r.a.v.o.n Posted 20 januari 2014 Report Share Posted 20 januari 2014 Interessant plaatje inderdaad want de tandwielen kunnen op deze manier onmogelijk draaien. Heb je goed gekeken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 20 januari 2014 Author Report Share Posted 20 januari 2014 Heb je goed gekeken? Denk van niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 20 januari 2014 Report Share Posted 20 januari 2014 Denk van niet... Ik weet wel zeker van niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 20 januari 2014 Report Share Posted 20 januari 2014 ik mis het glas azijn Houden zo. Als je niet drinkt ben je een stuk gezelliger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 20 januari 2014 Report Share Posted 20 januari 2014 Je beschrijft religie. Da's heel iets anders. Beste Ravon, Nee, ik beschreef niet religie maar mindset. Mindset is veel beperkter* dan religie en daardoor gemakkelijker te definiëren. Dit neemt niet weg dat binnen religie humane, praktische aspecten optreden die men als mindset zou kunnen kwalificeren. Beperkt de religie zich echter tot de animale en humane niveaus, dan is zij niet wat zij voorgeeft te zijn. * Mindset beperkt zich tot de animale en humane niveaus en heeft een praktisch (sociaal, prestatief, productief) karakter. Religie omvat tevens het absolute niveau, en heeft daardoor ook numineuze eigenschappen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 20 januari 2014 Report Share Posted 20 januari 2014 Zo zie je maar dat je niet alles van een ander moet aannemen. Ik was er ook ingetrapt. Toch audiofiele hersenen; kan zelfs twee kanten op denken. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 20 januari 2014 Report Share Posted 20 januari 2014 Ik weet wel zeker van niet. Maar goed dat ik geen werktuigbouwkunde ben gaan studeren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 januari 2014 Report Share Posted 20 januari 2014 Bekent niet? deze CD. Vandaag voor niets gekregen. Een ouderwetse "dikke cd " 1985 staat achterop. Heb ook een oude LP uit die tijd en een nieuwe 180grams die ik minder vind. Maar de opnames van deze cd klinken zo goed dat ik moeilijk kan beslissen wat nu beter is de LP of de CD. Met een loep eens het hoesje bekeken en wat blijkt o.a. Sting heeft mee geholpen. Voor jullie audiofiele rotten natuurlijk al gesneden koek, maar voor mij nieuw. Was me nooit opgevallen. Ben geneigd om de CD beter te vinden. Nee ik vind de CD beter! De opnames klinken erg goed vind ik, sommige zijn zelfs langer. Achterop komt ik de kreet "DDD" tegen.... Was Sting ook niet zo perfectionist ? Zijn DDD opnames zijn ook zo goed... De mooiste dingen kosten niets Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 januari 2014 Report Share Posted 21 januari 2014 Net mijn Benz Ruby teruggekregen van van de Hul. Dus geen versleten naald, maar wel zwaar vervuild en verloop van de afstellingen. Speelt weer de sterren van de hemel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 21 januari 2014 Members Report Share Posted 21 januari 2014 Net mijn Benz Ruby teruggekregen van van de Hul. Dus geen versleten naald, maar wel zwaar vervuild en verloop van de afstellingen. Speelt weer de sterren van de hemel. Tot zo ver ook die 1000 speeluur praatjes... Zo nu en dan een kleine beurt en spelen maar weer! Even wat anders, er is een vrij grote kans dat de Cafe Engels Show dit jaar toch door gaat! Dus bij deze, de vooraankondiging van twee Audiofiele dagen ergens in April! Aan deelnemers zal het in ieder geval niet liggen, de enige die nog roet in het eten kan gooien is Engels zelf! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 21 januari 2014 Report Share Posted 21 januari 2014 Net mijn Benz Ruby teruggekregen van van de Hul. Dus geen versleten naald, maar wel zwaar vervuild en verloop van de afstellingen. Speelt weer de sterren van de hemel. Mooi,geniet ze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 21 januari 2014 Report Share Posted 21 januari 2014 Net mijn Benz Ruby teruggekregen van van de Hul. Dus geen versleten naald, maar wel zwaar vervuild en verloop van de afstellingen. Speelt weer de sterren van de hemel. Dat is goed nieuws. Mijn oude Benz is ook weer terug . Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 januari 2014 Report Share Posted 21 januari 2014 Ry Cooder met Corridos Samasos staat nu op, daarvoor Louisiana Red met the Lowdown back Porch blues en daarvoor Eric Bibb met Deeper in the Well. Klinkt allemaal nog veel beter dan net. Had alleen even een kraak en heb de aarde e.d. even beter aangesloten. Weer een uur later. Zou van de Hul er wat gehakt op hebben gesmeerd? Je weet nooit wat het geheim van de kok is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 januari 2014 Author Report Share Posted 21 januari 2014 Dat is goed nieuws. Mijn oude Benz is ook weer terug . Die met die ster voor de ruit... ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 januari 2014 Report Share Posted 21 januari 2014 Zelfs Oh Mercy van Dylan klinkt geweldig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 21 januari 2014 Members Report Share Posted 21 januari 2014 Zelfs Oh Mercy van Dylan klinkt geweldig. Heej! Ik dacht altijd dat je dat album niets vond? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 januari 2014 Report Share Posted 21 januari 2014 Heej! Ik dacht altijd dat je dat album niets vond? Wat zo'n spick-and-span element al niet vermag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 21 januari 2014 Report Share Posted 21 januari 2014 Die met die ster voor de ruit... ?? en helaas eentje in de ruit Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 januari 2014 Report Share Posted 21 januari 2014 Heej! Ik dacht altijd dat je dat album niets vond? Ik heb hem op CD en LP Marco. De LP vond ik wat tegenvallen ook bij A10 show. Ik dacht, laat ik hem weer eens proberen en hij klonk nu veel en veel beter. Ik vind Dylan trouwens altijd wel goed. Overigens grappig dat oorzaak en gevolg. Ik zou gezegd hebben dat het naaldslijtage was, maar het was dus iets simpels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 21 januari 2014 Report Share Posted 21 januari 2014 Wat zo'n spick-and-span element al niet vermag Ik merk zelf dat ik nu muziek draai, waar ik vroeger echt niet naar ging zitten luisteren. Gisteren draaide ik een opname van een accordeon en een akoestische gitaar. Het klonk zo subliem dat ik met open mond heb zitten luisteren. Kennelijk: hoe beter de installatie, hoe meer muziek!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 21 januari 2014 Report Share Posted 21 januari 2014 Kennelijk: hoe beter de installatie, hoe meer muziek!?Eigenlijk precies andersom: hoe meer muziek...Wat was het trouwens voor een accordeon? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 januari 2014 Author Report Share Posted 21 januari 2014 Eigenlijk precies andersom: hoe meer muziek... Wat was het trouwens voor een accordeon? Hoe meer muziek, hoe beter de installatie ?? Kan het zijn dat ik het verschil niet zie. Net zoiets als 2+3=5 en 5=2+3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 21 januari 2014 Report Share Posted 21 januari 2014 ach ik kan het horen die 2 kg zand op de speakers. nett ff strakker, preciezer, dieper enzovoorts. dat vind ik wel opschieten. groet Mijn speakertjes hebben dat allemaal niet nodig. En spikes ook niet. ;-) Gewoon goed opstellen en er is muziek Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 22 januari 2014 Report Share Posted 22 januari 2014 Hoe meer muziek, hoe beter de installatie ?? Kan het zijn dat ik het verschil niet zie. Net zoiets als 2+3=5 en 5=2+3 Je hebt helemaal gelijk Hans. Een nietszeggende opmerking in twee richtingen was het. Maar muziek is helaas geen automatisch gevolg van een 'betere' installatie. Terwijl de aanwezigheid van muziek anderzijds wel degelijk op een goede installatie duidt. Liefhebbers snappen dat. Snobs en hardwarefetisjisten verwarren muziek met geluid en verdwalen daarin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 23 januari 2014 Report Share Posted 23 januari 2014 Vandaag de Wilson Audio 'Alexia' uitgebreid beluisterd bij een klant. Waanzinnige dynamiek en niet-vermoeiend detail, maar vooral ook een zeldzaam mooi en groot ruimtelijk beeld. Best een geslaagde speaker - overigens ook erg 'infinity-achtig', dus het zal niet iedereen charmeren... Uiteraard was prima aan de essentiele randvoorwaarden van nagalm- en reflectiebeheersing voldaan, want ik geloof nooit dat zoveel muzikale informatie in een onbehandelde betonnen doorzonkamer op muziek kan lijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts