Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Spido,

Misschien kun je een setje meebrengen naar Wapenveld a.s. zaterdag, dan kan iedereen horen hoeveel afbreuk het filter van een 4-weg, doet aan het geluid!?

Hallo mijn nachtmerrie, er zijn wel degelijk goede 4-weg systemen.

Kom maar luisteren als je durft.e060.gif

Hallo mijn nachtmerrie, er zijn wel degelijk goede 4-weg systemen.

Kom maar luisteren als je durft.e060.gif

Nachtmerrie's kunnen niet luisteren en eigenlijk ook niet typen. 

Groeten,

Wil

Audioextremistverdelger

Beste Jongensdroom,

.

Maar KF gaat echt niet op z'n ouwe dag met honderden kilo's speksteen sjouwen om jou / jullie een pleziertje te doen.

(Het interesseert hem overigens geen hol of hij luidsprekers verkoopt of niet: voor het geld hoeft hij dat niet te doen.)

Uit betrouwbare bron, weet ik dat dit klopt.  Niet ieders wereld draait om geld alleen.

Over het laatste, denk ik precies hetzelfde. ;)

Ik verkocht zelf spullen voor een heel faire prijs,  Met lange garantie en  een  hoge prijs kwaliteit verhouding.

Maar ga er niet meer mee lopen leuren of slepen.  Dan maar niet :)

Dat is géén arrogantie maar zelfbehoud ;)

En gelijk heb je Jack. ;)

Denk dat Klaas dat ook heel goed beseft. Prima insteek.

Overigens klinken die spekstenen speakers beslist niet gek (ik heb ze nog niet bij jou gehoord maar elders wel).

Ik ga niet luisteren.

Ik ben bang dat ze beter klinken dan mijn Scepters van keramiek :D:wub:

Anders: ja, vast en zeker.

Beter? Zou ook kunnen. Zoals Charles al zegt: niet van wakker liggen.

Er zijn veel méér luidsprekers die "beter" zijn dan de mijne, maar ik ben tevreden met iets wat alleen maar gewoon goed is. ;)

carl, on 04 Mar 2014 - 12:42 PM, said:

Je zal altijd iets tegenkomen wat beter is Peter. De vraag of je daar in de praktijk van moet wakker liggen.

Ik lig al genoeg wakker van Highend Forum. 

Je zal altijd iets tegenkomen wat beter is Peter. De vraag of je daar in de praktijk van moet wakker liggen.

Nee ik lig er niet wakker van,als dat zo was dan sliep ik nooit meer.

Ik ben best tevreden met mijn speakers net zoals Sander met die van hem.

Ik kan echt genieten van andermans set zeker als die beter is als de mijne en daar zijn er natuurlijk genoeg van :)

Anders: ja, vast en zeker.

Beter? Zou ook kunnen. Zoals Charles al zegt: niet van wakker liggen.

Er zijn veel méér luidsprekers die "beter" zijn dan de mijne, maar ik ben tevreden met iets wat alleen maar gewoon goed is. ;)

Wat is beter...?? Elke luidspreker heeft voor- en nadelen. Eigenlijk is het een groot compromis. het gaat er maar om, waar je je het minst aan stoort.

:)

Ze klinken zeker niet gek.

Ook bij mij heerst over het algemeen tevredenheid over de prestaties van die dingen. Weliswaar heb ik er geen 30 cm unit in een dat hoor je direct maar goed de meeste speakers op aard hebben dat niet dus waar maak ik me druk om...en er komt heus laag uit. Veel zelfs. Als het er maar in gaat. En de KT88 levert niet hetzelfde laag als de 6550. Wellicht valt dat aan de relatief lage spanning B+ te wijten (ca 355 V) dat die befaamde buizen niet helemaal tot volle wasdom komen in mijn versterkert.

Dus de 6550 staan er weer op en het geluid is voller. Mijn kamer is net even te groot voor de 2x16,5 vermoed ik. Misschien ga ik dat van die baskasten nog wel eens laten uitzoeken... Passieve spekstenen baskasten onder de speakers met daarin een filter waarop dan de 2x16,5 wordt aangesloten.

Oke het wordt geen SS30 maar goed ik denk dat ie een heel eind mee komt. In plaats van de betonnen voet waar ze nu op staan... Denk ik dat het met WAF wel meevalt.

Wat voor een inhoud zou zo'n kast moeten hebben. Gesloten, vierkant of rechthoekig en met de befaamde Monacor 30cm erin....

gesloten, niet vierkant en niet rechthoekig. dus hxbxd verschillende maten en geen parallele wanden. en die monacor 30cm lijkt me een prachtidee.

groet

Wat is de betekenis van al die moeilijke eisen voor de constructie voor een sub met een 30 cm speaker?

Dat gaat niet werken. Een sub moet je juist wel steil filteren anders krijg je hem nooit fatsoenlijk geïntegreerd met de monitors die hij ondersteunen moet. En dan liefst onder de verticale kamer resonantie, dat zal ergens bij 60 Hz uitkomen in de meeste gevallen.

Zo'n kast moet alleen maar sterk en zoveel mogelijk onbuigzaam te zijn en een bij de speaker passende inhoud hebben.

dan zou ik er een grote zware (mms) subwoofert voor nemen met een veel lagere eigen resonantie. een echte dikke hoempa (niet negatief bedoeld).

niet die 30cm Monacor die nog een eindje doorloopt.

groet

"I have the simplest tastes. I am always satisfied with the best."

(Oscar Wilde)

"Bescheidenheid is een schone bloem die niet in ieders tuin bloeit" zei mijn grootmoeder.

"Bescheidenheid is een schone bloem die niet in ieders tuin bloeit" zei mijn grootmoeder.

Daar valt niets tegenin te brengen :)

Hier zeggen we: "als je niks bent en je verbeeld je ook nog eens niks, ben je helemaal niks".

Mijn audiofiele dag(en) bestaat uit het beluisteren van nieuwe
binnengekomen CD's, zoals o.a. All' Improvviso / L'Arpeggieata van Christina Pluhar
en ik lekker kan kiezen tussen deze 2 jongens  

Kijk ze toch eens lekker naast elkaar staan, die Jongens :P   

Klinken allebei heerlijk :wub:

Review (full-color / 30 kantjes :D ) is in aantocht.

1679z60.jpg

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...