spido Posted 7 januari 2014 Report Share Posted 7 januari 2014 Is (...) nodig (...) All I need to say is.... Ortofon MCA-10 (10Ω input).. And a lo-imp / lo output cart. Ortofon, EMT, Breuer, what ELSE? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 7 januari 2014 Members Report Share Posted 7 januari 2014 Ik meld me alvast aan. Weet je al voor wanneer dan? We moeten het nog gaan inplannen. Zelf denk ik aan eind februari, maar het kan net zo goed maart of april worden. Het hangt van 3 agenda's af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 januari 2014 Report Share Posted 8 januari 2014 Mijn agenda is meestal wel vrij in het weekend. In de zomer ligt dat anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 januari 2014 Report Share Posted 8 januari 2014 Mijn agenda is meestal wel vrij in het weekend. In de zomer ligt dat anders. Mooi, kunnen we dan eindelijk het verslag van "Analogue Extrema Continues: Dr. Feickert Analogue" van je lezen? Ben wel benieuwd wat hij nu te vertellen had. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 januari 2014 Report Share Posted 8 januari 2014 de afgelopen dagen wilde het hier niet klinken. CD niet, tuner niet. ik zet de boel net aan, meteen valt op dat het prima is. ligt dat nou aan mij .... groet ps ... ik bedenk net : mijn 'speakermatch' (Stein Musik) dingetjes zijn op stap geweest. zou het weer inspelen van die dingetjes zo hoorbaar zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 8 januari 2014 Report Share Posted 8 januari 2014 de afgelopen dagen wilde het hier niet klinken. CD niet, tuner niet. ik zet de boel net aan, meteen valt op dat het prima is. ligt dat nou aan mij .... Nee hoor, als ik de boel áán zet klinkt het meestal ook beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 8 januari 2014 Report Share Posted 8 januari 2014 Nee hoor, als ik de boel áán zet klinkt het meestal ook beter. Scherp RAVON Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 8 januari 2014 Report Share Posted 8 januari 2014 Scherp RAVON We noemen hem vanaf nu Razorblade. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 januari 2014 Report Share Posted 8 januari 2014 Mooi, kunnen we dan eindelijk het verslag van "Analogue Extrema Continues: Dr. Feickert Analogue" van je lezen? Ben wel benieuwd wat hij nu te vertellen had. Sterk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 januari 2014 Report Share Posted 8 januari 2014 de afgelopen dagen wilde het hier niet klinken. CD niet, tuner niet. ik zet de boel net aan, meteen valt op dat het prima is. ligt dat nou aan mij .... Vandaag een paar stapels CD's gehad van een DJ. We zijn lekker aan het uitzoeken of er iets moois bijzit. Veel singeltjes o.a. Madona "Frozen" en Shana Twain "that don't impress me much" Nou die opnames wel! Geen high-end getingeltangel maar opmerkelijk goed opgenomen. Tuurlijk zit er ook veel pulp bij maar het is verbluffend wat je soms hoort Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 januari 2014 Report Share Posted 8 januari 2014 Frozen gaat kamerschuddend laag. als je hier op de bank zit althans, in het midden van de kamer merk je er niks van. 'the power of goodbye' bevat ook veel héééél laag-geweld. zo lekker. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 januari 2014 Report Share Posted 8 januari 2014 Frozen gaat kamerschuddend laag. als je hier op de bank zit althans, in het midden van de kamer merk je er niks van. 'the power of goodbye' bevat ook veel héééél laag-geweld. zo lekker. groet Swim staat nu op Speksteentjes geven geen krimp Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 8 januari 2014 Report Share Posted 8 januari 2014 Swim staat nu op Speksteentjes geven geen krimp A Nod and a Wink van Camel staat op en de Dyn's geven geen krimp (en de buren gelukkig ook niet ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 januari 2014 Report Share Posted 8 januari 2014 A Nod and a Wink van Camel staat op en de Dyn's geven geen krimp Dynaudio, mooie luidsprekers . Jammer, dat ze vaak alleen met een zware transistor versterker tot leven komen. Met 3 watt uit een EL84 SE gaan hier de ramen er niet uit ..... maar.... :blink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 8 januari 2014 Report Share Posted 8 januari 2014 Dynaudio, mooie luidsprekers . Jammer, dat ze vaak alleen met een zware transistor versterker tot leven komen. : Met een push pull buizenversterker gaat het prima, is mijn ervaring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 9 januari 2014 Author Report Share Posted 9 januari 2014 Gisteravond was oud forumlid Hansko op bezoek. Hij had drie LP's en CD's van dezelfde muziek meegebracht. We hebben de CD's geript en hebben daarna het verschil tussen de plaat en streaming beluisterd. Het grootste verschil zat in de opnamekwaliteit van de platen. Toch won de platenspeler (nipt) op een aantal punten. Maar wat wil je, analoog t.o.v. geremasterde gestreamde CD's. Wel gaf Hansko aan, dat hij in een direct AB vergelijk de verschillen niet kon aanwijzen. Zelfs al hoorde hij de ruis en het tikken bij de LP wél en bij de CD niet. Hij was ongeschikt voor een dergelijk vergelijk zei hij. Bij de LP klonk het nét wat ruimtelijker, terwijl er bij de CD beter te horen was, hoe de muziek was opgenomen. Soms b.v., stond de zangeres achterin en de instrumenten op de voorgrond (bij streaming). Bij de LP was het geheel meestal wat afstandelijker. Met het masteren van de CD's van de analoge banden (muziek tussen 1958 en 1977) is er duidelijk gesleuteld. Dat je dit goed kunt horen is op zich al bijzonder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 januari 2014 Report Share Posted 10 januari 2014 Frozen gaat kamerschuddend laag. als je hier op de bank zit althans, in het midden van de kamer merk je er niks van. 'the power of goodbye' bevat ook veel héééél laag-geweld. zo lekker. groet Die ervaring heb ik ook. Denk dat t laag afgestemd is op de gemiddelde tieners microset/discman etc. Beetje aangedikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 januari 2014 Report Share Posted 10 januari 2014 Madonna is sowieso slim en goed geproduced. Het is niet mijn smaak en zingen kan ze niet maar het is wel erg goed geproduced. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 10 januari 2014 Report Share Posted 10 januari 2014 Die ervaring heb ik ook. Denk dat t laag afgestemd is op de gemiddelde tieners microset/discman etc. Beetje aangedikt. "Kamerschuddend laag" is inderdaad vaak niet zó laag als men denkt... Kan iemand dat materiaal eens door een spectrum analyzer laten lopen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 10 januari 2014 Report Share Posted 10 januari 2014 "Kamerschuddend laag" is inderdaad vaak niet zó laag als men denkt... Kan iemand dat materiaal eens door een spectrum analyzer laten lopen? Het valt inderdaad best mee. D'r zitten wat synthetische bonkjes (40 Hz) en dreunen (31 Hz) in "frozen". Op de analyzer valt het laag onder 30 Hz snel af. Als ik naar de muur loop is het laag wat druk, op de bank (die staat bij mij uiteraard niet tegen de muur) is het goed te doen. Eigenlijk is er niks mis mee (behalve dat het Madonna is), Robx zit gewoon in een buik te luisteren en is er happy mee en ik kan me daar eerlijk gezegd weinig bij voorstellen. Het komt overigens niet in de buurt van het misselijkmakende laag wat we weleens op demo CD's van STS hebben gevoeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 10 januari 2014 Report Share Posted 10 januari 2014 Het valt inderdaad best mee. D'r zitten wat synthetische bonkjes (40 Hz) en dreunen (31 Hz) in "frozen". Op de analyzer valt het laag onder 30 Hz snel af. Als ik naar de muur loop is het laag wat druk, op de bank (die staat bij mij uiteraard niet tegen de muur) is het goed te doen. Eigenlijk is er niks mis mee (behalve dat het Madonna is), Robx zit gewoon in een buik te luisteren en is er happy mee en ik kan me daar eerlijk gezegd weinig bij voorstellen. Het komt overigens niet in de buurt van het misselijkmakende laag wat we weleens op demo CD's van STS hebben gevoeld. Beste Ravon, Bedankt voor deze reactie! Je kunt ook een vergelijking maken tussen wat er in het electronisch signaal zit (tussen CD-speler en versterker, of tussen voor- en eindversterker) en wat je via de microfoon (akoestisch) meet: bij voorbeeld op de luisterplaats. Zo te lezen heb je tot dusverre alleen akoestisch gemeten, hè? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 10 januari 2014 Report Share Posted 10 januari 2014 Het valt inderdaad best mee. D'r zitten wat synthetische bonkjes (40 Hz) en dreunen (31 Hz) in "frozen". Op de analyzer valt het laag onder 30 Hz snel af. Als ik naar de muur loop is het laag wat druk, op de bank (die staat bij mij uiteraard niet tegen de muur) is het goed te doen. Eigenlijk is er niks mis mee (behalve dat het Madonna is), Robx zit gewoon in een buik te luisteren en is er happy mee en ik kan me daar eerlijk gezegd weinig bij voorstellen. Het komt overigens niet in de buurt van het misselijkmakende laag wat we weleens op demo CD's van STS hebben gevoeld. Volgens mij komt geen enkele opgenomen pop CD in de buurt van de STS, tenminste niet de laatste die je meekreeg bij hifibeurs in Veldhoven. Laatst nog eens gedraaid en er is naar te luisteren maar ik noem dit wel een trendy geluid met gepimp laag en hoog. Wordt je na verloop van tijd dus zat. Ik ken geen andere plaat of CD die zo is opgenomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 10 januari 2014 Report Share Posted 10 januari 2014 Volgens mij gaf ravon aan dat hij ook de originelen had vergeleken en daar de zelfde hoeveelheid aan laag in aantrof. Er is dus niets aan toegevoegd het zijn enkel opnamen de vanzichzelf al een behoorlijk portie last hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 10 januari 2014 Report Share Posted 10 januari 2014 Volgens mij gaf ravon aan dat hij ook de originelen had vergeleken en daar de zelfde hoeveelheid aan laag in aantrof. Er is dus niets aan toegevoegd het zijn enkel opnamen de vanzichzelf al een behoorlijk portie last hebben. Dat klopt niet. Fritz heeft hier eens een nummer van Dan ar Braz gehoord. (Alain Duinn) Dat wilde hij op een CD van hem. Hij liet mij die horen in Veldhoven en vertelde erbij dat hij het laag van het betreffende nummer iets meer aangezet had. Klonk trouwens op zijn set niet slecht. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 10 januari 2014 Report Share Posted 10 januari 2014 Beste Ravon, Bedankt voor deze reactie! Je kunt ook een vergelijking maken tussen wat er in het electronisch signaal zit (tussen CD-speler en versterker, of tussen voor- en eindversterker) en wat je via de microfoon (akoestisch) meet: bij voorbeeld op de luisterplaats. Zo te lezen heb je tot dusverre alleen akoestisch gemeten, hè? Ik heb geluisterd en ik heb de cd geript en het WAV bestand door de analyzer gehaald. Mijn kamer vertoont rond 32 Hz minimaal een resonantie en die wordt door de Jordans keurig aangestoten maar op de luisterplek is dat niet hinderlijk. Was vanmiddag toevallig bezig met het meten van de karakteristiek van de ruimte plus mijn luidsprekers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts