hoe het met de verkrijgbaarheid van muziektitels gaat lp <versus> cd Leuk dat je die bekeken hebt. Ik zal er weer eens wat aandacht aan besteden, want hij "loopt iets achter" . Ook het Garrard-project zal ik er op zetten, met name de bouw van de plinth waar ik binnenkort aan ga beginnen en daarna de totale assemblage.... Tja, ik zoek ze wel op natuurlijk, de mensen met draaitafels. Hoewel bijvoorbeeld RobX meer van de CD-speler is. Wat vooral opvalt, dat de sets erg "in beweging" zijn en er nog weinig hetzelfde zal staan dan ten tijde van mijn bezoek... Ik koop niet zo heel veel muziek en al heel weinig CD's. Een enkele als die niet op vinyl te krijgen is, maar als je ten tijde van de release van een album gaat kijken, zal je zien dat er toch erg veel ook op vinyl verschijnt. Tenminste bij de muziek die ik mooi vind is dat zeker het geval..... En ik koop toch ook wel vaak een vernieuwde uitgave, dus albums heb ik al vaak dubbel staan. Vandaar dat ik er ook één kon weggeven aan Groovy tijdens de draaitafeldag. Dat bewuste album, Eli van Kaz Luz en Jan Akkerman, maar ook zeker de hernieuwde persing van The Nightfly van Donald Fagen zijn daarbij zeker aanraders. Dat gezegd hebbende, ik ga ze weer eens draaien Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 5 januari 2014 Report Share Posted 5 januari 2014 En ik koop toch ook wel vaak een vernieuwde uitgave, dus albums heb ik al vaak dubbel staan. Vandaar dat ik er ook één kon weggeven aan Groovy tijdens de draaitafeldag. Dat bewuste album, Eli van Kaz Luz en Jan Akkerman, maar ook zeker de hernieuwde persing van The Nightfly van Donald Fagen zijn daarbij zeker aanraders. Dat gezegd hebbende, ik ga ze weer eens draaien Over Jan Akkerman (Focus) gesproken hieronder "Tommy" en het origineel "Divergence" van Solution Ik ga ervan uit dat het nummer "Tommy" van Focus vernoemd is naar de saxofonist van Solution Tom Barlage ? (aanrader cd Chappaqua van Solution ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 6 januari 2014 Report Share Posted 6 januari 2014 Ren�N Dat is waar ook,de Lp van Jan Akkerman en Kaz Lux heb ik van jouw gehad. Alsnog dank daarvoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 6 januari 2014 Report Share Posted 6 januari 2014 Samen met Jerry op bezoek geweest bij Hans van Liempd. Dat was leuk. We werden hartelijk verwelkomt en de koffie werd ingeschonken. Hans woont in een mooie omgeving,mooi huis ook met een grote tuin. Tijd voor muziek,o wacht het emt element moet eerst onder de microscoop. Naald goed was de conclusie maar ow wat zit daar allemaal op en omheen,het leek wel ijzervijsel. We hebben de naald met vloeistof en een borsteltje redelijk schoon gekregen. Straks eens proberen of dat wat opgeleverd heeft. Zo nu gaan we dan luisteren. In ieder geval streaming cd;s van Jerry en enkele lp's. Tussendoor werden we verwend met lekkerre broodjes. Hans heeft prachtige spullen staan op zijn luisterzolder. Array is goed vertegenwoordigd mooie speakers en een prachtige draaitafel. Ik heb niets aan te merken op de klank. Ik vond het prima klinken. Op de valreep mocht ik nog even in de platenkast snuffelen. Ik ben weer 3 lp's rijker Hans bedankt voor de leuke dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 januari 2014 Author Report Share Posted 6 januari 2014 Graag gedaan Groovy... Ik vond de dag ook erg gezellig en ben erg benieuwd of het element nu wél goed speelt. Jerry had nog een tip om het lengte overschot van de lange rechter interlink anders neer te leggen. Niet opgerold, maar in een lange lus. En ik meen werkelijk dat de rechterkant hiermee wat is opgeknapt. Helpt 't toch niet...? dan geeft het moed. Het mooie van dergelijke dagen is dat je andere muziek leert kennen. Vooral de grommende CD van Tony Joe White heeft nogal indruk op me gemaakt. Zo veel laag in 'n CD komt weinig voor. Bijna misselijkmakend... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 6 januari 2014 Report Share Posted 6 januari 2014 wacht het emt element moet eerst onder de microscoop. Naald goed was de conclusie maar ow wat zit daar allemaal op en omheen,het leek wel ijzervijsel. We hebben de naald met vloeistof en een borsteltje redelijk schoon gekregen. Straks eens proberen of dat wat opgeleverd heeft. Het is bekend dat de magneet ijzerdeeltjes aantrekt die in de lucht hangen. Ik weet niet of je in de metaal werkt maar vaak worden dan de metaal deeltjes meegenomen in de kleding. vd Hul haalt deze meestal weg met een soort van stopverf/kneedgum achting iets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 6 januari 2014 Report Share Posted 6 januari 2014 Nee,ik heb gewerkt in de glasindustrie. Het element is wel afgeschermt met een vliesje om vuil of zo buiten te houden. Maar blijkbaar is dat niet voldoende. Maar het kan dus verwijderd worden,dat is goed om te weten Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 6 januari 2014 Report Share Posted 6 januari 2014 In oktober zit vd hul weer in 'tharde daar kan je het element dan even na laten kijken. wel even een dt meenemen dan wordt het gelijk afgeregeld en beluisterd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 6 januari 2014 Members Report Share Posted 6 januari 2014 In oktober zit vd hul weer in 'tharde daar kan je het element dan even na laten kijken. wel even een dt meenemen dan wordt het gelijk afgeregeld en beluisterd. Raadt eens wat hij binnenkort in Amsterdam komt doen inclusief een lezing, demonstraties van- en een uitleg over zijn elementen en phonotrappen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 januari 2014 Author Report Share Posted 6 januari 2014 Nou Groovy... zet de heftruck maar voor de deur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 6 januari 2014 Report Share Posted 6 januari 2014 Dat is idd een optie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 6 januari 2014 Report Share Posted 6 januari 2014 Nou Groovy... zet de heftruck maar voor de deur. Even mijn spierballen laten rollen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 6 januari 2014 Members Report Share Posted 6 januari 2014 Pallet deals? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 januari 2014 Author Report Share Posted 6 januari 2014 Nee, Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 6 januari 2014 Report Share Posted 6 januari 2014 Raadt eens wat hij binnenkort in Amsterdam komt doen inclusief een lezing, demonstraties van- en een uitleg over zijn elementen en phonotrappen? leuk! ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 januari 2014 Report Share Posted 6 januari 2014 Ik meld me alvast aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 januari 2014 Report Share Posted 6 januari 2014 De Phono Dude is een zelfbouw ontwerp van Triode Dick en Doede Douma. Zo ziet mijn PD er uit. Dat zwarte kastje naast de DT. Daar hoort nog wel een voeding bij, die staat hier onder. ik vond ook nog een foto van het duo samen Een bouw verslag kan je hier vinden. Voor de kosten aan materiaal moet je ongeveer €500,- rekenen. Wil je hem een keer beluisteren dat kan je bent van harte welkom. Denk je er over na om dit eens zelf te gaan bouwen dan wil ik hem wel eens mee nemen naar jou toe dan kan je eens proberen of dit wat is. groetjes George Is zo'n project nu te doen voor een handige Alpa? Of moet je echt kunnen meten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 6 januari 2014 Report Share Posted 6 januari 2014 Is te doen maar niet echt een beginners project.(was wel mijn eerste serieuze zelfbouw project) Er zijn wel printen voor te koop bij Doede dat maakt het wel makkelijker. Ook heb ik begrepen dat Audiocreative werkt aan een MK4 van deze phono en wil daar ook een bouwpakket voor aan bieden. Ik verwacht dat het dan goed te doen is. Waar je wel rekening mee moet houden is dat de versterker met 300V werkt. Een vergissing is dan dodelijk! Daar wil ik je niet mee afschrikken maar moet wel vermeld worden. Lees je je zelf goed in en zie je wat je doet dan is het je prima aan te leeren. Kunnen meten met een voltmeter is voldoende om dit te kunnen maken. Zijn er problemen dan moet je storing zoeken en heb je meer nodig maar daar is hulp voor te krijgen. Onder andere op het ZBA forum is hier veel kennis en hulp te vinden. Hier zitten ook de nodige techneuten die kunne helpen als dat nodig i. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts