Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Uiteindelijke uitschieters (voor mij) waren idd die genoemde Daudio (apart detail wel, ik vond het dus pas goed toen ik ACHTER de set ging zitten, en niet zoals het hoort ervoor. Ik denk dat de bijna oneindige lengte van de kamer hier debet aan was, de achterkant van de set stond een meter of 5 van de achterwand en was er meer drukopbouw). Als ik hierboven nu echter de prijs lees, ik dacht dus echt dat het 8K voor de set was, ben ik er toch weer wat minder over te spreken.

zie feestboek

https://www.facebook.com/daudiospeakers/photos/pcb.895740073811557/895739943811570/?type=1&theater

Aanstaande zondag wordt het voor mij weer een audiofiele dag. Ik heb het rijk thuis alleen en kan vanaf ca 13.00u dus lekker muziek gaan maken. Mocht er iemand zin hebben om mee te genieten, dan kan dat voor maximaal 2 personen. Wie wil? Graag even contact via PM.

Groet,

Leobus

Allemachtig zeg, mag je blij zijn met eens in de zoveel tijd een muziekmiddagje?

Een eventueel nieuwe vrouw in mijn leven zal toch echt moeten accepteren dat die deuren en dat rack vol met Malle Pietje spullen daar blijfven staan en niet alleen dat, maar dat het volop wordt gebruikt ook nog.

Er is géén TV in huis en die komt er ook echt niet in.

Dus hier is elke dag een audiofiele dag. Of beter gezegd: een muzikale dag.

Allemachtig zeg, mag je blij zijn met eens in de zoveel tijd een muziekmiddagje?

Een eventueel nieuwe vrouw in mijn leven zal toch echt moeten accepteren dat die deuren en dat rack vol met Malle Pietje spullen daar blijfven staan en niet alleen dat, maar dat het volop wordt gebruikt ook nog.

:)

Geen TV, dat is wel erg puristisch. Hoewel ik eigenlijk ook alleen wat films en comedies kijk (laatste weken weer seinfeld voor de zoveelste keer, blijft leuk). De rest kan me gestolen worden (o ja, een goede documentaire kan ook nog wel op zijn tijd)

Dat kan ook prima mét TV.  Ik moet er ook niet aan denken dat mijn ega élke dag voor die kast zou hangen...  Kwestie van afspraken maken, doseren en elkaar wat gunnen.  Daar ben je allemaal zelf bij.  Huwelijk en samenwonen zijn "werkwoorden"

Blijf anders vrijgezel ....  

Edited by Tubejack

Zo puristisch is dat nou ook weer niet hoor. ;)

Ik kijk al jaren niet, en sinds ik slechtziend ben geworden is het ook niet meer te doen voor me.

Alle info die ik nodig heb staat op internet en is met 1 druk op de knop beschikbaar op het moment dat het mij uitkomt.

TV is zooooo 1960 :D

De sixties waren een goede tijd hoor Sander. Zou voor mij nog wel een keer mogen!

Mijn audiofiele dag bestond uit het schoonmaken en herinstalleren van alle kabels, aardedraad e.Ik heb nu ook de CD speler onzichtbaar onder mijn rack. Zoveel CD's speel ik nu ook weer niet. Houd ik op het rack wat ruimte over voor iets nieuws (heb nog geen vaste plannen).

Bloemetje?

De bovenplank wordt bezet door een draaitafel Ove, een bloemetje is wel goed tegen de statische elektriciteit. Hoewel mijn vrouw kennende gaat die vaas dan binnen de kortste keren over de buizenversterker een plank lager. Ik wil er nog niet kwijt.

Aanstaande zondag wordt het voor mij weer een audiofiele dag. Ik heb het rijk thuis alleen en kan vanaf ca 13.00u dus lekker muziek gaan maken. Mocht er iemand zin hebben om mee te genieten, dan kan dat voor maximaal 2 personen. Wie wil? Graag even contact via PM.

Groet,

Leobus

Gelukkig hoef ik niemand af te wijzen. Tot nu toe nul belangstelling.

Groet,

Leobus

Misschien dat iedereen zelf audiofiele dagen heeft Leo?

Ik heb vanmiddag de buizen weer eens opgeruimd en deze vintage receiver neer gezet.

g70000staatintespelen-300x225.jpg

Erg muzikaal, de kracht en snelheid, die deze versterker heeft  is fenomenaal.
:o

Hoera, mijn Cyrus is terug. :wub:

Helemaal gerecapped, schoongemaakt en waar nodig opnieuw gesoldeerd.

En dat hoor je. Moet nog inspelen natuurlijk maar het is er wel al van opgefrist zeg. 

Heb vanavond lekker de tijd om  te luisteren, de dames zijn naar de bios :) .

ik ga even wat albums bij elkaar zoeken en dan lekker zitten. Proost en tot morgen.a063.gif

Dank je Groovy. :)

In de meeste vintage receivers zit inderdaad geen mc.

Ze zijn er wel, vaak of de duurste modellen of types na 1980.

Deze Sansui G-7000 heeft in ieder geval geen mc.

Wél een heel fraaie phono trap,  met Fet' s

sansuig7000phonoschema-300x140.jpg

Het speelt als een tierelier.  Ongelofelijk hoeveel druk je al kunt hebben bij minder dan 2x 1watt.

Komt denk ik hierdoor.  In de voeding zit naast een dikke ringkern trafo,  2 van deze "jongens"   dus 4x 15.000uF.

nichicon2x15000uF-223x300.jpg

Power to the people,  power to the world :wub:

Edited by Tubejack

ik heb inmiddels een behoorlijke lijst afgewerkt,  

Melani Di Biaisio,No deal cd

Berliner Symphoniker 9e van Beethoven olv von karajan (uit 1963 op vinyl),

Hugh Masekela, Stimela cd

Pieter Wispelweij, Bach 6 suites for Cello cd

Acoustic Mania, Snow cd

Leo Green, Angels cd

Elvis Costello, king of America vinyl

Pink Floyd, Silent River vinyl

Alan Parson, Eye in the sky vinyl

Lijkt wel alsof ik een nieuwe versterker heb. :D

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...