thingman Posted 5 mei 2014 Report Share Posted 5 mei 2014 Alleen even eraan denken kan al genoeg zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 mei 2014 Report Share Posted 5 mei 2014 (edited) Ach, was alles zo eenvoudig. "Ik heb een highest-end set".Verrek, het klopt! (High-end, ik geloof er niet in.) Edited 5 mei 2014 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 5 mei 2014 Report Share Posted 5 mei 2014 nou ja ook dit is niet makkelijk. ik hing dat ding hier in de stekkerbak ooit. was er wel happy mee. niet alleen vanwege de muziek maar ook omdat ik me er beter bij voel. het ding doet niks met muziek, wel met de omgeving en jou zelf. google maar ff. laatst stak ik 'm bij iemand anders in het stopcontact en dacht 'fok het doet meer dan ik dacht'. maar ja dat ligt vermoedelijk mede aan de interactie 'ikke-stedelijke omgeving'. persoonlijk dus. overigens: ik geloof (daar is het woord weer) niet in het diskwalificeren van dingen die maar marginaal effect sorteren. Vele marginale effecten doen het samen ook echt. daarom ben ik ook voorstander van alle onzin tegelijk demonstreren. dan is het echt lastig te missen, en ga zelf maar ontdekken welk dingetje wat doet. groet ps : als het meten helemaal op orde is doen we een middag rare dingen. moet meetbaar zijn. mijn oren meten het ook toch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 mei 2014 Report Share Posted 5 mei 2014 ps : als het meten helemaal op orde is doen we een middag rare dingen. moet meetbaar zijn. mijn oren meten het ook toch. Nou dat is met een mijn oren, meter en versterker, vind ik heel aardig gelukt. Om langer te kunnen meten, wil ik over van batterij naar accu voeding, dat moet ik nog even fixen Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 5 mei 2014 Report Share Posted 5 mei 2014 oh werkt dat beter op batterij / accu ? je meet intussen onder de oneffenheden uit een 220v ac voeding ? groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 mei 2014 Report Share Posted 5 mei 2014 oh werkt dat beter op batterij / accu ? je meet intussen onder de oneffenheden uit een 220v ac voeding ? Denk dat, dat sowieso slim is. Kan tot ongeveer -130dB meten. Maar het is een hoop werk, alleen al met 1 pagina over die Leak Stereo 30 plus zit zo een dag tijd in. Kan je nagaan hoeveel werk Ivan heeft als hij een rapportage maakt Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 5 mei 2014 Report Share Posted 5 mei 2014 ja dus. knappe voeding die 130db stilte doet vanuit 220v ac. dat is verder dan wat ik als amateur in de voeding van de CD-speler gedaan heb. dan moeten we zeker met wat zoeken en proberen kunnen tonen wat ik meen te horen. of ik ben gek, kan ook haha. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 5 mei 2014 Report Share Posted 5 mei 2014 intussen is het weer een toppie-avond met Sublime FM. so happy. iets meer dan een jaar geen soldeerbout vastgehouden, en ik ben best een zeikerd. zou het goed zijn groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 mei 2014 Report Share Posted 5 mei 2014 . of ik ben gek, kan ook haha. Prettig gestoord noem ik dat Rob. Maar even serieus, ik meen dat ik het verschil kan meten tussen 2 van mijn kabels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 mei 2014 Report Share Posted 5 mei 2014 intussen is het weer een toppie-avond met Sublime FM. so happy. iets meer dan een jaar geen soldeerbout vastgehouden, en ik ben best een zeikerd. zou het goed zijn groet Dan moet je eens Sublime met een DAB radio gaan luisteren zo slecht. De kwaliteit van de NPO is iets beter geworden, maar i.p.v. ze de méér data gaan gebruiken voor muziek, komt er een 32kbits data kanaal bij voor teksten en plaatjes https://twitter.com/Edvdijk/status/461786379588878336/photo/1 Ik heb mijn DAB tuner voorlopig uit het rek verbannen Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 5 mei 2014 Report Share Posted 5 mei 2014 ja ik geloof je direct. de hoorbare verschillen tussen kabels alsook andere spullen zijn namelijk zo groot dat het meetbaar moet zijn. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 5 mei 2014 Report Share Posted 5 mei 2014 ik ben happy met de beknutselde FM tuner, ik ga met niks digitaals experimenteren. het kostte me 30 jaar om muziek uit een CD te halen. vooral later in de avond is het gewoon een feestje met de Kenwood. nu WDR4. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 mei 2014 Report Share Posted 6 mei 2014 Gut, wat een tijd Rob. Wat heb ik het dan gemakkelijk gehad, krap aan vijf jaar zónder soldeerbout, en waaaauuuuwwwww... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 mei 2014 Report Share Posted 6 mei 2014 Gut, wat een tijd Rob. Wat heb ik het dan gemakkelijk gehad, krap aan vijf jaar zónder soldeerbout, en waaaauuuuwwwww... En als Rob daar nou veel plezier aan beleeft? Jij laat het anderen voor je doen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 6 mei 2014 Report Share Posted 6 mei 2014 yes, dat was héél leuk om te doen. erover denken, lezen, navragen, de goeie dingetjes verzamelen, er in knutselen. en dan maar afwachten of het ook enkele weken beter lijkt te zijn geworden. ik weet nog wel wat dingen om te doen, maar omdat het goed klinkt heeft dat geen haast. zoals ik al jaren roep: eerst nog de LS-filters onderhanden nemen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 mei 2014 Report Share Posted 6 mei 2014 Ik zeg toch dat ik het gemakkelijk heb gehad? En ik ben die anderen uiterst dankbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 6 mei 2014 Report Share Posted 6 mei 2014 Weer een audiofiele dag. Een heleboel Nichicon fine gold condensatoren binnen gehad. Nog even wachten op de andere fine golds en de twee Mundorf Mcap die ik besteld heb. Super revisie van een versterker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 mei 2014 Report Share Posted 6 mei 2014 Weer een audiofiele dag. Een heleboel Nichicon fine gold condensatoren binnen gehad Mooi Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 mei 2014 Report Share Posted 7 mei 2014 Weer een audiofiele dag. Een heleboel Nichicon fine gold condensatoren binnen gehad. Nog even wachten op de andere fine golds en de twee Mundorf Mcap die ik besteld heb. Super revisie van een versterker Mooi? Wat is eigenlijk de verwachte verbetering daarvan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 mei 2014 Report Share Posted 7 mei 2014 Mooi? Wat is eigenlijk de verwachte verbetering daarvan? Hangt er vanaf waar je ze gaat toepassen en waarmee je ze gaat vergelijken Marc, net als met àlle andere onderdelen Ik heb er 2 in de uitgang van een versterker zitten. In vergelijking met een Vishay 059 geeft een Nichicon Fine Gold een mooi natuurlijk geluid. De 059 is ook goed maar klinkt iets scherper. Sommige vinden de Nichicon Fine Gold, net zo mooi als de fameuze Black Gates die niet meer gemaakt worden. En dat kom mooi uit want veel van die dingen zijn m.i. aan vervanging toe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 mei 2014 Report Share Posted 7 mei 2014 Ok, ik had eigenlijk een antwoord van Karma verwacht. Díe heeft ze gekocht. Maar dat zal dan wel niet veel afwijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 mei 2014 Report Share Posted 7 mei 2014 Ik heb nog een handje (ongebruikte) Black gates liggen. Wat doet dat nou op de zwarte markt Die FGs zijn heel betaalbaar overigens http://www.hificollective.co.uk/components/nichicon_fg.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 mei 2014 Report Share Posted 7 mei 2014 Ik heb nog een handje (ongebruikte) Black gates liggen. Wat doet dat nou op de zwarte markt Die FGs zijn heel betaalbaar overigens http://www.hificollective.co.uk/components/nichicon_fg.html Geen idee Duck, m.i. meer sentimentele waarde. Koop liever nieuwe elco's . Stilstand = achteruitgang. Black Gate is veel in Rotel jaren 90 apparatuur gebruikt. Ze zijn nu 20 jaar later imho aan vervanging toe. In high-end tuners/versterkers vervang ik die stroom moeten leveren en warm worden. Die in de signaalweg kunnen meestal nog wel even. https://web.archive.org/web/20030215222721/http://www.blackgate.jp/ebg2.htm 25 ....30 jaar is netjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 7 mei 2014 Report Share Posted 7 mei 2014 Inderdaad zijn Nichicon FG nog best betaalbaar. Ik ga proberen net wat meer te kietelen uit de versterker. Er komen vier fine golds in de voeding (afvlakking) van de versterker. Ik kan hier ook nog experimenteren met vier Nichcon KX. De overige FG's komen met name in het deel van de voorversterker. Ga me niet vragen welke aspecten er precies zullen gaan verbeteren, ik ben geen profeet. Ik heb ook nog wat Elna Silmic II waar ik mee kan experimenteren. Ik ken mijn set erg goed. Als het niet goed bevalt of ik hoor niet duidelijk iets dat beter is geworden, dan gaat het spul er weer uit. De keuze is op nichicon FG gevallen omdat ze ook in mijn andere apparatuur zitten en daar goed bevallen. De FG's vervangen Samwha's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 mei 2014 Report Share Posted 7 mei 2014 Ok, bedankt voor het uitvoerige antwoord. Maar was je dan niet tevreden, of is dit in het kader van het kan altijd beter? Wat natuurlijk altijd zo is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts