Groovy Posted 30 april 2014 Report Share Posted 30 april 2014 Een Denon dp 75 met Fidelity research toonarm een Garrard 301 grijze uitvoering met 3012 Sme en een Thorens 124 mk1 met Emt 929 en tsd 15 beluisterd bij de draaitafel man in Eindhoven. Uit voorzorg had ik geen geld meegenomen Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 30 april 2014 Report Share Posted 30 april 2014 kon niet wachten, dus even sneak pre-hear. wauw. deze Statmat CDI Blue Plus is een upgrade van een versie die ik al gebruikte. het woord upgrade is quite an understatement. het gaat een eind verder, dit had ik niet verwacht. kosten € 52. prijskwaliteitverhouding is heel hoog. Voor CD-draaiers nmm een must-have. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 30 april 2014 Report Share Posted 30 april 2014 (edited) kon niet wachten, dus even sneak pre-hear. wauw. deze Statmat CDI Blue Plus is een upgrade van een versie die ik al gebruikte. het woord upgrade is quite an understatement. het gaat een eind verder, dit had ik niet verwacht. kosten € 52. prijskwaliteitverhouding is heel hoog. Voor CD-draaiers nmm een must-have. groet Heb je je speakers ook anders moeten plaatsen? Ik las op een brits forum dat dat wel nodig was, verder uitelkaar een meer naar binnen gedraaid. Edited 30 april 2014 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 30 april 2014 Report Share Posted 30 april 2014 nee verder niks veranderd. groet ps : ik zal 'm meenemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 april 2014 Report Share Posted 30 april 2014 Dat wordt een onrustig bezoekje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 30 april 2014 Report Share Posted 30 april 2014 als je me quote blijft mijn type-gebrek zichtbaar groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 30 april 2014 Report Share Posted 30 april 2014 nee verder niks veranderd. groet ps : ik zal 'm meenemen Ja leuk. Ben benieuwd of 't idd iets oplevert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 30 april 2014 Report Share Posted 30 april 2014 als je me quote blijft mijn type-gebrek zichtbaar groet Aangepast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 30 april 2014 Report Share Posted 30 april 2014 Dat wordt een onrustig bezoekje. Ast maar gezellig is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 april 2014 Report Share Posted 30 april 2014 http://www.highend-electronics.com/img/cdmats.pdf Zou het ook meetbaar zijn ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 30 april 2014 Report Share Posted 30 april 2014 ah leuk artikel Jack. Ik gebruik al jaren de Statmat (nu een nieuwe dus) en de Marigo tegelijk. Eerst de statmat, er bovenop de Marigo. Zonder hoor ik - althans hier - liever geen cd. dan daalt de muziek te ver onder de tuner De nieuwe statmat heeft een plakdingetje waardoor ie beter blijft liggen (zie artikel, 'handling'). maar hoe lang dat blijft plakken ... leuke vraag of je het kan meten. tis iig om te horen niet subtiel. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 30 april 2014 Report Share Posted 30 april 2014 http://www.highend-electronics.com/img/cdmats.pdf Zou het ook meetbaar zijn ? 't was wel te zien, zeggen ze (met dvd weergave). Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 30 april 2014 Report Share Posted 30 april 2014 eerlijk gezegd: als je deze twee dingetjes op elkaar gehoord hebt (hier in combi met de andere rare dingen die ik doe) wil je niet anders. ik zou er ongelukkig van worden. das genoeg voor mij. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 30 april 2014 Report Share Posted 30 april 2014 Kanaalscheiding, rumble en frequentiebereik zijn wel te meten.Kunnen deze cijfers geen uitsluitsel geven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 30 april 2014 Report Share Posted 30 april 2014 ik heb daar de meet-spullen niet voor. maar is wel boeiend om te zien of dat verschil maakt. ook dynamiek is duidelijk anders. soms schrik ik van geluiden die er ineens uitspringen. of iets dat eerst een geluidje was, en nu ineens een compleet instrument wordt. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 30 april 2014 Report Share Posted 30 april 2014 ik heb daar de meet-spullen niet voor. maar is wel boeiend om te zien of dat verschil maakt. ook dynamiek is duidelijk anders. soms schrik ik van geluiden die er ineens uitspringen. of iets dat eerst een geluidje was, en nu ineens een compleet instrument wordt. groet Dat is idd het mooiste, dingetjes ontdekken muziek die je denkt te kennen. Altijd weer kicken. Welke van de twee matten heeft nu de meeste invloed? Volgens de recensie springt de Marigo Labs er duidelijk uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 30 april 2014 Report Share Posted 30 april 2014 eens. maar de combi (de statmat is veel minder duur) doet het nog veel beter dan alleen Marigo. groet ps het is werkelijk ongelooflijk wat ik nou uit de ouwe meuk peuter. so happy Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 30 april 2014 Report Share Posted 30 april 2014 ik weet nog dat we blz 666 hadden hier. op naar 2000 nu: i've had my eyes on you for the last five years .... ??? Ry Cooder 'Need a woman' groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 april 2014 Report Share Posted 30 april 2014 eens. maar de combi (de statmat is veel minder duur) doet het nog veel beter dan alleen Marigo. groet ps het is werkelijk ongelooflijk wat ik nou uit de ouwe meuk peuter. so happy Hahaha, herkenbaar ik heb nóg oudere meuk Rob ik heb een mooie test-cd (dacht Denon.) Zodra ik mijn meetboel weer op orde heb (nieuwe hardware) dan kunnen we meten. Maken we er gelijk een gezellige dag van Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 30 april 2014 Report Share Posted 30 april 2014 ah zo'n Denon sampler? heb ik ooooook. lijkt me leuk, eens zien of we dit op een scherm kunnen tonen. tuurlijk kan dat, als ik zo een verschil hoor ga jij dat op het scherm laten zien. tis niet subtiel. ooit stonden er hier scope-plaatjes van verschillende condensatoren. men zei 'zie je wel, niks verschil'. ik keek ernaar en dacht 'ben je net zo blind als doof of zo', even goed kijken man! groet . ps. een hele avond geluisterd. het is half één. wat dit dingetje doet is zo opwindend. ik zit nog uren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 mei 2014 Report Share Posted 1 mei 2014 ah zo'n Denon sampler? heb ik ooooook. lijkt me leuk, eens zien of we dit op een scherm kunnen tonen. tuurlijk kan dat, als ik zo een verschil hoor ga jij dat op het scherm laten zien. tis niet subtiel. ooit stonden er hier scope-plaatjes van verschillende condensatoren. men zei 'zie je wel, niks verschil'. ik keek ernaar en dacht 'ben je net zo blind als doof of zo', even goed kijken man! groet . ps. een hele avond geluisterd. het is half één. wat dit dingetje doet is zo opwindend. ik zit nog uren Er zijn wel degelijk verschillen, ik heb metingen geprint liggen. Gisteravond tot 0:30 naar radio M geluisterd, zo mooi Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 mei 2014 Report Share Posted 1 mei 2014 een dag later klinkt het CD-velletje nog net zo veel beter dan het vorige velletje. dat zeg ik omdat zoals hier vaak gememoreerd verbeteringen weleens kortstondig hoorbaar zijn (ja dat is me natuurlijk ook vaak overkomen). lekker weer avondje luisteren. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 5 mei 2014 Report Share Posted 5 mei 2014 stil hier. nou dan nog maar wat controversieels, goed voor de discussie. ik heb gisteren en vandaag wat geexperimenteerd met mijn SR Plug van Kemp. de orientatie in het stekkerblok was goed, alleen volume heb ik nu iets teruggeregeld. geeft wat meer klankkleur. ook geconstateerd dat ik zonder dat ding toch minder gelukkig ben. wat een geweldig autosuggestie-ding, knap van Kemp. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 mei 2014 Report Share Posted 5 mei 2014 stil hier. Veel te druk met andere zaken Rob wel audio gerelateerd Meetopstelling werkt aardig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 5 mei 2014 Report Share Posted 5 mei 2014 stil hier. nou dan nog maar wat controversieels, goed voor de discussie. ik heb gisteren en vandaag wat geexperimenteerd met mijn SR Plug van Kemp. de orientatie in het stekkerblok was goed, alleen volume heb ik nu iets teruggeregeld. geeft wat meer klankkleur. ook geconstateerd dat ik zonder dat ding toch minder gelukkig ben. wat een geweldig autosuggestie-ding, knap van Kemp. groet Werkt een foto van de SRplug net zo goed? Als ja dan plak ik er ééntje naast het stopcontact. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts