Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Tegel onder?

Ja, maar dat was al lang het geval. Weet het ook niet wat het is, maar het is wel goed zo.
Het heeft misschien gewoon heel lang geduurd voor ie zich gewonnen gaf of zo.

Misschien is ie wel bang voor een tegel op z'n kop. ;)

Hij is zwaar vanwege de leisteen aan de onderkant. Bovenop zit bamboe. De zijkanten... weet ik even niet, een soort hout. Het merk is Suzy Wong.

Binnenin zit de placebo.

Mijn laatste bezoeker verzon dat het laatste spoortje onzuiver laag weg was, en de ruimtelijkheid was toegenomen. Bij mij werkt dat net zo.

Hij is zwaar vanwege de leisteen aan de onderkant. Bovenop zit bamboe. De zijkanten... weet ik even niet, een soort hout. Het merk is Suzy Wong.

Binnenin zit de placebo.

Mijn laatste bezoeker verzon dat het laatste spoortje onzuiver laag weg was, en de ruimtelijkheid was toegenomen. Bij mij werkt dat net zo.

Ik vind ze er heel mooi uitzien Marc :)  Fijn dat het zo goed werkt.

Volgens mij is de werking gelijk aan die van een placebo (vaak zeer effectief!) en maakt het helemaal niet uit wat voor materiaal je gebruikt.

Misschien een interessant experiment?

Hallo,

Ik heb de eer gehad om het prototype van deze tegel onder mijn speakers te proberen. Dat gaf de effecten die Marc al genoemd heeft; strakker laag en meer ambiance, die kennelijk op de liveopname aanwezig was. Gewoon meer live.

Toen de tegels weer met BG mee naar huis waren, heb ik twee planken van ongeveer gelijke dikte onder de speakers gelegd. Misschien was het hele effect wel de 2 cm verhoging van de speakers, dacht ik.

Nou echt niet. Ik kreeg het effect niet meer terug.

Helaas zijn de fraaie tegels die Marc nu heeft voor mij net iets te veel qua geld, anders had ik ze zo gekocht, want aan het effect twijfel ik inmiddels niet meer. Ik doe het nu maar met de kleine tegeltjes onder de VV en de DAC.

Groet,

Leobus

Ik heb twee grote tegels van de vorige serie aangeschaft en tevens zijn mijn Kef LS50 (gelukkig) gemodificeerd door B.G.

Normaal ben ik niet zo van de modificaties, maar voor deze heb ik een uitzondering gemaakt.

Eergisteren de Dynaco ST400 vervangen door de Dynaco ST410 met nu de tegel direct onder de versterker(geeft een strakker placebo effect) en de andere tegel bleef onder de NorthStar cd-combi.

Niet geheel toevallig een oud ex-collega van Raf op bezoek die van verbazing de bank niet meer wilde verlaten :D Ben zelf ook buitengewoon tevreden met het autosuggestieve placebo effect. Kan dus ook de ervaringen van Leobus onderschrijven, strakker laag, balans laag/mid/hoog erg goed, beeld wat ver buiten en achter de speakers wordt neergezet, meer het érbij zijn gevoel dus.

p.s. moet er nog even bij vertellen dat ik met een simpele potmeter speel (ook al samengesteld door Jerry en echt een voorversterker killer)

Edited by Ruud

Het vervelende van al die placebo-effecten in mijn set, is dat ik nu mezelf weer wijsmaak dat ik mijn muziekverzameling nog niet goed heb gehoord.

En dat had ik in het begin ook al.

Maar dat zal wel niet anders zijn dan voor iemand die, zeg, andere speakers neemt.

Het vervelende van al die placebo-effecten in mijn set, is dat ik nu mezelf weer wijsmaak dat ik mijn muziekverzameling nog niet goed heb gehoord.

En dat had ik in het begin ook al.

Maar dat zal wel niet anders zijn dan voor iemand die, zeg, andere speakers neemt.

Ja, ik ken dat. Dat heb ik ook als ik alle connectors weer s goed schoongemaakt heb. 

En de ene dag klinkt alles gewoon beter dan de andere dag. Zoals dezelfde wijn me de ene keer beter smaakt dan de andere...

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...