Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Een oude tuner is gemakkelijker te restaureren dan een oud lijf hè. :(

Valt meestal wel mee hoor  :) Alleen die tuner is op een gegeven ogenblik "klaar".  Je lijf heeft élke dag onderhoud nodig.  Is eigenlijk maar gebouwd om zo' n 45 jaar mee te gaan.  Zolang ik wekelijks straffeloos afstanden tot een halve marathon zonder al te veel moeite kan lopen is er niets aan de hand. Bovendien 70 is tegenwoordig niet oud. terwijl mijn ouders dat bij 60 echt waren, ik zelf ben bijna 57  :cool2:  

Valt meestal wel mee hoor  :) Alleen die tuner is op een gegeven ogenblik "klaar".  Je lijf heeft élke dag onderhoud nodig.  Is eigenlijk maar gebouwd om zo' n 45 jaar mee te gaan.  Zolang ik wekelijks straffeloos afstanden tot een halve marathon zonder al te veel moeite kan lopen is er niets aan de hand. Bovendien 70 is tegenwoordig niet oud. terwijl mijn ouders dat bij 60 echt waren, ik zelf ben bijna 57  :cool2:  

Nou, respect hoor, op de fiets red ik het gemakkelijk maar hardlopen???

Bijna iedereen kan het leren.  Je hoef het alleen maar te willen.  Net als een goede audio set of andere leuke dingen in het leven leren te waarderen.    

Op een gegeven moment gaat het vanzelf.   De grootste fout is ook te snel te veel willen.  Dat zie je soms ook bij wie het audio virus toeslaat  :D

Dat iedereen dat kan leren is niet zo zeker hoor Jack.

Ik heb het twee keer geprobeerd, maar kwam telkens op blessures uit. Veel voorzichtiger had ik niet kunnen beginnen. Een schema van de atletiekbond gebruikt en goede schoenen laten aanmeten. Technisch zal ik wel niet goed lopen, of zo. Ik heb gewoon waterpolobenen.

Groet,

Leobus

Wil hier ook niet lukken zonder blezures.

Als ik wat verder kom dan gaan mijn knieën tegenstribbelen.

Jammer, want als je eenmaal het ritme te pakken hebt is dat best wel audiofiel, met oortelefoontjes..... ;) . Echter, ook hier dit jaar last gehad van de meniscus, niet één, maar allebei, ik hoop de draad het komend weekend weer op te pakken....

Ik kreeg ook wel last toen ik mijn weekend ronde uitbreidde van 17 km naar 21 km. Toen kreeg ik ook last, dus snel terug naar die 17 en dat ging weer goed. Totdat de ellende met de menisci  :P  begon......

• Verslag ASSA 2015 afgerond en ligt nu bij Onno. 

Wennen aan mijn nieuwe geaard stopcontact. Het advies van een forumlid ter harte genomen, en de stekker eens omgedraaid verrek dat klinkt beter. De fase en dergelijke nog per apparaat checken. Maar dat het zo veel invloed op het geluid heeft verbaast me, aarding. Het klinkt allemaal met kracht en echtheid. Meer stereo om zo maar te zeggen.

Platenspeler geolied. En na lange tijd weer aan het draaien.

Dank je.

Mooi is anders ja maar toch wilde ik er een hebben nadat ik hem had gehoord op de Rogers.

Normaal ga ik voor de looks maar ik ben even van dat pad gegaan :)

Je kunt ze tegenwoordig leuk laten upgraden, dat las ik laatst in een audioblad, ik weet even niet meer welke. Maar ze zetten er dan moderne connectoren en voeding op en alles kan op specificatie gebeuren. Was erg leuk om te lezen.

Je kunt ze tegenwoordig leuk laten upgraden, dat las ik laatst in een audioblad, ik weet even niet meer welke. Maar ze zetten er dan moderne connectoren en voeding op en alles kan op specificatie gebeuren. Was erg leuk om te lezen.

Aan een Quad 33 + 303 valt niks te upgraden, alleen te reviseren!

Aan een Quad 33 + 303 valt niks te upgraden, alleen te reviseren!

Toch wel.

Ik heb onlangs een geupgrade gehoord op mijn Rogers naast een orginele 303.

De orginele klinkt goed maar na de upgrade klinkt hij opener.

De upgrade kan ook weer teruggedraaid worden zonder schade.

Aan het chassis veranderd niets.

Edited by Groovy

Toch wel.

Ik heb onlangs een geupgrade gehoord op mijn Rogers naast een orginele 303.

De orginele klinkt goed maar na de upgrade klinkt hij opener.

De upgrade kan ook weer teruggedraaid worden zonder schade.

Aan het chassis veranderd niets.

Ja nogal wiedes, elco's van 40 jaar oud klinken beslist niet meer top en de schakelaars zijn dan ook al ver heen. Een aantal "upgrades" die ik op internet tegenkom laten van de de 33 alleen het kast je nog op het origineel lijken. Dat noem ik geen upgraden maar molesteren :D

Reviseren én upgraden zonder het origineel te veel geweld aan doen kan denk ik ook wel Pjort

Die 303 heeft dacht net als Leak stereo 30 en 70 een elco in de uitgang.  Daar zijn hele mooie Nichicon types voor.

Klinken heel erg fijn.  In de voeding stop je natuurlijk voeding elco's van b.v. Vishay.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...