Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Luister nu naar platen via een DJ tafel.

Ene het ergste is het klinkt nog goed ook. :).

Nog erger is ik vind hem ook nog eens mooi om te zien.

Deze tafel heb ik schoon gemaakt en afgeregeld voor iemand van het zelfbouw forum en dit maakt prima muziek. 

P1070067_zpso6hcq9mg.jpg

Frappant is overigens wel dat ik met dit element via de pearl2 nergens last van heb en met mijn eigen element een soort van vervorming op het rechter kanaal. ik moet hier nog eens in duiken het lijkt op een vorm van oscillatie maar om dat uit te sluiten maar eens aan het meten gaan.

Er is ook niets mis met een SL1200

Prachige machines en voor de liefhebbers voor kapitalen te modificeren, er zijn minstens drie verbeterde vervangers voor het lager, er zijn arm modificaties, trafo buiten boord andere voeten etc. Maar eigenlijk gewoon laten als het is met een (zwaar onderschatte) Shure M35X, het MM 'broertje' van de DL103.

Edited by Seed7

Gisterenavond even bij iemand geweest om breedbanders te beluisteren. Hij speelde met een totaal gemodde Philips CD104, een Sudgen versterker en ik dacht de Philips 9710 breedbanders in een hoornspeakerkastontwerp van Fostex. Klonk erg lekker, met mooi laag maar zeker wel evenwichtig.... En met bij wijze van spreken stekkerdozen van de Gamma. En dat zet je wel weer aan het denken......

Dat het niet veel hoeft te kosten om van muziek te kunnen genieten.

En eigenlijk weten we dat wel :)

Vaak een kwestie van hoe je luistert, als ik iets aan wil schaffen luister ik kritisch naar de weergave en als dat me aanstaat weet ik dat na de aanschaf lekker van de muziek kan genieten. :)  

Gisterenavond even bij iemand geweest om breedbanders te beluisteren. Hij speelde met een totaal gemodde Philips CD104, een Sudgen versterker en ik dacht de Philips 9710 breedbanders in een hoornspeakerkastontwerp van Fostex. Klonk erg lekker, met mooi laag maar zeker wel evenwichtig.... En met bij wijze van spreken stekkerdozen van de Gamma. En dat zet je wel weer aan het denken......

Lieve deugd! Als er iéts neuzelig klinkt - in vergelijking met moderne luidsprekers - is dat wel die ouwe Philips 9710!

Zelfs in de destijds standaard "Luidsprekerbehuizingen voor Zelfbouw" van Philips Elonco: akoestische box en bas reflex.

En dan nu ook nog in een Fostex hoornsysteem... Brrr!

Waren het overigens niet 9710 M luidsprekers? (Dubbelconus)

De 9710 zònder M leverde vrijwel geen hoog.

Lieve deugd! Als er iéts neuzelig klinkt - in vergelijking met moderne luidsprekers - is dat wel die ouwe Philips 9710!

Zelfs in de destijds standaard "Luidsprekerbehuizingen voor Zelfbouw" van Philips Elonco: akoestische box en bas reflex.

En dan nu ook nog in een Fostex hoornsysteem... Brrr!

Waren het overigens niet 9710 M luidsprekers? (Dubbelconus)

De 9710 zònder M leverde vrijwel geen hoog.

Ik vond het goed. Neuzelig? Niet opgemerkt, ik vond het verrassend. Gewoon muziek, geen audiofiel geneuzel  :blink:  :D maar gewoon, lekkere muziek. En ja, ik merk dat mijn oren achteruit gaan met de jaren en wat in het hoog kwijt raak (zit daar het neuzelige? ;) ), maar dat neemt niet weg dat ik er wel van kan genieten.

Inderdaad, het is de 9710M/01. Hij heeft als vervangers mijn Philips AD12202/M8 gekocht, en ik ben wel benieuwd wat hij daar mee gaat doen. Want die lijken niet in die hoornkasten te passen.....

Ik heb nu een Lafayette Bocama van hem te leen, om te kijken of dat wat is als PC-versterker. Mijn nieuwe Audio Nirvana's (geheel zonder kast of baffle) draaien daar nu op warm, klinkt ook niet verkeerd trouwens. Lijkt behoorlijk potentie in te zitten....

Tnx Hans.

Die ervaring had ik enkele weken tijdens een meeting in een grote zaal ook.

Een Quad 303 liet de Rogers heel goed klinken dat viel andere aanwezigen ook op.

Vandaar dat ik er een wilde kopen.

Veenendaal best centraal en een prachtige ruimte voor een meeting het gebouw heeft ook een goede akoustiek.

Het Trefpunt Dennenlaan 5a :)

Edited by Groovy

Mijn audiofiele dagen vonden plaats op bed. Door mijn rug gegaan en in combinatie met een verkoudheid is dat knap lastig. Elke keer dat je niest schiet het in je rug. Gelukkig duurt zoiets maar een dag of vijf.

Edited by carl

Niet zo mooi Carl  :( Ik hoor je er wel vaker over.  Niets aan te doen? Met oefeningen of zo? 

Mijn audiofiele dagen.   In afwachting op onderdelen, heb ik tijdelijk een gerestaureerde  Leak Stereo 30+  neergezet.

Ziet er een beetje sjofel uit  ^_^ De volume knop zit los en ook de behuizing is niet zo fraai.  Echter het geluid is fenomenaal  :)

Niet zo mooi Carl  :( Ik hoor je er wel vaker over.  Niets aan te doen? Met oefeningen of zo? )

Ik doe er best wat aan Jack, gyropracter en een speciale rugtraining onder leiding fysiotherapeut. Dan ben ik bezig met gewichten heffen en dat soort dingen! Sindsdien gaat het echt veel beter. Dit vond zijn oorzaak denk ik aan het werken in de tuin. Probleem is een beetje dat ik voor Onno met wat dingen bezig ben en dat echt computerwerk niet lukt. Forummen doe ik altijd op de i pad.

Tja niet audiofiel maar ik probeer als ik opsta wat aan krachtraining te doen.  

Dat doe ik met een gymstick http://www.gymstick.com  en rug en buikspier oefeningen op een yoga mat.

Ondertussen kijk ik dan gelijk het journaal.   Samen met de tekstversie duur dat een minuut of 15....20

Daarnaast ben ik veel buiten in beweging.   Maar ook ik merk dat het niet altijd zo makkelijk gaat.  :(

Forummen doe ik op een Imac, heerlijk toetsenbord en prachtig scherm.  :)

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...