Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Nu ga ik nog lekker audiofiel luisteren, doe ik zonder bril, vind ik beter klinken vanwege de reflecties van de glazen.

Die zijn niet akoestisch ontspiegeld, alleen optisch. Morgen allen gezond weer op.

d025.gif

:D  :D  :D

Bas Akkerman, van HT-Forum, heeft de Garrard ontdekt na een enorm lange zoektocht (100 pagina's?) Twee jaar geleden raadde ik hem al een idler aan. Hij is net zo eigenwijs als ik  :D

Samen maakten wij eens een review van de set van Van Zomereng, zonder draaitafel overigens.

Dan heb je ook kunnen lezen dat hij 2 weken geleden de Garrard 301 bij mij gehoord heeft.

Ja dat maakte indruk op hem :)

Vandaag "even" in Wapenveld geweest, veel tijd hadden we (Hansko en ik) niet. Maar het was toch wel leuk om zo'n enorme set te horen presteren. Wat een dynamiek en levendigheid. Hansko merkte ook nog op, dat het helemaal niet hoornig klonk. Mijn enorm drukke Oscar Peterson in Montreux stond als een huis en elk detail was hoorbaar.

In de korte tijd die we er waren, nog even met Cock, Audiofreak, KT88, Mark en Marco gesproken. Allemaal erg gezellig.

Niet vandaagt maar de afgelopen dagen: heerlijk "vakantie" gevierd bij Audio 21 te Wapenveld.
Bed & Breakfast (en in mijn geval ook diner) en high end audio, wat wil een ouwe buis nog meer?  cool.gif

We hadden er prachtig weer bij, en een bos om de hoek waar ik lekker een paar keer met de honden ben wezen wandelen.
Mooie rustige omgeving en een fijne accomodatie, en niet te vergeten ook heel fijne mensen.
Mark en Kathleen, bedankt voor deze heerlijke break!

En Marco en Onno voor de taxi en de rest.

Gisteren de luisterdag: zeer indrukwekkende spullen van oa. dr. Feickert, Ikeda, vd Hul, Sonore en Blumenhofer.
Waarbij opviel dat de speciale mono-setup (met een Leema phono preamp) ongelooflijk veel te bieden heeft.
Werkelijk bizarre dynamiek en een beeld waarbij je echt niets mist.

Aanbevolen voor audioliefhebbers die er wel eens een paar daagjes uit willen zijn.

Heb vandaag (en afgelopen week) mijn A/V-receiver eens aangesloten. Kabels leggen had nog wel wat voeten in de aarde, maar dat is allemaal gelukt. Vandaag een MCACC-kalibratie gedraaid en dat lijkt ook allemaal goed gegaan te zijn. Probleem is alleen dat ik het niet kan nagaan, want ik krijg m'n dvd-speler niet goed aangesloten...

Ik heb de dvd-speler, net als de hdtv-ontvanger, via HDMI op de receiver aangesloten. Vervolgens heb ik de receiver via HDMI op de tv aangesloten. Beeld en geluid bij de hdtv-ontvanger gaat allemaal goed, maar bij de dvd-speler niet. Ik heb geen geluid en het beeld knippert steeds...

Ik had tot voor kort mijn dvd-speler altijd rechtstreeks met HDMI op m'n tv aangesloten. Dat ging wel goed. Maar, zo heb ik inmiddels gelezen, als je apparatuur in serie gaat zetten (dvd-speler -> receiver -> tv) dan kan het kennelijk fout gaan. Lekker dan...

@Hans: Korter zijn ze er niet. Zijn iets van een meter lang, dus 'te lang' lijkt me niet waarschijnlijk. Ik heb ook al wat kabels lopen verwisselen, met steeds hetzelfde resultaat (tv-ontvanger werkt gewoon, dvd-speler niet), dus dat kan het ook niet zijn...

@Kappa7: Zoals ik al aangaf is de tv via HDMI aangesloten op de receiver. De tv geeft tv-beeld en geluid vanuit de ontvanger gewoon goed weer. Die ontvanger zit net als de dvd-speler via HDMI aangesloten op de receiver, en de receiver zit dus weer via HMDI op de tv aangesloten...

@Duck-Twacy: ik heb heel wat menu's doorgeworsteld, maar ik zou echt niet meer weten welke instelling er nog verkeerd zou kunnen staan. In de dvd-speler is überhaupt weinig in te stellen en in de receiver heb ik al van alles geprobeerd. De tv-ontvanger deed het overigens meteen...

Ik denk dat het een handshake probleem is m.b.t. HDCP. Dat leidt ik althans af uit dit document: http://www.hdmi.org/CEDIA2011/6-QuantumData-CEDIA_Seminar_%5BCompatibility_Mode%5D.pdf

De oplossing die ze daar bieden, is even simpel als rigoreus: dvd-speler de deur uit en iets moderners er neer zetten...

En als je de ontvanger nu een los gooit en alleen de dvd speler via de versterker laat lopen?

Ik denk dat je ergens iets van een aard lus heb zitten of een potentiaal verschil van de aarding uit het cai gedeelte vandaar de vraag haal de kabel eens los.

Nope, helpt niet. Niet als ik de HDMI-kabel van de ontvanger loshaal en ook niet als ik de CAI lostrek. Ik had wel een aardlus, die een enorme brom in m'n speakers gaf, maar die heb ik opgelost met behulp van een mantelstroomfilter. Problem solved...

Ik denk echt dat m'n dvd-speler gewoon te oud is. Het beestje is uit begin 2006 en dus geproduceerd in 2005. Ik denk dat ik het maar ga gokken en gewoon een br-speler ga kopen. 'Moet' ik toch nog een keer hebben. Ik had alleen gehoopt 't nog even te kunnen uitstellen, want ik vind dat ik dit jaar eigenlijk wel genoeg heb uitgegeven (ja, het is bijna 2015, ik weet het ;) ). Nou ja, m'n 13e maand zit er aan te komen, zal ik maar denken... :D

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...