Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

In dat licht gezien vind ik het sterk dat de moderator niet ingegrepen heeft. 

Wat ik jammer vind dat er altijd iets of iemand beschadigd raakt.  

Mensen In het echt vallen inderdaad wel mee.

Er zijn bij een discussie altijd mensen die zich aangevallen voelen. Moet je dan maar stoppen met discussiëren?

Er is hier geen kwaad woord over wie dan ook uitgesproken. Behalve, dat mensen die bewust hoge prijzen voor dergelijke flutsels vragen oplichters genoemd werden.

Ik denk dat de moderator ook liever ziet dat het hier weer over audioapparatuur en muziek gaat. 

Ik kreeg gisteren een mailtje van ons aller Jongensdroom. Hij vond het hier ook sterk op Audiofreaks gaan lijken. 

niemand die een tegel kocht voelt zich opgelicht. er is veel info over ervaringen met die dingen te lezen, en je kan gratis proberen. niettemin wordt er over oplichters gesproken. dat is geen kritische houding of discussie doch een ongefundeerde aantijging.

groet

Edited by robx

Ik meende dat de draaischijf meter het niet kon, Henrie.

Een gewone draaischijfmeter kan inderdaad geen blindstroom meten. Maar die gebruiken we niet meer, hooguit nog bij de mensen thuis, waar blindstroom niet zo'n rol speelt. Maar in de industrie en bij de netwerkbedrijven speelt het wel degelijk een (soms grote) rol. Dus wordt er blindstroom gemeten. Er zijn namelijk bepaalde regels waaraan een bedrijf moet voldoen. Een te veel aan blindstroom moet gecompenseerd worden. Meestal m.b.v. een condensatorbank, aangezien de meeste belastingen inductief zijn...

Het zijn volwassen mensen hier.  Je kan wettelijk gezien niet zomaar iemand beschuldigen van oplichting en daarmee iets of iemand in een kwaad daglicht zetten omdat het jou niet uitkomt.

Als iemand zich onterecht beschuldigt voelt, moet ie aangifte doen. Dan zal een onafhankelijke rechter zich erover buigen en zal blijken of het inderdaad een onterechte beschuldiging is of niet. Vooralsnog is de vermeende werking van die tegel niet aangetoond (de getuigenissen van gebruikers/eigenaren tonen juridisch gezien niets aan) en riekt het naar oplichting. Ik moet wel zeggen dat de mogelijkheid tot gratis proberen dan wel weer in het voordeel van de 'ontwikkelaars' van de tegel pleit, maar dat sluit oplichting volgens mij niet uit...

niemand die een tegel kocht voelt zich opgelicht. er is veel info over ervaringen met die dingen te lezen, en je kan gratis proberen. niettemin wordt er over oplichters gesproken. dat is geen kritische houding of discussie doch een ongefundeerde aantijging.

groet

Er zijn ook genoeg mensen die met hun kwalen naar Jomanda zijn geweest en zich desondanks niet opgelicht voelen. Toch heeft Jomanda nog nooit iemand genezen met haar handopleggingen, ingestraald water en andere zweverigheden. Dat lijkt me dan toch wel degelijk oplichting. Ze claimt/claimde immers wel dat ze mensen kan/kon genezen (en haastte zich vervolgens altijd te zeggen dat je ook naar een gewone dokter moet, om zodoende vervolging proberen te voorkomen)...

Henri,

ik ga je dag helemaal goed maken.Ik heb de oorzaak van minder warm van mijn versterker gevonden.

Ik kan nog steeds niks bewijzen, want niks gemeten. 

Met het schaamrood op mijn kaken, inwendig lachend en toch kerel genoeg om het hier te melden: 

c052.gif Ik was vergeten dat ik een paar dagen vóór ik de tegel kreeg mijn versterker weer op spikes had gezet.c053.gif

Niet zozeer vanwege het geluid maar omdat ik zo eronder makkelijker kan afstoffen.

Hij staat nu dus zo'n 2 cm hoger wat de luchtstromen vast beïnvloed. Kom maar langs met je barometer.

En nu wil ik een pluim voor mijn eerlijkheid en omdat ik de audioker van de maand ben.

Henri,

ik ga je dag helemaal goed maken.Ik heb de oorzaak van minder warm van mijn versterker gevonden.

Met het schaamrood op mijn kaken, inwendig lachend en toch kerel genoeg om het hier te melden: 

c052.gif Ik was vergeten dat ik een paar dagen vóór ik de tegel kreeg mijn versterker weer op spikes had gezet.c053.gif

Niet zozeer vanwege het geluid maar omdat ik zo eronder makkelijker kan afstoffen.

Hij staat nu dus zo'n 2 cm hoger wat de luchtstromen vast beïnvloed. Kom maar langs met je barometer.

En nu wil ik een pluim voor mijn eerlijkheid en omdat ik de audioker van de maand ben.

Goed bezig !!!

intussen luister ik FM ... en heb een meer-dan-ooit ervaring van het staat voor je neus. groot, echt, klankkleur, dynamiek. ook de bas heeft in alle bereiken kleur en verfijning.

nu Man needs a woman van James Brown. ik meen het ... ik ben klaar.

groet

Henri,

Een barometer (die ik trouwens niet heb) meet luchtdruk, geen temperatuur of debiet. Geen pluim voor jou...

Een barometer (die ik trouwens niet heb) meet luchtdruk, geen temperatuur of debiet. Geen pluim voor jou...

Henri ik heb zo'n opstijgende lucht dat je best wel drukverschil onder en boven de versterker kunt meten.

intussen luister ik FM ... en heb een meer-dan-ooit ervaring van het staat voor je neus. groot, echt, klankkleur, dynamiek. ook de bas heeft in alle bereiken kleur en verfijning.

nu Man needs a woman van James Brown. ik meen het ... ik ben klaar.

groet

En daarom Rob, doe ik nooit meer afstand van mijn tegel.  Jammer dat ie niet als koeler werkt maar je kunt niet alles hebben hè.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...